Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Problematisk køb ved Midtdata - forkert CPU?Af Amatør NightMarez | 30-06-2004 22:52 | 2436 visninger | 83 svar, hop til seneste
bestilte en 1024kb cache AMD64 og fik en 512kb cache "newcastle" leveret, self, til samme pris som en 1024kb cache "(clawhammer ikk?)"
lidt noget træls noget de ikke har lært derovre at læse på cpu boxen at det er en newcastle 512kb og ikke den jeg bestilte
bestilte den her :
http://www.midtdata.dk[...]
fik den her :
----------------------
CPU-Z version 1.23
----------------------
CPUID Output
------------------------------------------------------------------------------
Number of CPUs 1
APIC ID 0
Name AMD Athlon 64 3200+
Code name NewCastle
Specification AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+
Family/Model/Stepping FC0
Extended Family/Model F/C
Brand ID 1
Package Socket 754
Core Stepping DH7-CG
Technology 0.13µ
Instructions Sets MMX, Extended MMX, 3DNow!, Extended 3DNow!, SSE, SSE2, x86-64
Clock Speed 2210.0 MHz
Clock multiplier x11.0
HTT Bus Frequency 200.9 MHz
L1 Data Cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64 Bytes line size
L1 Instruction Cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64 Bytes line size
L2 Cache 512 KBytes, 16-way set associative, 64 Bytes line size
L2 Speed 2210.0 MHz (Full)
L2 Location On Chip
L2 Data Prefetch Logic yes
L2 Bus Width 128 bits
de kan tro de får en meget sur opkald imorgen, sådan noget cheateri gider jeg bare ikke finde mig i.
bare en advarsel til andre, hvis i bestiller noget ved midtdata (specielt cpu) check det med småt på kassen da man ikke kan stole på dem.
--
Immer mit den ruhe - den kan jo være en fejl -- hew De leverer hvad de har. Læste at de har haft MEGET store problemer med deres leverandør gennem 6 måneder. Derfor der har været så mange problemer med de ting de leverer, samt RMA sager. -- Shuttle SB51G | P4 2.4GHz (533) | 1GB Elixir PC3200 (2x512) | ATI Radeon 9100 128MB | Seagate Barracuda IV 80GB | SB Audigy 2 NX (USB 2) | LG GSA-4040B DVD+/-RW | Samsung 152S TFT | Windows XP Pro UK Jeg har prøvet selvsamme ting ved Mcdonalds.. Bestile en Hamburger, og fik en cheeseburger.. VED de gjorde det med vilje...De rotter sig sammen mod os -- En af Midt/Østjyllands mest rutinerede dj's!!! På et af Midt/Østjyllands fedeste diskoteker!
http://www.pannen.dk[...] Har du kontaktet Midtdata?? Du må bede dem om at bytte den. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0 Er den meget dårligere? -- Er her for at besvare alt!!!
P4 2400@3006mhz NW C - 2x80gb maxtor 9 - Radeon 9200 - 512mb pc3200@500MHz Samsung CL 2.5 - Abit IC7-G(Vold godt mobo!!)
http://www.sos-ol.tk[...] #5
har jo halvt så meget L1 cache
#0
ring da til dem imorgen!? -- Jahh.. Så kan du lære det!
MSN: [email protected] og ja som #1 siger kan det jo være en menneskelig fejl, så start du med at være flink når du ringer til dem. Jeg hader personligt som supporter at folk er sure så snart de ringer over en eller anden lille ting. Du kan altid blive sur senere i samtalen hvis de opfører sig ubehøvlet. Jeg har aldrig haft grund til at være sur på dem når jeg har ringet til dem, det plejer at løse sig. -- Shuttle SB51G | P4 2.4GHz (533) | 1GB Elixir PC3200 (2x512) | ATI Radeon 9100 128MB | Seagate Barracuda IV 80GB | SB Audigy 2 NX (USB 2) | LG GSA-4040B DVD+/-RW | Samsung 152S TFT | Windows XP Pro UK Klap hesten mester. Har handlet med midtdata mange gange og der er ingen problemer. kontak dem og få den byttet. Noget hysteri at lave sådan en overskrift. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Havde ikke brokket mig hvis jeg fik en Newcastle istedet for en Clawhammer, da Newcastle yder bedre og højst sandsynligt også er en bedre OC'er pga dens CG stepping...men kan godt se princippet i det.
Desværre er der en del forhandlere der ikke rigtig har styr på det med Clawhammer og Newcastle. -- #6 Den her udgave kører til gengæld 200Mhz hurtigere. Det kan være det går lige op med den ekstra cache, alt efter hvilke programmer man bruger, selvfølgeligt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvorfor er der ikke en admin der ændrer den overskrift. Folk der ser den titel vil jo have i baghovedet at midtdata snyder folk, når der i virkeligheden er tale om en fejl! -- http://www.photoshop-designs.dk[...]
Første afsnit uploadet! Kontrollerer du aldrig hvad du får ind inden du pakker det helt op/ud?????
Kigger altid på f.eks Serie Nr. ovs. på harddiske osv inden jeg monterer det! Faktisk helst inden jeg river den antistatiske pose op.
Det er dit eget ansvar at kontrollere at du har fået det du har bestilt!
-- Mon ikke seriøsiteten kommer frem en dag jeg har idag f.eks. lige modtaget en amd 64 3000 cpu af midtdata, uden box.
og mindsandten om lortet ikke er pakket ned i en antistatisk pose, og so er der viklet tyndt pap udenom og ned i en kasse.
wtf!!! lortet er naturligvis blevet beskadiget af transport. En cpu skal sendes i kraftig plastik.
er ret pissed!! -- Intel 2,66-3,2GHz|Abit IC7|1GB OCZ PC4200|Sapphire Radeon 9800 SE GOLD AiW|WD 36GB Raptor/250GB sata fluid|Sony DRU-500AX|Zalman Lir|Audigy 2 ZS|Lepont SF 201T3BL|Zippy|fUnc|MX500|Acer AL732TFT #0 TUDEFJÆS det er jo nok en fejl så ligefrem at sige de snyder er vel i overkanten...
Der er jo ikke noget galt når det går den anden vej ,,,, så tag du en tudekiks -- failure is not an option, it comes pre-installed with your Windows
msn:[email protected] icq:60423566
#0
For 2 dage siden skete det samme mig.
og en anden jeg kender fik sin idag, og minsandten om ikke der skete det samme for ham.
Jeg har skrevet en mail til dem og gjort dem opmærksom på "problemet", men de har ikke svaret endnu, og det er som sagt to dage siden.
så #14 jeg tror ikke det er så tilfældigt alligevel.... -- Abit NF7-S V2.0 | AMD XP1700 DLT 10*210=2100MHz 1,55V | 2x512mb A-DATA PC4000 | Lepont SF201BL-T3 | R9700 pro @ default | Macron 400W PSU | Jeg ville nu ikke blive sur over at jeg havde fået end bedre CPU end den jeg bestilte. For det er det der er sket i dette tilfælde. De 200 MHz ekstra er mere værd end den ekstra cache. Derudover er multiplieren 11 isf. 10 og det giver mere plads tl at lege med. -- #16
det har du da ret i.
jeg har ikke tænkt mig at sende min tilbage.
jeg skrev udelukkende til dem for at gøre dem opmærksom på at jeg havde modtaget end anden end den der står på fakturaen. -- Abit NF7-S V2.0 | AMD XP1700 DLT 10*210=2100MHz 1,55V | 2x512mb A-DATA PC4000 | Lepont SF201BL-T3 | R9700 pro @ default | Macron 400W PSU | #0
De snyder jo ikke. De har nok lavet en fejlleverance, det kan ske for en hver. Tænk på at de er en af de største EDB-netbutikker i DK. Jeg har også selv handlet der en masse gange og har fået en enkelt forkert vare, som jeg ringede til dem og forklarede situationen, og de beklagede at de havde sendt det forkerte, så jeg kunne enten få differencen refunderet eller sende harddisken tilbage og så få tilsendt den rigtige. Der gik 3 arbejdsdage fra jeg sendte til jeg fik den rigtige. Det er go' service efter min mening.
Men hvis det var dig der havde omkring 150+ butiks kunder og 100+ kunder over nettet, tror du så ikke du kunne komme til at lave en fejl ? -- "Glem ikke, at dem der elsker dig mest, også er dem du kan såre dybest."
-Don't hate the player. Hate the game.
#3 Det er en sammensværgelse! McD har kommet noget i osten så man bliver afhængig! Det omfatter også CIA, NATO, EU, FN, WFO, FBI, N.E.R.D, Romano Prudi, 50 Cent samt foreningen for bøsser og lesbiske! Jeg har beviser! Verdenen rotter sig sammen mod os, vi må stå sammen, arghh en terrorist!!! dræb ham! nej det var bare fru nielsen... ;) -- What is the answer to Life, The Universe and Everything?
42... That explains everything, so why ask! Hvis de får 100 ad gangen er der jo nok en smutter med ligsom de def. -- http://qpox.net[...] Min side
irc://irc.qpox.net:6667<- Min irc server okay, så siger vi det, problemet er bare det er IKKE første gang DE leverer en 512kb newcastle isteder for den bestilte 1024kb clawhammer, men det er jo bare en "fejl" ikke ?
hver gang ikke ?
sikkert, tro i bare på den du.....
joda, de vil da sikkert gerne ombytte den, men hvorfor fanden skal jeg vente extra tid på det, og det samme gælder de ANDRE det er sket for.
og hvorfor FANDEN skal jeg læse hvad det er for en CPU jeg får, kan de ikke læse inde ved midtdata eller hvad ? -- Svar # 3:
måske du skulle prøve burgerking istedet yes ?
Svar # 10:
hvis jeg vil have 200 mhz mere oc'er jeg da bare clawhammeren, sværere er det ikke.
så har den stadig 2x cache'n som newcastle.
Svar # 14:
tudefjæs ?, jeg har sq da bestil en clawhammer og ikke en newcastle, hvis du har bestilt en saphire x800xt og får en x800pro ind af døren og selv skal til at teste hver gang om din leverance er som lovet, så er den bare helt i vinkel med dig eller hvad ?
så vil jeg sq gerne sælge nogle sager til dig. -- #21 jihaa en tuder... det var da helt extreme.. Tror du virkelig en af DK´s største HW-forhandlere med vilje tager røven på dig? ha ha... så er du da vist ikke for kvik.. Det er en fejl.. face it.. det kan ske for alle.. Kan være ham ungarbejderen på lageret ikke lige kunne se forskel på den.. whatever... Fakta er at hvis du ringer til dem i morn så tror jeg de vil være meget forstående overfor situationen... kunne evt. være de ville give dig noget xtra for at gøre skaden god..
-- Svar # 23:
lyder som om du arbejder derinde, gider du bytte den for mig så ?
-.-; -- #24 Gå nu bare i seng.. du kan jo ikke se opjektivt på situationen.. -- 1) Firmaet er sq fair nok
MEN
2) Det er jo jyder så..! ;p -- One thread - one remark.
No replies or further comments. #2:
> De leverer hvad de har. Læste at de har haft MEGET store problemer med deres leverandør gennem 6 måneder. Derfor der har været så mange problemer med de ting de leverer, samt RMA sager <
kan godt være, og det kan godt være det er en fejl, og grunden til min topic title er simpelhen, jeg har læst FLERE steder det er sket før, ikke kun med CPU fra dem af.
DERFOR, og ingen anden grund, og jeg har en ? som i kan se.
> midtdata snyder igen ? < -- Svar # 25:
jo jeg kan, men nu er det jo ikke mig der begynder at svine mig til at snakke om macdonalds og whatever. -- #3 - Tror sgu det var en fejl ;) Har du prøvet at klage til dem?? - Men rent faktisk så sparede du lige 1kr, for en cheese koster 1kr mere end en ham :D -- Købes:
Dual bundkort, P2/P3/Celeron cpu'er, harddiske, SD-RAM og
2 x PC800 RD-RAM blokke 27# går man så ind og kigger på hvor meget Midt data sælger i forhold til en anden butik så tror jeg ikke fejlleveranceprocenten er forskellig.. -- OT: Når man køber mad på driven så husk altid at kigge i posen om du har fået hvad du har betalt for! Ellers så kør bare en omgang mere så får du en xtra pomfrit eller is med :D Virker hver gang -- #14 please drop "snup en kiks". Det ER ikke sjovt og har ALDRIG været sjovt. For your own good man ;) -- k7s5a pro *suk*, xp2400, 2x512mb pc3200 @pc2100, C3d 5900xt, 160gb segate *suk*x2, hmm jeg kan ikke se i overskriften hvor han skriver at de snyder.. han spørger om de snyder igen?
ikk ;) -- wow da hva så homies Bær over med dem. De tjener tre danske kroner på en CPU, så vær glad for den service der nu en gang er. Og de bytter den hel sikkert, hvis de kan komme til det for leverandøren :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #22 Du overclocker bare løs, alt efter dit hjerte. Det var nu også til #6 jeg henvendte mig til, for at komme lidt nærmere på forskellen for disse to processorer.
Hvorfor sidder du egentligt og tuder over det her, når du ikke engang vil have den byttet? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. lad mig "bryde" den her topic ned i små bidder så folk forstår den som den var ment..
jeg læste flere steder midtdata har "snydt" med at levere hvad de har solgt, men istedet leverede andet, og andre steder siger folk at de er ok.
jeg bestilte så min CPU derinde, de var en af de få der havde den på lager, og blev så selv "snydt" så at sige (kan være fejl leverance, who knows) men man taget til sig hvad man læser.
spurgte så herinde om det er snyderi, da jeg ser det sådan, og folk starter så nicely slowly med at svine mig til.
det kan så godt være jeg har fortjent det, og er egentlig rimelig ligeglad, fik dog lidt normal responce og det er jeg så glad for, at man også kan få på hol.dk.
måske jeg skulle have klippet min topic ud i små bidder da ikke åbenbart ikke forstod min spørgsmål (ja, jeg stillede et spørsmål, ikke en konstatering) og sagde til slut at man skal tjekke hvad man får.
det var der så nogen der ikke kunne forstå, godt nok med mig, og så har jeg egentlig ikke meget mere at sige til det. -- Svar # 33:
self vil jeg da have den byttet, hvor skriver jeg, at jeg ikke vil det ?
det var da heller ikke et angreb på dig, skrev bare hvorfor jeg ikke ville have en newcastle :D -- #35 ja jeg kan nu heller ikke se nogen steder at han beskylder dem for SNYD. Så rolig gutter.
Jeg kan nu godt forstå at han er pissed lige nu, det tror jeg også at jeg ville være blevet hvis jeg ikke fik det produkt jeg havede bestilt.
Og det ville i andre sikkert også være!?! -- AMD Barton 3000+ / Asus A7V600-X / HIS 9800pro IceQ / 2 x 512 Elexir DDR 400 Ram / 60GB Maxtor Fluid - 120GB SeagateBaracuda. jah jeg tror bare at de ser hele tråden på en anden måde..de tænker næsten at han vil lægge en sag an mod dem... alså han er jo bare tro værdig hvis han betaler for lidt i netto siger han det til dem..det samme her..
han for en cpu der meget gerne skulle koste mere og han vil have den som han rigtig bestilte
man kan næsten se samhengen -- wow da hva så homies #39 Så vidt jeg kan se var det sådan en her han bestilte : http://www.midtdata.dk[...]
Og ikke sådan en her (som jeg ikke kan finde ude på deres HP): http://www.edbpriser.dk[...]
Så er prisen vel ligegyldig? Skal man ikke have hvad man bestiller og ikke hvad de har på lager?? -- AMD Barton 3000+ / Asus A7V600-X / HIS 9800pro IceQ / 2 x 512 Elexir DDR 400 Ram / 60GB Maxtor Fluid - 120GB SeagateBaracuda. #40 rettelse af link http://www.midtdata.dk[...] -- AMD Barton 3000+ / Asus A7V600-X / HIS 9800pro IceQ / 2 x 512 Elexir DDR 400 Ram / 60GB Maxtor Fluid - 120GB SeagateBaracuda. Måske skulle du en anden gang vente med at oprette en klagetråd til EFTER du har talt med butikken om problemet. Du aner ikke hvad butikkens indstilling til sagen er før du har talt med dem.
