Fra forbrugerombudsmanden
(...)
Forbrugerombudsmanden gjorde butikken opmærksom på, at der ved fjernsalg gælder en fortrydelsesret på 14 dage efter forbrugeraftaleloven. Denne ret kan dog bortfalde, hvis en forbruger returnerer en vare, der ikke er i væsentlig samme stand og mængde, som da forbrugeren fik den i hænde.
Kravet om, at varen skal kunne tilbageleveres i væsentlig samme stand, angår imidlertid kun selve varen og derfor som udgangspunkt ikke emballagen. Der gælder således ikke en ret for den erhvervsdrivende til i almindelighed at afskære forbrugerens ret til at fortryde, hvis forbrugeren har brudt emballagen for at undersøge varen.
https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
--
#1 Tak men er der noget hvor de snakker om handel i butikken? Fik reserveret den i butikken og købt den derinde. Bh.
--
Det gælder kun ved net handel så
ingen returret
--
Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar
Den er ikke omfattet som en undtagelse.
Det er nok bare sælgeren, der fejlagtigt har noteret, at returretten ryger, hvis du åbner skidtet. Såfremt de ikke vil tage den retur inden for 30 dage, så bare opdigt, at den fejler et eller andet - så kan du få dine penge retur/bytte til noget andet.
“Vi bliver triste bare ved tanken om elektronik, der står og samler støv i et kælderrum. Derfor tilbyder vi, at du kan teste din nyindkøbte vare i 30 dage og returnere det, hvis det ikke lever op til dine forventninger. På den måde sikrer vi både glade kunder og elektronik, der rent faktisk bliver brugt. Du skal blot levere varen retur uden skader og fuld funktionsdygtig og vise os kvitteringen. Ingen regler uden undtagelser, og her gælder returretten altså ikke digitale downloads, software, abonnementer, køkkendele, køkkener & specialbestillinger. Samt hvis emballagen er brudt på Apple produkter, in-ear headphones, mobiltelefoner, film, spil, PC komponenter, VR-headsets, hygiejneprodukter, tandplejeprodukter, hud- og kropsplejeprodukter samt forbrugsvarer som batterier og blæk.”
--
Har du hentet den - og betalt for den - i butikken, har du desværre ingen fortrydelsesret
--
#4 Det også det der forvirrer mig derfor har konaktet power på mail hvor så har vedhæftet kvitteringen, for hvis får grønt lys derfra så returnere jeg varen, hvis ikke, så bliver jeg vel den nye ejer haha.
--
Worst case kan du nok godt sælge den til en eller anden form den normale pris, nu hvor de er udsolgt overalt
--
Intel i7 8700; Geforce gtx 1070; 16 gb DDR4 ram 2663 MHz
Du kan jo sælge den på nettet til mindst 1000,- over købspris uden problemer, så hvorfor bekymre dig med returretten ?
--
det er forsikringen det gælder på med brugt pakning
ikke din Xbox.....
--
Jeg har tidligere arbejdet i POWER. - Som udgangspunkt er det kun Apple produkter og telefoner (samt hygiene produkter) der ikke kan returneres inden for 30 dage. - Jeg har taget i mod massere ps4 og xbox igennem min tid.
Det er ikke forsikringen. Den er der 14 dages retur på.
Det er formentligt, som nogle andre er inde på, bare sælgeren der har været for hurtig på tasterne.
--
Så problemet løst, det var en sælger der lagde den med vilje på, den kan sagtens afleveres og han er blevet klaget om. :)
--