Kunne det skyldes, du har sat "strømstyringsplanen" for batteriet til strømbesparelse? Det gør jeg tit selv.
--
Sørg for at computeren ikke har kølingsproblemer. En god investering er sådan en stor fane, du sætter computeren på. De kan købes for billige penge.
--
the earth is not a cold, dead place
Prøv at tjekke temperature på din pc, da det godt kunne være et overophednings problem. Og er det i alle spil at den lagger eller kun de tunge spil?
--
Min youtube channel er collegediet.
Kunne det tænkes at den havde slået over på onboard gfx så det ikke er dens GT650 der trækker læsset? Virker ret sansynligt.
--
Phenom II X4 965 | ASUS M4A79T Deluxe | Kingston 8GB DDR3 |Sapphire HD5850 | Corsair H50 | Corsair HX750W | WD raptor & Greenpower
1# Nej :) Den er på "Høj Ydeevne"
2# Det kan godt være en god idé :)
3# Ved ikke om små spil lagger, hvad kalder du små spil? Og hvor kan jeg tjekke temperaturen på min bærbar?
4# Har ingen idé hvad du snakker om :) Er ikke den bedste indenfor sådan nogle ting :P
--
#5 du kan hente HWmonitor,
det #4 snakker om er, at der er indbygget grafik i din CPU, og den er selv sagt ikke helt så god som dit dedikerede grafikkort,. Hvis den slår over på det, vil du derfor opleve fald i ydeevne..
Det kan tjekkes i nvidias kontrol panel så vidt jeg husker..
--
En Glad kommende far, til en (forhåbentlig) dejlig lille pige :))
Start furmark og se hvilket kort den bruger.
Hent hwinfo og åben senser også se efter hvad cpu og gpu temp. er under load og se om det kan holde max. clock.
--
Mail: fjern 12345 før @
Mvh. Mr. WoLF
Er der nogen der ved hvor man tjekker det #6 taler om med grafikkortet og cpu?
Hvornår vil I have at jeg tester temp med HWMonitor? Inde i spillet eller?
#7 Kan du forklarer det lidt mere noob venligt? :)
--
Det #7 siger er at du skal hente programmet furmark og hw-monitor.
Du starter hw-monitor og åbner det vindue der hedder sensors. Der viser dig temperaturer osv på alle komponenter.
Derefter åbner du furmark og starter en stresstest.
Du kan nu se i hw-Info om temperaturerne er for høje (du kan Google dig til hvilke temperaturer du skal holde dig indenfor).
I furmark kan du se om den kører på HD4000 (indbygget grafik i cpu) eller 650m (det stærke grafikkort som bør køre dine spil godt).
--
#7 At køre Furmark med et nVidia mobile kort får han nok ikke noget ud af da de throttler under Furmark og lign, det var i hvert fald hvad jeg oplevede med et 560m.
--
I5 2500K m. NH-D14
P8Z77-V Deluxe
8GB Corsair Vengeance 1600 MHz
Zotac GTX 680 2 GB
Hvilken option skal jeg vælge?
1) BURN-IN test
2) Burn-in benchmark 1920x1080 15min
3) Benchmark (user's settings)
4) Benchmark preset: 1080
5) Benchmark preset: 720
--
Burn in er den der stresser computeren mest, så tag den:) giv den 10-15 min
--
Efter ca 10 min
Alienware M14xR2
TZ00 28 grader celsius
TZ01 30 grader celsius
Intel Core i7 3630QM
Core #0 60-64 grader celsius
Core #1 64-66 grader celsius
Core #2 63-65 grader celsius
Core #3 61-65 grader celsius
ATA WDC WD7500BPKT-7
Assembly 39 grader celsius
--
Der står ikke noget om gpuen?
--
#15 Nej
Da jeg spillede WoW på ultra var det omkring 5 grader varmere.
--
Underligt at der ikke står noget om gpuen, men de der temperaturer er ikke bekymrende..
Hvis din next-Day-service ikke er løbet ud, så ring ind til dell, så hjælper de dig:)
--
Hent gpu-z og se hvad den siger til det.
http://www.techpowerup.com[...]
--
Phenom II X4 965 | ASUS M4A79T Deluxe | Kingston 8GB DDR3 |Sapphire HD5850 | Corsair H50 | Corsair HX750W | WD raptor & Greenpower Bare lige for at være helt sikker: Har du været inde i nvidia controllpanel og sikret dig at den kører på dit 650m, og ikke på intel HD4000 når du spiller?
--
#19 Hvor finder jeg det? Under PhysX er den på gt650
GPU 66 grader celsius efter 10 min.
--
Du kan omstille hvilke programmer der skal køre på hvilket kort. Google evt en guide til hvordan det gøres:)
--
Det kunne se ud som du ikke har temp. problem.
Men prøv lige at se om cpu holder max. clock under load.
Start hwinfo64 og start prime95 og se om den holder max. clock.
--
Mail: fjern 12345 før @
Mvh. Mr. WoLF
Umiddelbart lyder det ikke helt forkert at din bærbar ikke kan trække wow på ultra med den gpu?
650M er altså ikke et super kort :P
prøv eventuelt at slå shadow quality helt ned
--
#24 problemet er at den har kunnet trække det, og pludselig ikke kan mere
--
Havde præcis det samme problem som dig, med samme computer. Endte med at jeg sendte den ind til dell og de fiksede problemet for mig med et nyt gfx.
--
#26 Hvad skrev du til dem osv? :)
--
Ringede til dem i flere omgange og fik nogle guides af deres support som f.eks. at tjekke temperature osv. De bad mig om at rense den igennem med luft på dåse, hvilket ikke hjalp. De kom efter nogle dage og hentede den, og fik den tilbage en uge efter, ingen problemer med den efterfølgende :)
--
#23 se #22 hvordan du gør, der er farve for hvor core der er og dem skal du holde øje med om de bliver helt oppe og mhz er helt op og ikke står og svinger efter noget tid med prime startet.
--
Mail: fjern 12345 før @
Mvh. Mr. WoLF
jeg ved hvad problemet er , Alienware"Dell" benytter sig af en utrolig dårlige Køle pasta
http://i50.tinypic.com[...]
og deres køler har ikke direkte kontakt med det
--
Intel Core i5-2500K 4.5 Ghz, Noctua Nh-D14, GA-Z68XP-UD3P, Haf X, 2x OCZ Agility 3 60gb Raid0, GTX560Ti DirectCU II, G.Skill Ripjaws 8Gb 1866mhz Hej Vliah
Først og fremmest vil jeg råde dig til at prøve at opdatere BIOS & Chipset driveren, da dette ofte kan hjælpe rigtig meget på perfomance. Du finder de nyeste drivers her:
http://www.dell.com[...]
Indtast blot servicetag, og siden finder automatisk de relevante drivers til præcis din maskine.
Samtidig mistænker jeg, at din maskine kører med Nvidia Optimus, hvilket er en strømsparende funktion, der gør det muligt at skifte mellem grafikkortene.
Gå til Nvidia kontrolpanelet -> Manage 3D settings. Her kan du vælge hvilke programmer der skal aktivere Nvidia kortet. Under "Global Tab" er der også en mulighed der hedder "High perfomance". Vælges denne, er det altid Nvidia kortet der benyttes.
En sidste mulighed er, at der er fejl på hardwaren. I det tilfælde vil jeg råde dig til at køre en PSA, for at teste maskinens hardware. Dette gøres ved at trykke F12 ved opstart (Dell Logo). Herefter vælger du "Diagnostics".
Skulle du ved denne test få en fejlkode, eller at intet af ovenstående virker, må du meget gerne sende mig en mail med servicetag, så ser jeg nærmere på sagen. Min mail er:
[email protected].
//Karina
#IWork4Dell
--
Dell Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @Delllytter #31 - FED SERVICE! sådan skal det sku være!
--
I5-2500k @ 4.7 GHz - Gigabyte GTX690 - Asus P8Z68 - 2x4 GB RAM. Kabinet: CM storm sniper black — hol.dk uofficielle White/Black status: +5/-0.
#31 Det vil jeg prøve :)
--
#31 Kan ikke helt finde ud af hvor det er du vil have at jeg skal trykke f12
--
Det er så snart du starter din laptop du skal taste på f12 for at få mulighed for at lave den test.
--
Mail: fjern 12345 før @
Mvh. Mr. WoLF
Ganske som #35 skriver, skal du trykke F12 ligeså snart du har tændt computeren. Der kommer en loading skærm, hvor Dell Logo'et vises, og her trykker du F12 - evt. flere gange for at sikre at maskinen registrerer det.
//Karina
#IWork4Dell
--
Dell Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @Delllytter
#31 Intet af det virkede og da jeg lavede en diagnostic test, var der ingen fejl.
--
Prøv frisk install af OS\recovery.
Kan du bruge de drivers nvidia sender ud, hvis ja så prøv den nyeste og en ældre.
Køb en af dem her og give alle åbninger ind til fan et god blæs:
http://www.coolerkit.dk[...] (uden strøm og batt. i, blæs, vent lidt og power on og test.
--
Mail: fjern 12345 før @
Mvh. Mr. WoLF undrer mig lidt du har siddet og døjet med det i næsten 1 måned nu, du kunne ha benyttet dig af din next day service og haft dit skidt tilbage for 2-3 uger siden, hvorfor blive ved når du har en service du betaler for.
--
Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius
Prøv de råd #38 kommer med, da det kan skyldes støv eller malware.
Hjælper dette slet ikke, så send mig en mail (
[email protected]), så undersøger jeg gerne sagen nærmere, og hjælper med en løsning.
//Karina
#IWork4Dell
--
Dell Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @Delllytter #39 Hvad vil du have at jeg skal gøre?...
--