Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Erfaringer med SHG?Af Gæst Peter | 09-08-2005 12:20 | 1459 visninger | 30 svar, hop til seneste
Hejsa
Jeg står og skal have skiftet min gamle @note ud med en ny. Jeg står med valget mellem Znote 6515WD Multimedia med en 1,8 GHz processor fra PC-Direct
og
SHG 8600 1,8 GHz, 1 GB ram
http://www.shg.dk[...]
De to maskiner ligner til forveksling meget hinanden i specifikationerne. 8600'eren har DDR2 ram. Zeptoen har lidt cam-halløj, en S/PDIF-udgang, TV-tuner og Bluetooth.
Ydermere er der 600 kr forskel i SHG's favør.
Mange af mine studievenner har en Zepto 4200 og er glade for den. Men jeg har svært ved at forstå, at de har sparet DDR2-rammene væk, da jeg kan forstå, at de er dobbelte så hurtige som almindelige DDR 3200.
Jeg synes rent design-mæssigt så er de meget ens, måske med en svag vægtning mod Zeptoen, men det kan være billederne der gør det.
Mit spørgsmål er:
1. Er der nogen, der har erfaringer med SHG mht. kvalitet og service?
2. Er der nogen, der kan overbevise mig mod det ene eller det andet køb?
De bedste hilsener
Peter, Herning
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
OT: Hvilken gammel @note har du? :) Smid mig gerne en mail med specs på [email protected]
-- Zepto 4200, 2.0 Centrino, Radeon 9700 Pro 128MB, 1024 PC3200 Kingston DDRRAM,
60GB HD 7200rpm, MX310.
----------------------------- har handlet med shg ,ingen problemer der.
har heller ikke læst meget dårligt om dem her på hol.... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. SHG er én af de bedste danske netbutikker - hvad alt angår... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 1)
Jeg har brugte omkring 20-30.000kr hos SHG, men det endte brat for et årstid siden hvor de snød mig for 800kr, svinede mig til.. SHG er et utrolig underbemandet firma, hvis man ønsker den mindste support kan man vente 5-6 uger på en simpel RMA sag hvor et bundkort var defekt og ikke nok med det når man ringer ind siger de altid, "Den er klar, vi sender en ny kl. 16" det fik jeg at vide 8 gange hvor jeg tilsidst sagde til dem "Jeg er sgu ligeglad med det bundkort nu, send mig pengene så køber jeg det et andet sted!" Tiden gik og ingen penge kom, selv efter 3-4 måneders rykken for de penge har jeg aldrig set skyggen af de penge de skylder mig, derfor vil jeg aldrig nogensinde anbefale dem til nogen som helst, ville jeg engang, men ikke den dag i dag..!
2)
Jeg har selv Zepto, og er utrolig glad for den, den har været til service én gang hvor grafikkortet stod af efter 2 måneder, der gik 3 dage så havde jeg en helt ny bærbar hvor det eneste der ikke var skiftet ud var harddisken, og ikke nok med det, modtog endda en gratis taske som kompensation for at jeg skulle undvære min bærbar de dage ;)
Kort og godt, alle jeg kender der har en Zepto (9 stykker) er alle tilfreds, vi er 2 der har haft brug for deres support og deres service er suber! Så vil helt klart anbefale Zepto. :) -- - I'm stupid so live with it ! jeg har handlet med shg.dk rigtig mange gange og jeg kan kun sige positivt om dem.. -- im ritch biatch !
SHG.dk har en milliard gange så mange kunder som Zepto.
Det skal med, hvis der skal linkes til newsgroups. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har også kun knaldgode erfaringer hos SHG, kanon service og varen kommer meget hurtigt. :-) -- Make my day, 2 a good Hardwareonline.dk day.
#8 Korrekt, men det ændre stadig ikke på det faktum at de er underbemandet og deres kundeservice praktisk talt er "ikke eksisterne". -- - I'm stupid so live with it ! #10 Jeg fatter ikke du bare opgav at få dine penge. Jeg ville sgu opsøge dem personligt hvis det var nødvendigt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #10
Det er ikke et faktum. Det er din personlige opfattelse.
Når mange andre personer har den stik modsatte opfattelse er det noget af en tilnærmelse at kalde det for et faktum. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #10
Måske du har været meget uheldig, som du selv siger har du handlet derinde for 20.000 kr.- og at de så laver en fejl, det er jo aldrig iorden, men alle mennesker fejler.
Og man opgiver sku ikke sine penge ! -- Make my day, 2 a good Hardwareonline.dk day.
#11 Det er sådan et lille beløb at det ikke kan betale sig, koster mere i benzin tur/retur end det beløb de skylder mig, det er mere en princip sag for mig. -- - I'm stupid so live with it ! #13 Jeg er en business man, jeg er typen der ikke skal skuffe ret mange gange før jeg fuldstændig dropper virksomheden og min kreds ikke vil handle hos dem mere. Kan endda komme mere flere eksempler på SHG.dk "kundeservice", så det er ikke kun én gang. -- - I'm stupid so live with it ! Kan kun give #5 FULDSTÆNDIG ret. Deres servive er elendig, Deres RMA service er dårlig. Selve telefon supporten er dårlig, har siddet og ventet i over ½ time på at kigge igennem til en medarbejder, altså et underbemandet firma. En af mine venner har haft problemer med et Abit IC7 bundkort købt ved SHG. Vi var 3 der ikke kunne få gang i det, derefter sendte han det ind til RMA, men fik det samme board igen og fik afvide de sagtens kunne starte det. Det gentagede sig flere gange. Han fik også en regning på den tid de brugte på hans RMA. De gav ham til sidst et nyt bundkort efter han selv (inklusig mig selv, og en ven) mødte op i deres butik ved Aarhus. Dog kunne man se hans nye bundkort havde været brugt til test. Han har stadig ikke fået dækket hans udgifter for fragt eller deres RMA arbejdsløn.
