Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Forfærdelig oplevelse i elgigantenAf Ny på siden Seberen | 07-11-2023 18:59 | 2328 visninger | 25 svar, hop til seneste
Hej,Jeg købte en Lenovo Legion bærbar i Elgiganten, og da jeg pakkede den ud(tændte den), der havde den en elektrisk summe lyd som mest kunne høres når man havde øret nede på keyboardet.
Efter 13 dage (havde en masse arbejde, så havde ikke mulighed for at tage til Elgiganten), så tog jeg ned til dem og fortalte det, men nævnte at skærmen havde en 1/3 af en mm bue,(den har ikke ét eneste tegn på brug for jeg er meget pernitten med mine ting) han syntes, at det skulle jeg havde sagt med det samme da jeg opdagede det, men det gjorde jeg først efter en uge, men tænkte ikke at det betød noget for man lagde ikke mærke til det, han lagde ikke engang selv mærke til det før jeg nævnte det!
Men så 31 dage senere, efter service, hvor de først ikke kunne finde fejlen, så måtte jeg sende en video til dem af det, så har de 2! gange skiftet bundkortet.
så kommer den endelig tilbage.
Jeg får den hjem, åbner den, og nu laver den en summe lyd + at den også laver en bip lyde.
Summe lyden kan nu høres selv 2 meter fra bærbaren, og det er meget tydeligt!
Sidste uge tog jeg til Ringsted, og de sendte den så til service igen, og der testede de den og vurderede den til at være inden for deres standarter, og har idag sendt den tilbage mod Ringsted.
Det kan da ikke være rigtigt?!
Fejlen kunne de ikke selv se, og da de så endelig kunne høre den lille lyd, så skifter de den, så jeg kan få den tilbage med en lyd der er meget meget højere end før!
Jeg er lige ved at explodere!
Hvad skal jeg gøre?
Kan man ikke forlange af dem, at enten refundere, eller få den ombyttet snart?
Undskyld jeg skriver lidt aggressivt, er bare så træt af det her efter 1 1/2 måned af lort omkring
en splinter ny bærbar. --
Sidst redigeret 07-11-2023 22:18 af Freak13
Opgav at læse det. -- 5950X|Crosshair VIII Formula|64GB RAM
ASUS4090STRIX-OC|PG279Q
980 PRO 2TB|970 EVO+ 2TB|Samsung 860 PRO 2TB
2xSamsung860 QVO 2TB|Corsair AX1600i Yeah undskyld der er bare sket så meget at det er svært at give hele konteksten undskyld?? -- Ville lave en emoji sorry -- #1 Basiclally
Min 12 dage gamle bærbar ville de ikke ombytte og det tog dem 31 dage og den larmer mere end i starten og de siger at det er inde for normalen, hvad kan jeg sige/ gøre? --
Du har fået ualmindelig god service, intet at komme efter. -- Opgav også at læse det.
Men er der ikke noget om at man ikke kan lave en custom fancurve på Lenovo gamer-bærbare? I så fald er der ikke noget Elgiganten kan gøre.
Men hvorfor ikke bare returnere den, man har da 30 dages fuld returret i Elgiganten? -- Ryzen 5700x | 16 GB RAM 3200 MHz
ASUS STRIX B550-F | PNY 480 GB SSD | Kingston NV2 NVMe - 1TB
ASRock Rx 6800 XT 16 GB | NZXT C850 | Corsair H115i #6 +1
brug din 30 dages returret, som Elgiganten selv reklamerer med. I særtilfælde kan de nægte feks hvis den ikke er i samme stand som ved udlevering. Og hvis den larmer så kan man vel argumentere for om det kan skyldes hvad end du har udsat den for, men som du selv skriver, så blev den sendt på værksted og vurderet til ikke at fejle noget første gang. Ergo burde der ikke være noget som hindrer din originale henvendelse for retur inden for de 30 dage -- Du har 50 dages returret hvis du er klubmedlem. Værkstedet har selv vurderet at det er "within spec" så i det tilfælde er den i den stand computeren skal være. Er der en synlig skade på den, så må du æde differencen som den bliver outlet-vurderet til. -- Sådan som jeg læser det, så har de forsøgt at reparere den 2 gange, er det rigtigt? Hvis du indleverer den og du får den tilbage, uden der er blevet skiftet/repareret noget, tæller det ikke som en reparation.
Hvis du har haft den til reparation 2 gange, hvor de har skiftet bundkort 2 gange, kan som udgangspunkt kræve ombytning/refundering.
De har, som udgangspunkt, 1 reparationsforsøg. Men hvis der er forskellige fejl på forskellige dele, kan de have flere reparationforsøg. Men, igen som udgangspunkt, kun op til 3 reparationsforsøg, med mindre det er meget, meget velbegrundet.
Men i dit tilfælde har de skiftet bundkort 2 gange. Hvis det er sket på 2 forskellige tidspunkter, altså ved 2 separate indleveringer, er det samme komponent der fejler 2 gange og så har du, som udgangspunkt, ret til ombytning eller pengene tilbage.
Ja, jeg skriver "som udgangspunkt" mange gange, men sådan er det med købeloven. Hvis man læser købeloven, får man ikke meget ud af den. Rigtig meget falder på enkelte vurderinger fra sag til sag. Derfor bliver "som udgangspunkt" brugt så meget.
Til jer der nævner returretten, så er det, som jeg har forstået det, en udvidelse af ens lovpligtige 14 dages fortrydelsesret. Denne gælder kun hvis varen er prøvet og ikke taget i brug. I dette tilfælde antager jeg varen er taget i brug og ikke blot prøvet. -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret) --
Sidst redigeret 07-11-2023 20:09 Wall of text, keder mig lidt, så jeg har ryddet op i det.
Måske en mod kan erstatte OP's tekst med det her? For når man har ryddet op i det, så giver det mening. :-)
----------------------------------------------------------------------
Hej,
Jeg købte en Lenovo Legion bærbar i Elgiganten, og da jeg pakkede den ud(tændte den), der havde den en elektrisk summe lyd som mest kunne høres når man havde øret nede på keyboardet.
Efter 13 dage (havde en masse arbejde, så havde ikke mulighed for at tage til Elgiganten), så tog jeg ned til dem og fortalte det, men nævnte at skærmen havde en 1/3 af en mm bue,(den har ikke ét eneste tegn på brug for jeg er meget pernitten med mine ting) han syntes, at det skulle jeg havde sagt med det samme da jeg opdagede det, men det gjorde jeg først efter en uge, men tænkte ikke at det betød noget for man lagde ikke mærke til det, han lagde ikke engang selv mærke til det før jeg nævnte det!
Men så 31 dage senere, efter service, hvor de først ikke kunne finde fejlen, så måtte jeg sende en video til dem af det, så har de 2! gange skiftet bundkortet.
så kommer den endelig tilbage.
Jeg får den hjem, åbner den, og nu laver den en summe lyd + at den også laver en bip lyde.
Summe lyden kan nu høres selv 2 meter fra bærbaren, og det er meget tydeligt!
Sidste uge tog jeg til Ringsted, og de sendte den så til service igen, og der testede de den og vurderede den til at være inden for deres standarter, og har idag sendt den tilbage mod Ringsted.
Det kan da ikke være rigtigt?!
Fejlen kunne de ikke selv se, og da de så endelig kunne høre den lille lyd, så skifter de den, så jeg kan få den tilbage med en lyd der er meget meget højere end før!
Jeg er lige ved at explodere!
Hvad skal jeg gøre?
Kan man ikke forlange af dem, at enten refundere, eller få den ombyttet snart?
Undskyld jeg skriver lidt aggressivt, er bare så træt af det her efter 1 1/2 måned af lort omkring
en splinter ny bærbar. -- https://www.youtube.com[...] --
Sidst redigeret 07-11-2023 21:02 Smid en dårlig anmeldelse på trustpilot med et kort referat af det som er sket.
Jeg havde leveret den tilbage. -- #0
Den elektriske lyd du nævner som var der til at starte med er ikke nødvendigvis usædvanlig. Jeg har oplevet lignende på flere bærbare computere. Nok også tvivlsomt at det vil godtages som en fejl. Blot til info - de andre problemer er selvfølgelig umiddelbart ikke er acceptable.
Du burde kunne ophæve købet. Ellers må du klage til Nævnenes Hus / forbrugerklagenævnet.
#9
Mht. Elgigantens returret: "Selvom du har åbnet æsken og er begyndt at bruge produktet, kan du levere det tilbage, hvis du ikke er tilfreds"
Produktet skal dog fremstå som nyt og returneres i original emballage. -- #12 - I stand corrected, tak. -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret) Hmm - så er det nok heller ikke værre :)
Jeg forstod godt mening og situation med indlægget, selv om der naturligvis burde være mellemrum fremfor det hele i èn "klods" :)
Og/men/ja - det er nok at være pernitten, hvis man vurderer en skærm med 1/3 mm. bue som en fejl, man ikke kan leve med - medmindre det ødelægger selve oplevelsen af/med samme. Hvis man går så tæt på som i mm. differencer, vil det meste hw jo være uens på adskellige måder.
Med dette in mènte, er det nok også en tanke, at du er så ekstra opmærksom/følsom, at div. brumme/summelyde, vil virke ekstra irriterende for dig - fremfor de fleste andre pc brugere, der har en minimumsgrænse højere end dig - for de fleste ting.
