Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

TDC HomeBox "Ingen ADSL synkronisering"

Af Bruger Aspirant Lauritsen | 30-01-2013 21:06 | 3271 visninger | 8 svar, hop til seneste
Hej. Havde lige taget vores router ind på mit værelse i stedet for kontoret da jeg har fået ny PC og det kræver LAN forbindelse. Da jeg vil på nettet kommer TDCs HomeBox side frem hvor jeg kan vælge sprog, brugernavn og password. Har ingen idé om hvad jeg skal skrive ved brugernavn og password? Har i forstand på det?
--
#1
Deuxmen
Semi Supporter
30-01-2013 21:18

Rapporter til Admin
admin i brugernavnet og intet password, så kan du logge ind i routeren...
--
#2
Lauritsen
Bruger Aspirant
30-01-2013 21:22

Rapporter til Admin
Ja men så er der en gul advarselstrekant nede i højre hjørne og hvis der står når jeg logger ind Internet @ Afbrudt ADSL synkronisering: Ned Bitrate: 0/0 Kb/s
--
#3
fvaleur
Megabruger
30-01-2013 21:28

Rapporter til Admin
Hvis telefon kabler og stik internt i huset er af dårlig kvalitet kan det give problemer med at få modem til at synkronisere op når det sættes i andre stik end det der er først for.
--
#4
fvaleur
Megabruger
30-01-2013 21:29

Rapporter til Admin
Eller også har du bare sat telefon ledningen i en af udgangene til ip telefoni :) Den skal i det grå stik - ikke de grønne.
--
#5
damp barn
Guru
30-01-2013 21:37

Rapporter til Admin
Homeboxen kommer kun op med login, hvis den ikke finder noget internet. Er du sikker på dit tlf stik virker, det er ikke altid alle stik virker, det er kun hvis du har fået lavet et multistik, på et tidspunkt af en tekniker. Jeg tror du har dit hoved stik på "kontoret" så hvis du kun har et NTP stk (alm. 3 polet tlf stik) på værelset, så er det derfor. Du kan ikke bare bruge den trådløse forbindelse fra kontoret ?
--
That's The Way I Like It Baby, I Don't Want to Live Forever..
#6
fvaleur
Megabruger
30-01-2013 21:45

Rapporter til Admin
damp barn, Jeg er ikke helt 100% hvad det er du mener, men kap stikket (eller multistik) bryder kun forbindelsen til resten af installationen hvis der sidder noget i stikket. Så Lauritsen, check lige at der ikke sidder noget i dit kapstik, hvis du har sådan et (ligner et lille netværks stik). Sålenge der ikke sidder noget i kapstikket bør evt. stik der sidder senere i kæden stadig virke fint - hvis ellers kabling terminering osv. er ok.
--
#7
damp barn
Guru
30-01-2013 22:01

Rapporter til Admin
#6 Det jeg er inde på er at,, om han overhovdet har fået lavet et multistik, for da jeg forsøgte at sætte vores homebox til et andet tlf stik i huset, virkede det ikke og det var pga. vi ikke havde et multistik, men kun et alm. ntp 3 polet stik.
--
That's The Way I Like It Baby, I Don't Want to Live Forever..
#8
fvaleur
Megabruger
30-01-2013 22:20

Rapporter til Admin
Jeg er meget sikker på at et multistik ikke har noget med det at gøre, medmindre det sidder først for (det gør næsten med garanti hvis han har et), og der sidder noget i stikket. Et multistik er et almindeligt ntp stik og et kapstik (rj11) med to ledninger ind udefra (pin 2 og 3) og to ledninger der løber ud til resten af installationen (4 og 5). Når der ikke sidder noget i kapstikket er pin 2 forbundet med pin 4, og pin 3 med pin 5, hvilket gør at signalet udefra frit kan løbe ud i installationen. Når man sætter noget i kapstikket bryder det forbindelsen mellem 2-4 og 3-5, ved at bruge en lille skille boks kan man således trække adsl signal ind udefra på pin 2 og 3, og sende iptelf tilbage ud i resten af installationen på pin 4 og 5. Det er muligt at i har fået installeret et multistik et sted for at kunne få jeres modem til at skabe forbindelse, men så har det sandsynligvis været fordi det stik der sad der i forvejen var dårligt, og man så valgte at installere et multistik fordi det ikke koster ret meget mere end et ntp stik, og kan nogle smarte tricks. Edit: Det er 3 og 4 der er ind, og 2 og 5 er ud til installationen, men princippet er stadig som beskrevet.
--

Opret svar til indlægget: TDC HomeBox "Ingen ADSL synkronisering"

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning