Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA hos Føniks

Af Elitebruger pCs | 02-04-2019 17:34 | 1922 visninger | 18 svar, hop til seneste
Hej med jer! Jeg står i en rigtig sur og træls sitiuation. Jeg købte igår en computer skærm i Føniks Computer i Aarhus. Da jeg kommer hjem og sætter den til via Display port, så opfører skærmen sig mærkeligt og jeg får både nogen små prikker på skærmen og den ‘’glitcher’’. Jeg skriver så en email til deres support i går aftes, og får svar idag at jeg bare kan komme forbi med den og jeg vil få en ny med, hvis den ikke virker. Jeg kører så hele vejen fra Horsens til Tilst for at aflevere skærmen. Han tager imod den i RMA og får testet den og siger at den virker helt fint ved dem. Jeg fortæller ham og viser videoen og siger at det ikke virker hos mig eller min kammerat hellere. Og at jeg ikke kan forstå at den virker helt fint ved dem så. Han siger så til mig at jeg enten må tag skærmen med igen eller sende den til længervarende undersøgelse, og hvis den så ‘’virker’’ Så må jeg tag skærmen tilbage. Dertil spørger jeg ham om jeg kan bruge min 14 dages retur ret, da jeg ikke ønsker at beholde et produkt der ikke virker - Det siger han selvfølgelig ja til, dog skal jeg være opmærksom på at jeg vil blive trukket et beløb fordi emballagen er brudt? Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan jeg skal kunne teste en skærm uden at bryde emballagen? Sagen er den at jeg har betalt for et produkt som ikke virker (Ihvertfald ikke hos mig) Har andre haft problemer med deres service og hvad tænker i? På forhånd tak! https://imgur.com[...]
--
i7-8700K @ 4.8GHz // ASUS ROG STRIX Z730-E Gaming // MSI GTX1080 GAMING X // G.Skill TridentZ RGB DDR4-3200 16GB // Cooler Master Hyper 212 EVO

--
Sidst redigeret 02-04-2019 17:35
#1
Mr. WoLF
Guru
02-04-2019 17:39

Rapporter til Admin
Brugte dig og butikken samme kabel til skærmen? Det er vil bedre at komme af med den mod lille betaling for brudt emballage andre valg? skal ikke kunne sige hvordan du står om du faktisk bare skal have alle dine penge igen.
--
#2
pCs
Elitebruger
02-04-2019 17:41

Rapporter til Admin
#1 Ingen ide - de er så smarte at tage den om i baglokalet. Men den papkasse hvor skærmen lå i, der var Display Port kabel med.
--
i7-8700K @ 4.8GHz // ASUS ROG STRIX Z730-E Gaming // MSI GTX1080 GAMING X // G.Skill TridentZ RGB DDR4-3200 16GB // Cooler Master Hyper 212 EVO
#3
Mr. WoLF
Guru
02-04-2019 17:47

Rapporter til Admin
Hvis i ikke har testet med samme kabel så er det ikke til at udelukke om det bare er kablet det er galt med. Har skærm ikke HDMI in og blev det også testet?
--
#4
ToFFo
Guru
02-04-2019 17:53

Rapporter til Admin
Det ligner en fejl på kablet, ikke på skærmen. Kabelfejl kan give en masse sære fejl. Det kan være streger, flimmer eller prikker. Jeg har ofte oplevevet, på skærme med enten defekt stik, eller dårligt kabel, at der kommer nogle bittesmå farvede prikker der nærmest flimrer på skærmen. Prikker så små at man skulle tro det var individuelle pixels. Måske er det bare dit kabel der ikke får ordentligt fat i skærmen. Jeg vil anbefale du prøver med et andet kabel og i bedste fald et andet input. Brugte RMA medarbejderen samme input som dig ved testen?
--
- Indsæt signatur -
#5
Sven Bent
Nørd
03-04-2019 02:39

Rapporter til Admin
#0 problemer her er at du er helt galt paa den med hvad du har af rettigheder Din returen har intet med at skulle teste den til. det er til hvis du har faaet leveret et forkert produktet ( der er en alenger historie bag dette som jeg skal spare dig for i denne omgang). Din reklamationsret daekker hvis produtker er defekt. Der er intet at pege ud paa foeniks her Komplet har teste den med samme som god service og tilbudt ombytning hvis der er fejl paa den ( igen god service) Problemmet er at der ser ud til at skaermen ikke er defekt. hvilke blot er en tvivi i opfattelse oi sagen natur. naturlgvis vil foesnik ikek bare ombytte en fungernede skaermn ( fra ders synsvinkelt) og grunder folk der fusker og snyder kan de ikke bare stole paa dig saa naturlgivs tager de den ind til laenge undresogelse som de er i deres gode ret til Derudover kan jeg ikke saa bort fra din "medlidenheds forsoeg" Jeg kører så hele vejen fra Horsens til Tilst for at aflevere skærmen. har intet at goere med om foeniks er korrekt paa den eller ej. er irrelvant o virker blot som om du bruger emotionelt at faa folk over aa din side som "offer" Det er dit eget valg at koebe hvor du koeber. iIke foenisk saa du ma altsaa selv ligge ansvar for dette ogsaa. derudovre ligner det ogsaa at du luver overfoe foeniks og siger at det ikke virker hos mig eller min kammerat hellere. paa intet tidspunkt har du i dit forhaendelses forloeb sagt at du testede den hos din ven. teste du den hos din ven ? eller var det bare noget du sagde ? Kort fortalt: Set ud fra et objektiviet synspunkt saa har foenisk fremvist en yderst god service. Du er blot I en ret kedelig situation. Saa lad os angribe situation istedet for firmaet. Som #4 inde pa ligner det mere signal forstyrrelse som fra daarligt kabel elle stik tog du kablet med til foenisk? bruge du det samme kabel hos din ven ?
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#7
NAD T-753
Mega Supporter
03-04-2019 07:09

Rapporter til Admin
Har desværre prøvet det samme ved komplett... der var fejl ved mig men ikke hos dem påstod de selv om jeg sendte video dokumentation med fejlen... men når de testede den i butikken så kunne du vel også få lov og kigge med...
--
En forlader ikke en synkende skude der ved hvad bundproppen har slået :-P
#8
Michael
Gæst
03-04-2019 07:39

Rapporter til Admin
Hej Der er et firma, som står i en rigtig sur og træls sitiuation. Handlen gik fint! RMA.... Person undersøgte skærm uden at finde fejl! Pcs .......Brok brok.... Firma får 110 % opbakning fra min side. ' MVH Michael
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
cptralle
Semibruger
03-04-2019 07:56

Rapporter til Admin
Som de andre siger: Prøvet med et andet kabel eller input. Købte engang en PC, den virkede ikke. Det skyldes jeg brugte et Displayport kabel som åbenbart ikke ville virke med mit nye GFX. Dette gjorde, computeren ikke engang ville tænde. Det virkede på min gamle, men skiftede jeg til HDMI virkede PC'en uden problemer. Benytter du Displayport test med andet kabel, og køb for faaan ikke for billigt kabel.
--
#10
DrNick
Bruger Aspirant
03-04-2019 12:51

Rapporter til Admin
Hej, Du kan prøve at hente denne opdatering til displayportstikket i dit grafikkort, som fixer fejlen på 9,10 serie kortene: https://www.nvidia.com[...] Tjek at skærmen står på korrekt opløsning og hz. I forhold til returret. Kan du kun benytte 14 dages returret ved ubrudt emballage. Føniks kan vælge at tage varen retur og give dig det meste af beløbet tilbage, da de så er nødt til at sælge skærmen som demo.
--
2700X - Crosshair VII Hero - Kraken X62 + X42 - EVGA GTX 1080 ti m/ G12 bracket - 750G3 - Define R6
#11
Bill Gates
Gæst
07-04-2019 09:25

Rapporter til Admin
#10 Selvfølgelig må man prøve produktet alt andet giver ingen mening, prøv at læse købeloven inden du siger en masse lort.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
RX
Maxi Supporter
07-04-2019 09:34

Rapporter til Admin
Hvis vi alle tager blomsterkranse om halsen og danner en stor fælles rundkreds med armene omkring hinanden, mens vi synger: "Shiny Happy People" med R.E.M., så bliver vi alle bare så lykkelige sammen...
--
#13
gasolin
Guru
07-04-2019 09:38

Rapporter til Admin
Har oplevet en butik tage en skærm tilbage og refunderet det fulde beløb. Prøv med en anden dp indgang på grafikkortet hvis du har mere end 1 Prøv et andet dp kabel Prøv at installere driveren til skærmen og det er ikke den fra nvidia Det er den fra skærmproducentens, går ud fra video at det er en Asus ROG SWIFT PG279Q du har https://www.asus.com[...] PG279 WHQL Driver
--
#14
Langi
Semi Nørd
07-04-2019 09:44

Rapporter til Admin
Altså, har personligt aldrig haft problemer med foeniks. Som andre dog har nævnt, har du testet med f.eks. andet kabel, evt. af anden type? For mig lyder det mest af alt som et defekt kabel, hvor forhandler måske har testet med et de har liggende.
--
~MSI Z77A-GD653|Intel i7-2700k @ 4.5ghz|16GB@2133mhz|Noctua NH-D15|Gigabyte GeForce GTX 980 G1|Samsung 850pro SSD 500GB|Corsair RM850x|NZXT H440W~
#15
Benny
Gæst
07-04-2019 09:57

Rapporter til Admin
Jeg har oplevet samme procedure, blot i en anden butik. Der er ikke så meget at rafle om. Hvis Føniks mener at skærmen er fejlfri, er den at betragte som fejlfri. Så benytter du dig bare af din returret, i stedet for at slås med en langvarig reklamationssag. Du har 14 dages returret, længere er den ikke. Du kommer nok til at acceptere et nedslag i det beløb du får retur, men hellere dét, end at skulle diskutere med en sælgertype i uendelighed.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Mundi
Elitebruger
07-04-2019 15:22

Rapporter til Admin
#15 Returret gælder kun ved internetkøb, ikke som her ved køb i butik. https://www.forbrug.dk[...]
--
#17
Kurlink
Elitebruger
07-04-2019 15:53

Rapporter til Admin
#16 Nej det gør det ikke, men som dit eget link siger så er det frivilligt, hvad fysiske butikker tilbyder. Og der tilbyder føniks tre ugers retur uanset om det er net eller butik man har handlet. https://www.fcomputer.dk[...]
--
#18
Jimminez
Semi Supporter
07-04-2019 16:11

Rapporter til Admin
#17 læs nu vidre når du skal brokke dig....... For at returnere et produkt kræves det, at produktet er i samme stand som da du pakkede det ud og kan sælges videre som et nyt produkt. Vær derfor forsigtig når du pakker varen ud, fjern ikke beskyttende folie/plast mm og pas på ikke at efterlade ridser og andre mærker. og til OP............. TJEK nu det kable og vis det stadig gør det med et nyt må du sende den til RMA du kan ikke kommer og vil RMA og så sige du vil have returret det er i mod loven :) da du så vil have pengene tilbage på en defekt vare.... enten er det en fuld RMA hvor den kommer på et værksted ellers må du tage den som det er med et trukket beløb....
--
#19
Kurlink
Elitebruger
07-04-2019 16:40

Rapporter til Admin
#18 Jeg brokker mig ikke. #16 skriver at der ikke er returret i fysiske butikker, dette er jo ikke tilfældet her, da føniks tilbyder tre ugers returret ved køb i deres fysiske butikker. OP fik jo at vide han kunne benytte denne returret, men at han ikke ville få det fulde beløb retur, da varen var taget i brug, hvilket også er beskrevet i Føniks beskriveslse af returret. Jeg kan ikke se, hvor i mit indlæg at jeg brokker mig..
--

Opret svar til indlægget: RMA hos Føniks

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning