tjaa det kan jo ske for ALLE mobil sælgere....
hvis de ikke finder den skal da have en ny telefon i erstatning - det er jo TDC der har smidt den væk under rep.
der er ingen regler for hvor længe det kan tage (vist nok)
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC.
Winning a discussion on Hol.dk is like the special olympics - even if you win you're still a retard
Mener at fejlen skal være lavet inden "rimelig tid". "Rimelig tid" vil i de fleste tilfælde være ca. 1 mdr. Desværre...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Så vidt jeg kan se, er der tale om en behandlingstid på 21 dage ved et køb som er 6 dage gammelt. Det er alt, alt for lang tid.
Hvis det var et specialprodukt, eller det var et utroligt kompliceret produkt, eller hvis de har tilbudt dig en lånetelefon i mellemtiden, kan det måske komme i nærheden af 14 dage når vi taler mobiltelefon, men 21 dage er fuldstændigt uacceptabelt - specielt set i lyset af, at købet er så nyt.
Du bør kræve øjeblikkelig ombytning eller ophævelse af købet, noget du har ret til ifølge købeloven. Sælgeren kan ikke påstå at det er ham uforholdsmæssigt dyrt at ombytte, hvorfor du har ret til det uden videre da bevisbyrden ligger hos ham.
Håber det hjælper lidt.
--
En nisse i røven er bedre end ti af mug.
#3
hans køb er jo 2 måneder gammelt???
fra den 4/4-6/6
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC.
Winning a discussion on Hol.dk is like the special olympics - even if you win you're still a retard
Fnis.
Jeg læste det som 6 dage (?).
I så fald kan han godt smække en uge ekstra på i praksis, men i teori har han stadig ret til at få den ombyttet - og det bør stadig være med det samme når der er gået så lang tid.
Kan kun følge præcedens indenfor hardware, men det er præcist de samme regler som gælder, så den burde gå.
--
En nisse i røven er bedre end ti af mug.
Mener faktisk at når der er så nye har du krav på at få udleveret en ny telefon på stedet, men ring til forbrugerstyrelsen eller hvad det nu hedder.
Men jo, det er for lang tid, alt for lang tid. Telefonen er blevet væk for dem, det er sq bare ærgeligt, men derfor skal du ikke vade rundt uden en telefon. Du burde få udleveret en disponipel telefon eller en hel ny. Og taletiden skal selvfølgelig refunderes. :)
Men så er der jo det klassiske:
TDC = Kunderne har ingen rettigheder.
Har haft så mange problemer med min adsl forbindelse, men det er de ligeglade med. Næste gang jeg har bare det mindste problem rykker jeg hovedet af dem.
//Zlinky
--
Der er altid to meninger om en sag - min og den forkerte.
#6hvorfor ikke skifte?
--
#6
har du overvejet at de problemer måske kan være CPE udstyr du selv har sat op?
- du fejlsøger ikke bare lidt på en adsl forbindelse, det er ikke bare jo der er sgu et problem.
En periodisk fejl kan være et helvede at fejlsøge på
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC.
Winning a discussion on Hol.dk is like the special olympics - even if you win you're still a retard
tildel dem en sviner der smager af militær sviner...så kan de fandme lære det...
--
Med venlig hilsen
Mougli
Det har sgu da ikke en skd med TDC at gøre!?!?!?!? Det er sgu da den enkelte medarbejder i butikken!
Det kunne ske såvel som i Fona ellere Fredgaard som det nu er sket i en Telebutik.
Sevlfølgelig irriterende at de har smidt din mobiltlf. væk, men så må de jo give dig en ny, samt et par gode flasker rødvin.
Det er alm. dansk kotyme.
PS. Det er mennesketligt at fejle, men kun hvis man lærer at dem!
Så det må man jo håbe at den medarbejder i telebutikken har........
Vh
Morten
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hej
Sig der er væsentlige mangler ved varen:
Den skal opdateres med firmware efter kort tid
Den er forsvundet.
Så kan du kræve handelen ophævet eller forlange en ny
med det samme med købeloven i hånden.
Rimelig tid er ikke defineret med TDC har selv sat en
grænse ved at sætte dage på under behandlingen
så de har selv sat "tid" til under en uge (2-5 dage)
mvh.
--
"I was unable to test full stability before the system failed"
#7:
Min far gider ikke, så hellere betale for noget der ikke virker, han er skudt i hovedet.
#8:
Vi har ikke selv sat noget udstyr op, TDC kan somregel også selv måle at der er noget i vejen på forbindelsen, de har allerede smadret et telefonstik her ude pga de skulle rode, og vi havde ikke et eneste problem med 1024/512.
//Zlinky
--
Der er altid to meninger om en sag - min og den forkerte.
Jeg kunne forstå hvis tdc gav mig en midlertidig tlf men NEJ dette var ikke muligt... oven i det skulle de have ringet i dag og fortalt mig om de havde fundet tlf men nope der var ingen der ringede... i morgen lige når de åbner er jeg den første kunde de for og så skal jeg sku nok gå med en mobiltlf eller få ALLE mine penge tilbage + afstatning for mit taletid... kan sku ikke klare når folk røvrender en....
--
Overclocking/Casemodding/Watercooling http://www.ocw.dk[...]
HB-Support Club
http://www.hb-support.dk[...] Ring til forbrugerrådet, eller find deres hjemmeside tror jeg.
//Zlinky
--
Der er altid to meninger om en sag - min og den forkerte.
Nu ved jeg ikke, hvad der var i vejen med din telefon, men hvis det er et teknisk problem og ikke en beskadigelse ved at tabe den eller lignende står du godt.
Følgende gælder altid, da der her er tale om et forbrugerkøb.
I købelovens § 77a, stk.3 står der, at det er sælgerens risiko, hvis der er noget i vejen med produktet inden der er gået 6 mdr.
Dine beføjelser i sådan en situation er ifølge købelovens § 78, stk.1 :
- at få afhjulpet fejlen, men dette har jo ikke kunnet lade sig gøre endnu.
- at få omleveret, sådan at du får en telefon, der virker ordentligt, sådan som aftalen lød på.
- at få et afslag i købesummen, men det er ikke på tale her...
- at ophæve købet af telefonen, da sælgeren ikke inden rimelig tid har kunnet afhjælpe manglen. Dermed skal du have dine penge tilbage, og kan så købe en telefon et mere prof sted.
Specielt hvis behovet for telefonen har været stort, kan du kræve hævning af købet. En vurdering af "afhjælpning indenfor rimelig tid" går desuden på genstandens art, mangelens beskaffenhed og om sælgeren har stillet en erstatningsgenstand til rådighed, som der jo ikke blev !
Husk, du har ret til at sige stop, hvis problemet ikke er ordnet inden rimelig tid, så hvis du vil hæve, skal du ikke hoppe på deres snak om mere ventetid.
GIV DEN GAS !
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. damm var nede i TDC... skræmte alle de kunder der var væk hehe dog sagde de denne gang efter lang diskution "hvis vi ikke finder den senest mandag kan du komme og hente en HEL ny mobil + de betaler udgifter for nyt simkort/nr... Utrolig de kan rykke det hele tiden..... handler sku ikke mere ved dem..
--
Overclocking/Casemodding/Watercooling http://www.ocw.dk[...]
HB-Support Club
http://www.hb-support.dk[...]