At man ikke ku finde "fejlen" ved service, tyder jo også på, at du udover fin service - måske netop er for følsom overfor problemer, der udover vores højteknologiske tid, nok aldrig bliver fejlfri, da ALT jo har en hale af udviklingsudgifter i rø... der skal hentes ind, uanset det er perfekt på udgivelsestidspunktet :)
-- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... Coil whine er også normal i en bærbar. -- #14
Tjah, men nu har butikken/værkstedet jo sådan set erkendt at der var fejl ved at reparere den, og nu er der noget som kunne lyde som en reel fejl.
Det optimale havde klart været at smide den tilbage på returretten fra start. -- Kan du dele en video med larmen? -- Kan det være dig der er meget følsom over for sådan noget støj?
Men selvfølgelig siger de, at det er inde for tolerancen, har de fortalt dig, hvad tolerancen er?
Der har de nok ikke, for der ved de heller ikke selv.
Hvad angår buen, så er jeg imponeret, jeg arbejder med fine mål til hverdag, og jeg havde aldrig spottet 0,3 mm ude af planhed, og skal jeg være helt ærlig, så tvivler jeg på, at Elgiganten har nogle ansat, der er kompetent nok til at måle det, for det kan ingen se visuelt.
Men jeg vil sige som de andre, at du skulle have byttet den, ved godt det ikke er første indskydelse, men taler af erfaring, købte et tv med burn in, de valgte så at kalde der image retention, da det jo forsvandt, hvis man slukkede TVet, og lod det stå i nogle timer, problemet var bare, at det opstod på ganske kort tid, så du kunne ikke pause en film, for at gå på toilettet, uden at det kom.
Men så ved du det til en anden gang, bare få det byttet med det samme, det gælder også føtex/villa og power, da de køre efter samme princip. -- Sidst redigeret 07-11-2023 23:55 gamer bærbare er bare LORT... fat det nu.... larmer!!! øhhh no shit sherlock. -- Sidst redigeret 08-11-2023 06:06 Hej
øhmmm hved ikk rigtigt hvor jeg skal starte på at svare for der er så mange comments,
tusind tak for i skriver og jeg forbedrer lig lidt i min skrivning ;)
jeg havde ikke mulighed for at returnere den fordi jeg nævnte det der med skærmen, han var meget “sådn er det og det reglerne jeg kan ikke gøre noget for så skulle du havde taget og kommet ned med den hurtigere, og du skal altid checke tingene inden du bruger dem”
hvad tror han selv jeg gør når jeg bruger 11500kr på en bunke lort der laver zumme lyde når man skal bruge den!
dem i Ringsted syntes det var helt forkert håndteret af Holbæk men det kan vi ikke gøre noget hved nu:(
jeg må lærer at ikke nævne alt muligt lort når den første ting jeg har sagt allerede har fået ham til at erkende at jeg kunne ombytte. Jeg er virkelig retarderet.
you live u learn
hvordan sender jeg videoer og billeder herinde? -- Skriv på deres trustpilot eller ring til kundecenteret. Bliv ved med at brokke dig (på en pæn måde), henvis evt til denne tråd.
på et eller andet tidspunkt må du vel ramme en voksen medarbejder som kan tage en beslutning. Det værste for Elgiganten er dårlig omtale. De vil gøre meget for at undgå dette. -- #21
Ja men næsten hver gang jeg ringer så syntes dem online at jeg burde få en ny, det var derfor jeg tog til Ringsted for de sagde at så kunne jeg få den byttet,
men nede i butikken i Ringsted sagde de at det må de ikke og den SKAL til service igen.
Men tager de overhovedet trustpilot anmeldelser seriøst? -- Sidst redigeret 08-11-2023 10:40 #22 - Du kan give dem en chance til, eller du kan oprette en klage hos nævnenes hus her: https://naevneneshus.dk[...]
Eftersom du har meget af din korrespondance med Elgiganten i deres butikker, gætter jeg på du ikke har noget på skrift med Elgiganten. Det kan godt blive et problem. Men uanset, hvis det de har gjort er i strid med loven, er en klage på sin plads. Du skal jo lave en klage uanset hvad, så du kan ligeså godt komme i gang.
Når du har oprettet en klage, vil de kontakte Elgiganten med henblik på en løsning. Så kan det være Elgiganten lige pludselig godt kan løse problemet. -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret) #24 "Overveje at klage til relevante forbrugermyndigheder i dit land". xD
Hold op med at få AI til at hjælpe dig med at svare. Du er rapporteret. -- Er HoL ved at blive AI HOL xD. Det er sku da langt ude man kopierer chatgpt ind på hol. Hvad får man ud af at svare med et ai genereret svar? At man lyder klogere, og ens "hol-e-peen" bliver længere? Eller hvad? Spørger oprigtigt. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|