Der er ingen firmaer der dækker en smadret skærm, det skal være en forsikring tegnet ved siden af garantien.
--
Ikke for at være flueknepper, men tror ikke på du har fået garanti.
Garanti er noget ud over reklamationsretten, eksempelvis hvis de vil skifte din skærm.
Reklamation er noget som alle sælgere skal give, og dækker ikke andet end fabrikantions, og sælger fejl.
Reklamationen har du i 2 år.
Hvis anden aftale er indgået, kan der ude garanti, men det er noget parterne individuelt forhandler sig frem til, og er ikke en del af køberloven.
--
Understreg det umulige, og lev livet.
Hvis du har smadret din skærm f.eks ved at tabe telefonen dækker garantien ikke.
Garanti eller reklamationsret gælder ikke hvis et produkt har lidt fysisk overlast ved tab, slag eller lignende.
Det eneste der muligvis kan dække er din indboforsikring.
--
Crap.... Tror i ikke man kan tale med nogle af ekspedienterne om det i butikken?
--
Spørgsmål: forklar mig lige, hvad mit grafikkort ikke kan??
Svar: Køre bil, lave mad, passe børn...
#4 - hvis maan kunne få en ny mobil, hvis skærmen smadrede, så man helt sikkert ik så mange der går rundt med smadret skærm ;)
--
YEAH, har fundet på noget vildt sejt at skrive HER... damn, har bare glemt det ;P
#4
Nej, du kan ikke forhandle dig frem til at få din skærm lavet gratis, hvis det er det du mener..
--
#2 hedder det ikke ½ års garanti + 1½ års reklamation = 2 år ?
--
#4
Du kan helt sikkert snakke med en ekspedient i butikken.
Hvis de skal reparere den bliver det dog ikke uden omkostninger.
Jeg ved dog ikke hvad der er billigst, at gå til sælger og få det lavet, eller uautoriseret og miste reklamationen.
#8
Reklamation er en lov der beskytter køberen af et produkt.
Garanti er en ekstra service fra sælger af, men er ikke en del af købeloven.
http://taenk.dk[...]
--
Understreg det umulige, og lev livet. Jeg mente om man måske kunne få det noget billigere...? Det kan barebedre betale sig at købe en ny mobil hvis reparation kostet over 1000kr...
--
Spørgsmål: forklar mig lige, hvad mit grafikkort ikke kan??
Svar: Køre bil, lave mad, passe børn...
Vi prøver lige linket igen.
http://taenk.dk[...]
#10
Jeg tror ikke du får meget reperation til under 1000.
Slet ikke hos forhandleren.
--
Understreg det umulige, og lev livet. Pis... :/
--
Spørgsmål: forklar mig lige, hvad mit grafikkort ikke kan??
Svar: Køre bil, lave mad, passe børn...
#10 forvent det koster over 1000kr. De fleste skærmskift koster 1200kr og opefter, med mindre du selv køber en skærm hjem og skifter det. Reklamationsretten frafalder dog fuldstændig på produktet hvis du selv laver det :)
--
FFHAU!
Kan måske lige gå med til 1500, men hvis det så ikke er det originale osv... Så vil jeg bare ikke mene at det er pengene værd... :/
--
Spørgsmål: forklar mig lige, hvad mit grafikkort ikke kan??
Svar: Køre bil, lave mad, passe børn...
Nu kender jeg tilfældigvis et trick jeg har lært af en telefonreperatør.
Lige præcis HTC One X er lidt speciel med skærmene. Jeg har selv een. Skærmene på HTC One X sidder i spænd, og der har været mange tilfælde hvor skærmen bare er "sprunget" i lommen.
Hvis du med dette grundlag går til butikken vil jeg næsten garantere dig at de smider den til rep.
Om ikke andet, så ring direkte til Telecare som (vidst nok) ligger i Kolding eller deromkring. Bare vær stædig og sig den sprang i lommen :)
--
Og det er helt sikkert den originale skærm?
--
Spørgsmål: forklar mig lige, hvad mit grafikkort ikke kan??
Svar: Køre bil, lave mad, passe børn...
#17 Ring og spørg dem.. Jeg kan kun læse det du også selv kun kan på deres site.. "Original HTC kvalitet"
--
#19 takker :)
#18, hvor god kvalitet et skærmen? For jeg vil da meget hellere gøre det for 400kr :)
--
Spørgsmål: forklar mig lige, hvad mit grafikkort ikke kan??
Svar: Køre bil, lave mad, passe børn...
Men har aldrig prøvet at skifte skærm...
--
Spørgsmål: forklar mig lige, hvad mit grafikkort ikke kan??
Svar: Køre bil, lave mad, passe børn...
#21 Du skal jo lige vide at din garanti+reklamationsret forsvinder, når det ikke er hos en autoriseret..
--
Ved jeg, men 1100 kr ekstra er mange penge... :/
--
Spørgsmål: forklar mig lige, hvad mit grafikkort ikke kan??
Svar: Køre bil, lave mad, passe børn...
Reklamationsretten frafalder ikke ved selv at skifte skærmen! Det kan måske stille dig dårligere i fremtidig reklamation. Men du kan aldrig miste den ved at udføre noget arbejde selv. Har selv skiftet skærm på flere mobiler og har aldrig været problemer :)
--
3GHz i3 540, Asrock p55 extreme, HD5750, 4GB DDR3, 64GB SSD Vertex, 12TB WD Green Power @ Highpoint 8p 2680 controller, Samsung 22' 2232BW
#24 Jeg har fået det at vide før hvor jeg havde skiftet noget, men det der skulle laves var noget andet.. De sendte den bare retur og gav mig besked om at der var blevet lavet uautoriseret arbejde. og at min mulighed for at kunne få lavet noget var væk fremtidigt.
--
Så ville til enhver tid have gået til forbrugerklagenævnet med det ;)
--
3GHz i3 540, Asrock p55 extreme, HD5750, 4GB DDR3, 64GB SSD Vertex, 12TB WD Green Power @ Highpoint 8p 2680 controller, Samsung 22' 2232BW
#24
Hvis du bryder firmaets forseglning er der ingenting at gøre.
Desuden er det dig der skal kunne dokumentere at det er en fejl fra sælgers side.
Hvis det dog er en fejl i software ved jeg ikke hvordan fremgangs processen er.
--
Understreg det umulige, og lev livet.
#27 Enig
#24 Vrøvl
selfølgelig må man da ikke skifte skærm selv
uden at garanti ryger.
At du har gjort det er så bare heldigt
--
Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64
Nu ved jeg ikke om andre har nævnt det, men hvor er den købt ? Er den købt hos Telia, har du en forsikring på den.
Ellers kan du benytte dig af dit eget forsikringsselskab, men kun hvis du har tegnet et udvidet elektronik skade forsikring sammen med dit indbo. Så dækker den alle former for elektronik skader, inkl. skærm og den slags.
EDIT, så ikk at du havde købt hos TDC, så den færste mulighed er udelukket :)
--
Core i7 920 - EX58-UD5 - Corsair Dom. 1600Mhz 6GB - GTX 260 SLI - 1TB+2TB - Noctua NH-U12P - HX1000W - HAF 932 - Win8 Pro // Asus N56VZ
#28 vrøvl! :)
Du har naturligvis ikke reklamation på skærmen, det har du andet steds. Men resten af telefonen er stadig dækket under reklamationen og sker der noget der ikke er beslægtet eller årsag af indgriben, er det dækket. Det burde egentlig være ren logik.
#27, du må gerne bryde deres forsegling og stadig bi-bevare reklamationen. De kan ikke låse deres produkter på den måde ;)
--
3GHz i3 540, Asrock p55 extreme, HD5750, 4GB DDR3, 64GB SSD Vertex, 12TB WD Green Power @ Highpoint 8p 2680 controller, Samsung 22' 2232BW
#30 Nu bliver jeg interesseret.. Hvor har du den information fra?
--
#;!"#:
Nu har jeg kun lige skimtet svarene men her kommer mine tanker og input
Som udgangspunkt har du 2 årsreklamations ret, ikke ½års garanti og 1½års reklamation.
De første 6 måneder er det dog meget nemmere at reklamare da man kan gøre brug af formodningsreglen.
Telecare lå før i tiden både i aalborg og esbjerg, men de har lukket aalborg afdelingen nu.
Tror du vil få svært ved at overtale nogen ekspedient til noget som helst.. sådan som det forgår mht reperation er egentlig bare at man videre sender telefonen til telecare og vi sender telecare regningen videre til kunden, så at snakke med en ekspidient hos butikken kommer ikke til at hjælpe dig ret meget.
Mht reklamation og selvskærmskifte er jeg liiiiiidt i tvivl.
Det plejer at være normalt (på elektronik generelt) at hvis du selv er inde og pille i hardwaren så frafalder alt for for reklamation da man selv kan fucke tingene op, correct me if im wrong.
--
#32 Det var nemlig også det jeg regnede med, det andet lyder da godt nok noget specielt, at man selv kan skifte skærm eller en anden del, uden noget brok fra nogen som senere hen skal lave den.
--
#;!"#:
#31, Købeloven kan sælger aldrig kan løbe fra i Danmark og ganske almindelig sund fornuft. Så er jeg også blevet nysgerrig. Hvor har du dine påstande fra? :)
#32, så hvis du skifter et grafikkort i en PC og CPU'en går i stykker. Er det da ikke rimeligt at den bliver skiftet i henhold til reklamationen? Det er netop det i argumentere imod.
--
3GHz i3 540, Asrock p55 extreme, HD5750, 4GB DDR3, 64GB SSD Vertex, 12TB WD Green Power @ Highpoint 8p 2680 controller, Samsung 22' 2232BW
Altså hvor stor er chancen for at der er noget andet der går i stykker og man derfor skal benytte sig af reklamations retten.
--
illuzioN:
Du kan godt nok påstå det er sådan, og hvis du stille der ned i en butik og råber højt nok skal det nok også lade sig give.
Det eneste jeg gerne vil have dig til er sort på hvidt at fortælle mig hvor det står henne af, at reklamationen ikke mistes ved brud på forsegling af telfon og andet hardware.
--
Understreg det umulige, og lev livet.
#36,
http://taenk.dk[...]
Regel nr. 10: Købeloven kan ikke tilsidesættes
Dermed kan sælger ikke forhindre dig i indgreb i dit produkt, heller ikke ved forsegling. De kan ikke tilsidesætte Købelovens bestemmelser. Håber det blev klart nu? Men selvf. siger sælger omvendt, hvis de kan slippe afsted med det. Er jo ren business og kapitalisme :)
Omvendt, har du belæg for dine påstande?
--
3GHz i3 540, Asrock p55 extreme, HD5750, 4GB DDR3, 64GB SSD Vertex, 12TB WD Green Power @ Highpoint 8p 2680 controller, Samsung 22' 2232BW