Den slags overskrift er i øvrigt ikke særlig velkommen, så den er ændret. -- Bevar naturen - sylt et egern! #42 Det var jo sikkert heller ikke ment ondt. Men jeg kan godt se at det lyder sådan hvis man glemmer det >?< -- AMD Barton 3000+ / Asus A7V600-X / HIS 9800pro IceQ / 2 x 512 Elexir DDR 400 Ram / 60GB Maxtor Fluid - 120GB SeagateBaracuda. men jeg prøvede bare at få brusen af vandet da alle var efter ham.. men salfølig. skal man ikke svine andre til.. og måske skulle han bare tale med dem istedet fra at lave en tråd her da det er privat
hvem ved -- wow da hva så homies #42.
tjah, man høster som man sår...
kan godt være min gamle topic ikke "lå rigtig" i ordvalget, men den var korrekt om ikke andet.
den ændrede topic er også ok, men det kan jo egentlig være ligemeget, for nu ved jeg at hvis man vil snakke om sager herinde, skal det være noget alle kan lide at snakke om, ellers bliver man haglet ned.
en det er self iorden at folk overfuser mig på den måde herinde ?, det er velkommen her ikke ?
-- #44 Ja nok en god ide. Men det var nok lidt for at komme af med hans frusrationer. -- AMD Barton 3000+ / Asus A7V600-X / HIS 9800pro IceQ / 2 x 512 Elexir DDR 400 Ram / 60GB Maxtor Fluid - 120GB SeagateBaracuda. Svar # 44
det er rart at nogen ser objectivt på tingene og læser det hele igennem inden de drager og på en vendetta hvor jeg er den "onde mand under sengen".
den her topic var bare ment som en advarsel omkring at tjekke hvad man får fra dem, da det nu "desværre" også blev min erfaring, ikke andet, og så self spørgsmålet om hvad andre har prøvet, og noget feedback på det.
istedet, mere eller mindre, blev det en "du kastede med en sten, her kommer en blyklods" fight, som jeg egentlig ikke var interreseret i. -- #44 forresten hum...
> Problematisk køb ved Midtdata - forkert CPU? <
tja, som i kan se skrev jeg det VAR en forkert cpu, det var ikke det jeg spurgte om var det..
er det bare mig eller er den topic helt forkert ?
måske :
> Midtdata leverede forkert CPU <
ville være mere passende ? men hvad ved jeg, jeg er jo den onde... -- DOH #48 var ikke til #44, men #42, sorry for det ZybeR Cool
ikke sådan med det når man skriver helt vild.. -- heh helt okay læste din 48 var lige ved at se tår der :P heh helt okay -- wow da hva så homies Levér det lortet tilbage...det skal du sku' ik finde dig i! -- First rule og Fight Club: You do not talk about Fight Club
Second rule of Fight Club: You do not talk about Fight Club
http://lossepladsen.tk[...] Ja, det er i orden at folk minder dig om at du kunne have ventet med at oprette tråden til du havde snakket med Midtdata, og at du kunne have valgt en bedre overskrift.
Og nej, du behøver ikke at skrive om noget alle kan lide, men du kan tænke dig lidt bedre om inden du opretter en tråd. Fordi man har læst at en butik snyder, skal det ikke give anledning til at råbe bål og brand når du ikke engang har været i kontakt med dem.
At man ikke kan stole på dem er en meget hård konklusion at drage ud fra en enkelt fejl. -- Sidst redigeret # 52 Chippen ? -- AMD Barton 3000+ / Asus A7V600-X / HIS 9800pro IceQ / 2 x 512 Elexir DDR 400 Ram / 60GB Maxtor Fluid - 120GB SeagateBaracuda. Brug proggrammet z-cpu 1.1, der bliver alle AMD64 kaldt Clawhammer :)
men ja, det kan kun være en menneskelig fejl.
Du har dine 14dages returret, så du kan bare sende en tilbage, eller bede dem sende dig en anden... -- "Litteraturen skal sætte problemer under debat"
- Brandes 1869 Jeg bestilte en Clawhammer fra Bob.dk.. de lavede samme "nummer" med mig. De havde dog været så smarte, ikke at skrive modellen på fakturaen, kun at det var en 64 3200+, så kunne jeg ik gøre så meget.. Dumme ****...
Meeeeen.. Det gør mig ik så meget. Den yder som den skal og er fin til OC, så wth - Det er mere princippet i det. -- #0
Er du under en sær aftale med Midtdata om at du ikke har 14 dages fuld retur ret?
Du har din kvittering, du har din CPU, hvorfor får du den ikke bare byttet? -- men det er en god ide at snakke med dem og sende en fakture hvor der stå at det er en anden cpu vis den skulle brænde af for det hjælper ikke meget om et år at siger at de sendt det forket da du stå med en fakture på en ting men sender en anden der ned -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ved fra tidligere erfaringer med Midtdata, at de er til at snakke med. Sikkert også en af de grunde til at de sjældent får dårlig omtale. -- Mine erfaringer med middata er ikke gode...jeg vil være overrasket hvis du får dine rigtige cpu. Aldrig har jeg handlet et så useriøst sted. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #12
Det er dit eget ansvar at kontrollere at du har fået det du har bestilt!
Måske du skulle læse din egen signatur.
Jeg ville da også være ret pissed hvis jeg fik et andet produkt end det jeg bestilte, at kalde ham tudefjæs er da nok noget af det latterligste?! Han "tuder" over at han har fået en dårligere processor end den han bestilte, det er sq ikke hvad jeg kalder et tudefjæs :/ -- Så fik jeg oprettet en bruger :D #3
DET er ædermanme noget svineri. føj for satan de skulle skamme sig.... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #60: Han har købt en 3200+ og har fået en 3200+. At der står på hjemmesiden, at den har 1MB cache er jo bare en fejl.
Midtdata er efter min erfaring, den klart bedste hardware forretning på nettet, men selv de bedste kan begå fejl. Istedet for at komme herind og whine, hvad så med at kontakte dem og få det ordnet? -- "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"
-Philip K. Dick
For det første dumt at whine over det på nettet.
Midt data er en meget professionel virksomhed, hvis du henvender dig med en ordentlig tone vil du blive behandlet ordentligt.
Hvorfor skulle et firama som Midtdata have grundt til at snyde folk. De har jo en enorm omsætning, så hvorfor skulle det hjælpe at snyde folk... ?
Mvh Lars
-- cat /dev/urandom & die Som det er sagt flere gange i denne tråd bør man ALTID kontakte firmaet som har lavet fejlen, inden man opretter en tråd med en overskrift, som kan misforstås på en måde som Midt-Data nok ikke er særlig glad for.
ALLE laver fejl, og det er højst sandsynligt også hvad der er sket her. Ring til dem og få en fornuftig samtale med dem om det, jeg er sikker på at i nok skal finde ud af noget.
Jeg har selv haft både gode og dårlige erfaringer med Midt-Data, men jeg handler der stadigvæk med glæde, selvom de har lavet småfejl nu og da. -- P4-C [email protected] GHz | IC7-G | 512 MB RAM | 160 GB HD | R9500@9700@384/283.5 MHz | 350W Seasonic | SUPER LOW NOISE #60
Hvad skulle det hjælpe?????
Det er logik for burhøns at man skal kontrollere hvad man får i pakken når man handler via nettet, netop fordi du ikke kan se hvad du får før EFTER du har betalt!
-- Mon ikke seriøsiteten kommer frem en dag --
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af Thomas. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #66 min er større, så læg dig... (misforstå det nu ikke, er til damer...)
Du kan være helt sikker på at det er en fejl. Enten har midt-data fået nogle forkerte cpu'er af leverandøren, eller også har personen der har pakket taget fejl i mellem cpu'erne en gang, og så blevet ved med at tro, at det var den rigtige alligevel.
#de fleste af jer der har flamet NightMarez; Hvad er der med jer? Han vil gerne have den vare han har bestilt, og det er ærlig snak. det kan godt være at den han har fået måske er hurtigere eller ej, men hvis han vil have det han har bestilt, så er det nu engang sådan at han skal have det han har bestilt. Hvis Midt-data ikke kan levere den korrekte cpu, må de rette informationen på deres hjemmeside, så den passer med de cpu'er der ligger på lageret. -- Join World of Warcraft klanen TDNE på http://www.tdne.dk[...] #65
Når jeg køber en vare regner jeg med at jeg får den. Jeg ville fx aldrig have opdaget det, da jeg ikke er ekspert. Efter min mening er det Midt Data der burde tjekke det INDEN de sender den afsted. -- Så fik jeg oprettet en bruger :D okay har nu snakket med midtdata, og jo de vil gerne bytte den.
her er så mit problem.
jeg skal sende min "gamle" CPU ind til dem for at få den byttet, dvs JEG skal undvære min pc i optil 5 dage (de sagde hvis de havde fået fejl levering, det ville tage 3-5 dage at få ny hjem)
så dvs det er MIG der kommer til at lide under DERES fejl, men det er self fair.
og gæt hvem der kommer til at betale den lille 50er for PORTO til at sende den tilbage (boxed vejer jo nice) , den bliver sq dyrere og dyrere min CPU, men det er self oxo fair right ?
nu har jeg jo så oprette en RMA sag, og sender den ind idag (2/7-04) og så får vi jo så at se hvornår jeg kan komme på nettet og fortælle om jeg har fået min nye cpu (som jeg burde have nu egentlig).
så jeg spørger igen, er jeg blevet "snydt" for helt ærlig, jeg føler mig sq snydt (og det ville i sq nok også). -- DU kommer ikke til at betale porto, den skal sælger betale når det er en fejl de har begået, du sætter dig ikke meget ind i tingene inden du brokke dig hvar ? -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
uhm deres leverings betingelser siger jeg skal betale retur porto, og min makker siger hvis jeg ikke smider porto på tager de ikke imod den -- #0
Byt den dog bare.. Det er jo ikke verdens undergang.
# 70 Det er de fleste som betaler portoen selv på trods af det er sælger der skal betale transport. -- og bag på min fakture står der:
i det omfang midtdata a/s er ansvarlig overfor køberen, er midtdata a/s ansvar begrænset til direkte tab og omfatter sålededes ikke følgeskader på tilsluttet udstyr oh indireckte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, forsendelses omkostninger, driftstab, install.... osv -- #72.
ja, jeg leverer den self tilbage, og om det er verdens undergang, nej det er det self ikke, men jeg skal nu sidde i optil 5 dage hvor jeg ikke har en pc.
og jeg arbejder ved min pc hver dag (ikke betalt dog, så midster egentlig ingen penge på det) hvor jeg laver webdesign og har gang i et c++ project, så det er bare sur r.... -- # 73 Det er deres politik. Ifølge købeloven skal de dække forsenndelsesomk./transportomk i tilfælde af der er sket en fejl eller varen har en defekt.. kort og godt hvis du ikke er tilfreds med varen... det er jeg næsten 100% sikker på. -- Du skal jo blot bede Midtdata om at refundere omkostningerne du har haft ved at sende frem/tilbage, så får du dine penge. -- Bevar naturen - sylt et egern! Har du ikke en gammel PC´er som du ikke bruger til noget?
Du er vel skiftet fra et eller andet over til din AMD64?
Vil mene at du nu nok skal overleve de 5 dage, og prise dig lykkelig over at det ikke er længere tid. Sad hele min sommerferie sidste år uden min stationær og prøvede at fejlfinde - den var ond, så 5 dage burde være til at overkomme.
Desuden, hvis du har mulighed for det, så kør forbi Viborg en tur og få den byttet med det samme hvis det er så slemt.
Det har jeg gjort de gange jeg havde noget som skulle ombyttes hos Midt-data. -- #68
Det er menneskeligt at fejle! Vil tror at et firma som midt-data måske sender 1000-2000 pakker om dagen. Hvis der er fejl i bare 1 sølle procent at forsendelserne, er det altså 10 - 20 pakker OM DAGEN der er fejl i! Jeg har selv været ansat i et postordre firma så jeg kender alt til hvordan kunder ryger op i det røde felt lynhurtigt, uden at tænke på hvordan tingene i realiteten er!
Det firma jeg var i kunne vi når der virkelig var tryk på sende op til 4000 pakker ud i døgnet, med den hastighed kommer der altså til at ske fejl! Folk vil jo også gerne have deres dele hurtigt! Det er så den risiko der er, at man kan gå hen og få en forkert vare!
I skal også huske på at det er altså ikke Datamekanikere de har gående for at plukke varerne, i mange tilfælde er det folk der ikke aner en hat om hvad det er der bliver solgt, de plukker bare varen, og er faktisk ligeglade om de plukker en CPU eller en harddisk, det er bare noget der skal laves.
Hvor tit tager i selv fejl? I et job som "plukker" er du virkelig presset hele dagen, der er hele tiden en deadline, der skal overholdes og alt bliver målt. Arbejder folk for langsomt ser ledelsen det lynhurtigt, og så bliver folk bedt om at knokle hurtigere! Fejlprocenten er de fleste steder så lille at den tager man gerne med netop fordi der kommer flere pakker afsted.
Summa sumarum!
Det er mennesker som dig der pakker din vare, så slap lidt af og gør dit til at du får en god handel, så alle kan blive tilfredse! -- Mon ikke seriøsiteten kommer frem en dag Sidder lige nu og tænker om han er værdig nok til at sidde i samme forum som Pelvis :-D
Jeg kan kun understytte mig det som Pelvis skriver - he is right all the way!
-- #0 Jeg har ikke haft tid til at læse hele tråden igennem, så ved ikke om det her er blevet sagt (kom så... Slå mig :D), men:
Da du modtog CPU'en skulle du ha' kontrolleret på kassen, at det var den rigtige CPU du havde fået, og ikke taget den i brug, for nu er dens værdi forringet. Jeg fik også en forkert CPU sidst jeg købte en, men da jeg snakkede med forhandleren om det, fik jeg også at vide, at hvis jeg brugte den, så kunne de ikke bytte den, uden at det ville koste ekstra. Det samme problem er du også lige løbet ind i. Jeg fik den så også udbyttet til min rigtige efter et par dage, de havde ikke lige fået sendt min returseddel, så derfor gik der så lang tid. Men sådan går det en gang i mellem, altså... Life sucks, then you die! -- Se min computer på http://www.sitecenter.dk[...]
Moderator på http://www.arkan.tk[...] #80
Uanset om du havde haft din CPU i, eller om den bare havde lagt i kassen som ikke var åben, har man altid 14 dages fuld retur ret. Det vil sige, at du skulle have din CPU byttet gratis.
Det er hvad forbruger loven siger om det.
Hvad skulle du give for at få din CPU byttet, og har du en kvittering på at du skulle betale for at få den byttet? - Får du har penge til gode hos det firma - pr. lov. -- #81 Nej... Den 14 dages fulde returret er hvis produktet er i original ubrudt emballage, og i ubrugt stand. Det står også i de betinglser man svarer ja til, at man har læst og anerkender.
Jeg har ikke givet noget for at få byttet min CPU, da jeg ikke åbnede den, men forhandleren er i sin gode ret til ikke at ville bytte et produkt som f.eks. en CPU da de ikke kan sælge den videre uden et betydeligt nedslag i prisen grundet den brudte emballage og evt. brugte produkt.
Men nej, jeg har ikke betalt for at få den byttet, tværtimod var det dem der kom til at betale fragt og alt det andet i den dur, fordi de sendte en returseddel. -- Se min computer på http://www.sitecenter.dk[...]
Moderator på http://www.arkan.tk[...] #82: Forkert.
Prøv at søge på en tidligere diskussion på hol eller kig på forbrugerstyrelsens hjemmeside.
En forhandleren kan ikke lovligt kræve, at emballagen skal være ubrudt på andet end spil, film og musik. Så man er i sin fulde ret til at pakke den ud og bruge den før man returnere. Det er kun hvis man fedter den ind i pasta eller overclocker eller lignende, at man ikke kan forvente at kunne returnere den.
Problemet er, at mange forhandlere ikke holder sig til loven, da det øjensynligt er svært at få dem straffet. Så man må bare boycotte de forhandlere der ikke overholder loven, og købe sit hardware et andet sted. MEN, midtdata er ikke blandt dem, og jeg har altid haft god service fra dem. #0 havde heller ikke nogle problemer med at få den byttet. -- "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"
-Philip K. Dick
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 426 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|