prøvet skifte din dns adresse i router?
https://www.reddit.com[...]
har været til hjælp for nogle:)
--
jep jep
--
Sidst redigeret 11-03-2024 12:43
Er det på Face it? Jeg har packet loss ind i mellem i CS2. Det virker især til at være på franske servere.
Har ALDRIG tidligere haft problemet før i CSGO eller andre spil.
--
If you don't want to be, be the one who want to be a wannabe..
#2 Det er på alle server. Det er dog værst på faceit. Problemet opstod først da jeg fik skiftede fiberport.
#1 Har prøvet at skifte dns, reset, genstarte osv.
--
hvad med MTU og eller jumbo packet
på norlys kan jeg ikke tilgå enkelte sites
www.bauhaus.dk[...] af alle hvis jeg har jumbo packet slået til
--
Er det kun i CS2? Jeg oplevede med Telia fiber at centralen var ikke havde kapacitet nok til peak og oplevede derfor især om aftenen at have 10-30% pakketab ifølge en helt alm speedtest på:
https://speed.cloudflare.com[...]
--
#4 Jeg ved ikke hvad MTU er eller jumbo packet er, men problemet opstod først da min roomie overdraget internettet til mig, og vi skulle skifte port i fiberboksen.
#5 Jeg spiller ikke andet end CS2 og det er den samme packet loss på alle tidspunkter. Den eneste variabler der er, kommer ved valg af server. Nogle server højere end andre.
Den siger når jeg tester med fx cloudflare, at jeg ingen packet loss har....
Jeg synes bare det er så underligt, at hvis jeg flytter min computer ind til naboen og tester, så er der ingen packetloss - hvis jeg sætter naboens compuiter til inde hos mig, er der packet loss... Vi har samme udbyder.
--
Hvem har du som internetudbyder?
--
Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men da jeg havde packetloss på mit internet, så brugte jeg Pingplotter pro(pro versionen er gratis i 2 uger) til at dokumentere mine problemer overfor internetudbyderen. Det endte med at coax kabler i mit nærområde blev skiftet.
--
5800X3D/RX5700XT/32GB, Sound BlasterX AE-5
#7 Jeg har hiper med norlys som underleverendør
#8 Prøver at kigge på det.
--
#9 hvad siger Hiper når du snakker med dem? De burde kunne overvåge linjen for at se hvor pakketabet stammer fra.
--
#10 Jeg ender med at tale med en ny medarbejder hver gang, som gennemløber det samme dialogtræ med mig. Når vi endelig kommer til enighed om problemets natur, forsøger de et andet dialogtræ, der fokuserer på udstyrsfejl. Når jeg forklarer, at jeg har testet med forskellige computere og internetforbindelser, lover de at kontakte deres underleverandør og vender tilbage inden for en dag - hvilket selvfølgelig aldrig sker. Når jeg kontakter dem igen, starter hele processen forfra. Som jeg skriver i mit indlæg, er den eneste faktor de ikke vil se på, skiftet af port i min fiberboks, og det startede dagen efter dette.
Jeg kan se med PingPlotter, at problemet opstår allerede fra hop1, hvilket indikerer et problem med min computer (jeg har anvendt min computer på to forskellige internetforbindelser uden problemer) eller routeren. Jeg oplever mellem 20-60% pakketab, når jeg pinger faceit.com og Twitter, men ingen pakketab med Google. Jeg har fået tilsendt en ny router af Hiper og det er samme problem...
HVAD FANDEN FOREGÅR DER.... Bliver sinddsyg!
--
Hvilket net adapter er dit bundkort født med? Hvilken router bruger du?
Er det wifi? Bruger du 5GHz?
--
#13 Jeg ved ikke hvilken net adapter mit bundkort er født med. Jeg kan dog konstatere at der ingen packetloss er hvis jeg slæber min computer over til naboen. Hvis naboen tager sin computer over til mig, er der packet loss på hans computer.
Jeg bruger ikke wifi. Jeg bruger cat7 kabler og har prøvet med cat 5 og 6, og det giver samme resultat.
Router er den standard fra Hiper. Jeg har både den nye og gamle udgave, begge giver samme resultat.
--
#14 Hvilken udbyder havde du på port 1 da du ikke havde problemerne?
Fordi I det område i Esbjerg jeg bor er der problemer med Norlys' fiber central men det er der flere steder i Esbjerg hvor de kun er 10Gbit og ikke 100Gbit på selve centralen hvilket gir massive problemer med hastighed ikke kun i prime time men over hele døgnet.
Jeg har fast holdt min coax på TDC/Yousee's net hvor jeg har Kviknet (Ewii) som udbyder via Global Connect og det spiller bare trækker 800-900/65mbit døgnet rundt på en 1000/60mbit så kan ikke klage på fiber på 500 el. 1000mbit trak jeg kun 300mbit som maks.
--
#15 Jeg havde samme udbyder på port1.
--
Prøv at ringe, eller alternativt skrive en mail, hvor du outliner forløbet indtil videre. Derefter insister på at eskalere til deres level 2 (eller hvad de end kalder det) support.
Hvis det er et problem der ligger hos dem, skal de forsøge at løse det. Deres level 1 support, som er dem du kommer i kontakt med når du ringer har i 99% ikke den viden det kræver at debugge problemet, og næsten med garanti ikke værktøjerne og tiden til at hjælpe dig.
Dem du får i røret når du ringer skal gå et dialogtræ igennem fordi det løser 95% af alle problemer. At de ikke selv har eskaleret videre er lidt trist, men der må du så være insisterende :)
--