Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Oplysning:Misvisende leveringstid/ukorrekt markeds...

Af Bruger Aspirant Lic2plz | 05-04-2019 10:28 | 1242 visninger | 9 svar, hop til seneste
U.t bestilte varer mandag 1/4-2019 kl10. på hjemmesiden hos Computersalg.dk. På de respektive varer stod der 1-3dages leveringstid, hvis der bestilles inden kl15. Da varene er bestilt og betalt.. modtager jeg en mail med forventet leringstidspunkt 9/4-2019. Det giver en leveringstid på 8 dage, minus weekend så 6 dage.. hvilket er dobbelt op i forhold til det oplyste på deres hjemmeside. Jeg er ny i denne pc-verden, så ved ikke om der er normalt for pc-forretninger at gøre sådan for at kapre kunder ?? Jeg kunne have bestilt andetsteds og betalt 57kr mere, men fået mine varer formodeligt 2 dage efter da denne butik havde alle varer på eget lager.
--
Aka Dennis

--
Sidst redigeret 05-04-2019 10:29
#1
Langi
Semi Nørd
05-04-2019 10:31

Rapporter til Admin
Altså, hvis du læser deres handelsbetingelser, tages der altid forbehold for fejl i forhold til disse ting. Du kan dog jo altid bare annulere ordren når du får at vide de ikke når det og så bestille den andet steds. Pengene er ikke trukket på kontoen før de har afsendt varen.
--
~MSI Z77A-GD653|Intel i7-2700k @ 4.5ghz|16GB@2133mhz|Noctua NH-D15|Gigabyte GeForce GTX 980 G1|Samsung 850pro SSD 500GB|Corsair RM850x|NZXT H440W~
#2
stallemanden
HOL Moderator
05-04-2019 10:32

Rapporter til Admin
Det er ikke mit indtryk at det er en generel måde, at butikkerne kaprer kunder på. Jeg har dog været ude for, at en vare reelt har været på et "fjernlager", hvor butikken så ikke har haft de rette oplysninger fra samme, og derfor har måttet udskyde leveringen. Butikken har selvfølgelig ikke trukket pengene endnu, så jeg formoder at du henviser til, at du blot har tilkendegivet, ved at indtaste dine betalingsoplysninger, at du er villig til at betale for den vare du har bestilt, når de sender den.
--
http://hamdentykke.dk[...] http://onsdagssnegl.dk[...]
#3
Znake
Junior Nørd
05-04-2019 11:02

Rapporter til Admin
Det der måske er gået galt er at de har typisk 2 typer af lagerbeholdning - deres eget lager, og fjernlager. Hvis det er på deres eget lager, bør leveringstiden i de fleste tilfælde passer ok, men ved fjernlager er de afhængige af hvor hurtigt deres leverandør kan få varen frem, og så skal de sende den videre til dig, og der kan leveringstiden godt svinge en del.
--
#4
Pinky
Mega Supporter
05-04-2019 11:16

Rapporter til Admin
Det er min erfaring at computersalg.dk gør det der meget ofte. Jeg er helt holdt op med at bruge dem fordi jeg oplevede nøjagtig det samme ved 5 bestillinger itræk.
--
#5
Nesta
Bruger Aspirant
05-04-2019 11:43

Rapporter til Admin
Det er helt sikkert ikke en skummel "taktik". Det er simpelthen fordi deres lagerstatus ikke kan blive opdateret hurtigt nok, eller fordi flere kunder lige bestiller samme vare i samme øjeblik. Men det er naturligvis træls, hvis man står og mangler varen og man regnede med at få den hurtigt, men så er det frit for at afbestille.
--
#6
Lic2plz
Bruger Aspirant
06-04-2019 00:07

Rapporter til Admin
Takker for svar.. kan se #4 også har samme erfaring.. med lige netop dette salgs sted.. men rart at vide det ikke er sådan generelt.
--
Aka Dennis
--
Sidst redigeret 06-04-2019 00:08
#7
EXIA
Nørd
06-04-2019 00:49

Rapporter til Admin
Næsten al hardware jeg køber i dag er fra computersalg.dk og jeg har absolut ingen problemer med dem. 1) Varer der er på lager hos dem fysisk, har man dagen efter hvis bestilt inden kl15. 2) Lagervare med 1~2/1~3 dages leveringstid, er ved afsendelse direkte fra deres leverandør. 3) De trækker ALDRIG beløbet du har betalt, før at varen er blevet afsendt direkte fra dem af eller deres leverandør. 4) Du kan altid annullere din ordre i deres ordre system så længe at varen ikke er blevet direkte afsendt til din leveringsadresse. 5) Under ALLE bestillinger får du en meget udspecificeret e-mail om hvornår de forventer at varen vil være dig i hænde, alt er beskrevet inkl forsendelse tid fra leverandør. 6) Hvis ikke De kan levere varen på den dato, der oprindeligt var oplyst i din bestillingsbekræftelse, så modtager du altid en ny e-mail men ny forventet leveringsdato. Du kan altid nå at annullere ordren skulle du ønske det.
--
1[Ci7 [email protected]|GTX 1080Ti SLi|MSI X99|32GB 2666MHz] 2[Ci7 [email protected]|RTX 2080 SLi|MSI X99|32GB 2666MHz] 3[Ryzen 7 1700|GTX 1660Ti|B450|16GB 3000MHz]
#8
SniperKingDK
Juniorbruger
06-04-2019 09:58

Rapporter til Admin
Er du sikker på du ikke har set forkert? de har ikke en leveringstid der hedder 1-3 dage, der er enten 1-2 dage eller 2-3 dage, og der efter mange forskellige. jeg har aldrig oplevet at forventet leveringstid ikke passede i bestillingsøjeblikket, men man kan efter de har sendt en bestillingsmail, få ydeligere en mail hvor de udskyder leveringen hvis de har fået nye oplysninger fra leverandøren
--
#9
Die_Happy
Monsterbruger
06-04-2019 13:24

Rapporter til Admin
Annuller din ordre og meld dem til Forbrugerombudsmanden for vildledende markedsføring. Det er de muligheder du har.
--

Opret svar til indlægget: Oplysning:Misvisende leveringstid/ukorrekt markeds...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning