Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Næsten 3 mdr. uden PC til rep.fra DELL? hjælpAf Gæst Peter | 26-08-2010 09:57 | 2389 visninger | 25 svar, hop til seneste
Hejsa
Har nu i to dage hængt over 30 min . deres hotline uden at komme igennem:(
Min PC er indsendt 14/6 til rep. Dell de at den er bortkommet hos Deres fragtselskab DHL.
Men de vil ikke give mig en erstatnigs pc efter næsten 3 md.
Hvad kan man gøre?? --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Forbrugerombudsmanden + Morten Spiegelhauer fra Operation X -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Kan du se den er bortkommet i DHL's fragt ??
Så skulle der gerne være en forsikring som dækker det. -- Hva Fader siger er altid rigtigt... #1 kontanten har jeg meldt
god ide med Morten dingeldauer:) også...
#2 Nej
Dell siger DHL meddeler den er fortsvundet i tilbagesendelse - jeg har jo ingen fragt nr. har ingenting mede deres returforsendelse at gøre.
Den blev også indsendt i en kasse de sendte til mig først. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Mit motto om Dell er, og vil altid være:
"Dell - gør det selv" -- XFX nForce790i Ultra SLI | Intel Q9450 2,66 Ghz 1333FSB 12mb L2 | XFX 8800GT 512mb | 4x1024 Corsair 1333 mhz | At pakken forsvinder på vej retur, er Dell's problem. Hvis de ikke kan fordre en reklamationsreparation inden rimelig tid, har man som forbruger ret til at hæve købet. 2 eller 3 måneder er over rimelig tid, hvorved du har ret til at hæve købet, og få den oprindeligt betalte købssum retur.
Ovenstående er betinget af at der er tale om en reklamation under reklamationsretten og at der er tale om et forbrugerkøb. -- Lenovo U350 - 1.3Ghz ULV, 13.3", 3GB Ram, X4500, BT, 250GB Hdd, Windows 7 Pro.
Brug dog Google #6 Klart det selvfølge Dells problem
Den var ikke 1 år gammel da den blev sendt til rep. så der er garanti!
Jeg har købt PC af mit arbejsfirma som har købt den af dell
Jeg håber ikke det gør noget forskel?
Ved du det MHaahr?
Jeg har i mellem tiden snakket med forbrugerstyrelse og de vil gerne køre sagen for mig/ selv jeg har købt den igennem mit arbejdsfirma. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Peter det lyder godt med forbrugerstyrelsen, så er der da lidt hjælp.
Jeg undre mig dog over alt dette er et problem, når Dell sender så mange pakker som de gør. Har de også en forsikring på deres forsendelser. Det skulle derfor være en formsag at give dig en ny computer, da den anden er væk.
Håber det ikke blive det store problem herfra og fremad. -- Hva Fader siger er altid rigtigt... #6 der er tale om forbruger køb ifølge dette jeg har fundet:
Forbrugerkøb -------------------------
Forbrugerkøb omfatter alle de køb, hvor en privat person køber varer hos en erhvervsdrivende. Derudover opfattes følgende også som forbrugerkøb:
Hvis en person køber en vare, som han både vil bruge privat og i erhvervsøjemed, er det afgørende, hvordan varen skal anvendes. Hvis varen hovedsageligt skal bruges privat, er det et forbrugerkøb.
----------------------------
Det vil sige jeg skal sende Dell et anbefalet brev og bede om at få købet ophævet pga. urimelig lang reparationstid og bede dem indsætte beløbet på min konto!!
Er det ikke fremgangsmåden? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvis computer er sendt med DHL, har Dell også et fragtnummer. Det fragtnummer skal Dell naturligvis oplyse dig, du kan så gå ind på DHL hjemmeside og spore forsendelsen. Altenativt kan du ringe til DHL og oplyse fragtnummer. Så må DHL igangsætte en efterlysning. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #9 - Nej. Idet det, jf. #7, er dit "arbejdsfirma" der har købt pc'en, gælder reglerne om forbrugerkøb ikke. PC'en er købt, hos Dell, af en virksomhed, med videresalg (salget til dig) for øje.
Dette gør dog ikke at de kan tillade sig at trække sagen uendeligt, da afhjælpning fortsat skal ske "hurtigst muligt", "inden rimelig tid" og "uden ulempe og omkostning". I første omgang afhænger det videre forløb af hvad der er foregået mellem dig og Dell indtil nu... Det ved jeg ikke, så det er lidt svært at komme med en definitiv udmelding.
Umiddelbart, ville jeg dog anbefale dig at stille Dell det kritiske spørgsmål: "Hvornår regner I med jeg får min PC?" - Svaret herpå afgører det videre forløb. Du er velkommen til at kontakte mig pr. mail, hvis du ønsker yderligere vejledning. -- Lenovo U350 - 1.3Ghz ULV, 13.3", 3GB Ram, X4500, BT, 250GB Hdd, Windows 7 Pro.
Brug dog Google # 11
Dell har for en uge siden meddelt mig at de ikke kunne svare på hvornår der sker noget og der kan gå op til et halv år inden de for kørt deres erstatsningssag over DHL igennem!!(har i 7 dage ikke kunne komme igennem deres i hotline)
Mener stadig det er forbruger køb- dette er hentet fra forbruger .dk
Handelskøb
Handelskøb er de tilfælde, hvor sælger og køber af varen begge er erhvervsdrivende, og hvor købet indgås i forbindelse med deres erhvervsmæssige aktiviteter.
