Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

VSync JA,eller,NEJ?

Af Gæst Chris | 26-10-2018 23:04 | 2384 visninger | 21 svar, hop til seneste
Hej Hardware. Jeg er lige pludselig blevet i tvivl om, man skal have VSync (Lodret Synkronisering) på eller ikke på? Jeg spiller klart mest CSGO, hvad er jeres mening? Jeg kan se jeg altid har haft VSync på, da det er en default setting, tror jeg :). Men skal man deaktivere det for at få mere FPS, eller gør det ikke nogle forskel? Plejer at spille med omkring 300-450fps ingame CSGO (FPS_MAX 0) Btw: Jeg har en 144hz Benq skærm Gpu: GTX 1070 Cpu: i5 8600k. 8gb ram. Tak på forhånd!!!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Vasquez
Superbruger
26-10-2018 23:11

Rapporter til Admin
off
--
#2
pederlk
Guru
26-10-2018 23:13

Rapporter til Admin
Off ellers låser den din skærm til 60hz
--
ASUS P8Z77-V LE Plus | Intel i7 3770k 3,5@4,5GHz | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB(4x4) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 860 Evo MZ-76E250B
#3
Chris
Gæst
26-10-2018 23:26

Rapporter til Admin
Men hvordan kan jeg så have over 300fps ingame og min skærm siger den er på 144hz i windows :)? Btw tak for svar!!!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Don Kristensen
Semi Nørd
26-10-2018 23:47

Rapporter til Admin
FPS er hvor mange billeder i sekundet din computer renderer, og Hz er hvor mange billeder i sekundet din skærm kan vise. Generelt vil man gerne have at de to tal skal være ens, men Source motoren som CS:GO er baseret på er lidt sær snegl og en undtagelse til dét.
--
#5
Tux
Guru
27-10-2018 00:02

Rapporter til Admin
#4 Er ikke en undtagelse. Hvis man kan, skal man helst trække til 2 gange sin framebuffer, da vi oftest kører med dobbelt buffering. Så hvis man har en 144hz skærm, skal man optimal set køre 288+ FPS. Det giver det absolut mindste input delay, men vi snakker marginaller på det her punkt, hvor det kun er strengt nødvendigt hvis man snakker professional gaming. #0 Topic: Til FPS spil skal V-sync altid være slået fra, det giver alt for meget input delay.
--
Don't feed the trolls.
--
Sidst redigeret 27-10-2018 00:03
#6
Chris
Gæst
27-10-2018 00:12

Rapporter til Admin
Tusind tak for de gode svar, nu vil jeg slå det fra! Men i de 3-4 år jeg har spillet FPS-spil har jeg aldrig tænkt over det. Tror i man kan mærke forskel, eller gør det slet ikke det store? :D
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Tux
Guru
27-10-2018 00:16

Rapporter til Admin
#6 Hvis du ikke har mærket noget til det de sidste 3-4 år, mærker du det næppe nu. Det gør en stor forskel, men kun hvis man spiller på et niveau hvor det betyder noget. Jeg kan mærke det med det samme hvis der er v-sync eller mouse smoothing på.
--
Don't feed the trolls.
#8
Niight
Megabruger
27-10-2018 00:18

Rapporter til Admin
#2 fis i en hornlygte med dig du... vsync - eller nogen af alle de andre sync's - synkronisere fps til skærmens opdateringsfrekvens. det er sjovt som man næsten kan gætte det ud fra selve ordet.. hvis din skærm kører 144hz og du bruger vsync, så kører du med 144 fps.
--
#9
Niight
Megabruger
27-10-2018 00:19

Rapporter til Admin
#5 det hedder triple buffering og gør slet ikke hvad du tror det gør.
--
#10
Chris
Gæst
27-10-2018 00:47

Rapporter til Admin
Sidste ting :D Jeg kan ikke se noget som der hedder VSync i mit Nvidia kontrolpanel, fordi det er på dansk. Men er VSync= (Lodret Synkronisering) på dansk?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Tux
Guru
27-10-2018 00:49

Rapporter til Admin
#10 Ja.
--
Don't feed the trolls.
#12
Sven Bent
Junior Nørd
27-10-2018 01:59

Rapporter til Admin
#2 ikke helt korrekt Den laaser sig til skaermens refresh rate ( som kan vare 60 men ikke altid er det) #3 det kan du heller ikke meedmindre du har fast sync slaaet til #4 Der er absolut ingen grund I sig selv til at de to ting skal vaere ens. FPS skal altid vare saa hoejt som muligt. Det kan vaere nogle andre grunde man oensker noget slaaet til, som indirekte medfoere de er ens. men blot at de er ens giver ingen fordel. #5 Nej intet at det du har sagt har noge teknisk paa sig eller paa nogen maade hoer sammen logisk. Jeg ved ikke khvor du har det fra. men den kilde har absolut ingen forstand paa hvad dobbelt buffering er. #6 Bemaerk at der er intet teknisk korrekt i de svar du har faaet i #4 og #5 #8 foerst tekniks udsang der ikke er forkert #9 Hvad heder triple buffering? Intet af det der er sagt i i #5 har med triplebuffing at goere. eller misforstaar jeg hvad du proever at sige ? #10 Ja det er korrekt #11 andet indlag ud af 11 som rent faktisk har sagt noget teknisk korrekt #OP hvis du ikke er gerne af tearing er vsync off det bedste alternative hvis tearing genere dig skal du have en eller anden form for sync til Vsync Off + hoejeste muligtt fps + mindste input lag - Tearing af billedet VSync on + intet tearing - FPS capped to max af refresh rate - stoere input lag ~(1sek/refresh)/2 - FPS drops hvis du falder til under din skamer refresh rate i FPS ( dette kan elimienre med triplebuffering) Du kan selve vaelge hvad du oensker at foretraekke. Personligt at jeg super generet af tearing. hvis du ikke er skal vi jo ikke have samme loesning
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#13
Sven Bent
Junior Nørd
27-10-2018 02:02

Rapporter til Admin
@OP Hvis du kan taale en enorm meangde taste fejl og oensker at laere lidt om hvad sync og framebuffer er og goer kan du laese en af mine gamle klader her https://drive.google.com[...]
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#14
Hitrate
Supporter Aspirant
27-10-2018 02:21

Rapporter til Admin
Det det drejer sig om, er at få synkroniseret frame's ne med skærmens opdaterings hastighed. Hvis de er for langsomme eller få, i forhold til de 60hz, eller 144 etc. så vil den med v-sync slået til, gå over til 30hz/Frames i sekundet...det er det der originalt gjorde, at man slog det fra, da det kunne flukturere fra langt under 60frames, og langt over, og nu senere hvor grafikkort er blevet så kraftige, kan de køre flere hundrede frames, og man vil derfor med fordel igen slå v-sync fra, fordi spillet og grafikkortet kan spytte langt flere frames ud - det er jo også derfor skærmene nu kan få'es med flere hundrede mhz det er ikke nødvendigvis fordi alle mennesker kan få noget ud af det - men det er det samme som med høj lydkvalitet, der vil være mennesker der er for døve til at kunne høre forskel, og folk der er for blinde eller langtsomt opfattende til at kunne se forskel..anyway dvs. da skærmen hele tiden tager den først ledige frame og viser, så bare der héle tiden er frames at tage af, og selve skærmen ikke skal vente på grafikkortet og computeren - der vil/må aldrig være for få frames at arbejde med (i en idéel situation)...derfor skal man bare se på hvor mange fps får man i sit spil, og kan det svare sig at have en stabil frame rate på de 60, eller vil man gerne have den hurtigst opdaterede billede og derved i visse situationer se/fornemme modtandere etc. en anelse hurtigere, end hvis den var sat på stabil 60 frames... en simplere forklaring er tænk på det ligesom raw/direct mouse input, v-sync slået fra er lidt det samme :)
--
#15
Sven Bent
Junior Nørd
27-10-2018 04:34

Rapporter til Admin
#14 Du er inde paa noge af det rigtige men det er ikke helt 100% korrekt hastigheden alene er ikke afgorende for om noget at i sync. Bare fordi du kore 144fps paa en 144 skaerm er ikke det samme som at vaere i sync omvendt kan du vare I sync selv om du har faeere eller flere FPS alt efter sync metode. Det er heller ikke altidd sikker din skaerm faar foerste ledige frame alt efter framebuffer metoden. Din forklaring roder en om paa aarsage og resultat.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#16
Hitrate
Supporter Aspirant
27-10-2018 05:39

