Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Onlinekøb forgaæves forsøgt annuleret

Af Super Supporter ZmoL | 15-12-2006 07:53 | 1240 visninger | 8 svar, hop til seneste
Hej jeg fandt har fornyligt forsøgt at købe mig lidt nyt hardware. Der har blandt andet været tale om en ny mus og et nyt grafikkort, og disse to varer forsøgte jeg først at købe hos 'computerne.dk' den 6. eller 7. december (jeg husker ikke helt, men idet jeg har en ordrebekræftelse fra den 7. december må det være sådan). Da jeg så læser at mit bundkort først forventes på lager '06-01-2007', sender jeg dem en mail hvor jeg beder dem annulere ordren. I den tro at dette er blevet gjort, det har altid kunnet lade sig gøre med de andre onlinefirmaer jeg har benyttet, bestiller jeg så min hardware andetsteds. Men så, 6 dage senere, modtager jeg en mail der siger at ordren desværre ikke kan annuleres da den allerede er afsendt(!?). Jeg skriver samme dag en mail, hvor jeg fortæller at jeg absolut intet har at bruge den hardware til, og at jeg er utilfreds med måden tingene er foregået på. Fredag morgen, træt, bliver jeg så vækket af postbuddet og, søvndrukken som jeg var, kommer jeg så til at modtage den pakke som jeg formodede var til min far. Mit spørgsmål er: lyder dette rimeligt - At det tager dem seks dage at opfatte at jeg ikke ønsker pakken, da denne allerede er afsendt?. Jeg har jo mine 14 dages returret, til at smide lortet tilbage i hovedet på dem, men da vil jeg jo miste 2x porto ikke sandt? Hvad har jeg af muligheder, kan jeg klage? I den her post har jeg inkluderet hændelsesforløbet som set fra min mailbox: Dec 7 (torsdag) "Varenr.: :124533 Vare :ASUS A8R-MVP - Bundkort - ATX - Radeon Xpress 200 - Socket 939 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID) - Gigabit Ethernet - FireWire - 6-kanal audio Forventet lev. dato :06-01-2007 Antal :1 Stykpris :568,00 Total :568,00 --------------------------------- --------------------------------- Dec 7 (torsdag) "Ordren oenskes annuleret. Paa forhaand tak." --------------------------------- --------------------------------- "Dec 13 (onsdag) Du har skrevet følgende til os: Ordren oenskes annuleret. (ordrenr. 782431) tak Vores svar er: Hej Morgen. Det beklager jeg men desværre er ordren blevet afsendt til dig. På forhånd tak. Med venlig hilsen xxx"
--
Liste over defekter - IKKE selvforskyldt: GFX:4 Mobo:1½ HDD:4-5 Mus:1 Blæsere:1 CRT: 1 Printer:1 Mp3:1 Højtalere:1
#1
Zipnix
Semibruger
15-12-2006 08:15

Rapporter til Admin
Du har somsagt 14 dages retur ret i følge købeloven. Ja det vil koste dig portoen på 48 kroner det er da billigt sluppet for en dumhed er koster dig mange flere penge.
--
#2
Polarbear
Megabruger
15-12-2006 08:16

Rapporter til Admin
Hej Du kan selvfølgelig klage - men hjælper det ?? Det koster også en masse tid at klage..... Du skriver ordren er afsendt ? Har du så også fået det mobo ?? Hvad jeg ville gøre: skrive et indlæg og spørge om nogle kunne bruge/have interesse i at købe det du har fået og så glemme alt om det firma du har handlet med, der er sikkert mange mange mange der har haft samme problem med dem og som stadig sidder og ærger sig... Men korrekt de burde have en over snuden, for 6 dages respons på en mail er lige lovligt længe for en forretning !! Med venlig hilsen Martin..
--
Martin aka Polarbear http://www.gp-webauction.com[...] "One cannot not Communicate" By, Paul Watzlawick!
#3
junkhead
Juniorbruger
15-12-2006 08:28

Rapporter til Admin
Når/hvis man finder på at handle med computerne.dk, så modtager man en e-mail fra dem der gerne skulle linke ind til ordrestatus og derinde skulle man nemt kunne annullere ordren - eller fjerne enkeltprodukter fra ordren medmindre det har ændret sig jeg bestilte der sidst. Generelt er der mange der er utilfredse med computerne.dk´s service, idet man skal betale for svar på emails og telefonopkald, og deres lagerstatus er ikke lige til at regne med. Det fremgår forholdsvist tydeligt at de ikke yder kundesupport uden betaling. Mener som #1 du må tage det som en dårlig oplevelse, fordi du ikke har været opmærksom på de ting der - 2xporto - ja desværre... sådan kan det være at handle det billigste sted uden at have undersøgt deres retningslinier og service ordentligt.
--
#4
ZmoL
Super Supporter
15-12-2006 08:51

