Hvilken serviceaftale har du? Er det gennem producenten eller forhandleren?
Jeg har personlig erfaring med IBM, hvor jeg har haft 2 maskiner til service. Den første blev ordnet på under 1 døgn. Den anden skulle have skiftet motherboard (en reservedel til 5.000) som blev dækket af garantien og som skulle bestilles hjem fra udlandet. Det tog under 5 arbejdsdage. Desuden fik jeg et opkald fra London et par dage efter omkring jeg var tilfreds med servicen.
Min venindes Packard Bell gik kold og var over en måned på værksted. Flere af mine bekendtes Medion-maskiner er nærmest blevet opgivet pga. lang reperationstid.
--
HOL.dk Forumansvarlig 2001-2005
http://www.hol.dk[...] du skal gå ned og forlange at du får omleveret maskinen. Ifølge købeloven bør reperationer være udført på 14 dage. du skal ikke fine dig i at det tager 2 måneder. Er den købt hos en stor radio/TV kæde (eller ligende kæder) så har de alle en klageafdeling som du kan henvende dig til hvis du ikke får ret i butikken.
--
hilsen
Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
til 1#
Computeren er desværre en subnote af mærket Mybook som hurtigt blev faset af markedet (købt for et år siden) og reparationen bliver foretaget af et edb forsikringsselskab som ikke har nogen direkte forbindelse til sælgeren. Jeg Ved ikke hvorvidt købelovens betingelser dækker, når det ikke er sælgeren som forestår reparationen.
Hvis ens bærbar bliver erklæret "død" og man får udbetalt forsikring hvem har så egentlig retten til "liget"?
--
#3 Det har forsikringen da....
--
AMD X2 4200+ - 2048 MB PC3200 Kingston - X850XT - 24" Dell TFT
#0 De to gang jeg har haft min IBM til garanti-rep, har jeg fået den retur indenfor ca 14 dage. Den ene gang var det mobo der var dødt.
#3 Idet du får penge for den, er du ikke ejer mere.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren !!
Se profil for specs
#2
Jeg mener at have læst, at forbrugerstyrrelse siger max 30 dage... Men skal da ringe til Telia, min snot telefon (qtek 8100) blev indleveret torsdag i uge 8...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...]
Vi giver snart en Zepto Znote 6515WD væk... #6>>Jeg skal være ærlig og sige at jeg er lidt i tvivl, men i Fona der bruger vi 14 dage som reglen og da jeg sidder på kontor med reklamations afdelingen hører jeg fra tid til anden det med de 14 dage.
--
hilsen
Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
Købeloven siger helst præcist at manglen skal være afhjulpet inden for rimelig tid og uden væsentlig ulempe for forbrugeren. Antallet af dage er noget forbrugerstyrelsen har fortolket sig frem til, og det er forskelligt alt efter hvilken type udstyr det er.
Jeg vil også mene at 2 måneder er alt, alt for lang tid. Du kan til enhver tid gøre dit krav gældende overfor sælgeren - det er ham som har en forpligtelse overfor dig i form af reklamationsretten, og ikke et eller andet forsikringsselskab. Hvis de nægter at afhjælpe manglen, ombytte eller tilbagebetale, er det en sag lige for forbrugerstyrelsen.
--
$$$ for($gold=0;$gold<1000000;$gold++) $$$
#7 & #8 Forbrugerstyrelsen vil så ikke anse at 2mdr er for lang tid undtaget de har ændret holdning til det siden jeg talte med dem for der fik jeg pænt svaret at det første begyndte at være for lang tid når der var tale om 3mdr.
--
http://www.sluttygirl.dk[...]
Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr
http://www.porngirl.dk[...] Ved godt, at dette er en gammel tråd, men har lige noget at tilføje alligevel. :D
Kunne se at der var nogen som nævnte købeloven i denne sag. Dog skal vi huske på, at købeloven ikke har noget at sige i en forsikringssag!!! Der er det Forsikringsaftaleloven som gælder.
--
#1 Det var fandme hurtigt ^^
Jeg arbejder til dagligt hos Atea, hvor vi laver en del IBM/HP/Apple bærbare.. Og tror 14 dage er ret passende.. Jeg er meget ny i faget, men når en bærbar kommer ind bliver den tildelt et sagsnummer og lagt på hylden.. En serviceseddel med sagsnummeret på bliver lagt i screenerkøen.. Der går typisk max 2 dage før en PC bliver screenet.. Derefter ryger den tilbage på hylden og venter på at parten kommer hjem.. Dette sker enten med det samme ellers skal delen bestilles hjem (max 5 dage)... Herefter skal den repareres og dette tager også omkring 2 dage (screening og reperation tager tid, da den enkelte PC jo ikke er den eneste ;) ).. Oven i det kommer tests efter rep, klargøring (hvis der skal image på) og så naturligvis afsendelse..
EDIT: lol -.- 2006? Sorry for at bringe videre liv til det her..Casio? Komplet ligegyldig information..
--