Jeg søger ideer til et setup hvor jeg kan koble min arbejdslaptop til mit hjemmesetup med en stationær PC med mindst muligt bøvl i hverdagen.
Hjemme har jeg en gammel stationær med helt traditionelt setup, 2 skærme mus, keyboard netkabel. Når jeg så skal arbejde hjemmefra skal jeg koble min arbejdslaptop til på én eller anden smart måde så jeg kan bruge mine skærme, netværk, mus og keyboard. Laptoppen er udstyret med USB-C som jeg på kontoret kobler til en dock (HP USB-C Dock G5).
Mine to umiddelbare ideer er:
1) Få en dock derhjemme også og så udnytte at mine skærme har 2 indgange og bruge det en sæt til min stationære og det andet til docken. Jeg ved bare ikke helt hvordan jeg får keyboard og mus delt. (Netforbindelsen må kunne klares med et ekstra kabel mellem dock og switch)
2) Køb en skærm(1) med USB-C indgang som dock og kobl mine Key/mus/net/skærm2 til skærm1.
Erfaringer og forslag modtages meget gerne.
Mvh.
--