Da det er første gang jeg vil samle en computer, er jeg mere end ekstra nervøs for alt der kommer til at ske^^
--
øh, der er garanti på hver lille del, medmindre du ødelægger den.
--
i5 2500k/Hyper 212 Evo/AsRock Extreme3 Gen3/
Asus GTX 560Ti/Kingston Hyperx Blu 8GB/WD Caviar Blue 500GB/
/NZXT Lexa S/Coolermaster GX 750W/
#2 Nej, der er reklamationsret på hver del. Det er ikke det samme som garanti.
--
The word "queue" is the only word in the English language that is still pronounced the same way when the last four letters are removed.
#3 Ja det var det jeg mente.
sorry.
--
i5 2500k/Hyper 212 Evo/AsRock Extreme3 Gen3/
Asus GTX 560Ti/Kingston Hyperx Blu 8GB/WD Caviar Blue 500GB/
/NZXT Lexa S/Coolermaster GX 750W/
Så der er ikke garanti? men kun reklamastionsret?
Feks:
http://www.komplett.dk[...] så står der ude ved højre Producentens garanti (md.): 24, er det reklamationsret eller??
--
Du får 3 års service, support og garanti på samlede systemer hos Komplett.dk
Hvis du samler selv har du 2 års reklamationsret på alt du køber. Simple as that.
RMA foregår sådan her. Hvis du køber enkelt dele.
1: Du konstaterer del defekt
2: Du opretter en RMA på hjemmesiden
3: Du sender din vare ind, når du har fået et RMA nummer
4: Din vare bliver modtaget, scannet ind og behandlet når der er tid.
5: Du får en ny vare tilsendt gratis.
6: Win.
RMA ved pre-samlede computere:
trin 1-3 er det samme.
4: Din RMA bliver modtaget og computeren repareres når der er tid.
5: Du får din computer sendt tilbage til dig.
6: win.
#5 - Producentens garanti = Fabriksgaranti. Det er ikke reklamationsret. Hvis du vil bruge reklamationsret skal det foregå GENNEM forhandleren. Producent garanti kan vare ud over de 24 måneders reklamationsret og foregår UDENOM forhandleren.
Hvis fx producentens garanti er 5 år. Har du yderligere 3års garanti efter din Reklamationsret er udløbet. Det eneste du skal gøre er, at kontakte producenten direkte og lave RMA her, i stedet for at forhandleren gør det for dig.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret #3 var lidt hurtigere :) men ja "reklamationsret" er en lovbestemt pligt, som forhandleren skal leve op til overfor dig som forbruger. Skulle der dukke en fejl eller mangel op ved en hvilken som helst vare de første to år efter købet, skal forhandleren løse problemet uden udgifter og unødigt besvær for dig, hvis problemet har eksisteret i varen ved
købet.
Derimod er en garanti en ekstra service, som en forhandler eller producent kan vælge et yde på et bestemt produkt, en produktgruppe eller på alle varer. Den er altså frivillig, og du kan ikke forvente at der følger en garanti med en hvilken som helst vare, du køber. (garanti er en forlængelse af reklamationsretten ergo som træder i kraft efter de 2 år)
håber du blev lidt klogere :)
--
#7 - det gav mere mening! :D
Nu er det så her jeg spørger: skal jeg købe en saml-selv computer(4,5k) som er 20% bedre end en samlet station fra komplet(5,1k) hvis vi snakker om, at en ting går i stykker? :)
--
#8 hvis du har styr på det hele kan jeg ikke se hvorfor at du ikke skulle :) syntes det er langt sjovere at samle end a få den leveret færdig :)
--
i5 2500k/Hyper 212 Evo/AsRock Extreme3 Gen3/
Asus GTX 560Ti/Kingston Hyperx Blu 8GB/WD Caviar Blue 500GB/
/NZXT Lexa S/Coolermaster GX 750W/
#9 - præcis! kan lige forstille mig hvor sjovt og godt det vil være, men det er også årsager til jeg spørg så meget, da det er første gang.
Er typen som passer meget godt på mine ting, så hvorfor ikke passer godt på denne her sag:)
Så du siger saml-selv idë'en?
--
#10 syntes helt sikkert du skal samle selv hvis du har mod på det selvfølgelig :) det er lidt ligesom at lege med legoklodser ;) desuden kan du jo overveje en elektronik forsikring hvis du vil være 100 % dækket mod skade på hardwaren dog er der ca. 1000 kr i selvrosiko
--