Han snakkede forresten om ved Samsung, at man måske kunne trykke/massere de pixel ind igen. Nogen der ved hvordan og om det virker?
--
#0
Det er hvad der sker, Samsung har samme politik som stort set alle andre producenter. Har haft Samsung TV'er siden ca. 2004 og aldrig haft problemer.
#1
Det virker på nogle, men ikke i alle tilfælde.
--
google.com det er ikke så svært vel...
Der er en ISO standard for hvor mange pixelfejl der må være. Det følger producenterne bare. Så det er bare sur røv. Det samme med backlight bleeding
Jeg har samme TV som dig og det har ENORMT meget bleeding. Det er elendigt. Det er i øverste venstre hjørne og så dækker det et område på 30x30 centimeter. Det er tydeligt når man ser fx film som ikke fylder billedet ud. Men det er jo bare sur røv... For samsung er noget bras. De bruger svine billige komponenter, og de går efter at bygge lortet, så det ikke holder ret længe, samt ikke kan repareres udenfor garanti, da de limer komponenter fast i deres print.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! #3 Hvor kan man finde deres ISO standard for pixelfejl? Den vil jeg da gerne se..
--
#2 Ved du hvad man skal bruge til at trykke de pixel ind igen? Evt. en lille guide :-)
--
#6
Der findes en del guider på youtube og andre sider - har ikke lige en ved hånden, så prøv google :)
Har ikke selv prøvet det før, men det skulle efter sigende virke for nogle, men kommer an på hvordan ens diode er fejlet.
--
google.com det er ikke så svært vel...
#4 - Se #5. Det er vist meget godt ramt :)
Det er ikke fordi producenterne ikke vil hjælpe. Det er fordi de ikke behøver at hjælpe.
Det er det samme med plasma buzz i plasma-tv. Selv dyre Panasonic skærme har problemer med dette. Og hvad siger Panasonic til det? "Se i manualen. Der står at Plasma buzz kan forekomme og det er helt normalt".
De skal bare sælge og holde det solgt. Så er de da ligeglade med forbrugeren.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! Nu har jeg lige talt det til 10 stk. type 2 (tror jeg) pixelfejl. Så nu er spørgsmålet, hvilken Class skal jeg se i? Hvor mange skal der være før garantien dækker?
--
#9
Det varierer fra TV til TV, men hvis du er heldig så står i det i din manual.
--
google.com det er ikke så svært vel...
Har samsung ikke en nul-pixelfejls politik! Det havde de da en gang.
Jeg synes du skal tjekke deres hjemmeside angående dette.
--
#8:
"Det er ikke fordi producenterne ikke vil hjælpe. Det er fordi de ikke behøver at hjælpe."
"De skal bare sælge og holde det solgt. Så er de da ligeglade med forbrugeren."
Er det ikke nærmest definitionen på at de ikke VIL hjælpe? :P
--
#13 - Jep. Pretty much. De vil ikke hjælpe da de ikke BEHØVER at hjælpe. Og hvis de behøvede at hjælpe, ville de da med garanti heller ikke. Hvis du spørger en kundeservice medarbejder om de tog jobbet, fordi de elsker at hjælpe idioter og tale med sure kunder hver dag, får du sikkert også et nej xD
Men der er jo mange mennesker ansat i sådan en virksomhed. Det er det samme i enhver webshop. Der er hovedsageligt 3 afdelinger.
Marketing:
De skal få lortet solgt. Om så de skal lyve om hvad produktet faktisk kan, eller bare pynte (meget) på sandheden for at få lortet solgt. Du skal bare love en masse. For du kommer ikke til at sidde med konsekvenserne. Bare sælg! Kundeservice tager sig af problemerne.
Kundeservice:
Det er dem som står med lorten, når marketing lover noget der ikke holder. Hvorfor er der ikke lys i tastaturet på den her bærbar? Hvorfor kan min computer ikke køre det her spil så godt som der stod den kunne? Hvor bliver mine varer af? I lovede X antal dages leveringstid!
Teknikerne:
Dem som får lorten, når kundeservice er færdig med den. Produktet skal måske byttes. Eller sikkert bare krediteres på fortrydelsesret, fordi kunden ikke er tilfreds med ydelsen, idet der blev lovet guld og grønne skove, men det er langt fra hvad man får.
Sådan er virkeligheden.
Og så er der alle topcheferne som scorer kassen uden at lave det helt store :)
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! Jeg er oppe på 10 pixelfejl, som ser mørke/sorte ud. Er der en der kan komme med noget konkret? Jeg er rimelig låst her og kan ikke finde de oplysninger jeg har brug for!!
--
Hehe jeg har en hel stribe fra top til bund af sorte pixels på mit Samsung TV, men det er efterhånden så gammelt at jeg nok ikke er dækket længere.
--
Gryphon Z87, i5-4670k, Hyper 212 Evo, HyperX blu 1600MHz 8GB, Samsung 840 Evo 250GB SSD, GTX780DC2OC, TX650W
#17 har du selv set de billeder? Døde dyr er ikke omfattet af begrebet døde pixel.
--
Holy crap hvordan er de dog kommet derind! Faktisk også imponerende billeder må jeg indrømme. De pixels er jo enorme så du må have et rigtig godt kamera.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! Så fik man da lige en opringning fra Elgiganten i går kl. 16:00. Det hele går meget lettere når man kører sin klage igennem Forbrugerklagenævnet. Nu kan jeg få alle mine 18999,- kr. som jeg betalte sidste sommer :-)
--
#20
Det er alligevel imponerende, at du får pengene retur, når der er kravlet dyr ind i din skærm.
--
+1 indlæg = *PUFF*
#21 mener det er fair nok, da de ikke må kunne komme derind. Hvor meget er et TV værd efter 3 - 5 år, hvis det er fyldt med fluer? Det er en stor fejl fra fabrikken at de kan komme der ind.. mener jeg. Hvis jeg var ligeglad med hvordan billedet ser ud, så var der ingen grund til at betale så meget for et TV.
--
#22 - Det er ikke en fejl fra fabrikken at de kan komme derind. Hvis ikke der var huller til udluftning ville dit TV jo nærmest smelte! xD
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! Tror du var meget heldig der.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#20 Endnu et eksempel på at hvis man skaber sig nok og råber højt. Så får man noget man ikke har krav på.
Det er jo helt klar ikke pixel fejl, men døde dyr i din skærm og det dækker garantien ikke
--
#23 / hmm, ikke helt rigtigt. Selve panelet kan godt være forseglet sådan at dyr ligenøjagtigt ikke kan komme ind.
Men det lader det jo så til at det ikke er tilfældet med den skærm OP har.
Da El-giganten har valgt at refundere kunne det jo tænkes at det rent faktisk er en fejl :)
#25/ Korrekt, men det garantien dækker er produktionsfejl fra fabrikanten.
Da jeg ikke regner med at det er en "feature", så .....
--