Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Købe vare som kommer på tilbud black fridayAf Guru gasolin | 18-11-2016 16:19 | 5024 visninger | 39 svar, hop til seneste
Hvis man står og mangler noget her og nu og ikke kan vente med at se om det er på tilbud næste fredag når det er black friday, hvad gør man så hvis det man har købt kommer på tilbud på fredag?
Kan man få differencen udbetalt når de 14 dage ikke er gået, det jo væsentligt nemmere en at købe varen igen og sende det man har købt tilbage
Nogen der har erfarringer med det?
Tænker på komplett,dustin,proshop,mm vision,computersalg,compumail,elgiganten,power og så videre,altså de mest benyttede steder (proshop online chatten havde lukket da jeg ville spørge) --
Sidst redigeret 18-11-2016 16:20
Tror ikke du skal regne med penge retur. -- Kommer nok an på hvad du mangler. Hvis der ikke er synligt serienummer på pakken eller varen så kan du jo bare bestille varen igen til black friday. Og så returnere den igen men med den første faktura. Men den vare du køber skal nok være en hel del billigere til black friday for at det kan betale sig. (Evt porto) og returporto skal jo trækkes ud af regnestykket. Som du nok er klar over..
:) -- http://drunkenrats.dk[...]
BF4 - Hver fredag! --
Sidst redigeret 18-11-2016 17:08 jeg overvejede at købe en 6600k på komplett (har gavekort) og så hvis den faldt i pris bede om penge retur :) -- +31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere) #4 ville du acceptere at butikken sendte dig en ekstraregning hvis prisen steg efter en uge?
Butikkerne er også mennesker. I laver en handel, mellem to parter. Den bør du forholde dig til. Hvis du ikke kan vente en uge, så lad være. Men lad være med at "tude" over konsekvenserne bagefter. Du kender dit valg. Alting falder jo i pris. Og du ved der kommer tilbud om en uge. Ergo er du i ond tro.
Hvorfor skal forskellige firmaer betale for det? -- "ORK SATME!" #5 nu det også kun komplett jeg kan finde på at gøre det ved.. mest kun fordi de spilte 2 timer af mit liv,. -- +31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere) Butikker plejer faktisk at refundere beløb, hvis det er længervarende tilbud, men ikke med dagstilbud, eller andre begrænsede tilbud.
Jeg har flere gange købt noget, og et par dage efter er prisen faldet, som ugetilbud eller lign. Hvis det er inden for 14 dage, så giver de fleste differencen. -- *(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips. Hold da op hvor lyder du som en uforskammet og forkælet kunde der bare vil have tingene på din måde.
Tror du ikke også du har spilt 2 timer af kompletts liv?
Jeg er helt sikker på at komplett har løst din henvendelse efter bedste evne. De er på ingen måde ude på at genere sine kunder. -- De er lidt frække på komplett ..for 2 dage siden kostede i7 opgraderings kittel ca 4800 nu er det så sat op til 4999..lur mig om ik det ryger ned på 4800 igen på fredag hahaha -- Det er sådan, at hvis du kæber en vare i en butik, og butikken indenfor 14 dage sætter varens pris ned (tilbudsavis) Har du ret til at få differancen udbetalt. Ellers kan du aflevere din vare tilbage, også købe den igen, bare til tilbudsprisen (Hvis de går på bagben) -- - MSI Mpower Bigbang Z77 - I5 3570 - TridentX 2400mzh - Evo 250 SSD - Sapphire R9 290 - Coolermaster V1000 - Står man bare og mangler noget lige nu er det svært at vente til på fredag og håbe det er på tilbud -- #13 Det siger vel sig selv. Hvis butikken har 14 dages returret, kan du jo altid levere produktet med original emballage og købe det igen.
Det er jo besvær både for kunde og butik, så de fleste giver bare differencen.
Har da flere gange oplevet, jeg har købt noget i elgiganten og ugen efter er det på tilbud, så er det bare derud med kvitteringen og du for differencen retur.
Problemet ved dagtilbud og online butikker, er så bare at produktet skal sendes tilbage, og butikken har 4 uger til at udbetale pengene, hvorefter tilbudet for længst er væk.
Men selv med dagtilbud, kan du sagtens gøre det i f.eks. elgiganten. -- Sidst redigeret 18-11-2016 18:01 #14:
Nej, det siger på ingen måde sig selv. #11 skriver "Det er sådan, at hvis du kæber en vare i en butik" Det kan kun tolkes som at han mener, at det er noget der står i lovgivningen og derfor gælder for alle butikker. -- https://egohumanisterne.dk[...] --
Sidst redigeret 18-11-2016 18:06 #11 det er der sørme igen lov om.
Derudover har du heller ikke 14 dages returret eller noget som helst i butikken, rent lovnæssigt, det er blot en luksus en del steder giver dig.
Der findes kun en lov når det gælder ikke fjern handel og det er den som butikken har lavet som gælder hos netop dem. -- Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...] --
Sidst redigeret 18-11-2016 18:32 #8 Det fordi du ikke ved hvad der er sket i mit tilfælde :) det fint duuuuuuuuuuuu må du ha det godt -- +31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere) Altså, der bliver købt ind til Black Friday, så det er meget sandsynligt, at det ikke er de PRÆCIS samme modeller af alting der kommer på tilbud til Black Friday.
Forhandlerne sælger jo ikke med tab. Heller ikke på Black Friday. Deres leverandører sætter prisen derefter, da der bliver købt stort ind. Så det er sandsynligt, at det ikke er de nøjagtigt samme modeller.
Men du er sikkert velkommen til, at returnere det 60" TV for egen regning, og lægge ud for et nyt, og have adskillige tusind kroner ude at flyve, samt tabt pengene på at fragte en fucking palle tilbage, for at score en bette besparelse. -- Nu uden signatur :O #13 og #15 jeg har ingen kilde på dette. Dog har jeg selv udnyttet det flere gange.
Eneste gang jeg har haft bøvl ved det, truede jeg med at hente genstanden og levere den tilbage, for så at købe en ny til udsalgspris. (Ret skal være ret, jeg brugte kun de 14 dage fuld returret).
Hvorefter de mente det ville være bøvlet for dem OG mig, så jeg fik differencen udbetalt i stedet for.
Det er ikke at snyde butikkerne i mine øjne, blot at udnytte systemet ;) -- - MSI Mpower Bigbang Z77 - I5 3570 - TridentX 2400mzh - Evo 250 SSD - Sapphire R9 290 - Coolermaster V1000 - #15 Ja okay, det gælder selvfølgelig ikke alle steder. Har kun prøvet i Elgiganten, hvor det virker ganske fint. Kan desuden heller ikke så noget umoralsk i det, så må butikken jo lade være med at have returret. -- #19 - Først siger du det er noget man har ret til. Bagefter indrømmer du helt firkantet, at du bare udnytter forhandlerne, og hvis ikke du får din vilje, vil du være en pain in the ass, indtil du får ret. Det er folk som dig, der er med til at holde priserne oppe.
Forestil dig, at alle gjorde sådan. Så ville der jo aldrig komme tilbud!
Det er ikke "din ret" at forhandlerne sender det du har bestilt. Enhver forhandler kan nægte at handle med dig. Tænk lige over det. Så må vi se om forhandlerne ser dette og handler derefter, på ordrer fra en irriterende kunde ved navn Kennet Stenkjær. Det er ikke stalking eller at hænge ud. Det er basically dit brugernavn :P -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 18-11-2016 19:37 #18
Nogen har gratis fragt tilbage, som f,eks hififreaks,dustin og komplett, dog kun vare over ca 500kr, men netop de 3 har jeg personligt oplevet fri fragt ved benyttelse af returretten, så skal varen kun fragtes ned til posthuset -- #22 - Det er rigtigt. Hvis de reklamerer med det, så er det jo ligetil. Men hvis man har købt noget stort som fx. et lærred, og de ikke skilter med gratis returfragt, kan det godt blive en bekostelig affære, at få fragtet produktet retur til forhandlerens lager :P -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 18-11-2016 20:36 #21 Bevares jeg troede faktisk det var noget man havde lov til :)
Men udnytter det stadig trods din "spydige" kommentar om at holde priserne oppe :)
Og ja, det kan de da godt nægte, så er det godt der findes andre steder at købe sine ting :)
Og ja, har ikke noget at skjule på mit brugernavn ;) -- - MSI Mpower Bigbang Z77 - I5 3570 - TridentX 2400mzh - Evo 250 SSD - Sapphire R9 290 - Coolermaster V1000 - I min optik er det helt kutyme at hvis man bemærker en vare man har købt falder i pris inden for retur-perioden kan man naturligvis få differencen udbetalt. Det benytter jeg mig altid af ifm julegaver, priserne kan sagtens falde inden for en kort periode, jeg har aldrig oplevet brok fra butikkens side - men jeg tager hellere ikke varen i brug i den mellemliggende periode.
Lovgivningsmæssigt har du kun returret ved fjernkøb, og med de seneste ændringer risikerer du at varen har tabt værdi såfremt du har taget den i brug og afprøvet den, hvilket du som forbruger vil blive modregnet ved retur. Så det er et gamble, medmindre man er temmelig omhyggelig med at pakke varen tilbage i emballagen :)
Der er desuden fragtspørgsmålet, men nogle få forhandlere betaler dog returfragten, komplett er mig bekendt een af disse.
Jeg synes ikke det er udpræget dårlig stil hvad #0 pønser på, en smule kreativt, men det holder sig jo inden for hvad virksomheden tilbyder af service. De kan jo ændre fremgangsmåde hvis de føler det er nødvendigt... -- I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread. Prøver lige at ridse nogle ting op fra de relevante lovgivninger i forhold til dette.
1. Lovgivningen lavet således, at der i forhold i B2C kun kan fravige lovgivningens ord, hvis det stiller forbrugeren bedre.
2. Returret er kun forpligtet via fjernkøb, hvilket bestemmes af, hvor man bestiller købet. El-mutanten kommer dog til dels udover dette ved, at man kun laver en reservation, og ikke en bindende bestilling. Returretten får man fordi man ikke kan besigtige produktet ved købet. Dette er IKKE for, at man kan ibrugtage en vare og sende den retur efter 13 dage, i sådanne tilfælde må butikken fratrække en del af prisen.
Fysiske butikker kan frit tilbyde returret.
3. For at en førpris faktisk er en førpris kræver det, at førprisen faktisk har været prisen for produktet de sidste seks uger - Så butikker kan ikke sætte prisen op på en vare op til en tilbudsperiode for at sætte den ned igen.
Gøres dette har man krav på besparelsen, der er opgivet i forhold til deres "normale" pris - det vil evt sige deres tidligere tilbudspris.
Ret moralsk synes jeg, at det er forkasteligt at købe noget nu, og så sende produktet retur/kræve prisnedsættelse, når man udmærket godt ved, at det kommer på tilbud lige om lidt. Gad vide hvor mange, der vil glæde sig over et brugt produkt?
Butikker overlever kun, hvis de har overskud - og "snyder" man butikken, er der bare nogle andre/en selv, der betaler prisen på et andet tidspunkt.
Få noget holdning, og tænk på andre end KUN Jer selv :)
Ret forretningsmæssigt, så er der sandsynligvis lavet aftaler om nedsatte indkøbspriser ved bestilling af produktet i et givent tidsrum - Derfor skal butikken betale en anden pris for en vare købt en uge før tilbuddet, og i forhold til den pris faktisk kan tabe penge på at sælge produktet til en "black friday"-pris...
-- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil Har før købt på komplett, hvor varen kom på tilbud dagen efter. Der slrev jeg til dem om de ville have mig til at bruge returretten og købe den nedsatte vare, eller om de bare kunne give mig differencen tilbage. Jeg fik pengene. :)
Ved dog ikke om det er standard procedure.. -- #29 Det har jeg gjort en del gange, dog aldrig hvor jeg vidste at der ville komme tilbud. Det har aldrig givet problemer, hverken online eller i fysisk butik. -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs Jeg har før købt hos komplett hvor at varen kom på bud efter 40 dage, et hurtigt opkald og så var der refunderet en difference uden et klag fra deres side. intet problem. -- #9 Husk at melde dem til konkurrence styrelsen hvis man ser dette. Det er ulovligt og de går MEGET op i at det bliver overholdt :) -- 4770K|Maximus VI HERO|16GB Ripjaws 2133 CL9|
GIGABYTE GTX1070 8GB|BenQXL2411T/DELL U2713HM
Samsung 850 EVO 500GB #28
Det med elgiganten, så er det vist stadig et køb hvis du betaler hjemmefra også selv om de kalder det en reservation.
Betaler man online=fjernkøb
Betalaer man i butikken=ikke fjernkøb også selv om man har bestilt varen online og så betaler i butikken. -- #32 Er det noget nyt de er begyndt på? Jeg har kun oplevet, at der ikke skete en skid når man gentagne gange har taget Komplett i at lave dette stunt og hvorefter man sladrede til rette instans. -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|. #33 Det er jo ikke helt rigtigt, det du siger.
http://www.hardwareonline.dk[...] mere info -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|. --
Sidst redigeret 20-11-2016 11:14 #35
Kig svar 14 i den tråd. Den forklarer nemlig hvordan det skal tolkes. Selvfølgelig er der nogen butikker der prøver at slippe uden om de ekstra rettigheder som fjernsalg giver. -- #36 - Fremgangsmetode hos Elgiganten:
Find din vare og tryk på den grønne collect@store knap.
Udfyld de obligatoriske kontaktinformationer i pop-up vinduet, vælg varehus og tryk på knappen "Send reservation".
Skriv dit betalingsID ned eller medbring din bekræftelses e-mail.
Efter 2 timer kan du afhente og betale dit nye produkt i din valgte butik.
Men der er ikke så meget bøvl, da de skriver på deres hjemmeside, at de har 14 dages fortrydelsesret. Så det kan jo være ligegyldigt https://www.elgiganten.dk[...] -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 20-11-2016 13:06 #37
Min fejl.
Tror kun jeg har brugt collect@store en gang og mente jeg betalte på forhånd, men det har jeg åbenbart ikke gjort.
Hvis man ikke betaler på forhånd, så er det selvfølgelig ikke fjernsalg. -- #33
Nej, det er ikke betalingspunktet, der er afgørende – Det er punktet, hvor man laver selve købsaftalen.
Laver man en ikke-bindende reservation, bliver punktet for indgåelsen af købsaftalen flyttet til stedet, hvor man beslutter for at indgå købsaftalen.
I forhold til en situation, hvor man ikke kan besigtige produktet på købsstedet, vil jeg vurdere, at man bruger love om fjernkøb analogt.
-- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|