tror jeg skal have nye ram!
--
-matrixz- 4s, i5 laptop.
LOL helt klart en fejl:)
--
#1 Good luck: TILGÆNGELIGHED: IKKE PÅ LAGER - LEVERINGSDATO UKENDT.
Og hvis de kommer på lager igen, stiger prisen også..
--
Faktisk så har der for nylig været en sag. Dette tilbud kræver forstand på hardware for at se det er for billigt. Så i det tilfælde at jeg f.eks. ønskede at bestille 32GB ram og jeg bestilte dem der, ville butikken være nødt til at levere rammene eller tilbyder mig differencen på andre ram. De ville ingen chance have i forbrugerklagenævnet.
--
#4 Tror desværre ikke det er så enkelt..
--
#5 Jo det er det, butikken kan ikke bevise at det er en fejl, og at jeg handler i ond tro.
--
Har hørt at firmaer har meget billige priser på varer, de ikke har på lager, for at presse konkurrencen og få dem til at se dyrere ud i en sammenligning. Tror ikke det der er den faktiske salgspris.
--
#6 Det eneste der sker er at du får dine udbetalt tilbage.
--
#8 Det er meget muligt, men så går man bare i forbrugerklagenævnet, og så bliver firmaet med garanti underkendt.
--
hvis du bestiller de ram, får du med 95% sikkerhed en mail i morgen hvor der står at det var en prisfejl, og at de beklager ulejligheden.
hvis man så orker det, er det #4 skriver ikke helt forkert, bortset fra at du har handlet i "ond" tro, da du godt ved der er noget galt med prisen, hvilket muligvis kan bevises med f.eks. denne tråd.
jeg har dog selv engang bestilt sådan et objektiv her
http://www.edbpriser.dk[...] og fået det til de 921 dkk inkl moms og fragt som det stod til, så man kan aldrig vide ;)
--
Kristian
http://www.bajerblog.com[...]
http://rockscissorsdynamite.org[...] #9 Først og fremmest har de sikkert noget som hedder at de tag forbehold for "stavefejl". Dernæst tror jeg ikke de underkendt, eftersom det aldrig er blevet anerkendt :P
Men go for it ;)
--
#10 Det er jo ikke pointen at de kan læse den her tråd. Hvis jeg ikke havde kommenteret, kan de jo ikke bevise jeg handler i ond tro. Almindelig mennesker ved jo ikke nødvendigvis hvad ram koster.
--
#12 men du har handlet i ond tro. og hvis du først har tænkt dig at gå til forbrugerklagenævnet med den, hvem fanden der så end orker det, skal de vel finde ud af at spørge dig lidt om dit kendskab til hardware. blabla, man man altid lyve, og man kan
altid snyde, det er det nemmeste i verden.
--
Kristian
http://www.bajerblog.com[...]
http://rockscissorsdynamite.org[...] #14 Lyve og snyde? Jeg har ikke sagt jeg ville gøre det, da jeg allerede har påpeget det i tråden, men hvis ikke kunne jeg sagtens finde på det.
Som fint kommenteret på artiklen jeg linker til. Hvis jeg tager ned i bilka, på priskiltet står der 1000,- jeg betaler 1000,- ved kassen. Men på parkeringspladsen kommer en medarbejder løbende og siger jeg skal betale mere eller levere det tilbage. Er det rimeligt?
--
#15
http://www.debusy.dk[...]
"Der er ikke indgået en bindende købeaftale med DeBusy ApS, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra DeBusy ApS.
En bestillingsbekræftelse er UDELUKKENDE en bekræftelse på at vi har modtaget et ønske om tilbud på de angivne varer. Det er som nævnt oven over IKKE en bindende aftale."
Når nu vi er igang :)
--
#15 jeg siger ikke du har tænkt dig at gøre det, det var for at sætte et eksempel op.
jeg har lige læst artiklen, og jeg har også hørt om den her slags sager før. jeg forstår heller ikke afgørelsen, enhver må vide at et 47" led tv ikke koster 1000 kr.
og bilka eksemplet holder ikke, i en netbutik bliver pengene jo ikke trukket før ordren er accepteret og varen afsendt.
--
Kristian
http://www.bajerblog.com[...]
http://rockscissorsdynamite.org[...] #16
De kan tage alle de forbehold de vil, men der er en lov der skal følges, og hvis de ikke gør det, er det irrelevant hvad der står på deres hjemmeside..
Har du nogensinde læst i en EULA til noget software?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Tilføjelse til #18
6.3.1. Ved forbrugerens accept af tilbud i internetbutikker, indgås der en bindende aftale mellem parterne. Såfremt en af parterne har begået fejl og den anden part indså eller burde have indset dette, vil aftalen kunne blive tilsidesat.
6.3.2. En erhvervsdrivende skal uden unødig forsinkelse efter modtagelse af en elektronisk ordre sende en elektronisk kvittering på, at ordren er modtaget og hvad ordren går ud på (22).
6.3.3. Hvis den erhvervsdrivendes internetbutik ikke er indrettet således, at forbrugeren direkte kan acceptere et tilbud, for eksempel hvis forbrugeren skal sende en e-mail til den erhvervsdrivende for at indhente et kon-kret tilbud, afhænger det af en konkret vurdering af korrespondancen mellem parterne set i lyset af de enkelte landes lovgivning, hvornår der er indgået en bindende aftale. Der skal dog efterfølgende altid fremsendes en egentlig ordrebekræftelse, som skal indeholde oplysninger om, hvad der er bestilt samt pris og betaling.
http://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. # 19
Det er meget fint, men 99% af samtlige internet butikker, sender aldrig en ordrebekræftelse ud som det første, så der er ikke indgået nogen aftale.
--
´66 WAS A GREAT YEAR FOR ENGLISH FOOTBALL.
ERIC CANTONA WAS BORN.