Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp til kompensation for flyforsinkelse!

Af Superbruger FreddieW | 21-08-2018 01:49 | 2168 visninger | 19 svar, hop til seneste
Hej HOL. Fra ca. lidt over en uges tid siden skulle nogle kammerater og jeg rejse til Mallorca, hvor vores fly blev forsinket pga. tekniske fejl, og vi måtte i stedet for vente i over 3 timer. Vi fandt ud af at vi kan søge kompensationen osv. for de 3 timers forsinkelse. Dog står vi i den situationen at vi skal bruge vores flybiletter før dette kan lade sig gøre. Problemet hertil er at selskabet vi rejste med, Ryanair, har fjernet billetterne som lå online, da rejsen er slut. Min kammerat som printede dem havde ikke gemt dem på sin macbook, men printede direkte fra browser. Er det muligt at gendanne tidligere printer jobs, som ikke har været gemt på PC'en? eller skal vi til at skrive til Ryanair, og i så fald hvad for at få billetterne igen? eller er vi ude noget helt tredje? Vh. en hjælpeløs fyr :)
--
Sidst redigeret 21-08-2018 01:51
#1
Flagg
Gigabruger
21-08-2018 02:00

Rapporter til Admin
Havde i ellers en god tur? Lad ikke 3 timer i en lufthavn ødelægge jeres minde om "rejsen", Ryan er svær at danse med....
--
#2
FreddieW
Superbruger
21-08-2018 02:13

Rapporter til Admin
#1 Ja da, det var en yderst mindeværdig ferie. Nej nej, det ødelagde ikke hele ferien, men aligevel tog det en del af dagen efter, da vi først ankom på hotellet ved 00-01 tiden, hvor det planlagte var 21.00. Vi var helt smadret haha det er derfor vi også meget gerne vil have kompensation på den mistet tid
--
#4
exzos
Ultrabruger
21-08-2018 06:38

Rapporter til Admin
Sidste år fløj vi også med Ryanair og var forsinket i over 4 timer. Da vi kom hjem brugte jeg flightbuddy og der sku jeg bare taste flynummer osv mener jeg Vi fik vores penge relativt hurtigt.
--
i5-8600k 5Ghz @ 1.18V :D
#5
Triplecity
Maxibruger
21-08-2018 07:26

Rapporter til Admin
https://www.forbrugereuropa.dk[...] I skal være mere end tre timer forsinket, men så får i til gengæld også kompensation, minimum 250 EUR. Hjælp en ven for knap en måned siden, gik igennem uden problemer. Helds og lykke. :)
--
#6
Jepperdepper
Giga Supporter
21-08-2018 07:51

Rapporter til Admin
https://www.airhelp.com[...] hvis I ikke selv gider bøvle med det. Det er et dansk firma.
--
#7
exzos
Ultrabruger
21-08-2018 07:54

Rapporter til Admin
#6 Sikke en dyr hjælp: Hos AirHelp hjælper vi flypassagerer så godt, vi kan. Og hvis vi ikke kan, koster det dig ikke noget! Hvis det lykkes os at få kompensationen til dig, kan du se vores satser i prislisten. Grundsatsen er 25% af den samlede kompensation for vores almindelige kunder, og 35% for kunder via online rejsebureauer. Hvis vi anlægger sag mod flyselskabet, kommer vores sats for dette oveni og procentsatsen ender på 50%
--
i5-8600k 5Ghz @ 1.18V :D
#8
madz860
Ultrabruger
21-08-2018 08:20

Rapporter til Admin
#0, du siger din ven printede biletterne dirkete fra browseren. Er det ikke muligt at tjekke browser historikken og se biletterne der?
--
#9
EQuiNoX
Nørd
21-08-2018 08:23

Rapporter til Admin
Da jeg søgte selv fra Norweigian, skulle jeg blot oplyse mine personige oplysninger samt hvilken afgang det var.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 21-08-2018 08:23
#10
MHammer
Giga Supporter
21-08-2018 08:29

Rapporter til Admin
Han har evt. ikke fået en mail med billetterne? Nu har jeg aldrig fløjet med Ryanair, men det skulle da være mærkeligt at det hele har forgået online og I ikke har modtaget noget på mail, med betaling etc. //Hammer
--
Helpful? Rate it. Solved? Post it. Idiot? Shut up.
#11
Niko-H
Supporter
21-08-2018 08:32

Rapporter til Admin
#0 Husk at starte med at klage hos selskabet selv inden du går videre til andre klagemyndigheder. Og lad være med at bruge firmaer som "Airhelp.com" osv. De tager blot procenter af din kompensation, hvis du bruger de gratis klagemuligheder skal du heller ikke røre en finger selv, de kører sagen for dig, du skal blot give dem de oplysninger de har brug for, hvilket du jo under alle omstændigheder skal. Jeg havde en sag ved Bruxelles Airlines, hvor de nægtede at udbetale, men efter jeg gik til disse: http://www.ecc.lt[...] Fik jeg hele kompensationen udbetalt direkte fra flyselskabet efter de nægtede i over et år. Læs hvad de skriver på siden, og udfyld klageformularen.
--
Sidst redigeret 21-08-2018 08:33
#14
Bunkmate
Bruger Aspirant
21-08-2018 11:51

Rapporter til Admin
#16
Silkeborgenser93
Elitebruger
21-08-2018 12:31

Rapporter til Admin
Der er ikke nogen grund til at benytte sig af nogen af de firmaer der tilbyder at håndtere kompensationsprocessen for jer, det er meget ligetil at kræve kompensation selv. Jeg stod selv i en lignende situation for et par måneder tilbage, og Ryanair godkendte mit krav næsten øjeblikkeligt. De har en webformular på deres hjemmeside, men jeg kunne ikke få den til at fungere, så jeg skrev en email til dem i stedet for. Her er den hvis det er: https://eu261expenseclaim.ryanair.com[...] Det eneste du skal bruge er reservationsnummeret og flight nummeret. Begge dele kan findes i den email i fik da din ven bestilte billetterne. På grund af længden af rejsen og forsinkelsen er i berettiget til 400 euro i kompensation pr. person vel at mærke. Hvis i har problemer med onlineformularen kan jeg copy/paste den mail jeg sendte til dem så i ved hvad i skal skrive.
--
#17
FreddieW
Superbruger
23-08-2018 14:29

Rapporter til Admin
#alle Update: Af hvad jeg kan se, skal vi bruge vores boardingpass, da det skal bruges som bevis for at lægge sag an... Nej, vores boardingpass er hverken blevet sendt på mail eller gemt som pdf på pc'en - derimod blevet udskrevet direkte fra browser, hvorefter fanen har været lukket. Vi har skrevet ind til Ryanair, men det ser ikke ud til de gider at svare (spam-filter er tjekket). Nogen der ved hvad vi kan gøre ved det? eller om vi på nogen måde kan gendanne tidligere printede dokumenter?
--
#18
Gliese
Maxibruger
23-08-2018 14:36

Rapporter til Admin
Kan de ligge under overførsler på den computer de er skrevet ud på. Det kræver at computeren har hentet filerne for at skrive dem ud. "denne PC - Overførsler"
--
Mvh Kim Gliese
#19
FreddieW
Superbruger
23-08-2018 14:43

Rapporter til Admin
#18 hmm det skal lige siges at det er gjort på en Macbook. Hvad er det tilsvarende på en mac, hvis du ved det? Edit: men tvivler lidt på det er det, da filen jo ikke er hentet og gemt.
--
Sidst redigeret 23-08-2018 14:44
#20
Gliese
Maxibruger
23-08-2018 15:10

Rapporter til Admin
Kender ikke Mac. Det kan godt være du har ret i at de ikke er gemt, men det er et forsøg værd.
--
Mvh Kim Gliese
#21
Silkeborgenser93
Elitebruger
23-08-2018 23:34

Rapporter til Admin
#17 Det er slet ikke nødvendigt med boarding passes. Den standardiserede formular jeg linkede til i #16 er Ryan Airs egen procedure for at søge om kompensation i henhold til 261/2004. Jeres boarding passes er jo blevet scannet flere gange inden i stiger om bord på flyveren, så Ryanair behøves selvfølgelig ikke jeres boarding passes for at vide i var ombord. Det eneste du skal bruge er reservationsnummeret og flight nummeret så de ved hvilken rejse der var tale om. I lægger heller ikke sag an mod dem, i beder dem om at udbetale kompensation for forsinkelsen, hvilket de er forpligtiget til under omstændighederne jvf. gældende lovgivning. I må have fået en mail fra Ryanair da i købte jeres billetter, de kræver jo i indtaster en email ved køb af billetterne. Bemærk det ikke er det samme som jeres boarding passes - dem fik i først adgang til i det øjeblik i tjekkede ind - emailen jeg snakker om har i modtaget ved købstidspunktet.
--
#22
Silkeborgenser93
Elitebruger
23-08-2018 23:47

Rapporter til Admin
Her er forresten en kopi af den email jeg sendte dem da jeg stod i en lignende situation. De svarede inden for en dag og jeg havde pengene på min konto indenfor et par dage. I skal bare fylde dem ud med infoen fra jeres fly. Husk at skrive hvor mange personer i var og tilpas kravet dertil. De 400 euro er jo pr. passager. Emailen skal sendes til: [email protected] "I am writing to file a claim to compensation under EU Regulation (EC) 261/2004. The claim regards flight reservation number: (6-cifret reservationsnummer her). I was on flight (flight number her) on the (dato her) , which was delayed for (forsinkelsens præcise længde her) I am requesting compensation amounting to 400 Euros, in accordance with EU Regulation (EC) 261/2004 regarding flight delays and compensation. I would like the compensation to be made to the credit card I used for the booking. In case that's not possible, I've attached the information of my bank account, where I would like the money deposited, in a pdf. I expect to hear from you within 28 days. Kind Regards, XXX" Informationer omkring den totale forsinkelse kan i jo finde ved at slå flight nummeret op på nettet.
--
#24
magar
Ny på siden
22-11-2018 11:19

Rapporter til Admin
hey håber du fandt ud af det. Ellers kan jeg fortælle dig, at vi fik hjælp hos https://flyjura.dk[...] da vi i sommers oplevede noget a la lignende. De sagde der godt kunne gå et par måneder før vi fik pengene tilbage, men at han var stensikker på, at vi kunne få noget hjem. Som de andre nævner er der mange der kan hjælpe, så det bare om at ringe rundt!
--

Opret svar til indlægget: Hjælp til kompensation for flyforsinkelse!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning