Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

226BW dårlig garanti

Af Gæst ivan | 16-07-2007 14:00 | 2039 visninger | 15 svar, hop til seneste
Har købet den populære skærm fra samsung 226BW. Rigtid god skærm!!! har bare en uheldig oplevelse med samsung, som jeg lige vil advare jer om. har haft den i 2 md nu, men så her en sommerdag før regn lægger jeg mærke til at der er kommet 8 små ridser i min skærm, WHAT,studerer det nærmere og kan konkluderer at der er torden fluer(små sorte dyr), som er kommet ind i skærmen og døde. ringer så til dataworld, de siger så jeg skal ringe til infocare for at få et rma nummer. De kunne så ikke tage stilling til om det bliver dækket af garantien,så jeg skulle ringe til samsung. Okay det gør jeg. Samsung snakker åbenbart overhovedet ikke dansk nogle af de 3 jeg snakkede med. De ville ikke dække, jeg spørger hvad jeg så gør, de siger jeg kan få den fikset ved infocare på egen regning. jeg spøger så om ikke det er meningen at sådan en skærm skal være lufttæt foran dioderne, jo svarrede han, men hvordan kan de dyr så komme derind?? det kunne han ikke svare på men han er sikker på at det ikke vil blive dækket. og jeg ikke selv må åbne skærmen så dækker de den ikke mere. men hvad skal man med garanti når den aligevel ikke dækker. ville bare lige dele min uheldige oplevelse med jer holler!!!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Andersov
Junior Supporter
16-07-2007 14:27

Rapporter til Admin
Uha .. gammelt tilbagevendende problem med LCD skærme, jeg har hørt om folk har skilt deres skærme ad og selv fjernet dem men det bør og skal være en RMA sag for at fjerne dem når der skal være lufttæt derindtil, og du endda har deres eget ord for det. Ellers tyder det på en sag i forbrugerstyrelsen hvis sælger ikke vil tage den på sine skuldre... Men det her med at forhandlere/sælger sender kunden videre til et andet sted for at slippe for at køre den RMA er typisk. Så hudt jeg visker forholder det sig sådan at du kan henvende dig til dataworld (hvis det er der du har købt den) .. og så skal de klare den derfra ligemeget hvad de end siger. Sådan forholder det sig i hvert fald i Danmark. --
--
[2.8P4][Zalman7700-Cu][Soyo P4I865PE Dragon2PE][2x512 A-Data DDR400][Aopen 6800GT 256MB][Samsung 193P][Zepto 6214W][KiSS VR-558][Wii]
#2
tjens
Monster Supporter
16-07-2007 14:52

Rapporter til Admin
Det er et kendt problem. Men dyrene kravler rundt mellem LCD panel og lyskilden: Hvis man kigger lidt skråt fra, kan man se, at de sidder længere inde end selve Pixels. Nogle gange tørrer de ind, og falder ned efter en uge. På mit arbejde bruger vi udelukkende IBM/Lenovo Thinkpad, men de har samme problem. Desuden når en Thinkpad er blevet slæbt rundt af en konsulent i 3 år er der masser af støvkorn samme sted. Den T43 jeg skriver fra nu, er også inficeret af partikler langs den ene kant af skærmen, selv om den ikke er så gammel. --
--
http://tjens.dk[...] Her kan du let formattere dine indkøbslister, så de vises pænt i trådene her på HOL
#3
tonton
Maxibruger
16-07-2007 15:05

Rapporter til Admin
Hvis fladskærme var fuldstændigt lufttætte ville de implodere. --
--
#4
Scheea2000
Giga Supporter
16-07-2007 15:09

Rapporter til Admin
Tror ikke garantien dækker husdyr :P Dækker vel kun fejl på skærmen, som vel virker fint :P, men du kan jo prøve og spile dum og sige at du tror det er pixelfejl :D Hvis du vælger at gå videre med det SKAL dataworld håndtere. Ikke infoscare(som de bliver kaldt). Du har købt skærmen hos dataworld. De er sælger. --
--
Any intelligent fool can make things bigger,more complex,and more violent.It takes a touch of genius and courage to move in the opposite direction
#5
Scheea2000
Giga Supporter
16-07-2007 15:09

Rapporter til Admin
#3 nej jeg tror du tænker på lufttomt :D --
--
Any intelligent fool can make things bigger,more complex,and more violent.It takes a touch of genius and courage to move in the opposite direction
#6
tjens
Monster Supporter
16-07-2007 15:15

