Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Pas på med at handle i ElgigantenAf Mega Supporter bphhm | 18-11-2020 13:53 | 2990 visninger | 24 svar, hop til seneste
Nu er det vel ikke helt nyt for folk i dette forum, men så måske alligevel:
https://www.dr.dk[...]
Godt det bliver bragt frem i offentligheden.
--
Ghost S1, Asrock X470 itx, R9 3900x, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, G.skill 32 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe
Jeg vil sige, det første med at sende kunden til en anden Elgiganten, og så prøve at sælge en dyrere model kan virke frækt, men så må kunden jo bare stå fast ved, at det er den anden model man vil have. Selvfølgelig vil de prøve at sælge noget dyrere. Desuden ved sælgeren sikkert heller ikke at hende i klippet er blevet sendt fra en anden Elgiganten.
Det andet klip hvor Power sælger et TV og Elgiganten ikke vil prismatche det er jo ikke forkert. Der findes faktisk forskellige modeller (SKU) hvor de ikke kan prismatche, selvom produktet næsten er det samme. Sælgeren er inde på noget af det rigtige omkring at nogle modeller bliver produceret til mellemøsten osv.
Jeg kan ikke se noget forkert i den artikel. Det er ikke anderledes end hos andre forhandlere.
Edit: Og det er skrevet af en som ikke ligefrem er fan er Elgiganten, da jeg har haft en del dårlige erfaringer hos dem. -- Sidst redigeret 18-11-2020 14:20 #1
selvom produktet næsten er det samme.
well ja. men de modeller er jo blevet produceret til at have samme specs og et andet modelnummer, KUN så de slipper for at prismatche.
De har dog nogle gange minimale forskelle. En anden nyance i faven (grå istedet for sort) eller en anden fod. sådan noget. Men ja. nogen gange er de fuldstændig identiske -- Det bestemt ikke noget nyt, sådan har deres taktikker været i mange år, uanset hvor usmageligt man syntes det er.
Ret standard dårlige sælger taktikker dog.
som mange (jeg går udfra uvidende) åbenbart stadig hopper på -- Specs i Profil :) Jeg vil ikke sige, at jeg har handlet meget i Elgiganten, men de gange jeg HAR handlet der, har jeg fået en fair betjening og aldrig oplevet vildledende priser eller service, og leveringstider er også altid blevet overholdt. Skal så også siges, at jeg er ret tålmodig og meget svær at få til at skifte mening, når først jeg har besluttet mig, så evt. forsøg på at sælge mig noget andet, end det jeg kommer efter, er spild af tid.. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO jeg har handlet i elgiganten i rigtig mange år, og altid været tilfreds. 100% i orden. -- 9900K.Z390 AORUS Master,Strix 1080Ti,16GB-3200mhz,512GB m2SSd,ML240RGB,650W SupernovaG+,Core P3 Snow edition
https://imgur.com[...]
Udover 3000-serie 'skandalen' har jeg generelt de sidste mange år kun haft en positiv oplevelse med Elgiganten. Både deres prismatch og returnering har spillet. -- For et par uger siden havde jeg bestilt et Logitech G513 Tactile på restsalg til 597.- til afhentning i butik. Men modtog ingen SMS, så ringede jeg til support, hun sagde at det var klar til afhentning, og at jeg ville udelukkende modtage SMS i tilfælde af at ordreren eventuelt var annuleret.
Så kørte jeg derud, da jeg ankom fik jeg at vide at det ikke var på lager hos dem, og at det var derfor jeg ikke havde modtaget en SMS????
Så man får to vidt forskellige ting at vide, af to forskellige medarbejdere.
Og ja, jeg måtte kører tomhændet derfra. -- #2 Hvis man kan få de samme TV (specifikationsmæssigt) men forskelligt modelnummer, det ene sted til 5000kr det andet til 6000kr - hvorfor f..... tager man så hen til det dyreste sted, og bliver sur over at de ikke vil prismatche, selvom det er forskellige modelnumre - jeg ville godt nok også forvente at mine sælgere, at de forsøgte at beholde kunden, og sælge kunden noget andet, istedet for bare at sige "næ"..
Ser intet galt i hvad Elgiganten gør mht prismatch og mersalg -- i7-7700k 5ghz, Rog Strix 270F Gaming, Rog Strix 1080ti OC 11gb, m2 ssd 960 evo, Acer Predator Z1 32" 165hz G-Sync 1440p Curved --
Sidst redigeret 18-11-2020 14:43 Jeg synes, det er skidt - men omvendt stoler jeg (naivt, måske) på, at det ikke kommer fra øverste niveau, at man på den måde forsøger at snyde med priser, vejledning og varebeholdning.
