Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

TDC mine rettigheder?

Af Monsterbruger MichDull | 04-07-2003 14:52 | 1618 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hejsa alle sammen.. ja den 4/4 købte jeg en Nokia 6610 hos TDC og her d. 6/6 gik den så i stykker så jeg tog op til tdc butikken og fortalte hvad der var i vejen og først var han flabet og sagde det var fordi simkortet ikke sad ordenligt i og senere hen fandt han ud af det nok ikke var det... jeg spurgte ham så om jeg skulle tage simkortet ud med 160 kr taletid men det var lige meget... Nå men videre... Jeg fik at vide der går højst 10 dage. Efter disse 10 dage var gået uden nogen havde ringet til mig besluttede jeg mig for at ringe derned hvorefter jeg fik at vide det var pga firmware skulle opdateres. 2 dage senere ringede jeg igen og spurgte hvor min tlf denne gang sagde de at de manglede reservedele nååå tænkte jeg og ventede så 2 dage mere og ringede igen denne gang fik jeg at vide der ville gå længere tid pga. de havde ferie derinde. Dog lovede ham tdc manden at der ville gå højst 3 dage så jeg ringede den dag og fik så at vide den ikke var kommet men han ville tjekke hvor henne den var. jeg ventede og ventede uden noget svar og belsuttede mig så for at ringe igen og fik fat i en ny som sagde han ville tjekke det med det samme... 3 timer senere for jeg så et opkald om at min tlf er blevet væk og de ikke ved hvor den er men de vil lede 5 dage mere.... FUCK TDC er sku da lamme..... Har jeg ikke ret til at få en ny pga. der er gået for mange dage??? skal de ikke afstatte mit simkort og taletid??? Håber der er nogen der ved om der er en regel om hvor lang tid de må beholde den... gidder sku ikke have flere undskyldninger..
--
Overclocking/Casemodding/Watercooling http://www.ocw.dk[...] HB-Support Club http://www.hb-support.dk[...]
#1
DKWolf
Ultrabruger
04-07-2003 14:59

Rapporter til Admin
tjaa det kan jo ske for ALLE mobil sælgere.... hvis de ikke finder den skal da have en ny telefon i erstatning - det er jo TDC der har smidt den væk under rep. der er ingen regler for hvor længe det kan tage (vist nok)
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC. Winning a discussion on Hol.dk is like the special olympics - even if you win you're still a retard
#2
Gæst
Gæst
04-07-2003 15:01

Rapporter til Admin
Mener at fejlen skal være lavet inden "rimelig tid". "Rimelig tid" vil i de fleste tilfælde være ca. 1 mdr. Desværre...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
L00t
Monsterbruger
04-07-2003 15:01

Rapporter til Admin
Så vidt jeg kan se, er der tale om en behandlingstid på 21 dage ved et køb som er 6 dage gammelt. Det er alt, alt for lang tid. Hvis det var et specialprodukt, eller det var et utroligt kompliceret produkt, eller hvis de har tilbudt dig en lånetelefon i mellemtiden, kan det måske komme i nærheden af 14 dage når vi taler mobiltelefon, men 21 dage er fuldstændigt uacceptabelt - specielt set i lyset af, at købet er så nyt. Du bør kræve øjeblikkelig ombytning eller ophævelse af købet, noget du har ret til ifølge købeloven. Sælgeren kan ikke påstå at det er ham uforholdsmæssigt dyrt at ombytte, hvorfor du har ret til det uden videre da bevisbyrden ligger hos ham. Håber det hjælper lidt.
--
En nisse i røven er bedre end ti af mug.
#4
DKWolf
Ultrabruger
04-07-2003 15:03

Rapporter til Admin
#3 hans køb er jo 2 måneder gammelt??? fra den 4/4-6/6
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC. Winning a discussion on Hol.dk is like the special olympics - even if you win you're still a retard
#5
L00t
Monsterbruger
04-07-2003 15:08

Rapporter til Admin
Fnis. Jeg læste det som 6 dage (?). I så fald kan han godt smække en uge ekstra på i praksis, men i teori har han stadig ret til at få den ombyttet - og det bør stadig være med det samme når der er gået så lang tid. Kan kun følge præcedens indenfor hardware, men det er præcist de samme regler som gælder, så den burde gå.
--
En nisse i røven er bedre end ti af mug.
#6
Zlinky
Semibruger
04-07-2003 15:08

Rapporter til Admin
Mener faktisk at når der er så nye har du krav på at få udleveret en ny telefon på stedet, men ring til forbrugerstyrelsen eller hvad det nu hedder. Men jo, det er for lang tid, alt for lang tid. Telefonen er blevet væk for dem, det er sq bare ærgeligt, men derfor skal du ikke vade rundt uden en telefon. Du burde få udleveret en disponipel telefon eller en hel ny. Og taletiden skal selvfølgelig refunderes. :) Men så er der jo det klassiske: TDC = Kunderne har ingen rettigheder. Har haft så mange problemer med min adsl forbindelse, men det er de ligeglade med. Næste gang jeg har bare det mindste problem rykker jeg hovedet af dem. //Zlinky
--
Der er altid to meninger om en sag - min og den forkerte.
#7
ravnen
Bruger Aspirant
04-07-2003 15:38

Rapporter til Admin
#6hvorfor ikke skifte?
--
#8
DKWolf
Ultrabruger
04-07-2003 17:08

Rapporter til Admin
#6 har du overvejet at de problemer måske kan være CPE udstyr du selv har sat op? - du fejlsøger ikke bare lidt på en adsl forbindelse, det er ikke bare jo der er sgu et problem. En periodisk fejl kan være et helvede at fejlsøge på
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC. Winning a discussion on Hol.dk is like the special olympics - even if you win you're still a retard
#9
Mougli
Semi Supporter
04-07-2003 17:38

Rapporter til Admin
tildel dem en sviner der smager af militær sviner...så kan de fandme lære det...
--
Med venlig hilsen Mougli
#10
Morten
Gæst
04-07-2003 18:00

Rapporter til Admin
Det har sgu da ikke en skd med TDC at gøre!?!?!?!? Det er sgu da den enkelte medarbejder i butikken! Det kunne ske såvel som i Fona ellere Fredgaard som det nu er sket i en Telebutik. Sevlfølgelig irriterende at de har smidt din mobiltlf. væk, men så må de jo give dig en ny, samt et par gode flasker rødvin. Det er alm. dansk kotyme. PS. Det er mennesketligt at fejle, men kun hvis man lærer at dem! Så det må man jo håbe at den medarbejder i telebutikken har........ Vh Morten
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
isl22481
Superbruger
04-07-2003 18:32

Rapporter til Admin
Hej Sig der er væsentlige mangler ved varen: Den skal opdateres med firmware efter kort tid Den er forsvundet. Så kan du kræve handelen ophævet eller forlange en ny med det samme med købeloven i hånden. Rimelig tid er ikke defineret med TDC har selv sat en grænse ved at sætte dage på under behandlingen så de har selv sat "tid" til under en uge (2-5 dage) mvh.
--
"I was unable to test full stability before the system failed"
#12
Zlinky
Bruger
04-07-2003 18:37

Rapporter til Admin
#7: Min far gider ikke, så hellere betale for noget der ikke virker, han er skudt i hovedet. #8: Vi har ikke selv sat noget udstyr op, TDC kan somregel også selv måle at der er noget i vejen på forbindelsen, de har allerede smadret et telefonstik her ude pga de skulle rode, og vi havde ikke et eneste problem med 1024/512. //Zlinky
--
Der er altid to meninger om en sag - min og den forkerte.
#13
MichDull
Monsterbruger
04-07-2003 21:12

Rapporter til Admin
Jeg kunne forstå hvis tdc gav mig en midlertidig tlf men NEJ dette var ikke muligt... oven i det skulle de have ringet i dag og fortalt mig om de havde fundet tlf men nope der var ingen der ringede... i morgen lige når de åbner er jeg den første kunde de for og så skal jeg sku nok gå med en mobiltlf eller få ALLE mine penge tilbage + afstatning for mit taletid... kan sku ikke klare når folk røvrender en....
--
Overclocking/Casemodding/Watercooling http://www.ocw.dk[...] HB-Support Club http://www.hb-support.dk[...]
#14
MichDull
Monsterbruger
04-07-2003 21:13

Rapporter til Admin
Nogen der kan give et link hvor der står jeg har krav på at få en ny mobil med det samme???
--
Overclocking/Casemodding/Watercooling http://www.ocw.dk[...] HB-Support Club http://www.hb-support.dk[...]
#15
Zlinky
Bruger
04-07-2003 21:15

Rapporter til Admin
Ring til forbrugerrådet, eller find deres hjemmeside tror jeg. //Zlinky
--
Der er altid to meninger om en sag - min og den forkerte.
#16
Schalde
Gæst
04-07-2003 23:20

Rapporter til Admin
Nu ved jeg ikke, hvad der var i vejen med din telefon, men hvis det er et teknisk problem og ikke en beskadigelse ved at tabe den eller lignende står du godt. Følgende gælder altid, da der her er tale om et forbrugerkøb. I købelovens § 77a, stk.3 står der, at det er sælgerens risiko, hvis der er noget i vejen med produktet inden der er gået 6 mdr. Dine beføjelser i sådan en situation er ifølge købelovens § 78, stk.1 : - at få afhjulpet fejlen, men dette har jo ikke kunnet lade sig gøre endnu. - at få omleveret, sådan at du får en telefon, der virker ordentligt, sådan som aftalen lød på. - at få et afslag i købesummen, men det er ikke på tale her... - at ophæve købet af telefonen, da sælgeren ikke inden rimelig tid har kunnet afhjælpe manglen. Dermed skal du have dine penge tilbage, og kan så købe en telefon et mere prof sted. Specielt hvis behovet for telefonen har været stort, kan du kræve hævning af købet. En vurdering af "afhjælpning indenfor rimelig tid" går desuden på genstandens art, mangelens beskaffenhed og om sælgeren har stillet en erstatningsgenstand til rådighed, som der jo ikke blev ! Husk, du har ret til at sige stop, hvis problemet ikke er ordnet inden rimelig tid, så hvis du vil hæve, skal du ikke hoppe på deres snak om mere ventetid. GIV DEN GAS !
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
MichDull
Monsterbruger
05-07-2003 20:17

Rapporter til Admin
damm var nede i TDC... skræmte alle de kunder der var væk hehe dog sagde de denne gang efter lang diskution "hvis vi ikke finder den senest mandag kan du komme og hente en HEL ny mobil + de betaler udgifter for nyt simkort/nr... Utrolig de kan rykke det hele tiden..... handler sku ikke mere ved dem..
--
Overclocking/Casemodding/Watercooling http://www.ocw.dk[...] HB-Support Club http://www.hb-support.dk[...]

Opret svar til indlægget: TDC mine rettigheder?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning