Brugte dig og butikken samme kabel til skærmen?
Det er vil bedre at komme af med den mod lille betaling for brudt emballage andre valg? skal ikke kunne sige hvordan du står om du faktisk bare skal have alle dine penge igen.
--
#1 Ingen ide - de er så smarte at tage den om i baglokalet.
Men den papkasse hvor skærmen lå i, der var Display Port kabel med.
--
i7-8700K @ 4.8GHz // ASUS ROG STRIX Z730-E Gaming // MSI GTX1080 GAMING X // G.Skill TridentZ RGB DDR4-3200 16GB // Cooler Master Hyper 212 EVO
Hvis i ikke har testet med samme kabel så er det ikke til at udelukke om det bare er kablet det er galt med.
Har skærm ikke HDMI in og blev det også testet?
--
Det ligner en fejl på kablet, ikke på skærmen. Kabelfejl kan give en masse sære fejl. Det kan være streger, flimmer eller prikker.
Jeg har ofte oplevevet, på skærme med enten defekt stik, eller dårligt kabel, at der kommer nogle bittesmå farvede prikker der nærmest flimrer på skærmen. Prikker så små at man skulle tro det var individuelle pixels. Måske er det bare dit kabel der ikke får ordentligt fat i skærmen.
Jeg vil anbefale du prøver med et andet kabel og i bedste fald et andet input. Brugte RMA medarbejderen samme input som dig ved testen?
--
- Indsæt signatur -
#0 problemer her er at du er helt galt paa den med hvad du har af rettigheder
Din returen har intet med at skulle teste den til. det er til hvis du har faaet leveret et forkert produktet ( der er en alenger historie bag dette som jeg skal spare dig for i denne omgang).
Din reklamationsret daekker hvis produtker er defekt.
Der er intet at pege ud paa foeniks her
Komplet har teste den med samme som god service og tilbudt ombytning hvis der er fejl paa den ( igen god service)
Problemmet er at der ser ud til at skaermen ikke er defekt. hvilke blot er en tvivi i opfattelse oi sagen natur.
naturlgvis vil foesnik ikek bare ombytte en fungernede skaermn ( fra ders synsvinkelt) og grunder folk der fusker og snyder kan de ikke bare stole paa dig saa naturlgivs tager de den ind til laenge undresogelse som de er i deres gode ret til
Derudover kan jeg ikke saa bort fra din "medlidenheds forsoeg"
Jeg kører så hele vejen fra Horsens til Tilst for at aflevere skærmen.
har intet at goere med om foeniks er korrekt paa den eller ej. er irrelvant o virker blot som om du bruger emotionelt at faa folk over aa din side som "offer"
Det er dit eget valg at koebe hvor du koeber. iIke foenisk saa du ma altsaa selv ligge ansvar for dette ogsaa.
derudovre ligner det ogsaa at du luver overfoe foeniks
og siger at det ikke virker hos mig eller min kammerat hellere.
paa intet tidspunkt har du i dit forhaendelses forloeb sagt at du testede den hos din ven.
teste du den hos din ven ? eller var det bare noget du sagde ?
Kort fortalt:
Set ud fra et objektiviet synspunkt saa har foenisk fremvist en yderst god service.
Du er blot I en ret kedelig situation.
Saa lad os angribe situation istedet for firmaet.
Som #4 inde pa ligner det mere signal forstyrrelse som fra daarligt kabel elle stik
tog du kablet med til foenisk? bruge du det samme kabel hos din ven ?
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Har desværre prøvet det samme ved komplett... der var fejl ved mig men ikke hos dem påstod de selv om jeg sendte video dokumentation med fejlen... men når de testede den i butikken så kunne du vel også få lov og kigge med...
--
En forlader ikke en synkende skude der ved hvad bundproppen har slået :-P
Hej
Der er et firma, som står i en rigtig sur og træls sitiuation.
Handlen gik fint!
RMA.... Person undersøgte skærm uden at finde fejl!
Pcs .......Brok brok....
Firma får 110 % opbakning fra min side.
'
MVH Michael
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Som de andre siger:
Prøvet med et andet kabel eller input.
Købte engang en PC, den virkede ikke. Det skyldes jeg brugte et Displayport kabel som åbenbart ikke ville virke med mit nye GFX. Dette gjorde, computeren ikke engang ville tænde.
Det virkede på min gamle, men skiftede jeg til HDMI virkede PC'en uden problemer.
Benytter du Displayport test med andet kabel, og køb for faaan ikke for billigt kabel.
--
Hej,
Du kan prøve at hente denne opdatering til displayportstikket i dit grafikkort, som fixer fejlen på 9,10 serie kortene:
https://www.nvidia.com[...]
Tjek at skærmen står på korrekt opløsning og hz.
I forhold til returret. Kan du kun benytte 14 dages returret ved ubrudt emballage. Føniks kan vælge at tage varen retur og give dig det meste af beløbet tilbage, da de så er nødt til at sælge skærmen som demo.
--
2700X - Crosshair VII Hero - Kraken X62 + X42 - EVGA GTX 1080 ti m/ G12 bracket - 750G3 - Define R6 #10
Selvfølgelig må man prøve produktet alt andet giver ingen mening, prøv at læse købeloven inden du siger en masse lort.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvis vi alle tager blomsterkranse om halsen og danner en stor fælles rundkreds med armene omkring hinanden, mens vi synger: "Shiny Happy People" med R.E.M., så bliver vi alle bare så lykkelige sammen...
--
Har oplevet en butik tage en skærm tilbage og refunderet det fulde beløb.
Prøv med en anden dp indgang på grafikkortet hvis du har mere end 1
Prøv et andet dp kabel
Prøv at installere driveren til skærmen og det er ikke den fra nvidia
Det er den fra skærmproducentens, går ud fra video at det er en Asus ROG SWIFT PG279Q du har
https://www.asus.com[...]
PG279 WHQL Driver
--
Altså, har personligt aldrig haft problemer med foeniks. Som andre dog har nævnt, har du testet med f.eks. andet kabel, evt. af anden type? For mig lyder det mest af alt som et defekt kabel, hvor forhandler måske har testet med et de har liggende.
--
~MSI Z77A-GD653|Intel i7-2700k @ 4.5ghz|16GB@2133mhz|Noctua NH-D15|Gigabyte GeForce GTX 980 G1|Samsung 850pro SSD 500GB|Corsair RM850x|NZXT H440W~
Jeg har oplevet samme procedure, blot i en anden butik.
Der er ikke så meget at rafle om.
Hvis Føniks mener at skærmen er fejlfri, er den at betragte som fejlfri.
Så benytter du dig bare af din returret, i stedet for at slås med en langvarig reklamationssag.
Du har 14 dages returret, længere er den ikke.
Du kommer nok til at acceptere et nedslag i det beløb du får retur, men hellere dét, end at skulle diskutere med en sælgertype i uendelighed.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #16
Nej det gør det ikke, men som dit eget link siger så er det frivilligt, hvad fysiske butikker tilbyder.
Og der tilbyder føniks tre ugers retur uanset om det er net eller butik man har handlet.
https://www.fcomputer.dk[...]
--
#17 læs nu vidre når du skal brokke dig.......
For at returnere et produkt kræves det, at produktet er i samme stand som da du pakkede det ud og kan sælges videre som et nyt produkt.
Vær derfor forsigtig når du pakker varen ud, fjern ikke beskyttende folie/plast mm og pas på ikke at efterlade ridser og andre mærker.
og til OP............. TJEK nu det kable og vis det stadig gør det med et nyt må du sende den til RMA
du kan ikke kommer og vil RMA og så sige du vil have returret det er i mod loven :)
da du så vil have pengene tilbage på en defekt vare....
enten er det en fuld RMA hvor den kommer på et værksted ellers må du tage den som det er med et trukket beløb....
--
#18
Jeg brokker mig ikke.
#16 skriver at der ikke er returret i fysiske butikker, dette er jo ikke tilfældet her, da føniks tilbyder tre ugers returret ved køb i deres fysiske butikker.
OP fik jo at vide han kunne benytte denne returret, men at han ikke ville få det fulde beløb retur, da varen var taget i brug, hvilket også er beskrevet i Føniks beskriveslse af returret.
Jeg kan ikke se, hvor i mit indlæg at jeg brokker mig..
--