Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware

Packet loss + ingen hjælp

Af Gigabruger Lukaku | 11-03-2024 11:51 | 882 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hej alle, Jeg står over for et vedvarende problem med packet loss på 4-12% i CS2 som begyndte, da jeg overtog internetabonnementet fra min tidligere roomie og skiftede fra port1 til port2 på min fiberboks. Problemet opstod umiddelbart efter dette skift. Her er, hvad jeg har forsøgt for at løse problemet: Testet min computer på en anden internetforbindelse, hvor der ingen packet loss var. Testet andre computere på mit internet, hvilket resulterede i samme packet loss. Udskiftet alle kabler til Cat7.Opdateret alle drivere og BIOS. Anskaffet en ny router og en ny fiberboks. Skiftet skærm (ja, selv det har jeg prøvet! :D). Haft en tekniker fra Norlys ude, som ikke kunne finde fejl på udstyret men anerkendte problemet, når de så på min computer Jeg har også forsøgt at få Hiper, til at skifte mig tilbage til port1, men det har vist sig at være problematisk for dem. Er der nogen her, der har haft lignende oplevelser eller har forslag til løsninger? Jeg er ærligt talt ved at blive drevet til vanvid af gentagne og resultatløse samtaler med Hiper's support, der føles som at tale med et NPCs der kører det samme dialogtræ.
--
#1
7430
Ultra Nørd
11-03-2024 12:40

Rapporter til Admin
prøvet skifte din dns adresse i router? https://www.reddit.com[...] har været til hjælp for nogle:)
--
jep jep
--
Sidst redigeret 11-03-2024 12:43
#2
John-Cena
Supporter Aspirant
11-03-2024 12:49

Rapporter til Admin
Er det på Face it? Jeg har packet loss ind i mellem i CS2. Det virker især til at være på franske servere. Har ALDRIG tidligere haft problemet før i CSGO eller andre spil.
--
If you don't want to be, be the one who want to be a wannabe..
#3
Lukaku
Gigabruger
11-03-2024 12:56

Rapporter til Admin
#2 Det er på alle server. Det er dog værst på faceit. Problemet opstod først da jeg fik skiftede fiberport. #1 Har prøvet at skifte dns, reset, genstarte osv.
--
#4
munk9000
Superbruger
11-03-2024 15:42

Rapporter til Admin
hvad med MTU og eller jumbo packet på norlys kan jeg ikke tilgå enkelte sites www.bauhaus.dk[...] af alle hvis jeg har jumbo packet slået til
--
#5
SKYLINE
Giga Nørd
11-03-2024 17:02

Rapporter til Admin
Er det kun i CS2? Jeg oplevede med Telia fiber at centralen var ikke havde kapacitet nok til peak og oplevede derfor især om aftenen at have 10-30% pakketab ifølge en helt alm speedtest på: https://speed.cloudflare.com[...]
--
#6
Lukaku
Gigabruger
12-03-2024 21:00

Rapporter til Admin
#4 Jeg ved ikke hvad MTU er eller jumbo packet er, men problemet opstod først da min roomie overdraget internettet til mig, og vi skulle skifte port i fiberboksen. #5 Jeg spiller ikke andet end CS2 og det er den samme packet loss på alle tidspunkter. Den eneste variabler der er, kommer ved valg af server. Nogle server højere end andre. Den siger når jeg tester med fx cloudflare, at jeg ingen packet loss har.... Jeg synes bare det er så underligt, at hvis jeg flytter min computer ind til naboen og tester, så er der ingen packetloss - hvis jeg sætter naboens compuiter til inde hos mig, er der packet loss... Vi har samme udbyder.
--
#7
Coff
Mega Supporter
12-03-2024 21:17

Rapporter til Admin
Hvem har du som internetudbyder?
--
#8
Petter1979
Mega Supporter
12-03-2024 21:29

Rapporter til Admin
Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men da jeg havde packetloss på mit internet, så brugte jeg Pingplotter pro(pro versionen er gratis i 2 uger) til at dokumentere mine problemer overfor internetudbyderen. Det endte med at coax kabler i mit nærområde blev skiftet.
--
5800X3D/RX5700XT/32GB, Sound BlasterX AE-5
#9
Lukaku
Gigabruger
12-03-2024 21:38

Rapporter til Admin
#7 Jeg har hiper med norlys som underleverendør #8 Prøver at kigge på det.
--
#10
Coff
Mega Supporter
12-03-2024 22:20

Rapporter til Admin
#9 hvad siger Hiper når du snakker med dem? De burde kunne overvåge linjen for at se hvor pakketabet stammer fra.
--
#11
Lukaku
Gigabruger
12-03-2024 22:50

Rapporter til Admin
#10 Jeg ender med at tale med en ny medarbejder hver gang, som gennemløber det samme dialogtræ med mig. Når vi endelig kommer til enighed om problemets natur, forsøger de et andet dialogtræ, der fokuserer på udstyrsfejl. Når jeg forklarer, at jeg har testet med forskellige computere og internetforbindelser, lover de at kontakte deres underleverandør og vender tilbage inden for en dag - hvilket selvfølgelig aldrig sker. Når jeg kontakter dem igen, starter hele processen forfra. Som jeg skriver i mit indlæg, er den eneste faktor de ikke vil se på, skiftet af port i min fiberboks, og det startede dagen efter dette. Jeg kan se med PingPlotter, at problemet opstår allerede fra hop1, hvilket indikerer et problem med min computer (jeg har anvendt min computer på to forskellige internetforbindelser uden problemer) eller routeren. Jeg oplever mellem 20-60% pakketab, når jeg pinger faceit.com og Twitter, men ingen pakketab med Google. Jeg har fået tilsendt en ny router af Hiper og det er samme problem... HVAD FANDEN FOREGÅR DER.... Bliver sinddsyg!
--
#12
Lukaku
Gigabruger
12-03-2024 23:21

Rapporter til Admin
Hvis nogle er interesseret, så er der et link her til et screenshot af pingplotter: https://share.pingplotter.com[...]
--
#13
lalandia
Ultrabruger
13-03-2024 02:24

Rapporter til Admin
Hvilket net adapter er dit bundkort født med? Hvilken router bruger du? Er det wifi? Bruger du 5GHz?
--
#14
Lukaku
Gigabruger
13-03-2024 09:29

Rapporter til Admin
#13 Jeg ved ikke hvilken net adapter mit bundkort er født med. Jeg kan dog konstatere at der ingen packetloss er hvis jeg slæber min computer over til naboen. Hvis naboen tager sin computer over til mig, er der packet loss på hans computer. Jeg bruger ikke wifi. Jeg bruger cat7 kabler og har prøvet med cat 5 og 6, og det giver samme resultat. Router er den standard fra Hiper. Jeg har både den nye og gamle udgave, begge giver samme resultat.
--
#15
puma99dk|
Maxi Supporter
13-03-2024 09:35

Rapporter til Admin
#14 Hvilken udbyder havde du på port 1 da du ikke havde problemerne? Fordi I det område i Esbjerg jeg bor er der problemer med Norlys' fiber central men det er der flere steder i Esbjerg hvor de kun er 10Gbit og ikke 100Gbit på selve centralen hvilket gir massive problemer med hastighed ikke kun i prime time men over hele døgnet. Jeg har fast holdt min coax på TDC/Yousee's net hvor jeg har Kviknet (Ewii) som udbyder via Global Connect og det spiller bare trækker 800-900/65mbit døgnet rundt på en 1000/60mbit så kan ikke klage på fiber på 500 el. 1000mbit trak jeg kun 300mbit som maks.
--
#16
Lukaku
Gigabruger
13-03-2024 12:40

Rapporter til Admin
#15 Jeg havde samme udbyder på port1.
--
#17
Madschr
Elitebruger
13-03-2024 15:01

Rapporter til Admin
Prøv at ringe, eller alternativt skrive en mail, hvor du outliner forløbet indtil videre. Derefter insister på at eskalere til deres level 2 (eller hvad de end kalder det) support. Hvis det er et problem der ligger hos dem, skal de forsøge at løse det. Deres level 1 support, som er dem du kommer i kontakt med når du ringer har i 99% ikke den viden det kræver at debugge problemet, og næsten med garanti ikke værktøjerne og tiden til at hjælpe dig. Dem du får i røret når du ringer skal gå et dialogtræ igennem fordi det løser 95% af alle problemer. At de ikke selv har eskaleret videre er lidt trist, men der må du så være insisterende :)
--

Opret svar til indlægget: Packet loss + ingen hjælp

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE