#0
Rimelig tid må betegnes som 3-4 uger.
--
Micosoft: MCITP win7 - MCSE win2k8 | Juniper: JNCIA | ZyXEL: ZCNP Switch - IP DSLAM - Wireless
Og ellers bare autodidakt
Da jeg havde erhvervsret for ikke så lang tid siden, sagde min underviser at rimelig tid regnes for omkring 2 uger, på genus vare.
--
Hun er sgu hot --> http://home.tiscalinet.ch[...] rimeligt tid afhænger meget af hvor kompliceret det kan være. F.eks. kan en periodisk fejl på en computer være længere end f.eks. et drev eller noget mere simpelt og stadig være rimelig tid. Det er klart at nogle forhandlere bare er utroligt dårlige til RMA. Personlig har jeg enormt dårlige erfaringer med f.eks. compumail og Getmore på det område.
--
Pris, kvalitet og service hænger ofte sammen.
man siger normalt 4 uger men ting som et kabinet skal bare ombyttes med det samme.
18 dage er simpelhen for dårlig godtnok har der været jul og sådan noget men det er pinligt alligevel.
--
*Asus P5K/EPU*Intel E8500*Asus 4890 1GB*
*A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
Det lyder som noget jeg har været udsat for i Computer city.
Der tog det 3 uger fra de modtog min comp til de sendte den til rep.
Har aldrig handlet der siden
--
BTW, du behøver ikke Kabi for at bruge din pc, har før bare lagt bundkort og det andet hardware på et Tørt håndklæde og kørt sådan, det skulle der ikke ske noget ved, så kan du da stadig bruge din pc
--
-Michael J
Tal pænt, og sig tak efter du har fået hjælp. Det giver en God stemning, og folk Vil heller end gerne hjælpe dig Næste gang ^^
#7
Ved godt, at jeg bare kan samle den uden at bruge et kabinet, men nu har jeg købt et kabinet så vil gerne bruge det :D
#3
Lige præcis.. Det er ikke en species, så vil mene at 14 dage er rimelig tid...
#1
Shoppen er Proshop.dk
#4
Varen er et kabinet, ikke en computer med en periodisk fejl, men et frontpanel i et kabinet med én fejl.. Portene i panelet virker ikk :D
Har sendt en mail hvor jeg gør opmærksom på, at jeg føler tiden de har brugt på at fragte kabinettet hen til lageret er for lang tid. Har endda sendt et link til hvor de kan købe den del som skal skiftes... :D
--
Det hjælper sgu aldrig rigtig at sende mails. Det er i hvert fald min erfaring. De ryger bare i "giv en tilfældig undskyldning" bunken...
Ring ind og brok dig! det er det eneste der hjælper
--
ASUS P6T DV2 6GB Corsair XMS3 1600MHz Core i7 920 2xGainWard GTX260 OC 2xWD Velociraptor RAID0 4xWD 250gb, 1xWD 1TB, 1xWD 500gb Corsair Obsidian 800D
#9
Direktøren kom på som cc på mailen, så håber de svarer imorgen, ellers kimer jeg dem ned på mandag.
--
#9
Der er jo netop her du misforstår det hele,
Det er UTROLIG vigtigt at sende mails, samt.evt. anbefalede breve.
Da det er dit bevis på du handlet "Bonus pater familias" i sagen, og derfor ikke kan tillæges tvivlspørgsmål om hensigt i sagen.
Det er meget fornuftigt du har sendt en mail, men sørg altid for at holde en meget neuatral tone og ikke provokerende valg af ord.
Hvor mere saglig du er, hvor bedre står du også hvis du skulle ende i noget ubehagelig bagefter.
Jeg er fx ved at starte en sag af princip mod Cliche hosting - Da de ikke har overholdt en aftale, vi på skrift har indgået.
--
Micosoft: MCITP win7 - MCSE win2k8 | Juniper: JNCIA | ZyXEL: ZCNP Switch - IP DSLAM - Wireless
Og ellers bare autodidakt
#11
Jeg holder altid en neutral tone, når jeg skriver til andre, idet provokerende svar eller en grim tone tit kan overskygge ens budskab.
Jeg har nu fået svar fra direktøren i proshop og min RMA sag er nu afsluttet.
Så lidt kan mails bruges til. :D
--
Et tip til næste gang: Hvis kabinettet er købt online, har du 14 dages returret. Hvis varen er defekt, kan du ofte som følge af returretten få pengene tilbage, når du sender produktet til reparation, hvorefter du selv kan bestille en ny erstatning.
--
NNO↔HOL
sært jeg havde en antec kabinet med psu , hvor psuén sprang i luften sendte psuen til proshop tirsdag, Torsdag modtog jeg et helt kabinet med psu i.
--
*Asus P5K/EPU*Intel E8500*Asus 4890 1GB*
*A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
#13
nu skal han lige huske at skrive det fejler noget ellers står en anden kunde jo med problemet.
--
*Asus P5K/EPU*Intel E8500*Asus 4890 1GB*
*A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
Har også kun haft gode erfaringer med proshops RMA ... sidst jeg benyttede mig af den var da jeg havde en defekt X25-M SSD disk der var røget efter 2½ måneders brug ... tog ned til proshop hvor jeg fik pengene retur, for herefter at købe en ny disk hos SHG (da proshop ikke selv har et lager).
--
P6T Deluxe, Core I7 975EE, 3x2GB 1600mhz CL7 Dominator RAM, ATI 5970, X25-M 160gb SSD, Caviar Black 2TB, HX850 PSU, P183, Corsair H50, LG 27" LCD
#15
Et tip til næste gang: Hvis kabinettet er købt online, har du 14 dages returret. Hvis varen er defekt, kan du ofte som følge af returretten få pengene tilbage, når du sender produktet til reparation, hvorefter du selv kan bestille en ny erstatning.
Desuden omfatter de 14 dages returret kun tilfælde, hvor produktet kan leveres tilbage i stand som ny, så hvis du ikke selv gør opmærksom på, at det er defekt, får du det formentligt sendt direkte tilbage med en regning for behandlingen, da forretningen således ikke kan vide, at fejlen ikke er forskyldt af dig.
--
NNO↔HOL