Det kunne lyde som det er din HDD eller SSD der er ved at stå af
--
#1 Lyder usandsynligt for en SSD, det er den OS ligger på.. :/
--
Why so serious?
#3 Havde helt glemt at nævne det i OP, men det mærkelige er, at jeg ingen form for fejlmeddelelse får, når det sker. Hverken når computeren fryser eller når den bliver startet op igen.
Jeg har også den nyeste version af nvidia grafikdriver og windows opdateringer
--
Why so serious?
#2 jeg har harft en helt sprit ny SSD lige taget op af kassen der var i stykker, så din SSD kan godt være det der er problemet du skal ikke udelukke den før du har fundet fejlen
--
#5 Hvordan kan jeg teste hypotesen?
--
Why so serious?
Jeg ser 4 potentielle problemer her:
RAM
Processor
Bundkort
System disken (om det så er SSD eller HDD)
Det er med 90% sikkerhed en af disse ting der forårsager problemet. Så kommer spørgsmålet så, hvilken en af dem?
Først ville jeg kører en sfc /scannnow via kommando prompten og se om den eventuelt kan finde nogle System Fejl. Vær opmærksom på at selvom den ikke finder fejl betyder det ikke at de ikke eksistere!
Dernæst ville jeg prøve at se om der eventuelt er en BIOS opdatering tilgængelig, det kan være et problem med BIOS.
Så ville jeg prøve at kører en memory test, fx via Memtest (søg på google) opstår der den mindste fejl med programmet er det højest sandsynligt på RAM problemet ligger.
Er der ingen af de ovenstående der fixer eller giver indblik i problemet, ville jeg formatere min system disk - surt, men sådan er livet nu engang.
Forekommer problemet stadig ville jeg prøve med en anden disk.
Er der intet af de ovenstående ting der giver en indikation af problemet, så er der 2 ting tilbage at gøre: Prøve med anden processor, dernæst prøve med andet bundkort.
Skal du bruge hjælp til ovenstående så spørger du bare, så s varer jeg gerne :)
--
When people say plz or pls because its shorter than please i say no because its shorter than yes.
#7 Har kørt en scannow i cmd med følgende output
http://oi60.tinypic.com[...]
Men det ser ikke ud til, at der er nogle problemer.
Har også for nylig scannet for virus med MSE, og der blev ikke fundet nogle trusler.
Prøver også med en BIOS Update, den har aldrig været opdateret siden har jeg købt den. :)
--
Why so serious? #8 Gå ned i start og skriv: Kommandoprompt
Højre-klik på den og tryk kør som administrator, dernæst lav en sfc /scannow på den :)
Kan se du bare har fået en liste over mulighederne, og ikke en aktuel scanning af systemet ;)
--
When people say plz or pls because its shorter than please i say no because its shorter than yes.
#10 Det kan være et godt tegn :) Så skal du bare genstarte computeren og så prøv at se om du støder på problemet igen :) Giv gerne besked her, så vi kan henvende andre til denne tråd hvis de skulle støde på lignende problemer :)
Er der stadig problemer, så skriv igen og prøv nogle af de andre muligheder jeg har beskrevet ovenstående :)
--
When people say plz or pls because its shorter than please i say no because its shorter than yes.
Så skete det igen!!! :(
--
Why so serious?
#13 Den frøs bare igen? Jeg undskylder jeg ikke svarede på din post i #12, havde ikke set du havde skrevet :)
Hvis du prøver at kører en sfc /scannow igen, får du så endnu engang at vide at der er beskadiget filer? I så fald, kan det være du har et eller andet program liggende der går ind og piller ved dine systemfiler.
Men nu hvor det er sket igen, så må du prøve en af de andre forslag jeg har skrevet :)
--
When people say plz or pls because its shorter than please i say no because its shorter than yes.
#14 Jeg får præcis den samme meddelelse, som i #10
Har prøvet at åbne den log-fil, som der står beskrevet i cmd. Men den siger adgang. Har også prøvet, at ændrer rettighederne på filen, så jeg har fuld kontrol, men uden held. Kan på ingen måde hverken åbne el. slette den.
Og det eneste program jeg har til, at pille ved med systemfiler er CCleaner, men så vidt jeg ved fjerner den kun snavs og beskigedet ting.
--
Why so serious?