Selvom mange ikke bryder sig om dem, så foretrækker jeg faktisk at købe hos Elgiganten, Computersalg, Power og Proshop - fordi de har fysiske udleveringssteder og/eller butikker. Det koster bare noget at drive fysiske butikker, og selvom det betyder, at jeg betaler en 50'er mere for et produkt, er det for mig prisen for at støtte et fysisk forretningsliv også.
Hvis pris er det eneste parameter, så kommer Amazon alligevel til at udradere alle. -- Aorus Z390 Pro - i5-9600k @ 5GHz - Noctua DH15 - 2x4gb Corsair Vengeance CL15 3200MHz - 1050ti OC 4gb Jeg har selv handlet med begge butikker - Power og Elgiganten.
Efter et par dårlige episoder i Power, er de ikke længere mit besøg værd.
Det er mit personlige valg, da jeg ikke kan klare de popsmarte sælgere der tror de ved bedre. Jeg har selv styr på de fleste produkter som uddannet elektriker og elektro ingeniør, og stiller aldrig nysgerrige spørgsmål de ikke kan svare på, da jeg ved hvad jeg vil have inden jeg besøger butikken.
Glemmer aldrig for 2 år siden da jeg købte en toaster til 249,- på tilbud, og sælger spurgte mig, om jeg ønskede at tegne en ekstra forsikring på 199kr om året?? Ah, jeg kan nok godt tage chancen med denne her toaster uden at vide, at de dækker en ny skulle den fejle inden for de 3 år..
Elgiganten på den anden side, er nogen gange bare et nødvendigt onde når man skal have sine varer. Men er begyndt at opleve at modtage SMS på click og hent fra dem, for derefter at køre til stedet kun for at få af vide, at varen ikke er på lager alligevel, men at de kan bestille den hjem.
Det får de så lov til, og de får også lov til at give kompensation oven i for den dårlige service. Dette er sket 3 gange i år alligevel.
Så jeg tror at det kommer meget an på ens egen indstilling og naturligvis den enkelte butik man handler i - nogle er heldige, andre er ikke.
Men i bund og grund er det jo en købmandsforretning der lever af at tjene så mange penge til aktionærerne som muligt, og jeg skræmmes ikke over de forsøg på mersalg de udfører - det er jo helt op til forbrugeren om de vil handle eller ej, den magt har man da trods alt stadigvæk :)
-- Intel Core I7-3770K | 4x4 GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | 850W Corsair | 128GB SSD | 2x512GB SSD | Asus P8Z77-V Deluxe | Asus Strix GTX1070-8GB #7
Ja, det er desværre sket for de fleste. Deres klik & hent system fungerer ikke særlig godt. -- Deres klik og hent virker jo lige så snart deres nye it system er oppe og køre... det var ihvertfald det Elgiganten Chef sagde... alt det hele nærmest var pga af det nye it system..
Han skulle været blevet politiker, han adresserede ingen er problemerne lige på...
Jeg ville tænke mig om en ekstra gang næste gang jeg er i Elgiganten. Power for den sagsskyld også har haft rigtig dårlige oplevelser i begge butikker, at de endte godt efter langdrag er så altid dejligt -- Fatter ikke de ikke bliver straffet. Der burde kunne samles data der påviser at deres lort er bevidst. Forstår simpelthen ikke at de ikke bliver straffet big time for den måde at drive forretning på !
Klik og hent virker ikke. Og det er meningen. Hvis man via klik og hent bliver adviseret om at pakken er klar til afhentning og man deraf møder op, burde man have krav på kompensation for ulejligheden hvis varen pludselig ikke er der alligevel ! -- kan godt nok heller ikke se noget nyt her, husk på deres sælgere får bonus for hvad de tjener på deres varer ikke hvad de koster.. vil aldrig anbefale en der ikke ved hvad de skal have at handle der, men hvis du ved det så har de jo gode priser.. og hvis jeg ikke sparer penge vil jeg handle en andet sted hvor jeg ved at det er en ny varer jeg køber og ikke noget fra deres "byt inden for x antal dage"
-- En fejl er først en fejl 2 gang....... --
Sidst redigeret 18-11-2020 18:35 Har handlet hos Elgiganten i mange år og kan ikke genkende DR´s udfordringer.
Jeg har lagt mange penge hos dem og hvis der har været noget galt, har leveret noget tilbage via returret eller andet, har jeg aldrig oplevet problemer.
Det har jeg til gengæld hos POWER, der kommer jeg ikke mere :(
Fælles for dem er at nogle sælgere tror de ved alt. Både om produkterne eller hvad man har brug for.
De kan jo heller ikke vide man er en elektronik nørd :)
-- Livet er for kort til alm. harddisk. Længe leve SSD.
Bor på Frederiksberg (2000)
Arbejder selv i Elgiganten, og kan ikke nikke genkendende til den her artikel, kan så også informere og at have set den uredigeret version af klippet, og der tegner det sig et helt andet billede.
I Elgiganten har vi annoncegaranti, det betyder at hvis vi ikke har det bestilte produkt på lager, eller ikke kan fremskaffe det inden for 7 dage, er vi berettiget til at give et bedre eller lign. produkt til samme pris. Og hvis kunden bringer dette på banen, bliver det selvfølgelig respekteret.
Ang. prismatch står der klare retningslinjer på vores hjemmmeside, det gælder ikke (Køtilbud, åbningstilbud, lokale tilbud, tilbud med begrænset antal og medlemstilbud.) Og hvis serienummeret er anderledes giver det jo mening vi ikke matcher, det er jo ikke samme produkt.
Som sælger lever vi af mersalg, det er da klart. Biograferne tjener jo heller ikke på biografbilletter, men sådan noget som popcorn og sodavand. Altså mersalg. Vi har adskillige træninger, hvor vi bliver trænet i produkter og at komme hele vejen rundt om kunden.
Nogle af os sælgere, har faktisk (tro det eller lad vær) en rigtig stor og bred viden inden for elektronik, så når vi spørger ind til det produkt du vil købe, kan det måske være fordi vi mener at du ikke har behov for en i7 processor og 16gb til at tjekke mails, så vælg da heller noget bygget i god kvalitet.
Endelig stil mig spørgsmål besvare dem gerne, ærligt og retfærdigt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. @16
Dit udgang:
"Ang. prismatch står der klare retningslinjer på vores hjemmmeside, det gælder ikke (Køtilbud, åbningstilbud, lokale tilbud, tilbud med begrænset antal og medlemstilbud.) Og hvis serienummeret er anderledes giver det jo mening vi ikke matcher, det er jo ikke samme produkt"
Hvis du ser udsendelsen fra DR Kontant, så siger din øverste chef, at i prismatcher samme produkter, selvom serienummeret er anderledes. Fx TV'et hvor modellen er 7025 ved Power og 7125 ved jer.
Det er stik mod det udsagn du lige er kommet med.
Så dig og Peder Stedal er altså ikke enig om prismatch? -- har aldrig haft problemmer i min Elgiganten i Nykøbing F
Pris Match kommer der altid uden problemmer
vis en vare ikke hvar på lager fik jeg en bedre ting til samme pris.....
det er langt under 1% af kunder det sker ved.
Kontant er jo også kun et program der er til for at få serer på TV... -- #17: Hvis du ser det fulde uredigeret interview, så jo, så er vi enige :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Der er rimelig stor forskel på at gå ind i en Elgiganten i hovedstadsområdet og så alle andre steder i Danmark. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. @19
Det kan jeg ikke kommentere på. Kan kun se det fra kontant.
Er det noget du vil dele med os andre? Vil gerne se det! :-)
Men grundlæggende er du altså enig i, at du vil prismatche et TV / vaskemaskine / what ever, hvis det bare er farven på en fod/knap der er ændret - selvom varenumrene er forskellige? -- Bruger selv den lokale Elgiganten meget og har aldrig haft nogle problemer.
Gode priser og ok service i de få tilfælde hvor jeg har haft brug for det.
Desuden stod Elgiganten som en af de få ved deres prisfejl (RTX 2060) og kunderne
fik ligefrem deres produkt istedet for en annullering.
-- Der har været et par episoder hvor de også har prøvet på at tage røven på mig, men det fik de sku ikke meget ud af, da de hurtigt fandt ud af jeg vidste en del mere om elektronik end de selv gjorde. Nogle af dem, aner ikke en skid om elektronik overhovedet. -- Jeg har også oplevet de 'smarte' sælger. Han kunne give mig 500 rabat på en mobil telefon, til gengæld for et bedre mobil abb. Ved nærmer eftersyn var dette væsentlig ringere end det fordelagtige jeg havde i forvejen. Blev vred, men købte dog mobilen, velvidende jeg nok havde betalt lidt for meget. Herefter skifte jeg mit abb. væk fra Yousee. Fik et bedre abb ved CBB, så held i uheld :)
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|