Hvis en person køber en vare, som han både vil bruge privat og i erhvervsøjemed, er det afgørende, hvordan varen skal anvendes. Hvis varen hovedsageligt skal bruges i erhvervsøjemed er det et handelskøb.
Forbrugerkøb Forbrugerkøb omfatter alle de køb, hvor en privat person køber varer hos en erhvervsdrivende. Derudover opfattes følgende også som forbrugerkøb:
Hvis en person køber en vare, som han både vil bruge privat og i erhvervsøjemed, er det afgørende, hvordan varen skal anvendes. Hvis varen hovedsageligt skal bruges privat, er det et forbrugerkøb.
Hvis private og ikke-kommercielle foreninger køber varer, foreligger der et forbrugerkøb.
Hvis en privat person får hjælp fra en erhvervsdrivende til at sælge en vare til en anden privat person, er det også et forbrugerkøb
------
Så skal ophæve købet hos dem og kræve købsprisen tilbage?
------
tak hjælpen ellers indtil videre :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #12
Jeg vil da mene, at er der nogen der skal ophæve købet, er det firmaet der har købt maskinen.
Det undre mig faktisk lidt, at den skal sendes ind til reparation.
Det eneste jeg har oplevet, er i forbindelse med ombytning af skærm. Da er Dell troppet op med min erstatningsskærm, og smuttet videre med den "gamle".
Det har været samme fremgangsmåde, de få gange hvor en kollega har valgt NBD fra. Så er firmaet der står for reparationen kommet forbi og har hentet maskinen, og derved taget den med på deres værksted.
Nu ved jeg ikke hvilket firma du har købt den gennem, og hvor meget handel i har med Dell i forvejen.
Når der er det mindste bøvl, tager jeg i hvert fald fat i vores kontaktperson, og det hjælper altid. -- Smerter? : http://paincare.dk[...]
Lav din egen hol-setup-liste: http://hamdenkloge.dk[...]
Google Wave: [email protected] #13
Det drejer sig om en Studio PC/ som jo ikke er omfattet af noget deres XPS service hvor de kommer ud at reparer! Jeg fik tydelig besked på den skulle sendes ind til rep.
Vi har ikke meget handel med Dell Direkte/ inddirekte har vi men det er gennem vores EDB leverandør som er ekstern firma.
Handelskøb eller forbrugerkøb! Fremgangsmåden er vel den samme mht. til at hæve købet pga. urimelig lang reparation tid? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ja hele forløbet passer fint med det serviceniveau jeg ville forvente hvis jeg havde købt Dell. Det kunne jeg dog naturligvis ALDRIG drømme om da de er mega dyre og har mega ringe service. -- Kvalitet koster, men skaber også oftest størst glæde. Det kan godt være dyrt at købe billigt. Har stadig intet hørt fra DELL!
Om det bliver bliver før eller efter jul jeg får min PC tilbage fra rep. fra Dell?
Kan ikke forstå de kan leve med så dårlige omtale hele tiden? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Folk bliver jo ved med at købe dem, så jeg kan godt forstå de kan klare sig med dårlig omtale :P -- Forstår heller ikke Dell kan sælge som de gør, får erhvervs katalog, og det er ringe systemer til høje priser...
Og uden moms uden levering og uden service med mindre man betaler ekstra så man ender med at betale dobbelt pris for deres varer..Har aldrig købt Dell, og kommer heller ikke til det ;-) -- Intel Q9450 - Gigabyte bundkort,Samsung Harddisk! Corsair Ram, ATI 5850 1 giga. STATUS:
Blev den 8/9 lovet en ny pc efter 10 arbejdsdage -efter næsten 4 mdr. ventetid......
Rykkede så for den I fredags hos Dell efter 23 minutter i røret:
Svar:
manden der skulle bestille den var blevet langstidssyg så der var intet sket.......
Idag mandag ville de så ringe tilbage prøve at bestille en igen......... og skal garanteret igen vent i 10 arb. dage - altså bliver det sikkert 5 mdr. efter den er sendt til rep. jeg får en erstatsnings PC hvis det lykkes... intet kan overraske mig hos Dell længere..... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Er sikker på diverse medier vil elske din historie. Det er jo ikke første gang Dell bliver omtalt som værende elendige når det kommer til service og support. -- Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life. http://www.perjr.dk[...] Dell er meget anderledes
Efter jeg har udført net handel over over små 5- 10 år med køb af TV og masser andre ting aldrig oplevet sådan noget lignende vedr. en reklamation
og jeg er sikker på de bevist forsøger at køre deres kunder ud i tovene - hang i telefon linen 2 gange igår i 40 til 60 min uden at komme igennem til dem.... ufattelig man kan drive et firma på den måde og med den størrelse de har....
DELL never again -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Status:
erstatsnings pc er nu 2 mdr. forsinket!!!!
skulle være lev. 14.okt men de ringede og sagde deres lastbil til lager var brudt sammen!!!
Verdens dårligste undskyldning!!!
Istedet har DELL lovet en ny erstatnings PC den 4.11.2010
Min PC blev indsendt 14 juni til reperation....suk suk og forsvandt derefter for dell..... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Omg. ringere service findes vidst nærmest ikke :S godt man ikke har fået købt en dell -- Underligt, at de ikke giver dig en erstatnigspc.Du Skulle have advaret dem, at du ville fortælle folk om deres dårlig service.(det hjælper som regl) -- Få flere kunder i butikken
Få flere til at besøge din hjemmeside
http://Solormen.dk[...] Et lille brev med advokat logo hjælper altid --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|