Midtdata har jeg derimod altid haft gode erfaringer med:)
--
Tak for jeres hurtige responds. Google's newsgroup-søgning leveret af #7 var det, der gjorde udslaget sammen med en E-mail koorspondance med Rune fra PC-Direct. Den gode omtale både fra jer, E-groupen, mine venner har sikret Zepto/PC-Direct et køb. Så må jeg bare håbe, at den kommer sikkert frem til mig så hurtigt som muligt.
Men tak skal I ha...
De bedste hilsener
Peter, Herning -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ALLE de gange jeg har sendt en vare til RMA hos SHG.dk har de inden for 24 timer modtaget varen, testen den defekt og sendt en ny vare i bytte..! -- .>005:
My name is, of course, an alias..
[Se min bruger for com-specs plz] SHG.dk omsætter nok ikke for en kvart milliard kroner om året for ingenting..! -- .>005:
My name is, of course, an alias..
[Se min bruger for com-specs plz] Jeg kan overhovedet ikke tage folk som zephid seriøs.
min konto ved shg siger jeg har handlet for omkrng 80.000 kr
og jeg har ganske få ting at klage over.
jeg syntes derres service er som alle andres og selfølgelig vil der være folk der er umulige at tilfreds stille eller et firma kan lave en fejl.
så køb du bare ved shg hvis du syntes den laptop de har er bedre end den anden.
du kan se her hvordan folk der bruger http://www.tweak.dk[...] bedømmer dem
http://www.tweak.dk[...] -- *Asus P5WD2*P4 640 3200@4400*Asus N7800GTX*
*2x512PQI DDRII 5400*AUDIGY 2*NB-Fortron BlueStorm 500W*
*2x120 GB Seagate 7200,7*PIONNER DVR 107-D*Samsung 913N 19"* 80k.... det er eddername mange penge -- reality.....it's weirder than you think SHG = service!
Har handlet hos dem som en gal! Altid god service, og hurtig levering (afhænger self. også af postdk). Jeg bliver hele tiden opdateret via mail med min odres stautus, hvilket gør mig mere tryk ved mit køb. Er faktisk så glad for deres service, at hvis jeg ser at, på edbpriser.dk, at de ligger inden med varen køber jeg den der! Self. ikke hvis prisen er adskillige hundrede kroner over billigste sted.
Fortrækker klart SHG mht. internet handel.
-- DJRAAG
http://www.kebabguiden.dk[...] - Crewmember #21 Hvis man lige hurtig tager et kig på den side du linker til, finder man allerede 4 ud af 10 utilfredse kunder på den første side. :)
Du skriver "...selfølgelig vil der være folk der er umulige at tilfreds stille..." det er måske mig der er gal på den, men ville du være tilfreds hvis du ikke fik dine penge? På trods af adskillige telefon opkald og emails? -- - I'm stupid so live with it ! Well... motivationen til at skrive om et dårligt køb er langt større end at skrive om et godt køb. For et dårligt køb gør alligevel at det fylder lidt mere i tankerne.
Ang. SHG. Har aldrig haft problemer med dem - men har også kun handlet for omkring 20K hos dem.
Duce -- Har haft masser af problemer med shg. De snød mig for en digidice på et tidspunkt... Havde den først i 11 uger til rma, hvorefter jeg fik at vide jeg ikke kunne få en ny... Og det var midt i eksamenstiden, så måtte leje mig til en anden PC i ventetiden. Jeg handler der ikke mere, og mine venner gør heller ikke...
Men du kan jo være heldig #0, lader til de fleste er det...
Og det med at folk er umulige at stille tilfredse... Hvis man er ignorant og finder sig i alt er man da vist dummere end pap? Eller også har man for mange penge... -- Soltek Qbic P4 3.2 Northwood
512MB Kingston PC3200
120GB Hitachi 8MB
LG 1710b #10 Passer ikke, jeg har selv ført flere RMA sager hos dem, uden problemer, og med hurtig service.
De er altid klar til at give råd, grundigt og hurtigt.
Jeg har selv smidt for omkring de 30k i den butik inden for de sidste par år, og de har aldrig givet mig nogen grund til at lade være. Jeg handler for så vidt muligt altid i SHG. -- A64 3200+Asus K8V+X800 XT+1024mb 3200ram Corsair V+80gb Maxtor Fluid+120 WD SATA hdd+Audigy 2+Microsoft Natural pro Keyboard+MX1000+Zalman Cnps7000A-Cu
http://bash.org[...] #4
De VAR et af danmarks bedste for et par år siden. Siden er det gået meget hurtigt ned af bakke. Sidder man på irc i en velvoksen kanal hører man utroligt tit om problemer med SHG - usandheder omkring leveringsdatoer osv., folk der må vente flere måneder på en computer de troede kom om en uge. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. zephid
nu kender vi jo kun historien fra din side.
og selfølgeig er der folk der er utlifredse
med så mange kunder shg har vil der selfølgelig ske fejl.
det træls er bare man for det meste kun høre brokhovederne
og ikke dem der har haft en god oplevelse. -- *Asus P5WD2*P4 640 3200@4400*Asus N7800GTX*
*2x512PQI DDRII 5400*AUDIGY 2*NB-Fortron BlueStorm 500W*
*2x120 GB Seagate 7200,7*PIONNER DVR 107-D*Samsung 913N 19"* Gennem Årene vil jeg tro jeg har spenderet omkring 30-40.000kr i hardware ved dem, og der har aldrig været noget. Har ikke prøvet RMA ved dem da jeg har har haft prøvet eller noget som er gået i stykker derfra..
//jackman -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 428 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|