De kan vel faktisk i princippet have den ligeså længe de synes det er nødvendigt. Ikke fordi de skal men fordi de kan. Jeg tror bestemt ikke Zepto har travlt med at servicere deres kunder i disse tider. Rygterne flyver jo rundt om det går konkurs, bliver solgt og jeg ved ikke hvad.
Reparationstider for den slags kan tage evigheder. Det er ikke sikkert Zepto ligger inde med det kort du skal bruge. Det er ikke sikkert deres leverandør har det heller og så skal de til at bestille et i Taiwan eller hvor de nu bliver lavet så der kan gå en evighed.
Jeg sendte engang et bundkort til RMA. flere år siden og kan ikke huske hvilket firma der tog sig af det. De sagde jeg skulle sende det direkte til ASUS. Jeg fik en adresse og der sendte jeg det så ind. Med kvittering, RMA nummer og alt der skulle være. Det er vel 3-4 år siden nu. Har ikke hørt fra nogen af dem og firmaet der oprettede RMA sagen er gået konkurs. Det er bare ikke fedt. men sådan kan det gå.
--
ASUS P6T Deluxe V2 6GB Corsair XMS3 1600MHz Core i7 920 XFX HD4890 2x WD velociraptor RAID 0 4x WD 250gb, 1x WD 1TB, 1x WD 500gb Lian Li PC-V2100B
Ja og derfor køb aldrig Zepto
--
Okay, det lyder ikke særlig opmuntrende :(
Så i teorien kan de bare ignorere krav om reparation og bare smide computeren ind på lageret og sige at de "venter" på at en reservedel kommer hjem ?
--
#2 Ja der er jeg så 22 måneder for sent ude.
--
Det hedder det sig, at de har 30 dage til at udbedre skader, sker det ikke indenfor 30 dage, har du ret til at kræve købet ophævet eller få en tilsvarende vare.
Du kan læse mere om det på forbrugerstyrelsen website.
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...]
Hader spambots... #1 Det er gamle rygter. Zepto har skiftet ejer og er nu i bedring.
#2 Deres nye maskine er faktisk helt fine. Men i grant you, at deres gamle maskiner var noget skrammel.
#5 Sidst jeg tjekkede stod der ingen steder i købeloven noget fast tidsrum for reperationer. Derimod stod der "indenfor rimelig tid". Og hvis Zepto/Infocare har svært ved at skaffe grafikkortet fordi det måske er udgået, så er det et vurderings spørgsmål hvad der er rimeligt.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 6 GB DDR3 1600 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
Det er når jeg ser denne slags tråde at jeg INDERLIGT ville ønske at man nemmere kunne samle en bærbar selv, som man kan med sin stationær. For fanden hvor ville det skaffe mange problemer af vejen.
- Dozer
--
Dåååmme CK. Dåååmme Zimes. Straf mig hårdt.
#6 har fuldstændig ret i sin kommentar til #5.
Formuleringen er lige præcis "indenfor rimelig tid", hvilket er en skønsmæssig sag i hvert enkelt tilfælde.
Så længe produktet har en værdi på over 800 kroner kan du inbringe sagen for forbrugerklagenævnet, som så vil køre sagen for dig. Det koster 160 kroner som man får igen hvis man får medhold i sin klage.
--
The one and only REAL Kranie!
Hej philiphp
Jeg arbejder hos Infocare. Du bør ha fået et activity nummer af Infocare på 6 sifre kan du ikke skrive på en mail til min private mail.
Så skal jeg prøve at se om der kan gøre noget. Sidder kun et par meter fra Zepto gutterne.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #6 og 8
Det er helt korrekt, at ordlyden er "indenfor rimelig tid". Men der er præcedens for, at rimelig tid er 30 dage
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...]
Hader spambots... Infocare presser deres ansatte til at lave 7 reparationer om dagen, og det går ud over kvaliteten på reparationerne.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 7 reparationer om dagen er jo heller ikke noget.
Da jeg var hos Zepto lå en medarbejder typisk mellem 15 og 25 reparationer om dagen. Så hvis Infocare's krav er 7, så ville jeg sgu godt arbejde hos dem. Lyder jo som ren ferie.
I øvrigt så er tråden gammel, og Zepto er gået konkurs.
--
HOL.lan #1 d. 9-11 April på Sjælland. Sæt kryds i kalenderen allerede nu!
http://hollan.raichu.dk[...] Det kommer an på hvad det er for reparationer man kan jo sagtens skifte 25 batterier på en time.
Infocare har ansættelsesstop men du får heller ikke noget for dit arbejde hos Nocare
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. # 12
Det forklar jo lidt hvorfor Zepto bærbar gik ned igen, lige efter en rep! :D Hvis de skal lave 25 om dagen. Måske også derfor hele deres virksomhed gik ned. Dårlig rep = dårlig reklame fra kunder = ingen investore = mangel på kapital = konkurs :D
--
2 legit to quit! ^^
@ 4x3.2Ghz 9550 Core 2 Quad 12MB Cache!
Det var alt fra bundkort skift, grafikkort skift, skærm skift, harddisk skift, RAM skift, tastatur skift og hvad der ellers var. Man kunne snildt nå 10 bundkort skift på en dag, og en god bunke "små" reparationer ud over det.
Tjah, jeg kender 4-5 personer der har været ansat hos Infocare. Og de var utroligt glade for det. Langt bedre arbejdsvilkår end hos Zepto. De er godt nok blevet opsagt efter et Zepto gik konkurs. Men den tid de var hos Infocare, var de sgu glade for.
Så mon ikke du er lidt forkælet?
--
HOL.lan #1 d. 9-11 April på Sjælland. Sæt kryds i kalenderen allerede nu!
http://hollan.raichu.dk[...] #14 Det var ikke et krav at lave 25 om dagen. Men tager man sig lidt sammen, og undlader at holde 57 pauser på en dag, så er det ikke svært at nå den mængde reparationer.
Grunden til at Zepto maskinerne skulle til reparation igen og igen, er fordi indmaden er noget lort. Mange af de dele der skulle bruges som reservedele, virkede heller ikke.
--
HOL.lan #1 d. 9-11 April på Sjælland. Sæt kryds i kalenderen allerede nu!
http://hollan.raichu.dk[...]