Hvis det er som du selv siger selve lade stikket, så kan jeg ikke se hvorfor du blander batteriet ind i det hele.
Hvis selve stikket er knækket, er det jo ikke en reklamationsret, men "vold" mod bærbaren.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
Nej nej, den er bare stoppet med at modtage størm, ingen vold indvoldrevet (:
-Mere et, "Hvad nu hvis." (:
--
Cool story' bro'
Den? Som i bærbar eller batteri?
Igen hvis stikket er knækket, så er der vold.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
Stikket er IKKE knækket, men det hul som skal modtage strøm, gør det ikke?? Computerne modtager ikke strøm.. (:
--
Cool story' bro'
Påstår de at batteriet er defekt? Det fremgår ikke rigtigt at det du skriver...
Der står i deres vilkår at det koster et beløb for servicetjek, hvis ikke de kan lokalisere fejlen, så det tror jeg nu gerne at de må, men jeg vil helst ikke hænges op på det...
Til gengæld ved jeg at de OVERHOVEDET ikke har styr på, at reparere produkter som er sendt til RMA! Jeg har selv en bærbar afsted til dem for anden gang på 2 måndeder nu. Første gang vedlagde jeg alt hvad de bad om, incl. en fejlbeskrivelse både på dansk og engelsk. Computeren havde flere fejl: en pixelfejl, et tastatur hvor knapperne fald af random, en løs blæser, en hylende strømforsyning og en hylende harddisk . Da jeg fik den retur efter knap 4 uger, havde de skiftet tastaturet, og resten af fejlene påstod de var "fejl i operativsystemet"(!)
Jeg kontaktede dem igen så snart jeg så at pixelfejlen stadigvæk var der (gad ikke engang at tjekke de andre ting), og fik lovning på at få den ombyttet til en ny. Nu har de så haft min computer liggende i en uge på deres servicecenter, og den er stadigvæk "under forarbejdning" iflg. deres serviceside...
At de kan afskrive bl.a. en pixelfejl som "fejl i operativsystemet" er mig en gåde, og lige nu er jeg mest spændt på, hvad jeg rent faktisk får retur når det engang sker...
Det var lidt et sidespring, men kan måske indikere at der sagtens kan være fejl på din computer, selvom de påstår noget andet...
--
Hvis opladeren ellers fungere, så er stikket defekt enten pga vold eller den er brændt af.
Du nævner batteriet flere gange, hvorfor? Fejlen er jo tilsyneladende oplader eller stikket?
Jo mere info du kommer med, jo bedre svar får du.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
Okay, super! Lige læst lidt op på købeloven, hvor jeg fandt ud af, at dette problem, SKAL blive løst af reklamationsret, såå, det jo fint (:
-OM de så overholder det, må tiden jo vise (:
--
Cool story' bro'
Jeg ville nu også holde på at det skal at den skal tages af reklamationsretten...
EDIT: Hvor er den købt henne? Har i været den vej igennem først, eller er den sendt direkte til værkstedet?
--
#7 Der er fint at du har sat dig ind i sagerne, men hvis stikket er ødelagt pga. "forkert brug" er det ikke dækket af reklamationsretten.
Det sker tit fordi folk går rundt med computeren sammen med strømforsyningen og strømstikket siddende i.
Folk er generelt meget uenige med værkstederne om hvad en bærbar skal kunne tåle :-)
--
#10 Men da det er de første 6 måneder SKAL der være tegn på fysisk vold, for at de må afvise reperationen (jævnfør 'formodningsreglen').
Dermed ikke sagt at der ikke er tegn på fysisk vold.
--
De skal tage den ind på reklamationsrettet og undersøge den, men hvis deres konklusion er at kunden selv har ødelagt noget, fx som i dette tilfælde, så er de i deres fulde ret til at opkræve gebyr for undersøgelsen og en evt. reperation.
Edit: #7 Det eneste de SKAL gøre, er at undersøge maskinen.
