Hvis du vil leve af det, er din bedste chance en nok at bruge et par år på at få en relevant uddannelse. Helst en af det af de ubehageligt lange, som datalogi / software ingeniør. Der er folk der klare sig uden et bevis, men det er ikke mange.
--
Der er en uddannelse som Spilprogramør.
--
"Jeg kigger lidt på at lære OpenGL, men hvis jeg lærer det, så bliver mine chancer for at være software udvikler mindre."
Hvorfor det??
21 dage??
Hvad har du været inden over?? måske det på tide med en mere avanceret bog. - prøv evt at leg med noget trådprogrammering.
--
YEAH, har fundet på noget vildt sejt at skrive HER... damn, har bare glemt det ;P
Du kunne evt. lærer at kode i Microsoft XNA, hvilket er en virkelig lækker platform til at lave spil.
Det kræver dog at du kan C#, men det er bestemt heller ikke dumt at kunne ;)
Går du igang med XNA. Så tag et seriøst kig på Farseer Physics Engine. Det er en genial fysik motor til 2D spil 100% kompatibel med XNA.
--
This is a quantum car: I don't know where i am, but im going really fast!!!
#0 Har gået på spildesigner uddannelsen på ITU, og i den forbindelse arbejdede jeg sammen med spilprogrammørerne.
Den nye interessante ting at lære og lege med er Unity (som er et gratis 3d-motor), som godtager flere forskellige sprog (heriblandt C#).
--
Intel i7 920 D0 stepping || Gigabyte EX58-UD5 || 3x2gb OCZ Platinum || Sapphire 4870 1gb || Samsung 2233RZ || OCZ Agility EX 60GB
Some jeg ser det kommer #4 og #5 ind på det rigtige.
Du skal til at vælge hvad du vil iden for det at lave spil.
Vil du lave spil motorer eller vil du lave spil ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Måske ikke spil?
Det laver softwareingeniør altså ikke..
--
Dine muligheder bliver kun større jo flere teknologier du mestre. OpenGL er en dejlig ting at kunne, ligesom markup-langs, php, sql, css, js, og oop.
--
- Mads Peter Horndrup
#7 Du laver jo slet ikke noget :p
#0 Hvorfor vil du være spil programmør? Der er ret stor forskel på at lave spil og spille dem.
Desuden vil det være spil-designerne og ikke programmørerne som bestemmer hvad spillet skal indeholde og hvordan gameplayet skal være, hvorefter spilprogrammørene implementerer det.
--