Det har du ikke!!
Det er kun hvis lortet går i stykker under garantiperioden at fragten fra dig til dem skal betales af dem.
Det er sq da logisk at de ikke skal betale for at sende en vare til dig som du derefter retunere.
ALLE udgifter forbundet med fortrydelsesretten påhviler forbrugeren!
/mvh
--
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics - Even if you win your still retarded.
2#
jah... jeg må sq bøje mig...
http://www.forbrug.dk[...]
Jeg var ellers 100000% sikker i min sag.
Det virkede fuldstændig logisk for mig at man selv skulle afholde ALLE omkostninger ifbm. Fortrydelsesrettet.
Det er fanmer en fucked up lov/regl!!!
Så kan en forbruger jo sådanset påføre et firma store udgifter. Det virker for mig helt urimeligt!
/mvh
--
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics - Even if you win your still retarded. tak for det direkte link, har ikke kunne finde det, smider det lige til zepto...
hvorfor er det du får surt opstød over en lov som faktisk er til forbrugerens fordel?
--
Jeg syntes nu heller ikke det er rimeligt at firmaet skal betale fragten !!!
--
Stationær: q6600, 4gb ddr2, 320gb hdd,8800gts 512mb, 750watt, antec P182 14262 3dmark06
Bærbar: c2d t7300, 2gb ddr2, 160gb hdd,gefoerce 8600gt 512mb
4#
Fordi det er imod min bedste overbevisning at køber man noget og fortryder så betaler man sq selv det, det koster for at få fragtet varen.
Ved godt at dette eksempel ikke helt holder men alligevel:
Du køber en vare i bilka, du fortryder og køre ud med varen igen, samt en regning for brændstof fra A -> B
Det hænger OVERHOVEDET ikek sammen oven i mit hovede.
Ved da godt at det er til vores egen fordel, men synes det er HELT hen i vejret, og jeg tror aldrig jeg kunne drømme om at bede om at få de skaldede 70kr for fragt på en vare som jeg har bedt om at få tilsendt fortrudt købet af og så derefter sender tilbage.
Beklager hvis min holdning går dig imod.
/mvh
--
--
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics - Even if you win your still retarded.
helt i orden Stroyer.. den går ikke imod mig, kun dig selv hvis det.
du må lære at bruge loven til din egen fordel om det er "skaldede 70kr" for en internetordre nu eller flere tusindende kroner i en flyttesag (taler af erfaring)
og nu er fragten hos zepto 160 kr. og faktisk penge jeg hellere vil bruge på en tur i biffen med kæresten end liggende i zepto's pengekasse.
og hvis zepto bogstavelig talt havde leveret en varen, og jeg havde fået en så fin en bærbar som de reklamere med, så havde jeg heller ikke returneret den.
--
Kan denne lov også bruges imod andre shops?
F.eks. sider der sælger tøj, som mener, man selv skal betale for tilbagesendelsen?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 7#
Så skaldede 160kr da :-)
Jeg mener bare stadig at det er HELT ude i hampen.
8#
Det ville den kunne fordi det også er "fjernsalg".
En totalt fucked up relg/lov.
--
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics - Even if you win your still retarded.
Passer mig meget godt. Irriterende at give 60 kr ekstra, fordi man finder ud af, at en t-shirt er lidt for kort/lang/løs/tight osv.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. http://www.forbrug.dk[...]
Udgangspunktet er, at omkostningerne til tilbagelevering påhviler forbrugeren. Det bør dog være oplyst til forbrugeren, hvis forbrugeren skal betale returomkostningerne.
--
#6: Du kan slet ikke sammenligne de 2 ting
I Bilka har du mulighed for at prøve varen inden du vælger at smide den i vognen. Returretten ved fjern/postordresalg har du netop fordi du
ikke har mulighed for at prøve varen inden du køber den.
Den returret du snakker om (pengene tilbage og bytteservice) er en service som visse butikker frivilligt tilbyder og derfor har du hverken krav på at de betaler transport eller andet.
--
http://chipsguiden.dk[...] #0 du har ret til at få pengene tilbage for den fragt du har betalt for at få maskinen tilsendt originalt, men pengene for at sende den retur er ud af egen lomme.
Hvis Zepto ikke har betalt fragtomkostningerne på selve ordren tilbage er jeg sikker på det er en fejl. Kontakt dem evt. pr. telefon i morgen og prøv at hør ad om det ikke er en fejl.
I forhold til at skrive til dem ved jeg at de er en lille smule bagud på besvarelse af emails i øjeblikket, så det er nok derfor du ikke har fået svar. Husk hvis du kontakter dem pr. telefon at have etracknummeret fra din email korrespondence klar så de kan lukke din sag.
--
P4 3.2GHz • 2GB PC3200 • 1x160GB • 1x750GB • GeForce 6600GT 128MB - Vista Ultimate 32bit SP1
#14
ved godt jeg selv skal betale for returfragten, det er fragten i købsbeløbet jeg vil ha refunderet..
anyway, har fået en mail hvor de påstår de har skiftet topcoveret og det har så lige præcis kostet så meget som portoen?
ovenstående for jeg først at vide 14 dage efter jeg har modtaget penge for bærbaren og sagen egentlig er lukket. helt uden at give mig besked, heller ikke efter 2 mails til dem, først når man truer med at snakke med forbrugerrådet svarer de.
jeg havde desuden ikke plastikken af topcoveret for jeg vidste jeg ville returnere den.
kan godt være at zepto ikke kan give alle lige god service, men det her er simpelthen for ringe...
--
jeg trækker lige de sidste 2 linjer til mig igen!
Ringede tilbage og fik fat i en anden, problemet er ordnet :)
--