Man kan læse købeloven som man vil, men én ting den ikke gør, er at give kunden ret per automatik :)
--
Imac 21.5" - Ipad 2 - WD TV Live HUB
#11 Hvis huset er knækket af, eller center pinden er skubbet, så er det en mekaniskfejl så dækker reklamationsretten ikke.
Om pluo nogensinde har tænkt sig at fortælle os hele historien eller ej, så kan vi kun gætte på hvad der der sker
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#13 Det er vi fuldstændigt enige i, især når det er opstået efter 3 måneder :)
Ud fra #5 er jeg dog ikke sikker på, dette er tilfældet...
--
Hvorfor bliver i ved med det vold snak? det kunne jo bare være en løs forbindelse et sted.
Og det skal ihvertfald laves på garantien !
--
#12 Har fat i noget af det rigtige.
De fejl en reklmationsret dækker er, fejl som har været på produktet fra købsdatoen. Hvornår disse fejl så begynder at vise sig, er underordnet for forbrugeren, så længe det er inden for 2 år fra købsdatoen.
Det lyder mest af alt som en udefra kommende skade. Sådanne fejl er ikke dækket af reklamationsretten.
Der er ikke som hedder garanti jf. købeloven, heller ikke på batterier. De første 6 måneder af reklamationsrets perioden er styret af formodningsreglen, som #11 også er inde på, den har dog ikke noget med fysisk vold på produktet at gøre. Den vender blot bevisbyrden, således at det er den erhvervsdrivende som skal bevise, at forbrugeren har brugt varen forkert, hvilket har resulteret i en defekt. De resterende 18 måneder er det forbrugeren der skal bevise, at denne ikke har brugt produktet forkert, hvilket kan være svært.
Eftersom værkstedet har kigget på computeren, og vurderet det er en udefra kommende skade, er der ikke så megeta at gøre end at betale. Du kan evt. bede om dokumentation, da værkstederne tager billeder af computeren i sådan en situation.
--
En fisk er en fisk
Hej! Er lige i skole, så derfor jeg ikke svarer! Tak for mange gode indslag, godt at se folk kommer med realistiske bud herinde, istedet for hat og briller..
-Der er IKKE udøvet fysisk vold på bærbaren, ingen tegn på hverken skræmmer eller andet. Stikket er "intakt" Og det samme er Pc'en, dog vil den ikke lade. (:
-Men skal have ringet ind og klaget, min kære veninde kan jo ikke finde ud af sådan noget, men har tænkt mig at bruge nogle af de ting i har sagt her, indtil videre (:
-pluo
--
Cool story' bro'
#15 en løs forbindelse kan også sagtens skyldes vold. så nok derfor vold er inde i billedet her.
#0 du må spørge dem af hvad du skal betale for, eller hvad fejlen er ifølge dem.
skriv gerne her hvad deres svar er på dette, og så kan vi vurdere om det er selvforskyldt eller om det kan dækkes af garantien
--
don't fix it if it aint broken
HOL bruger siden 2004
Intel I5-3570K Asus P8Z77-I Deluxe Corsair 2x4GB 1600Mhz Samsung 830 256GB SSD Sugo SG08
#17 Vent, så den vil ikke lade på batteriet! Kan bærbaren godt køre når stømstikket er sat i?
Jamen der er jo noget helt andet så, så kan laderkredsen være stået af, medmindre den har lyn -/vandskade fejl så skal det bare laves
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#17
Størstedelen af svarene her i tråden
er hat og briller..
Hvis den er sendt til reparation gennem forhandleren skal hun ikke betale noget som helst. Og jeg vælger at stole på din vurdering om at det ikke skyldes vold (modsat næsten alle andre i tråden).
Hvis ikke de vil fikse det gratis må den en tur igennem forbrugerklagenævnet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #20 Det er jo ganske ikke rigtigt, såfremt man har accepteret betingelserne for indsendelsen så kan det sagtens komme til at koste hvis det ikke er en fabrikationsfejl.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#21
Hvad med at prøve at læse hvad jeg skriver?
Den åbenbaring du har fået i #19 burde du desuden have fået efter #2.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Altså. Hold nu FUCKING kæft med jeres vold. Hvad fanden er der galt med jer idioter. Det er en kvinde der har den bærebare - så vold er næppe problemet. Er i retarderede eller hvad er det der foregår?
Det her går da snart over i historien som den mest episke tråd nogensinde. Vold? Altså, hvad fanden er det egentlig i tænker på. Brug da om ikke andet, ordet selvforskyldt.
Jesus fucking christ...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #23 Så vi kan hermed konstatere, at en kvinde ikke kan ødelægge en computer?
Jebus christ.....
--
#24
Hvornår har jeg nogensinde skrevet det? Fucktard
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. "Det er en kvinde der har den bærebare - så vold er næppe problemet"
Om du vil kalde det vold eller selvforskyldt ændrer vel ikke betydningen af det du skriver...
--
#20 Tror lige du skal læse lidt op på købeloven inden du dummer dig igen. Og mht anklagen om vold, så kan "vold" defineres meget forskelligt, og specielt i sager med hardware som tit ikke kræve de store kræfter for at ødelægge.
#25 Du burde da lige læse at snakke ordentligt inden du lukker latterlige svar ud i tråde
--
Puls er en bonus!
#16 "den har dog ikke noget med fysisk vold på produktet at gøre" - I denne situation formoder jeg, at den eneste måde værkstedet kan løfte bevisbyrden er ved at vise tegn på fysisk vold :)
--
#28 I denne situation har du nok ret.
Du gav bare udtryk for, at det kun var fysisk vold, som kunne tilsidesætte formodningsreglen, hvilket jo ikke er tilfældet.
Og så har vi nok bare 2 forskellige opfattelser af hvad "fysisk vold" er, i forhold til et stykke elektronik :)
--
En fisk er en fisk
Kim, snak da ordentligt. Det kan godt være at du er meget surt over indlæggene i tråden, men tæl da lige til ti inden du sviner alt og alle til.
--
Jeg købte engang 3 Medion bærbare. Alle 3 havde problemer med lade stikket. Den ene af dem knækkede dog, så den tæller nok ikke. Men de andre 2 stoppede simpelthen bare med at virke. Fandt ud af, at hvis jeg puttede en anden lader i, så virkede det fint. Prøv evt med en anden lader (Sørg for at der er lige mange volt og ampere)
--
#33 Så var det i virkeligheden ikke laderne der fejlede?
--
Hvis du kan læse dette, har du tabt.
#27
Øh, hvad er det lige du prøver at sige? Hvordan har jeg "dummet" mig? Desuden skal en bærbar computer kunne holde til at man tager ladestikket ud af den, og sætter det i igen til daglig. Hvis den ikke kan det, er det en fabrikationsfejl.
Men umiddelbart kan du starte en klub sammen med Fjummer (i øvrigt et meget passende navn hvis det er afledt af ordet "fjumre") for folk der ikke forstår mine indlæg :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Desuden kan jeg da lige benytte lejligheden til at dele dette fine link:
http://www.forbrug.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #35 Du postulerer da i #20 at hvis den er sendt til rep så kommer hun ikke til at betale noget, det er da lodret en løgn at fyre af, for hvis skaden er selvforskyldt, så kommer hun til at betale hvis hun vil have sin vare tilbage
--
Puls er en bonus!
#37
For det første er det jeg siger baseret på at det #0 siger er korrekt.
Men prøv nu lige at læse mit link før du får dig selv til at se endnu dummere ud end du gør i forvejen...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvis nu pluo rent faktisk gad at fortælle os hvad Medion har skrevet så kunne det være vi havde en chance for at finde ud af hvad der er gået galt.
Indtil videre kan vi kun gætte os til hvad.
Dog gætter jeg på at det nok er ladestikket der er gået i stykker, hvilket nemt kan ske hvis man fx er faldet i ledningen og har revet den ud.
Men derudover så mener jeg at Medion levere 3 års garanti, så alt den snak om reklamationsretten er helt ligegyldigt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.