Rapporter til Admin
Oki - Tak for svarerne A lesson learned I guess.
--
Liste over defekter - IKKE selvforskyldt: GFX:4 Mobo:1½ HDD:4-5 Mus:1 Blæsere:1 CRT: 1 Printer:1 Mp3:1 Højtalere:1
#5
Andersov
Supporter Aspirant
15-12-2006 09:24

Rapporter til Admin
#3 .. hvis man er utilfreds med at man skal betale for email og telefonopkald, samt deres lagerstatus er skiftende .. så kan man da for fanden bare lade være med at handle med sådan nogle røvhuller. Hvis jeg handler et sted går jeg først ud fra om jeg har handlet der før og var tilfreds med det, for det andet tjekker jeg sku om den slags ting med betaling, jeg NÆGTER at handle et sted hvor man skal betale for at maile eller ringe til dem. Folk der handler sådanne steder burde tænke sig om, man får ikke andet end bøvl og problemer ud af det. Selvfølgelig kan man gøre en billigere handel (MÅSKE!!!) .. men får man det mindste problem koster det én penge og man kan ikke gøre en fis ved det da man selv er gået med til det fra starten af. ... dette forhindrer dog ikke at du har 14 dages returret og at de har været nogle aber til at behandle din annulering, de har tydeligvis bare ladet din mail ligge indtil de har sendt varen afsted. Når man betaler for at sende dem en mail, så tror jeg satme ikke på de får særlig mange, 1. grundet prisen og 2. grundet de har så få kunder pga. service og pris for mails .. Jeg har aldrig villet handle der og jeg vil dælme heller ikke nu.
--
[2.8P4 HT, 800MHz][Zalman 7700-Cu @ 12db][Soyo P4I865PE Dragon 2 PE][2x512 A-Data DDR400][Aopen Aeolus 6800GT 256MB @ Zalman VF700-Cu][Samsung 193P][Canon EOS 350D]
#6
Scratch
Mega Supporter
15-12-2006 09:29

Rapporter til Admin
#5 godt så. Har nu aldrig haft problemer med nogle handler !
--
"Silence is golden when you can't think of a good answer" |Amd 64 3000+@1800@2650| alt andet er unødvendigt :D
#7
Hest|
Elite Nørd
15-12-2006 09:56

Rapporter til Admin
#4 Du bør bare sende det tilbae og så sige skråt op med den porto. Den er væk, men penmgene for bundkortet skal du have igen og tager det sygeligt lang tid, så er jeg sikker på forbrugerstyrelsen gerne vil se på deres metoder. De kan jo altid vente til du kontakter dem for derefter at opkræve penge for support. Det er garanteret en god forretning. Men som der også er sagt, så burde du aldrig havde handlet der i første omgang. Når en butik kræver penge for at svare på email og tage tlf. så er der noget galt.
--
Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP http://vivaldi.dk[...]
#8
mjølner
Elitebruger
15-12-2006 10:49

Rapporter til Admin
Du kommer selv til at betale for at sende varen tilbage. Mener dog, de er lige længe nok om at opfatte du har annulleret ordren. Tror ikke du vil få meget ud af at klage. Hvem betaler forsendelsen? Du skal selv betale for returforsendelsen, når du fortryder. Det er det eneste, sælgeren kan kræve, at du betaler, når du fortryder. Undlader du at hente varen på posthuset, skal du betale returforsendelsen, hvis der er udgifter forbundet hermed. Det gælder dog ikke hvis det er aftalt at sælgeren også betaler disse omkostninger. Pengene tilbage Hvis du har betalt for varen eller ydelsen, skal du have dine penge igen, når du har fortrudt. Fra sælgeren har fået varen, eller fra han har fået din besked om, at du vil fortryde købet af ydelsen, har han 30 dage til at give dig dine penge igen. Hvis han ikke gør det, har du krav på renter fra der er gået 30 dage efter, du afsendte varen eller afsendte meddelelsen om, at du har fortrudt.
--

Opret svar til indlægget: Onlinekøb forgaæves forsøgt annuleret

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning