Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Gratis Uber.Af Ultrabruger Emilfleisch | 05-01-2015 18:06 | 3423 visninger | 59 svar, hop til seneste
Hej HOL.
Hvis folk endnu ikke har prøvet Uber endnu, så har jeg en promo kode som giver dig en gratis tur (op til 300dkk)
uberGratisuber1
Uber er pisse fedt og bruge, og hvem kunne ikke tænke sig en gratis tur hjem fra byen ;) --
Ja, så kan Uber presse de i forvejen hårdt pressede taxa chaufførere ud i arbejdsløshed, for at det offentlige så kan forsørge dem. -- Slettet jfr GDPR Jaaaa.... nej tak.
Jeg holder mig til de etablerede taxa-selskaber. -- FFHAU! suk…, hvad så med de stakkels Uber chaufførere, så har de jo heller ikke noget arbejde? :'( gaaaaab, sådan er livet, Uber er billigere og bedre, og hvis de danske taxa'er ikke kan følge med er det sku bare ærgeligt. -- #0 Uforsikrede selvbestaltede taxachauffører? Ellers tak :) -- ITX:
i7 4770k
Gigabyte 780
Bitfenix Prodigy #3 Så er det jo godt at de bliver forbudt i flere og flere lande :P
Hvis du synes alm. taxaer er for dyre, kan du jo bare snuppe cyklen, knægt. -- Slettet jfr GDPR Nu forsvinder et firma som uber (der i skrivende stund er 100 milliarder værd) dog nok aldrig, så tror ikke du skal regne med at de ryger ud af Danmark i den nærmeste fremtid. Og det er ikke et spørgsmål om penge… Uber er bare bedre, punktum. F.eks. Nytårsaften havde taxa nord cirka 2 timers ventetid, hvor jeg bare skulle vente 5 minutter på en Uber. -- #6
Det betyder vel bare, at Uber ikke havde nogle kunder?
Mange kunder giver længere ventetid, det hænger ret godt sammen.. :)
Og jeg tror og håber, at de bliver forbudt i Danmark. Medmindre de får styr på reglerne der er for erhvervs kørsel i Danmark. -- Uuddannede, underbetalte, uforsikrede chauffører. Nej tak.
Klart at det er billigere. -- Der har da også allerede været ballade i medierne, da de etablerede danske taxaselvskaber har trukket Uber i retten for ulovlig taxakørsel. -- Knowlegde is power and power currupts
Study hard - Be EVIL ! Don't even get me started here. Ufatteligt at der er idioter (undskyld mig) der støtter et firma som Uber. Uber er økonomisk funderet af Goldmann-Sachs, og dem er der sgu nok problemer med. Men i denne sag er det ufatteligt at man tror man kan komme ind på et marked som er så reguleret af lovgivningen, og så skide på alt hvad der hedder love og regler.
Hvis der sker uheld i en Uber, så er det ejerens forsikring der dækker i første omgang, men han bliver så sandsynligvis opkrævet det FULDE beløb af selskabet da forsikringen ikke dækker erhvervsbefordring.
Desuden har chaufførerne ved Uber intet erhvervskørekort og der er ingen sikkerhed for at han har ren straffeattest/børneattest, som er LOVPLIGTIGE for erhvervschauffører.
Og i en almindelig taxa kommer du sgu aldrig ud for at prisen pludselig ændrer sig hvis der er travlt, med mindre du finder en uærlig chauffør.
Taxabranchen i øjeblikket er sgu under nok beskydning fra lovgiverne og konkurrenceforvridning på kørsel med patienter.
Tager gerne diskussionen op, for jeg er selv taxachauffør, og jeg ved hvad jeg snakker om her :) -- Puls er en bonus! 300 kr. til en pirattaxa? :-) -- Bazinga!
Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede.
FFHAU! Goldmann Sachs, problemer? Det er en af verdens største banker… nu må i altså stoppe med det danske jandelovs pis. Det er ren og skær forretning, og hvis man ikke kan følge med må man sku hoppe af. Intet af det er ulovligt, MED MINDRE, at der bliver sat en lov op efterfølgende. Sku da klart at et land som Danmark aldrig kommer nogle steder når vi skal passe på at vi ikke træder hinanden over tæerne og at ingen bliver sure. Jøsses, bliv dog voksne. -- #13 Tjah, topic sat til side..
Goldmann-Sachs har ikke haft verdens bedste omdømme det sidste stykke tid, og rygtes at have støttet nogle ret uheldige ting. -- *(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips. #13 Det er jo netop ulovligt fordi de ikke følger den lovgivning der er vedr. taxakørsel. -- FFHAU! #13 Lad os lige blive enige om at pirattaxa ER forbudt ved lov i Danmark - det ved de fleste voksne :) -- ITX:
i7 4770k
Gigabyte 780
Bitfenix Prodigy Hvis det bryder loven, betyder det så ikke loven skal ændres?
Jeg troede vi havde fri konkurrence i Danmark - åbenbart ikke.
Hvis jeg får løst til at lave håndværker arbejde for 50kr i timen, skal jeg så heller ikke have lov til det? -- #13 - nu er der jo mennesker der tænker i større sammenhænge end hvad der bare lige er bedst for dem selv på kort sigt.
Du er også typen der sætter ild til din nabos hus fordi du fryser?
"Ren og skær forretning" - sure thing, og hvis går ud foran mig på gaden, så økser jeg dig ned, fordi hvis du ikke flytter dig for min dagsorden, så er det sq din egen fejl.
Der er måske folk der kan se fordelen i at vi ikke bare ultra-kapitalist-dumper priserne på alt, med det resultat at flere og flere bliver fattige, og så skal forsørges af det offentlige, og måske kommer ind i en dårlig cirkel af sociale problemer. Hvad tror du det gør for din trækprocent - hvis det er det eneste i livet der interesserer dig.
Måske er det bedst *for dig* at folk omkring dig ikke bor i papkasser - så du kan sove roligt om natten, uden frygt for at de folk du har været så højrøstet ligeglad med, vender sig imod dig.
Men hey - hvis det for dig er "voksent" kun at tænke på dig selv, fremfor fællesskabet, samfundet, og det der er bedst for flertallet...
Det har intet med Jantelov at gøre. Det har noget med at der selv for folk der godt kan lægge to og to sammen, er værdi i, ikke at udpine resourcer og samfund, ikke at gøre uligheden så stor som den er i f.eks USA - hvor du måske tror at alting "går fantastisk" fordi du har set Wolf of Wall Street - mens masser af familier med forældre der begge har to jobs, skaber de næste mange generationer af problemer for samfundet. Fordi de rige i Goldmann Sachs skal være rigere ENDNU, koste hvem det vil. -- "ORK SATME!" #17 Siden hvornår har fri konkurrence betydet at der ikke må være nogle regler? -- ITX:
i7 4770k
Gigabyte 780
Bitfenix Prodigy #19 Fordi det ikke er reglerne der er problemet. Det er selve ideen og prisen der er. -- #20 Du er sgu da af den type som mener vores samfund som er bygget op gennem så mange generation skal smadres -- Puls er en bonus! #21 Der er forskel på et samfund, og en stat.. -- #20 ? Var det ikke netop reglerne, der var problemet i din mening?
Fri konkurrence betyder at alle konkurrerer på så lige lige vilkår som muligt. Det betyder derfor ikke, at der ikke må laves love, der fx siger, at hvis man vil drive hyrevognsselskab, så skal man have visse forsikringer, så forbrugeren er sikret i en eventuel ulykke. Man kan også sætte krav til uddannelse (erhvervskørekort) da dette ikke går ud over konkurrencen, idet vilkårene er ens for alle.
Et kapitalistisk samfund har brug for et organ som fx konkurrencestyrelsen og regulering i al almindelighed. Eller vil de store ofte kunne udradere de små, hvilket ville underminere hele ideen med kapitalismen. -- ITX:
i7 4770k
Gigabyte 780
Bitfenix Prodigy #24 Hele problemet er sådan set måden systemet er bygget op på.
Så længe folk bliver informeret om det, så kan jeg ikke se noget problem. -- #25 Okay, hvem skal informere om det? -- ITX:
i7 4770k
Gigabyte 780
Bitfenix Prodigy #25 Den frie konkurrence som du tænker på, ville betyde at arbejdsgiveren frit kunne undlade at betale din løn, for at presse priserne og omkostningerne yderligere.
Hvis der ingen regler eller love var, så ville arbejdsgiveren kunne gøre som de har lyst og dermed sætte priserne som de har lyst. Det har de ikke mulighed for som verden ser ud i Danmark lige nu, hvilket du som ansat skal være glad for.
Jeg taler som sagt om din tråd her: http://www.hardwareonline.dk[...] som viser at du ikke har den nødvendige erfaring med arbejdsmarkedet for at kunne komme med udtalelser omkring hvad fri konkurrence er, eller bør være. -- FFHAU! #26 Appen i sig selv har vel en ToS?
#27 Hvor mange personer ville arbejde for en arbejdsgiver der ikke betalte løn? Kan være jeg spørger dumt. -- #29 - Du kan kigge mod USA, hvor tjenere mm. tjener en elendig timeløn og er nødt til at gå på tiggefødder hos kunderne for at få drikkepenge, så de kan overleve.
Eller hos de mange der tager ud i verden og arbejder frivilligt. -- Bazinga!
Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede.
FFHAU! #29 Der er en forskel på det frivillige arbejde de laver, og så det som #27 nævner. De får jo både husly, mad, og lignende. Det tvivler jeg på du får af en arbejdsgiver der ikke gider at betale. -- Skulle vi nu ikke lige tage en slapper, bare fordi at manden er liberal? Der er vel intet i vejen med at tro på det, som gavner en selv mest - det vil jeg næsten tro at alle gør, når de sætter deres kryds. Selvom de måske stemmer på Ø, forestiller de sig måske at deres børn får en bedre skole, gamle et bedre plejehjem osv., samtidig med at det hjælper deres samvittighed overfor de hjemløse.. I øvrigt kan vi vel også konstatere at at blå blok i DK stadig er ganske socialistiske sammenlignet med de forskellige demokratier vi kan finde rundt omkring i verden. I øvrigt er det ikke længe siden at liste Ø havde et *meget* tvivlsomt partiprogram, og en "tidligere" kommunistisk Erhvervs- og Vækstminister fra SF... Mon rød blok så i virkeligheden er tættest på socialisme eller kommunisme? Tihi.
#29 USA er et skidt eksempel. Det var kapitalismen som startede al den velstand vi i dag ser - og som trods alt må være bedre, på trods af både Standard Oil, US Steel osv. Men tjener de ikke en ordentlig løn, så tager de jo bare et andet arbejde. Her er US Steel igen et godt eksempel - og så kan vi jo bare glæde os over, at vi ikke bliver skudt, når vi strejker...
Jeg har desuden selv arbejdet frivilligt - med altovervejende grund for at få noget på CV, samtidig med at det jo hjælper på min samvittighed. Vil påstå at dit argument sjældent passer.
Ønsker I at diskuttere kan I da evt. genoplive den tråd som Zubrakowski og jeg havde i gang for en to års tid siden. Jeg er sikker på, at både han og jeg gerne kommer med friske synspunkter - derfor behøver I heller ikke bruge krudt på at svare mig i tråden, da jeg med stor sikkerhed ikke melder tilbage. -- There is a difference between knowing the path and walking the path. http://www.forsikringogpension.dk[...]
Specielt:
Passageren får personskade
Ansvarsforsikringen på den bil, som passageren var med i, dækker personskade på passageren.
Derudover kan disse forsikringer være relevante:
- passagerens egen ulykkesforsikring
- bilulykkesforsikring købt til på bilforsikringen
- arbejdsskadeforsikring, hvis passageren er på arbejde da uheldet sker.
Så hvis man tager en tur med en "uber taxa" og chaufføren ikke har tegnet forsikring på bilen (man er jo villig til at arbejde sort, så hvorfor ikke også undlade forsikringen?), så skal ens egen ulykkesforsikring dække.
Men folk, der gerne liiiiige vil spare lidt moms, skat, og tager chancen med en uber taxa har sandsynligvis heller ikke tænkt sig at betale for en ulykkesforsikring.
Hvem betaler så, når man kører galt? Står tudefjæset så ved kommunen og vil have samfundet til at betale? Altså det samfund, som man så ihærdigt har forsøgt at undlade at betale skat, moms osv til?
Uber er et udenlandsk selskab, der ikke har nogen indberetningspligt til Skat. Så reelt kan chaufførerne undlade at sige en disse til Skat (hvilket nok er fidusen).
Hvis man kører i arbejdstiden med en uber taxa, og hvis man så kører galt, er chaufføren så flink at skrive under på, at det var "erhvervskørsel", når han nu ikke betaler skat? Jeg tror det ikke. Han vil nok påstå, at det var en "vennetjeneste", at køre dig rundt. Og så bliver det svært at argumentere med sin firma-forsikring, hvad man lavede i arbejdstiden i en bil, der kørte "vennetjeneste".
Uanset hvad, så sidder passageren med sorteper.
Det er bare spørgsmål om tid inden tilpas mange er kommet til skade i uber-taxaer, og hele tudekoret står og vræler over, at ingen vil hjælpe dem.
Men men men - som det altid går: Samfundet dækker for tudefjæsene. Så kan vi andre, der betaler moms og skat dække for deres udskejelser. Dejligt! -- #31 Hvem herinde angriber manden for at være liberal? Jeg tror de fleste herinde er liberale i mere eller mindre omfang.
For mig at se har vi en voksen diskussion, hvor det primært er #0, der prøver at hive den ned på et lavere niveau. Jeg ser ikke nogen, der har behov for at slappe af. -- ITX:
i7 4770k
Gigabyte 780
Bitfenix Prodigy For slet ikke at tale om deres app, der suger oplysninger, man ikke har givet lov til... Men det er ikke noget problem for mig, da app'en sikkert ikke findes til WP8 ;) -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil Som jeg ser det, så er det største problem i vores samfund i dag, at alle de forkælede curling-børn som er ved at vokse op vant til at få hvad de peger på, og derfor mener ikke at de skal følge reglerne.
Dette ser man tydeligt her med Uber, at det ofte er meget unge børn/unge som støtter det, for de har som regel ingen eller meget lidt livserfaring og kendskab til erhvervslivet. De mener jo ikke at der er noget galt i at underbyde og bryde loven, for sådan har de jo lært det hjemmefra.
Jeg gruer for fremtiden i vores verden, da det her er bare begyndelsen :( -- Puls er en bonus! #0 bare til info gir din kode "kun" 80 kr kredit i appen.. ikke 300 ;-) -- Online Gaming is the only place it is allowed to shoot stupid people. #35 Du må have det frygteligt med internettet. -- #37 Nix lille ven, jeg har det skam ganske fint med internettet, jeg har været med siden det nærmest startede for alvor i Danmark -- Puls er en bonus! #38 Du er bange for alt nyt, så jeg tænkte at internettet måtte have skræmt dig fra vid og sans. -- #39 Nu må du fandme lige stoppe, du er jo slet ikke gammel nok til at vide hvad samfundet går ud på, og hvad det vil sige at have et job man skal leve af. Er du lige gået ud af gymnasiet siden du synes du er så klog?
Er sgu ved at brække mig over folk som mener at bare fordi det er en ny ide, så skal man skide på dem som kæmper for at tjene penge på en lovlig måde -- Puls er en bonus! NerdsLegend læs #18 kommentar!
Hvis du stadig ikke kan se hvorfor det ikke er godt for flertallet på lang sigt med sådanne firmaer, så læs det engang mere. -- ROG V gene\3570K@4400\NH-U12P\16GB Beast@2200\R9 280@1025\830 128GB\F3 1TB\HCG 620M\S340\U2311h\KONE pure\QCK Mass\G27@GTEYE #40 Stoooop nu med at generalisere...
Det pisse ligegyldigt hvor gammel man er i en diskussion.. -- Vær en mand #42 Nu var det jo så en kommentar til #39 hvor han spørger om jeg skulle være bange for internettet og forandringer. Det er da på ingen måde en generalisering -- Puls er en bonus! #40 Er dit problem, at jeg ikke er enig med dig, eller er dit problem at du ikke kan gøre noget ved det?
Jeg er ikke gået ud af gymnasiet, jeg går ikke på nogen uddannelse og ønsker det heller ikke, jeg har en masse projekter kørende.
[BLUE]Lad os holde de personlige angreb ude af diskussionen.[/BLUE]
#41 Jeg er uenig, og det har jeg vidst lov til at være ifølge jeres håndbog. -- #44 Dog er det også generelt at vi holder hinandens privatliv uden for diskussionerne. Uanset hvad.
Det andet er satme for lavt. -- *(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips. #45 Synes måske bare at jeg skulle ned på øjenhøjde med ham. -- Taxabranchen i Danmark trænger til lidt konkurrence fra folk og virksomheder der ikke spiller helt efter de regler som taxaselskaberne selv har lavet. Det er en brance som er utroligt præget af karteldannelse. Tag for eksempel pirattaxaer, hvis behovet ikke var der, så eksisterede de ikke. Så nu vil jeg bede dig, GhostHuntr om at svare på hvem der har skabt det behov?
Det har taxaselskaberne selv gjort med alt for høje priser i alt for lang tid. Det kan godt ske, at den hårdtarbejdende taxachauffør kommer til at tjene mindre, men det skal han tage op med hans vognmand og ikke forbrugeren der betaler, da der så netop opstår virksomheder og ideer som Uber.
Tag for eksempel Berlin. Prisen for at køre i taxa er langt lavere end i Danmark, ja, faktisk så lav at det kan betale sig af tage en taxa hjem fra byen i stedet for at bruge Uber. Ganske vist så er reallønnen højere i Danmark, men det er ganske enkelt bare en del af problemet.
Jeg vil altid fortrække en taxa, med mindre ham der henter mig på Uber kommer i en dejlig E-klasse. Jeg er fuldstændig ligeglad med om chaufføren har et erhvervskørekort eller om vedkommende der henter mig har en specifik forsikring, da min ryg alligevel vil være dækket. Hvis problemet er så stort ift. erhvervskørekort og forsikringer, så er jeg sikker på, at der nok er nogle der skal brænde nallerne på Uber. Men der er jo endnu en problemstilling, da taxachaufførene godt ved, at det ikke kommer til at ske. -- i7 3820 @ 4,5Ghz, 7970 Vapor-X GHz, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 24GB, Gigabyte X79-UD5 #47
Taxabranchen i Danmark trænger til lidt konkurrence fra folk og virksomheder der ikke spiller helt efter de regler som taxaselskaberne selv har lavet. Det er en brance som er utroligt præget af karteldannelse. Tag for eksempel pirattaxaer, hvis behovet ikke var der, så eksisterede de ikke. Så nu vil jeg bede dig, GhostHuntr om at svare på hvem der har skabt det behov?
Jeg kunne køre til Tyskland og købe en masse dåsecolaer og stå og sælge dem lige uden for Bilkas dør billigere end Bilka kan gøre det. Bilka trænger jo til noget konkurrence. Detailbranchen er ren afpresning! Hvis behovet for billige dåsecolaer ikke var der, så ville jeg jo ikke være der vel? SE, Bilka har selv skabt behovet for pirat-colasælgere som mig! Alle Bilka-ansatte burde arbejde på mine vilkår: Nemlig stå ude i regnen uden forsikringer, varme eller noget. Det er nemlig GOD konkurrence!
Kan du se pointen? Selvfølgelig kan Bilka ikke konkurrere mod mig, der ikke betaler moms, skat eller afgifter, og jeg betaler ikke for husleje eller forsikringer eller personalegoder til personalet, eller pension alle mulige andre ting, som koster rigtige virksomheder penge. Og Bilka kan da ikke holde hele butikken åben lørdag nat kl 02:00, hvor jeg til gengæld kan stå på Strøget og sælge dåseøl uden skat, moms og afgifter. Personalet skal da have ordentlige arbejdstider!
Det er helt godnat at påstå, at taxabranchen har skabt behovet for pirat-taxaer, der snyder i skat og moms. Selvfølgelig kan der ikke være 100.000 taxachauffører på arbejde 24x7 for at der altid er en garanteret taxa til, når DU lige akkurat har brug for den.
Hvad havde du seriøst tænkt dig? Skulle tusindvis af taxachauffører sidde derhjemme og vente på at det bliver lørdag aften, hvor der pludselig er behov for 100.000 taxaer til at køre fulde folk rundt? Og efter de så har været på arbejde nogle få timer, så kan de alle bare daffe hjem igen.
En pirat-taxa-chauffør kan jo fint dukke op lørdag nat og snyde sig til nogle ekstra penge i et par timer, men det kan fuldtids-taxachauffører jo ikke leve af. De er nok enten arbejdsløse, eller har et alm. job på alm. vilkår ved siden af. Så det jo bare "ekstra penge i lommen" for dem. Men det kan professionelle taxachauffører da ikke leve af/med.
Hvis du mener, at det er så mega godt betalt at være taxachauffør, hvad så med at tage et arbejde som det? Det lyder til, at du gerne vil have flere chauffører.
Jeg er fuldstændig ligeglad med om chaufføren har et erhvervskørekort eller om vedkommende der henter mig har en specifik forsikring, da min ryg alligevel vil være dækket.
Du tager bare chancen makker! Men hvis det går galt, gider du så ikke være så flink selv at betale? Vi andre gider kræftedeme ikke gå på arbejde og betale skat og moms og shit for at dække for at lappe dig sammen, når en eller anden stodder har blæst igennem byen i en rusten Taunus for at score profitten, og såsnart han smadrer ind i en lygtepæl, så er han skredet, og bilen var i øvrigt stjålet, så ingen forsikring vil dække for skaderne.
Tag for eksempel Berlin. Prisen for at køre i taxa er langt lavere end i Danmark, ja, faktisk så lav at det kan betale sig af tage en taxa hjem fra byen i stedet for at bruge Uber. Ganske vist så er reallønnen højere i Danmark, men det er ganske enkelt bare en del af problemet.
Større biler som taxaerne ofte er koster 1/3 i Tyskland. Lønnen er omkring den halve. Momsen er lavere. Udgifter til forsikringer er lavere, når bilerne er billigere. Generelt er alt billigere i Tyskland, fordi lønningerne er lavere.
Hvis du synes, det er så fedt, hvad så med at flytte til Tyskland? Evt arbejde som taxachauffør?
Utroligt så mange der mener, at de selv skal have en fantastisk høj løn og fede vilkår, og samtidig skal alle andre stå på spring til at arbejde for dem døgnet rundt til småpenge og under dårlige vilkår. -- #47 Tag for eksempel pirattaxaer, hvis behovet ikke var der, så eksisterede de ikke
Sikke noget sludder. Der vil altid være mennesker, som forsøger at tjene sorte penge. Det er der ingen firmaer, der kan konkurrere med.
Det bliver under alle omstændigheder spændende, hvad Trafikstyrelsen kommer frem til mht. Uber. -- ITX:
i7 4770k
Gigabyte 780
Bitfenix Prodigy Det er tydeligt i denne tråd at der er nogen som ikke aner en pind om taxabranchen, og som tror at man tjener kassen der. Tro mig, det gør man sgu ikke på nogen måde. En taxachauffør kan nem sidde 50-70 timer om ugen i sin vogn og have en timeløn på 50-120kr i gennemsnit. Det er sgu ikke hvad jeg kalder en høj løn for så mange timer.
En vognmand har kun omkring 6-10 % overskud for en chauffør UDEN skader, og en lille bule kan nemt fjerne måneder og års overskud fra en chauffør.
Folk tror at det er taxabranchen som laver reglerne og taksterne, men det er nu kommunerne, samt regeringen som sætter overordnede krav til miljø.
Der er en god grund til at vognmændene har kørt Mercedes i mange år, og det er den serviceydelse som de tilbyder: 24timers værksted og hurtig hjælp. Det er der ikke mange andre der tilbyder, eller i hvertfald var, for der er kommet flere. -- Puls er en bonus! #50 Det er netop fordi det er for dyrt at kører med taxi.
Hvis prisen blev sat ned, så ville taxachaufførene få mere at lave, og deres timeløn ville sandsynligvis stige en smule - iværtfald ikke falde. -- #51
Det er netop fordi det er for dyrt at kører med taxi.
Hvis prisen blev sat ned, så ville taxachaufførene få mere at lave, og deres timeløn ville sandsynligvis stige en smule - iværtfald ikke falde.
Så de holder altså prisen oppe for at undgå at tjene flere penge...
Har du i det mindste forsøgt at gennemtænke dine argumenter, eller har du bare givet op på forhånd? -- #51
Jeg tror at din idé om hvor stort afkastet per kørt km i en taxa er helt hen i vejret. Er nok her problemet ligger.
Hvis du som vognmand sænker prisen, så vil du sænke dit afkast, og dermed give dig selv in vis risiko da du SKAL køre meget mere for at tjene de samme penge. Og så meget tvivler jeg stærkt på efterspørgslen ville stige hvis prisen faldt 5%...
Uber er ulovligt i DK, men svært at retsforfølge, men det er et spørgsmål om tid. Og det faktum at man mener at taxa'er er for dyre, gør det ikke mindre forkert at bruge Uber.
Synes jeg taxa'er i DK er for dyre?
Helt sikkert, men jeg tvivler på vi kan gøre noget ved det... Vores lønninger og diverse andre omkostninger er for høje. Så medmindre vi vil give afkald på noget, kan vi desværre ikke få alt hvad vi peger på. Vil du f.eks. give afkald på sundhedsvæsen og selv betale regningen for så at have gratis offentlig transport og billigere biler?
Eller vil du bare betale 75% i skat og få begge dele?
Ikke rigtigt vel? -- I5-2500K 3.3 GHz, Asus P8P67 Pro(Rev 3.1), 8GB DDR3 1600 MHz Vengeance, Thermaltake Chaser MK-I, MSI N570 GTX Twin Frozr PE/OC, Crucial m4 128GB. #44 #41 Jeg er uenig, og det har jeg vidst lov til at være ifølge jeres håndbog.
Jo det er tydeligt ;) Men når man har en anden holdning, og ytrer sig på et offentligt forum kan det være fordelagtigt at indgå i en diskussion, så man kan tydeligøre ens argumenter overfor andre, Hvis altså man gerne vil tages seriøst :P
Læs du nu lige svar #18 og prøv så at kommenter på nogle af de påstande der fremkommer i #18 og tydeliggør hvorfor du er uenig. -- ROG V gene\3570K@4400\NH-U12P\16GB Beast@2200\R9 280@1025\830 128GB\F3 1TB\HCG 620M\S340\U2311h\KONE pure\QCK Mass\G27@GTEYE #51 lol hvorfor skulke taxaselskaberne have nogen som helst interesse i at holde prisen så høj at folk ikke gider køre med dem? De fleste virksomheder vil jo gerne tjene penge, ikke?
Ret sigende for niveauet af diskussionen med dig :) -- ITX:
i7 4770k
Gigabyte 780
Bitfenix Prodigy #52 #55 Tydeligvis ikke. -- #56 God argumentation - tak for "diskussionen" :p -- ITX:
i7 4770k
Gigabyte 780
Bitfenix Prodigy #12 Tænker lidt det samme :P Det ville vel være det samme som, at give 300,- for, at få lov at downloade en piratversion af Windows :P -- Yay! uber / goldmansachs / google..... finder markeder de så prøver at trænge ind på, i ubers tilfælde taxa, markedet er mættet allerede så det eneste parameter de kan komme ind på et pris ! det vil man forsøge ved at slække på lovkrav, chauffør uddannelse og bil typer samt forsikringer og central personale, alle disse ting på bekostning af samfunds økonomien i danmark og kunders samt ansattes sikkerhed. Rent ud sagt uber skider på danmark og tager de penge ud af et mættet marked de kan få, når det ikke lykkes råber de op om smålighed og jantelov.....
Vi skal ikke lade disse skatte unddragende multinationale svindel ræve komme her og sælge alt der er dansk, vi skal bevare vores danske værdier, heriblandt fællesskab og arbejdsmarkeds lovning, det er værdier som flere generationer før os har kæmpet hårdt for og det har skabt fundament for det velfærdssamfund vi lever i idag, så husk lige det hvis du vil spare 50 kroner på en pirat taxa en dag ! -- Dell XPS 630i / Q6600 / 6950 2GB Dual BIOS / 750W PSU
Opret svar til indlægget: Gratis Uber.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 426 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|