Rapporter til Admin
LOL: Nu vandrer der en tordenflue rundt inde i min T43, kort efter jeg skrev om problemet. --
--
http://tjens.dk[...] Her kan du let formattere dine indkøbslister, så de vises pænt i trådene her på HOL
#7
Det Leth
Semibruger
16-07-2007 16:17

Rapporter til Admin
Yes...bare ind til dataworld med den, så er det dem som hænger på den! Så ka de lære det..:o) --
--
#8
Anders Sørensen
Gæst
16-07-2007 16:31

Rapporter til Admin
Det er jo meget normal procedure med store producenter som samsung og phillips og sony osv... at de har en servicepartner som tager sig af reparationer og andre garantisager... Dette er jo kun med til at gøre ombytningen hurtigere for slutkunden !!! Selvfølgelig kan man altid indlevere den hvor den er købt, men det vil altid gå hurtigere med en af deres servicepartnere. Desuden dækker garantien IKKE tordenfluer !!!! Dette vil ingen gå ind og ombytte da det ikke er en fejl i skærmen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
Scheea2000
Giga Supporter
16-07-2007 23:51

Rapporter til Admin
#8 Kan ikke se det skulle gå meget hurtigere. Det skulle meget gerne ikke ligge hos sælger i en uge :P, så +- en dag til de 3-4 uger det normalt tager er ingenting. Det er lettere for sælgerne - ikke for mig som forbruger. --
--
Any intelligent fool can make things bigger,more complex,and more violent.It takes a touch of genius and courage to move in the opposite direction
#10
DEVIL_DK
Ultra Nørd
17-07-2007 00:56

Rapporter til Admin
#9 sikker noget vrøvel , det er da også lettere for forbrugeren. derres service partner kommer hjem til dig og henter skærmen. kommer med den anden eller de laver den gamle. plextor bruger næsten det samme de har bare altid et nyt drev med til kunden med det samme og bytte hjemme ved kunden. hvis det ikke er lettere for forbrugeren så ved jeg squ ikke hvordan man skal gøre det lettere. men det er jo altid lettere at nedgøre noget man ikke kender en disse til. --
--
Der var engang..................
#11
Ivan
Gæst
17-07-2007 17:35

Rapporter til Admin
Jeg kan forstå, at det ikke kun er mig der har fået dette problem. Så jeg bestemte mig for at åbne skærmen, men jeg kan sku ikke finde ud af det! har løsnet de 3 skruer i bunden og så kan man kun løfte 1 cm i plastik hvis jeg bruger mere vold brækker det sikkert bare.nogen der ved hvordan man åbner sådan en spand?? de fluer driver meg til vandvid.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Duckman
Semi Supporter
17-07-2007 18:00

Rapporter til Admin
#10: Nu er der også forhandlere der fyrer noget af i stil med "det er nemmere hvis du selv går til importøren/distributøren/priducenten". Og dette er IKKE nemmere for forbrugeren, men det sparer da forhandleren for en del besvær. --
--
Whatever
#13
Fjummer
Nørd
17-07-2007 18:12

Rapporter til Admin
#12 læser du overhovedet ikke hvad #10 skriver. Hvis producenten har en god servicepartner er det kun til fordel for forbrugerne --
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of deathThe day the earth stood still http://www.hol.dk[...]
#14
CV
Guru
17-07-2007 18:16

Rapporter til Admin
Har selv haft 2 tordenfluer siddende i min skærm i over 1 år nu. Der er ikke så meget at gøre ved det. Infocare vil have 700 kroner for at reparere det, og 400 kroner hvis de ikke kan alligevel. Hvilket jeg nægter at betale. Har hørt at man kan få dem til at falde ned ved at fryse ens skærm ned, det har jeg dog ikke helt mod på. :P --
--
http://Clan.Hol.dk[...] & #Clan.Hol @ Quakenet
#15
Scheea2000
Giga Supporter
18-07-2007 14:42

Rapporter til Admin
#12 Det gælder altså kun hvis "garantien" omfatter on-site, hvilket de færreste gør. Og det har vel intet med at butikken har en servicepartner. CC har en også infoscare til nogle ting, men de tager 4 uger+. Skærmen har onsite garanti kan jeg læse mig til, hvilket er lettere for forbrugeren og som jeg absolut ikke nedgør. Jeg nedgører amatørforretninger, som prøver at fralægge sig sit ansvar, som #12 støtter mig i. Og da du ikke kender mig, så udtal dig venligst ikke om hvad jeg ved og hvad jeg ikke ved. On-site har slet ikke være nævnt i denne tråd AFAIK. --
--
Any intelligent fool can make things bigger,more complex,and more violent.It takes a touch of genius and courage to move in the opposite direction

Opret svar til indlægget: 226BW dårlig garanti

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning