Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
ELENDIGE oplevelser med CompumailAf Supporter Aspirant Cavash | 27-01-2024 09:18 | 2547 visninger | 36 svar, hop til seneste
Jeg har på det seneste købt flere hardware dele hos compumail, men nu efter anden gang de tager røven på mig, så vil jeg lige dele mine oplevelser, da jeg absolut ik kan anbefale at handle hos dem.
1) Jeg køber et bundkort, og jeg ønsker det retur, pga coilwhine, og jeg får en returlabel tilsendt .. Jeg sender produktet og jeg hører intet .. Jeg kontakter compumail telefonisk, hvor jeg bl.a snakker med Daniel. Han fortæller mig at de ikke har modtaget produktet, hvorefter han henviser mig til, at hvis jeg har min kvittering på den er afsendt, så skal de bruge forsendelses nr derfra .. Jeg giver dem det da jeg heldigvis har gemt min kvittering fra afsendelsen .. De kan stadig ik finde pakken og henviser til at jeg skal finde min kvittering, før kan de ikke gøre noget .. Jeg tænker bare, “hvad?” .. Jeg ringer ind igen flere gange og til sidst beskriver jeg æsken, hvor det så ender med de finder den, men at den sku være sendt under forkert pakke nr., Jeg refererer til dem at jeg har brugt deres label, som var tilsendt .. men det mente de ikke jeg havde .. og i samme samtale konkluderer de at de har modtaget pakken 3 dage over tid, så jeg kan kun vælge at få bundkortet retur .. Hvad fanden er det for nogle regler, når pakken har været sendt til dem i tide? Og ingen “undskyldning” for at de ikke ku finde den .. Havde jeg bare været lidt ikke-vedholdende, så havde de bare beholdt bundkortet .. elendig service ..
2) Jeg køber et kabinet hos dem, som jeg fortryder pga det er enormt, da jeg så ser æsken den er i. Jeg vælger IKKE at åbne pakken og sender den retur til compumail .. Kabinetter kommer altid i deres egen papkasse, så de er aldrig dækket af yderligere en kasse .. jeg får senere en kreditering advis på mail om at de har fratrukket 200 kr., pga Kassen har lidt små skader og at varen har været åbnet.
jeg ringer ind og får fag i Daniel, og han bekræfter afslaget på de 200 kr., og at jeg får begrundelsen på maill .. Jeg får en mail fra Frederik fra Compumail, hvor han skriver::
“””Der er givet mindre tilbage for produktet grundet, at det har været åbnet for.Der er påført mere tape, det kan ikke ses særlig tydeligt på de billeder jeg vedhæfter.Men det er nemt at mærke, at der er flere lag tape.Derudover, er kassen rimelig medtaget hvilket betyder, at den ikke kan sælges som ny.”
1: Jeg har ALDRIG haft det kabinet åbnet, og det ville de ku se hvis de hev det ud af
2: Kassen har skader - det havde den også da jeg modtog den, ku det tænkes det var fragten?
3: Flere lag tape - det er vel normalt de selv giver det ekstra tape når et kabinet skal sendes, og de kan se tapen sidder præcist som kabinetter altid gør.
4: Hvis Kassen er medtaget og ik kan sælges igen., hvorfor sendes kabinettet så ikke i en yderligere stor kasse?
5: Papkassen er ikke værre tilredt end hvad jeg har set andre kabinetter i. Der er lidt slid i det ene hjørne og i toppen er et sted hvor der er et mindre revne ..
Det kan godt være at Compumail tit er billigst, men de yder så også ekstremt elendig service! --
Sidst redigeret 27-01-2024 09:19
Jeg har altid fået super service, jeg vil foreslå folk at handle der. Samt leverer de altid hurtigt, har tit varene næste morgen. Godt vi har netshops som compumail. Stort + til compumail herfra. -- Billigst, bedst, hurtigst. Du må vælge 2.
Mht. kabinet-situationen, så er det alment kendt at pakker får en del hård kærlighed under fragt. Især store, tunge pakker kan være medtaget efter en tur med diverse fragtmænd. Det er der intet nyt i.
Som du selv siger er kabinettet stort.
Du vil gerne have det pakket bedre ind, så lad os sige det koster 300kr ekstra. Er du villig til at betale ekstra for at få det pakket ordentligt ind? Nu kan du jo bare sige "ja selvfølgelig!" for argumentets skyld. Jeg ville ikke betale 300kr ekstra for fragt med mindre det er nødvendigt. For eksempel ved levering af en meget stor vare med pallefragt.
Du nævner at kabinettet var pakket utilstrækkeligt ind ved forsendelse til dig. Alligevel sender du det retur til dem, i den samme emballage, som du selv mener er utilstrækkelig. Returforsendelsen er dit ansvar og hvis du ikke er tilfreds med emballagen fra deres side, kan du jo pakke det bedre ind selv. Men igen, det koster jo ekstra, som man ikke er villig til at betale.
Det er ikke for at forsvare Compumail. Det er bare sådan helt generelt. Jeg pakker altid ting jeg sender meget grundigt ind. Gerne bedre end forhandlerne gør om muligt. Jeg sender jo ikke så mange pakker som forhandlerne, så den ekstra omkostning for emballage, rammer ikke mig ligeså hårdt. Prisen for den ekstra emballage tørrer jeg heller ikke af på køberen. For mig er det bare en del af brugthandel. -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret) #2 - jeg kan ikke se at kabinettet ike er pakket tilstrækkeligt .. alle kabinetter sendes i den kasse, som de fødes i .. og sendte retur i den stand de sendte i til mig , så kan ikk se det skal næste mig 200 .. -- kunne være de skulle læse op på købeloven så, sagen er sat igang fra det øjeblik du kontakter dem. ikke fra de har det i hænderne... -- jep jep Lige den med forsendelses emballage holder ikke. Hvis forhandleren sender en produkt ud til en kunde, så har kunden ret til at sende varen tilbage til forhandleren i samme emballage. Det har jeg FKN afgørelse på.
Købte et TV af DustinHome, fik det tilsendt i den originale kasse, da det skulle til RMA, sendte jeg det tilbage til dem i samme kasse. DUstinHome nægtede at oprette en RMA dag, da de sagde at jeg ikke havde anvendt godkendt emballage til retur forsendelsen.
Oprettede en sag hos FKN og fik medhold. -- Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | ASRock Phantom OC Rx 6800xt | 16 GB RAM Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Corsair iCUE H115i --
Sidst redigeret 27-01-2024 10:27 Som jeg har kommenteret i flere andre tråde omkring CompuMail, så har jeg helt klart indtrykket af, at de egentligt hellere ville være foruden private kunder. Så de kan koncentrere sig om deres erhvervskunder (der handler ved DCS), som eftersigende skulle levere ganske fornuftig service -- Comicsdk er nok ikke så slem endda :)
Jeg har helt de samme oplevelser som #1 . har altid
fået god service hos Compumail og også et stort +1 herfra.
#0 Elsker du skriver de er født i kassen de kabinetter : ) spøg til
side. Hvorfor gør du ikke Compumail opmærksom på
kassen (til kabinet) havde udvendige skader når du modtog den ???.
Kunne det tænkes at de tror det er dig der har lavet det : ).
-- jeg har aldrig haft problemer med dem :D
hvis du har haft det problem med det bundkort,så har du jo brugt for meget tid på at sende det tilbage,kunne du havde gjordt inden for 2/3dage, i stedet for at køre på dine 14dage :D -- asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@5000MHZ cl18
1000W ROG STRIX ROG,RTX 3080 MSI
Jeg mistede alt for dem for mange år siden, da jeg indleverede en forstærker under garantien. Fik den retur med besked om at de ikke kunne finde nogen problemer. Garantien udløb mens den var indleveret og problemet fortsatte. Jeg prøvede igen med henvisning til at det var samme sag, men blev blankt afvist. Har siden da holdt mig langt væk fra dem. -- ASRock Phantom Gaming RX7900XTX OC | AMD Ryzen 7 7700X
Gigabyte B650 GAMING X AX | 32GB DDR5 @6000MHz (C30)
2x PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB syns du skal kontakte forbruger styrelsen, for jeg fik afvide engang fra da sagen blir oplyst og kort er sendt så er den inden for tidsperioden, eller skulle du jo stå inde for eksempelvis postnord blev forsinket... -- jep jep #10 har fuldstændig ret.
Din retursag er gyldig hvis den er oprettet inden 14 dage fra du har modtaget pakken, det vil sige at det er ligemeget om den ligger 8 dage i en pakkeshop før du henter, din 14 dages returret begynder først når du har pakken i hånden.
Efter at du har oplyst dem om at du ønsker at returnere produktet skal du hurtigst mulig sende varen retur. Det siges generelt at være inden for 14 dage og uden unødig forsinkelse. I det øjeblik du afleverer varen til fragtmand, så har du opfyldt din forpligtelse i forhold til at sende varen retur. Det er nu fløjtende lige meget om det tager fragtmanden 1 dag eller 3 uger at levere pakken, du har opfyldt dine forpligtelser i forbindelse med returneringen.
Moderne track and trace er det mest fantastiske værktøj du har her, der er dato og ofte endda tidspunkt for alle hændelser på pakken. Alt det her står klokkeklart i købeloven så der er sgu ikke så meget de kan gøre ved det. Et produkt er også altid anset som forsvarligt pakket hvis du sender det tilbage i samme emballage som du modtog det i fra forhandleren.
Synes bare du skal klø på, og optag alle samtaler du har med dem. Det er skidegodt hvis du bliver nødt til at køre gennem en klagesag. Du behøver ikke at informere dem om at du optager. -- #11 Din retursag er gyldig hvis den er oprettet inden 14 dage fra du har modtaget pakken, det vil sige at det er ligemeget om den ligger 8 dage i en pakkeshop før du henter, din 14 dages returret begynder først når du har pakken i hånden.
Forkert. Du har 14 dage til at returnere pakken fra det øjeblik du har meddelt forhandleren, at du ønsker at gøre brug af din returret. Har du har haft pakken i hænderne i 10 dage, og så vælger at returnere den, så har du 14 dage til at returnere den. -- Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | ASRock Phantom OC Rx 6800xt | 16 GB RAM Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Corsair iCUE H115i --
Sidst redigeret 27-01-2024 13:23 #12 ja, men det er jo også det jeg siger hvis du læser det hele? :)
Efter at du har oplyst dem om at du ønsker at returnere produktet skal du hurtigst mulig sende varen retur. Det siges generelt at være inden for 14 dage og uden unødig forsinkelse. I det øjeblik du afleverer varen til fragtmand, så har du opfyldt din forpligtelse i forhold til at sende varen retur. Det er nu fløjtende lige meget om det tager fragtmanden 1 dag eller 3 uger at levere pakken, du har opfyldt dine forpligtelser i forbindelse med returneringen. -- Sidst redigeret 27-01-2024 13:27 #13 True. Faldt bare over første afsnit. :D -- Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | ASRock Phantom OC Rx 6800xt | 16 GB RAM Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Corsair iCUE H115i Træls at høre. Jeg har handlet hos Compumail hele dette århundrede, og har altid været tilfreds.
Men igen - RMA er i alle firmaer en bitch. At sælge en vare kræver kun 5% af det en RMA-ting koster. -- #7
Sig til dine compumail venner at jeg stadig mangler mine 400.- for det bundkort i beholdte ved RMA/efterfølgende returnering xD Kom igang knægt ! :P
#0
Compumail er kun "gode" ved vare hvor værdien er ligegyldig ved en evt RMA, for de er nogen svin og lyver/bedrager gerne, i mit tilfælde var det en påstand om et manglende I/O shield som opstod da jeg ville returnere kortet, det var ombyttet tidligere pga det første de sendte var DoA.
Men min mor og jeg snakkede om bare at upgradere min søsters Pc helt, så vi gik efter noget nyere socket 775 istedet og en E6600.
Jeg kan ikke huske hvor meget afslag de krævede at jeg skulle acceptere for at måtte få mine penge igen, efter de havde modtaget bundkortet og fjernet I/O shield fra pakken men det var vistnok en 20-25% nedslag jeg skulle godtage.
Men finten var da fin nok, dengang måtte man jo ikke kræve gedine nedslag i prisen grundet påståede mangler, så det var da en fin måde at spare penge på dengang med varer under 600.- værdi, da de ikke kunne optages i forbrugerklagetnævnet.
Det er ligger meget mere i det, de fik godt og grundigt spildt min tid og jeg fik aldrig de penge at se igen da jeg ikke ville acceptere et nedslag.
Jeg køber ikke fra dem rent prencipelt, fuck dem, men altså de skal nok klare sig uanset deres opførsel overfor privatkunder ved RMA/retunering, jeg handler bare ikke med den tre-fork af et skod firma (DCS Aps, bi-navne Compumail og Århus Pc lager) -- Sidst redigeret 27-01-2024 16:26 Jeg har kun oplevet godt ved Compumail - også selvom der har været misforståelser og en kedelig episode.
Det lyder til du har haft en træls oplevelse.
1: Hvis du har meldt din reklamation eller fortrydelse af et produkt, så er det hamrende ligegyldigt, hvor lang tid postvæsnet er om at aflevere pakken. Du har gjort dem opmærksom på din fortrydelse/reklamation, så der kan jeg forstå din frustration. Hvis det forløber sig som du skriver, så har du helt sikkert fået en meget ringe service og det er ikke OK.
2: Har ikke andet at sige, end at det er SÅ vigtigt at tage billeder med det samme man modtager noget - ellers er det ord mod ord. Deres begrundelse for at trække 200,- fra er langt fra holdbar, når de vælger at sende uden nogen form for ekstra indpakning. Den ville aldrig holde i retten.
Vh -- Sent from my i7-13700 • ASUS Prime Z790 • 32 GB CL32 G.Skill 6400MHz • NZXT Z63W • Samsung Evo M.2 2TB • PALIT RTX 4090 • NZXT H510 FLOW
#16 Jeg kender dem sgu ikke ...få styr på dit sjiit. Har handlet hos
dem og har kun godt at sige om de handler jeg har foretaget.
"Sig til dine compumail venner at jeg stadig mangler mine 400.- for det bundkort i beholdte ved RMA/efterfølgende returnering xD Kom igang knægt" -- Jeg burde også gå til FBKN med dem, da de indirekte afviste at hjælpe mig med min RMA.
Frem for at tage imod produktet, så henviser de blot til producenten.
At det så helt sikkert var hurtigere er en anden snak, men det er stadig dem som står med ansvaret.
Efter det køber jeg ALDRIG HW hos Compumail hvor jeg ved at producenten har elendig service.
Heldigvis for mig var det Dell jeg skulle have fat i sidst. -- Signatur (Valgfri) Jeg købte engang en Ryzen 3600x Box hos dem, fra deres outlet. Det viste sig så at være en tray, men det mente de at de havde oplyst. Det havde de ikke, og ville ikke sende mig en køler. Så jeg endte med at købe en seperat CPU køler, der alt i alt kostede mig mere end hvis jeg vare havde købt en alm. 3600x Box.
Har undgået dem lige siden. Holder mig primært til proshop og computersalg. -- Intel i5-13600K \\ Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX \\ Asus RTX 3080 ROG Strix OC \\ 2x16GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5 @ 6000 36-36-36-96 17 men nu det altså firmaet der har bevis byrden og ikke forbrugeren
.. -- jep jep Update:
Jeg har af flere mails skrevet med Frederik fra Compumail, som bliver ved med at forklare, at varen har været åbnet og at de kan se det på tapen osv osv..
Hvad gør jeg - Jeg har IKKE haft varen åbnet??? Vil gerne ofre mit liv på den sætning, da jeg ved den ikke har været åbnet..
Hvad kan jeg gøre? -- #22 - Jeg havde sgu afskrevet de 200kr som lærepenge...
Men hvis du gerne vil gøre et stort nummer ud af det, kan du kontakte nævnenes hus her: https://kpo.naevneneshus.dk[...]
De skriver godt nok at:
Du kan kontakte Mæglingsteamet for Forbrugerklager/Forbrugerklagenævnet via klageportalen for Nævnenes Hus. For at kunne få behandlet din sag hos Mæglingsteamet for Forbrugerklager skal varen minimum have kostet 1.110 kroner eller minimum 720 kroner, hvis der er tale om tøj og sko.
Men du kan da prøve. -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
Jeg er lidt på bølgelænge med ham ToFfO
Personligt har jeg det sådan at vi skal op i nogle tusinde før jeg gider slås i flere kapitler med en butik.
Tiden du bruger på at besvare hjernedøde frasigelser og tvinge din egen agenda igennem, er en anelse spild af tid - når nu man ligesom aner at det er praksis man skal diskutere.
Så finder man bare en anden biks at smide penge i, sådan er dét.
Jeg er stadig så'n omvandrende reklame-søjle for Proshoppen, fordi jeg har taget de kampe jeg synes jeg gad med stort set alle andre, bortset fra Computersalg.
Er du en principfast stodder der gider investere tiden, er Nævens Hus vel vejen at gå.
Held og lotto med det hele.
-- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL --
Sidst redigeret 31-01-2024 16:19
I tillæg;
Hvis du ved med dig selv at du er ret og de er vrang, så send dem en mail hvor du fortæller dem at den smålige attitude ikke er et hit med så voldsom en konkurrence der er på markedet og at du derfor hellere vil bruge de næste 50K i en butik der har fattet dét - og at alle andre i det KÆMPESTORE forum du deler dine oplevelser med, lytter når du bruger din ubegrænsede taletid. -- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL Det kan forekomme at transportøren sætter ny (mere?) tape på en pakke hvis den er gået op, eller hvis den har været i kontrol (told/sikkerhed/whatever) - så i princippet kan det være dem der har gjort det.
Det ville da umiddelbart være det første jeg checkede med fragtfirmaet. Har denne pakke været åbnet til kontrol? Nogle firmaer har "deres egen tape" de sætter på, så det er tydeligt at pakken er "genforseglet af transportøren" - så er det jo tydeligt for enhver.
Men det er jo bare at sende dem de billeder du tog inden du sendte pakken retur? ;)
Hvis jeg er det mindste i tvivl (og også alligevel) så filmer jeg når jeg åbner pakker. Det tager 5 sekunder at aktivere kameraet på telefonen, og 1 sekund at slette videoen hvis den ikke blev relevant.
Menaltså.. 200 kroner. Nu ved jeg ikke hvad din timeløn er, men mon ikke snart de 200 er brugt på denne sag? -- "ORK SATME!" #22
Man tager det som lærepenge, det er altid en risiko ved returnering at at man ender med ikke at få fragten igen som minimum (Merlin tog for eks fragt+20kr for en retunering da jeg handlede der sidste gang), at du så har handlet med skod-drengene fra Århus indebærer så bare den extra risiko at de kan finde på at lyve og bedrage for at spare lidt på bundlinien.
#25
Jeg føler mig SLET ikke ramt af det der, overhovedet ikke xD
#26
Du går slet ikke dybt nok i "tape-gate" konceptet xD
Spøg til side, så er det typisk compumail at lave den slags hjernedøde stunts som det her...
Altså hvorfor begynder man overhovedet at spekulere i og bruge tape som et argument ? Det er jo et dybt slukket udgangspunkt at basere noget som helst på, for som du netop kommer ind på her er det ikke til at vide om pakken er blevet lappet undervej...
Og tvivler på de gør det meget bedre end andre mht til modtagelse af retunerede vare, de tjeckker sku da heller ikke noget efter medmindre de udplukker en specifik ordre ud for at glo på, ergo at nogen har åbnet pakken kan heller ikke bruges til noget, de kan sagten være en kunde som også har returneret varen men ved den ordre blev den bare stille direkte på lager igen og ikke inspiceret.
Sjovt som jeg sidder her og skriver, så ligger det her jo faktisk ikke skide langt fra min egen sag med dem, jeg havde jo så bare ikke nøjes med at åbne pakken, pr dem havde jeg også beholdt I/O shield xD -- #26 - enig i at de 200 ik kan opveje noget somhelst, men det er princippet i at jeg med 176% sikkerhed ved, at jeg IKKE har åbnet den skide kasse, at jeg vil have min retfærdighed.. Men ja, jeg tror bare de vil hive de småpenge hist og pist, fordi folk alligevel ik kæmper for at få dem igen.
Nogle gange er der en bagside af at have de biligste varer, og den fælde røg jeg i :D
Jeg må over til konkurrenterne -- Forhelvede det ville jeg gerne have vidst før jeg købte for 4500 kroners hardware ved dem.
Så hedder min shitlist Proshop og compumail nu.
Er det godt nok kun Komplett der kan yde en fornuftig kundeservice ved RMA? --
29
..man kunne vove at påstå at det er fair nok at skulle betale lidt for at returnere varer, jeg betaler også Proshop for at tage imod min fortrydelses-sag, hvis jeg har flået emballagen.
Det har OP så ikke, flået emballagen, altså.
Men der er forskel på en retursag og en reklamation.
OPs roman har intet med RMA at gøre.
Man kan sige det er dyrt tape - men i bund og grund er det komisk at butikken ikke kan få øje på det boost på service-ryet de kunne have fået for sølle 200 kroner.
-- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL #30
Ja returfragt er en ting. Ja det virker underligt at holde på.
De sender det jo alligevel i den stand til næste kunde..
Nåjaja, men hvis de er så umedgørelige ved simple returneringer, så tør jeg slet ikke tænkte på hvor nederen de vil være ved en rma. --
31
Det er derfor jeg holder mig til primært to butikker, der har forstået at jeg er frisk på at betale for smadret emballage og heller ikke har noget problem med at modtage en anden kundes retur-varer, så længe de gør hvad der bliver sagt hvis der er reklamation i farvandet.
Proshoppen har solgt mig lidt hist og her og har slået lidt af prisen når jeg peger på at alt tyder på at den nye vare er en anden kundes returvare som de ikke i første omgang har placeret på hylden med de andre "demo" varer.
Jeg tog mine kampe med den biks for femten år siden, og nu synes vi at have fundet et slags symbiotisk kærlighedsforhold. -- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL #31 haha jamen jeg er glad på dine vegne over den nyfundne kærlighed! :-)
Jeg holder mig vist bare til Komplett.
-- Jeg har ikke med compumail, men handler en del med deres erhvers afdeling DCS.dk
De har en formidabel service, dog har jeg ikke prøvet at returnere noget, da de ikke tilbyder det til erhvers kunder, men RMA osv, det spiller bare og går hurtigt.
Det burde ikke være anderledes med den private del, men her har de vist trådt lidt ved siden af. -- Sikke en træls situation at stå i. En situation jeg desværre kender alt for godt, dog fra butikkens perspektiv.
Compumail er nok ikke meget ulig de fleste andre elektronikforhandlere i Danmark.
Jeg har selv været i service-afdelingen i mange år i en af de største spillere på markedet, som man skulle tro betød, at der var mere styr på tingene.
Alt jeg har lært om kundes rettigheder, har jeg selv læst op på i min fritid. Min oplæring har været super firkantet og mistolkninger af loven er blevet loven i de ansattes øjne.
Fordi at ingen aldrig rigtig bliver oplært, så bruges værksteder og producenternes garantibetingelser ofte som købelovsreglerne, selvom der kan være, og ofte er, stor forskel.
For ikke så længe siden, var vi til et kursus/oplæg, hvor 100+ ansatte fra diverse service-afdelinger i landet var med. Kurset/oplægget var mere end slags "hvordan går det, se vores vision", men der blot kort spurgt ind til købelov og de første som blev spurgt svarede alle forkert, hvilket var meget chokerende at se. Selv ansatte som havde været i butikkerne i mange år. Jeg er absolut ikke noget orakel, men bare det at jeg havde brugt en smule tid på selv at læse op på reglerne, gjorde at jeg fremstod som et. Hvilket igen må siges at være chokerende, når jeg, som sagt, tilhører en enkelt butik af en af de største elektronikforhandlere i Danmark/Norden.
Jeg har selv så mange eksempler, hvor jeg simpelthen er så forargret over min egen afdelings beslutninger i reklamationssager.
Så sent som i går, havde min butik en sag, hvor kunden har ventet 30 dage på reparation. Værkstedet har så lavet en fejl ved at misforstå kvitteringen, så de sendte det retur uden rep. Produktet bliver sendt ind igen, hvor kunden i hvert fald skal vente 14 dage, men potentielt 30 dage igen. Jeg tager fat i afdelingslederen og påpeger, at jeg ikke synes det er rimeligt at kunden skal vente så lang tid på sit produkt, især nu hvor vi for nyligt fik af vide, at rimelig tid oftest betragtes som et par uger (+/- situationen), men et par høretelefoner med en åbenlys fejl måtte simpelthen ikke tage 6-8 uger. Det ville afdelingslederen ikke erkende og sagde bare at "Jamen hvis vi fulgte reglerne, så ville butikken ikke løbe rundt". (Sager som disse jeg nok nævne 100+ af, bare i min afdeling)
Jeg tror desværre den type udmeldinger kommer af pres fra afdelingslederens chef, som kræver diverse fiktive KPI opnås, men de er simpelthen så umoralsk, egoistisk og træls en opfattelse at jeg dagligt overvejer at finde noget andet at lave med mit liv, selvom jeg finder mange glæder ved at løse folks problemer i dagligdagen.
Jeg har desværre forsøgt at kæmpe mod den holdning, men det eneste jeg har været ud af det, er forringelse af arbejdsforhold og en masse modspillere inden for virksomhedens fire vægge.
Det er som om, at reglerne bevidst bliver trukket så langt som overhovedet muligt, fordi man ved, at langt de fleste ikke vil henvende sig hos klagenævnet eller køre en lang sag.
Endegyldigt skal det dog siges, at der også er RIGTIG mange eksempler, hvor kunder ikke opfører sig efter bogen heller, så det går selvfølgelig begge veje, men butikken har trodsalt et juridisk ansvar som sælger.
--
35
Det er lidt det samme jeg hører fra unavngiven RMA-medarbejder hos unavngiven større dansk forhandler ;)
Personligt vil jeg takke dig for at forsøge at italesætte det i egen rede.
Det er trist, men forudsigeligt, at det eneste det reelt bringer dig, er problemer.
Jeg ville ikke selv kunne arbejde i den branche, det ligger helt fast.
-- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|