Rapporter til Admin
#15 hvor læser du jeg påstår det er det samme ? 2. Igen hvor påstår jeg det? Det er vist dig det ikke kan finde ud af at læse min forklaring. du må selv rode dig videre med din påstand om at være i sync på trods af flere frames, hvilket jeg heller ikke har påstået og hvilket også er noget vrøvl. Pointen folk skal bide mærke i, er at have indstillet kvaliteten efter grafikkortets ydelse kontra spil og ud fra den ønskede frame rate, sørge for altid at have overflod af frames så skærmen ikke skal vente på billederne. Det er klart man kan leve med Dropped frames det er en anden snak men jeg smutter videre har andet at bruge mit liv på.
--
#17
Hitrate
Supporter Aspirant
27-10-2018 05:39

Rapporter til Admin
Edit “på trods af *færre frames”
--
#18
Sven Bent
Junior Nørd
27-10-2018 06:40

Rapporter til Admin
#16 jamen saa lad os tage dne bid for bid da Hvis de er for langsomme eller få, i forhold til de 60hz, eller 144 etc. så vil den med v-sync slået til, gå over til 30hz/Frames i sekundet.. Forket. Med 144hz vil dne ikke ramme 30fps som du siger her.. samt er det ikke kun 30fps men enhver lige divisor af antal hz. derudover er det KUN i til faeldee af doubelbuffering og ikke med tripplebuffing. dvs du udsang som udtaler sig udellukendeo met resultat ud at vareaaben over for andre er altsaa ikke korrekt det det ikke altid vil vare resultatet. Sagt paa en anden metode det er er ganske muligt at kore med 58fps paa en 60hz skaerm under vsync. vs IKKE tvunget fald til 30fps som du siger. Din konklussion briger simpelhent for lidt af mulige resultater paa banen. problemmatikken er at du ikke helt forstaar hvordan frambuffer og syncronisering vifrker og derfor kun kommer med et standerd svar der kun er tilfaeldet i nogle speciffice situationer og altsaa ikke alle med til er forklare vide om at have flere FPS end hz og veare i sync kan du jo blot slaa fast sync op. hvilket blot er en glorified tripplebuffing. der er inge grund til at spille mopset over at blive rette i noget du er teknisk forkert. Men det forklare nok aarsange til du ikke forstaar tinggnge hvis du ikke vil lytte til hvordan det virker Laes i oevritg min forkaring i tidligere naevnte PDF. Jeg er helt enig om at det balance imellme hastigheden af komponenter samt OP prefference der skal ligge til vaegt for hvad der er optimalt. men din forklaring er blot ikke 100% korrekt
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 27-10-2018 06:42
#19
Lillelund87
Monsterbruger
27-10-2018 15:04

Rapporter til Admin
Hej Chris Hvis du har kørt med over 300fps ingame så har du ikke haft vsync på i CS da den så ville låse dine fps til din skærms Hz som så er 144 i dit tilfælde, så det vil sige at du har været vant til at spille CS uden vsync på hvilket er det eneste rigtige at gøre, Du kan jo prøve at sætte vsync på i CS og se din fps være konstant 144, jeg er 100% sikker på at du med det samme vil kunne mærke at din mus føles anderledes og at du vil synes det er helt forkert :) Mvh
--
#20
Hitrate
Supporter Aspirant
28-10-2018 01:20

Rapporter til Admin
#18 du er da en klovn at høre på. Jeg ved ikke om du er fuld eller ordblind, men det er utroligt så meget spalteplads du bruger på at skrive om hvad du mener jeg ikke forstår. Du snakker om ADAPTIVE VSYNC jeg snakker om VSYNC SOM DET ER NORMALT DVS NATIVE VSYNC SOM HALVERER FRAME RATE'N.
--
#21
Sven Bent
Junior Nørd
28-10-2018 02:00

Rapporter til Admin
#20 Sjovt du skal angrib personligt. kan du ikke holde argumenter til debatten ? Jeg har ikke snakket adaptiv sync. Vsync halvere ikke din frame rate det er noget sluder. probleemmett igge i at du ikke fostaar sync problemmatikken det er tydelige pga udelukkensel af brugen af framebuffer i din forklaring. frambuffer er halvdelelen af problematikken mht til sync som forklaret for at at du kommer med en af de mane mulige rsutalt og fremviser det som vare det enddegyldig resultat. hvilket ikke altid er tilfaeldet. hvis du nu bruge lidt mindre tid paa at "vinde" paa et forum og istedet laeste de information der er blevet lagt frem for dig ville du hurtiger forstaa emnet.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury

Opret svar til indlægget: VSync JA,eller,NEJ?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning