Ganske almindelig sund fornuft - så en pose appelsiner ikke ligepludselig vejer 50kg osv
--
Husk at et kilo fjer, vejer ligeså meget som et kilo sand.
Ellers de almindelige regneregler,
--
verdammte Quantenspringerei.
Lad være med at tænke for meget over lidt åbenlyse ting, det ender altid med at man vælger det forkerte (;
- hvis du kommer i tvivl så vælg det første du kom frem til :b
Skal selv op i matematik torsdag -.-
--
Crimerider...
- Søger gammelt hardware
Brug ikke for meget tid på hver opgave. Hvis du ikke kan komme videre, så gå videre. Også vend tilbage når du har fået en ny ide til hvordan du kan løse den.
--
Cool, tak indtil videre!
Tænkte på nogle vigtige formler, evt. noget trigonometri og sådan noget også? Tips omkring opgavetyper og sådan :)
--
Skype: Crozie3
Mw2
BLACK OPS
Kan man finde en hjemmeside hvor der står hvordan man måler areal osv, hvis man måske glemte det?
Og diverse andre "musts" til sådan en eksamen? :)
-Hører lige med her
--
http://www.leekspin.com[...] Det gør du bare!
tak #4
Gerne også noget om ligninger, er god til hovedregning men har ikke fulgt godt nok med til at kunne mine ligninger godt nok, desværre..
--
Skype: Crozie3
Mw2
BLACK OPS
Må man ikke have formel samling med til FSA
--
verdammte Quantenspringerei.
Jeg skal også op i morgen :)
--
Toppen af selvbedrageri er at fake en orgasme under onani;)
#1 Det skal jeg huske.. :D
--
Skype: Crozie3
Mw2
BLACK OPS
#8 Jo til problemregning må du have hjælpemidler med :)
#9 GL!
--
Skype: Crozie3
Mw2
BLACK OPS
Hej =)
Du skal regne opgaver!!! Forbered dig kun med det. Husk til problemregning at du får point for 4 ting.
Indledende tekst.
mellemregninger
facit
facit (med tekst svar)
fx. Det samlede vægt af mælken er 1,2 L
Alt andet får du ikke point for, dit layout skal være overskueligt, men der er ikke et bestemt krav til hvordan det skal se ud.
Færdighedsregning skal du huske at tjekke enheder, og regn evt. alle opgaver 2 gange, det fjerner også en del fejl.
Sørg for ikke at være nervøs. (jeg ved godt det lyder meget svært, men du er med garanti bedre hvis du tror på dig selv)
Tag noget at drikke med, helst vand. diverse links:
http://www.frividen.dk[...]
http://www.youtube.com[...]
Hjælp til ligninger:
klik ind på
www.Frividen.dk[...] vælg matematik over i venstre side. Vælg Ligninger og tal, til venstre.
--
Mit setup er så ringe at jeg ikke vil poste her. -.- Det er guld:
http://www.youtube.com[...]
Skriv det ned der står på tavlen i notesektionen i din formelsamling, så er du gut to go ^^
Skal også op i matematik i morgen, tror jeg de fleste 9. klasser skal...
--
Synkroniser let filer mellem computere:
https://www.dropbox.com[...] Det er egentlig overraskende, så mange 9. klasser der er på HOL :D
--
#17 Det betyder bare at hjemmesiden har en fremtid ;)
så længe at de svarer ordenligt, og høfligt, behandler andre med respekt så har jeg overhovedet ikke noget imod dem. En dygtig fyr fra niende, kan vel svare ligeså godt som en fyr på 35? =)
--
Mit setup er så ringe at jeg ikke vil poste her. -.-
Tjah, skal sgu også op imorgen. Jeg takker for linket #16, der lærte jeg lige noget nyt!
Ellers held og lykke kl. 9:00 :D
--
Jeg skal også op imorgen. Bare husk at tjekke en ekstra gang og runde op rigtigt. Altså 30,005 bliver 30,01 osv.
Held og lykke du.
--
Skal også op imorgen.. Vi må dog have begrebsbog og alle vores bøger med ^^ :D
--
i7 2600K - Gigabyte GTX570 - Gigabyte P67A-UD4 - 4GB DDR3 1600MHZ CL9 - 1000GB WD HDD - 60GB Corsair SSD - 700W Cougar - CM 690II Advanced.
Hvornår er Cosinus, sinus og tangens blevet folkeskole stof? :O
--
Fedt, det virker sgu! :)
--
Skype: Crozie3
Mw2
BLACK OPS
#22 Tror jeg heller ikke det er, vi har i hvert fald ikke lært det i skolen. Men nu er noget af det da på plads alligevel!
--
Da jeg var oppe i eksamen for 2 år siden lavede jeg først hele opgaven og regnede med den var rigtig. Gik den igennem og tjekkede fejl, selv de steder jeg var 100% sikker på det var rigtigt og rettede de fejl der var, for der var fejl. Og så gjorde jeg det lige en gang til for at være sikker.
Jeg fik 12/12, så det virkede ;)
--
#25 Tillykke! :-)
#14 Hvis du en dag svinger ind omkring Hadsund, så send mig lige en mail, så gi'r jeg øl, cola, whatever - du har seriøst reddet min eksamen! :-D
--
Synes bare folk ska stikke deres hårprodukter så langt op i røven at den vil skrige på en barbering!
#22 - sidste år....................... :(
--
Skype: Crozie3
Mw2
BLACK OPS
#20
Klargør venligst oprundingerne.. Laver nogle gange dumme-fejl i færdighedsregning i de opaver -.-
--
Skype: Crozie3
Mw2
BLACK OPS
#22 Sidste år blev det vedtaget, at folkeskoleelever også skulle have om det :) Jeg går selv i 9., og synes det er ganske rart at få lidt mere på pensumlisten udover den normale hovedregning. Jeg lavede selv 12-taller både i færdigheds- og problemregning i 7. klasse, så føler mig selv sikker på mine karakterer :)
Til jer der også skal til eksamen imorgen:
Bare sørg for at tage det roligt og tro på jer selv, som der også er blevet sagt tidligere. Hvis i føler jer usikre på noget så kig på det og øv det igennem så i kan det :) Så skal i nok komme ud med et hæderligt resultat! Er sikker på i kan meget hvis i tænker jer om.
Jeg er helt rolig da folkeskolens matematik aldrig rigtigt har givet mig noget.. Desværre bliver man så bare nemt en smule useriøs, hvilket kan resultere i dumme fejl. Så selvom i føler jer gode, så sørg alligevel for at kigge tingene igennem, så i ikke bliver trukket ned på noget i rent faktisk har styr på :)
Men held og lykke alle sammen!
--
Det er menneskeligt at fejle.. Totalt sammenbrud kræver en computer med windows
Tak, og i lige måde!
--
Skype: Crozie3
Mw2
BLACK OPS
Held og lykke til alle med deres 9. klasse Matematik :)
--
Nu er det lidt sent, men generelt skal man jo bare løse opgaver. Det er da naturligt at øve mest på de opgaver man er dårligst til.
Held og lykke med det.
--
#22 Hvis du var oppe i dag ville du vide at man i den grad skulle bruge tangens i opgave 3 (og cosinus og sinus, alt efter hvordan man vælger at løse det)
Men udover sidste del af opgave 3 (dumme ligebenede trekant) var det da godt nok en nem problemregning :D (Og færdighedssættet ligeså :p)
--
Synkroniser let filer mellem computere:
https://www.dropbox.com[...] #34 I virkeligheden kunne du køre en hvilken som helst ligebenet trekant af, så længe du brugte det rigtige størrelsesforhold :-)
Men jeg valgte nu at tage den lidt mere rationelle version med trigonometri :P
--
Core i7 920 - 6GB Corsair XMS3 - Asus P6T Deluxe v2 - Gainward GTX 570 GLH - OCZ Vertex SSD 256 GB.
#34
Er sgu også glad for at #16 valgte at poste linket til den video. Vi havde INTET lært om det i skolen. Så var det jo dejligt at det kunne klares på en lille 5 minutters video (;
#34,
kan det passe den helt sidste opgave, var y = 16 / x ?
Synes det virkede lige lovlig simpelt.
--
Var til det i dag, har aldrig hørt om cosnius, hos, og alt det...
Vi havde heller ikke noget om det
--
#34 Mon ikke det er et par år siden, at #22 gik i folkeskole. Jeg gætter på, at vi er mange, som ikke havde den fjerneste anelse om, at trigonometri var blevet pensum.
--
#37
Det var sgu godt! ^^ Tak!
--
#2
Det er jo ikke helt rigtigt.
Kilo = 1000
Så det du siger er, at 1000 fjer vejer det samme som 1000 "sand"
Den rigtige definition er: 1 kilogram fjer vejer det samme som 1 kilogram sand.
--
#41
Godt du lige fik ham rettet der!
--
#38 Du skulle da bruge trigonometri i den ene opgave. Mener, den hed 3.2 eller noget i den stil.
--
Core i7 920 - 6GB Corsair XMS3 - Asus P6T Deluxe v2 - Gainward GTX 570 GLH - OCZ Vertex SSD 256 GB.
#43 i opgave tre, var der i hvert fald en opgave med cosinus/sinus.
Til dem der har været oppe: Hvordan regnede i længden ud på rektanglen? Man fik jo at vide at den ene side var 334 m, og vinklen A var 21 grader... Jeg valgte at lave en skitse af den i målestoksforholdet 1:100, måle siden, derefter gange den op til normal størelse... :D
--
Fuck noget pis. -.- Var jeg den eneste der havde problemer med den sidste opgave i opgave 3?
--
A lie is just a great story that someone ruined with the truth - Barney Stinson.
Den sidste i del 5 var svær :)
- Fik den selv til " y = 16/x "
Hvad med jer andre der har været oppe?
--
TheFreak :)
Setup under profil
#47 Spurgte min mat. lære bagefter - jo det var y=16/x :-)
(var ogs det jeg skrev :p)
Da jeg skrev på papir(stoler ikk på skolens computere) på papir glemte jeg self at strege facit under, men så tæller alle mine opgaver vel ikke som en fejl vel? :-D
--
Synes bare folk ska stikke deres hårprodukter så langt op i røven at den vil skrige på en barbering!
#48 Fedt, så går jeg efter et 12-tal :)
--
TheFreak :)
Setup under profil
#48 Mener faktisk vi fik at vide at hvis vi ikke gjorde det, så talte det som om at vi ikke havde noget facit.
--
#48 - Hvis din lærer og censor bare er i stand til at tænke skal de nok tælle det med. Jeg kunne lige forestille mig de klager der ville komme på landsplan ellers. Det gør det dog langt lettere for dem at rette, hvis man lige husker det.
--
Opgave 3.6, den hvor man skulle vise et eksempel på en ligebenet trekant på 32000m2, værste opgave nogensinde!! :D
(Lige efter 3.1...)
--
Var også oppe idag.
Synes egentligt, at opgave 3 og 5 var rimelig svære.
De var i hvert fald sværere end de opgaver vi plejer at lave, og vi har sku heller ikke lært om Sin, cos og tan, så jeg vidste sku ikke lige hvordan jeg skulle regne den ud i opgave 3.
--
En af mine kammerater svarede på opgave 3.6 ved at sige at længderne var 1000 og 32 m. Jeg har dog været nede i nogle lidt andre tal, men er hans besvarelse "godkendt" ?
--
#54 så længe det giver 32000 m2 er det vel rigtigt?
--
#55 Dunno, jeg blevet irreteret over den opgave, så det endte med jeg bare skrev nogle tal....
--
lol nemmeste matematik prøve ever :D
--
Kan stadig huske da jeg var oppe til matematik prøven :P
dengang handlede opgaven om "Danfoss", det var svær for mig der :P men jeg fik da 7 :D
--
Hvordan var det med den sidste i færdighedstesten? Fattede brik af det skema, men endte med at svare 12:06.
--
#59 Jep, også det jeg svarede, men færdighedstesten var satme nem, iforhold til den jeg fik ved terminsprøven :)
--
#60 Tak, lyder godt. Jeg stormede også igennem, alle dem hvor jeg lige skulle tænke lidt sprang jeg over og tog til sidst :D
--
#59 og #60 Afhvad? Sidste opgave i færdighedstesten, den med hvornår man senest skulle af sted til Holbæk st. - det var sq da 13.35? :-D
--
Synes bare folk ska stikke deres hårprodukter så langt op i røven at den vil skrige på en barbering!
#62 Aha, skal ikk kun sige det... Er selv langt fra sikker på den :S
--
#63 Nu vil jeg ikke lyde overklog, men dobbelt tjekkede den 2 gange, og plejer normalt at få 12, så jeg er ret sikker på det er 13.35 - men nu bliver jeg jo helt nervøs :-D
- I skal jo se på minut talene ude i siden helt til højre. Der kunne man se at fra destination a. til b. var et minut tal på 25 - altså 25 minutter fra det ene sted til det andet, så skal man gå ud fra at man skulle være der senest kl. 14.00 ved b. skulle man altså forlade a. kl. 13.35 senest. :-)
--
Synes bare folk ska stikke deres hårprodukter så langt op i røven at den vil skrige på en barbering!
Tjah ved det ikke.. Jeg kiggede på tiden før 12:06 der var 10:06, så regnede med at der var et to timers interval. Minut tallet var vist 6?
Men tjah, det var nu mere et gæt fra min side :)
--
#65 Sådan kan du ikke regne det ud. Hvis du kiggede til venstre ville du kunne se at intervallet var 1 time, så det vararier, og så kan det jo ikke bruges, men det var da ogs det jeg troede man skulle gøre først. Ang. minuttallet så har du misforstået det. Ja der stod 6 udfor destination a. men du skal tage differencen mellem destination a. og b. hvilket var henholdsvis 6 og 31 - hvilket jo er 25 min. og resten regnes så ud som i #64. :-)
- Men jeg har jo ikke det rigtige svar, og jeg er heller ikke nogen mat. lære så jeg kunne lige så godt tage fuldstændig fejl :-D
--
Synes bare folk ska stikke deres hårprodukter så langt op i røven at den vil skrige på en barbering!
#66 Jeg skal sgu ikke kunne sige det. Det var kun et gæt, så tror heller ikke jeg får den rigtig :) Men så regner jeg med at de andre er rigtige :D
--
#67 Sidder med de sidste to opgaver i færdighedssættet lige her og kan dag give mit besyv med:
Opgave 49 vil give 26 minutter da den afgår fra Vig, Holdbækvej ved minuttallet 59 og ankommer til Stenhus gymnasium ved minuttallet 25.
Opgave 50 Da det fremgår at fra klokken 11.45 - 18.45 vil bussen køre hver time, ved det faste minuttal der fremgår af højre spalte. Derfor skal bussen senest tages kl 13.06 med ankomst kl 13.30 for at være på holbæk st. kl 14.
--
Q9450 @ 3.4GHz
4x2GB Muskin XP-2 DDR2-1066
GA-X48-DQ6
Club3D 4870X2 / 8800GT @ PhysX
#68 Du bliver nød til at forklare lidt bedre, jeg forstår ikke. Hvorfra har du tallene 13.06 og 13.30? :-)
--
Synes bare folk ska stikke deres hårprodukter så langt op i røven at den vil skrige på en barbering!
#69 I tabellen der er en del af opgaven er den opdelt i to sektioner: Første ture og Faste minuttal kl 11.45-18.45. Når man har faste minuttal i en køreplan betyder det at de er gældende hver time. Her står der så 06 ud for herrestrup terminal og 30 ud for holbæk st.
--
Q9450 @ 3.4GHz
4x2GB Muskin XP-2 DDR2-1066
GA-X48-DQ6
Club3D 4870X2 / 8800GT @ PhysX
Det er jeg meget godt klar - noget jeg også har forklaret i #66, jeg spørger om hvor du får 13.06 og 13.30 fra?
- Ja, jeg kan da godt se du sætter dem sammen med at det er starten på en ny time og det var 14.00 senest, og bla bla - you know! :-)
Men jeg kan ikke se sammenhængen mellem 13.30 og at man senest skal være der kl.14.00?
--
Synes bare folk ska stikke deres hårprodukter så langt op i røven at den vil skrige på en barbering!
#69 Du kan se, hvornår bussen ankommer på de forskellige stationer ved afgang senest 11:06, fra busterminalen. Det fremgår, som #68 siger, at bussen ankommer 24 min. senere til Holbæk station. Til højre står der, at ved afgang kl. 11:45 til 18:45 (fra det første stop) afgår budsen på minuttallet 06 fra busterminalen. Dvs. 12:06, 13:06, 14:06 osv. Når man skal ankomme kl. 14, skal man altså tage en bus, der går mindst 24 minutter før kl. 14, men da bussen kun går en gang i timen, skal man tage den 13:06.
Håber, det var rigtigt, kørte den på hukommelsen :-)
--
Core i7 920 - 6GB Corsair XMS3 - Asus P6T Deluxe v2 - Gainward GTX 570 GLH - OCZ Vertex SSD 256 GB.
#72 Korrekt
--
Q9450 @ 3.4GHz
4x2GB Muskin XP-2 DDR2-1066
GA-X48-DQ6
Club3D 4870X2 / 8800GT @ PhysX
#72 Pis, står det nogen steder at det er hver time? Eller er det noget man skal vide? For ellers er det sgu lidt af en dårlig opgave.. Kan selvfølgelig være jeg har overset det :D
--
#72 Ahh - så forstår jeg det straks bedre, takker! :-D
Nå, det var så én fejl :p
--
Synes bare folk ska stikke deres hårprodukter så langt op i røven at den vil skrige på en barbering!
#75 Fuck det, så har du resten rigtig. Det regner jeg så også stærkt med at jeg har! ^^
--
#74 Der står jo "Faste minuttal", det skulle være almindelig viden at det er hver time :) (Kan være du skal køre med bus/tog lidt oftere ;))
--
Q9450 @ 3.4GHz
4x2GB Muskin XP-2 DDR2-1066
GA-X48-DQ6
Club3D 4870X2 / 8800GT @ PhysX
Fucking lorteliv!!!
Vi har ikke arbejdet med det der på vores skole, som var det pensum
Cosinus, sinus og tangens
Så tror man ikke at jeg lige failede 4-5 opgaver... Jeg fattede intet af de 3.X opgaver som omhandlede netop det. :( andre der havde de på den måde? eller kun mig der går på en skod skole
--
Phenom2 965 3.4 BE / HyperX 1600Mhz 4GB
/ Sapphire 6870/ Intel X25-M 80GB/ Define R3/ GA-MA790FXT-UD5P / Pro M850w
Kone,G15,Philips24FullHD
#77 Jeg kører ALDRIG med tog eller bus. Så det kan du som godt have ret i ^^ Nå, pyt skidt!
--
#77
jeg havde glemt noter
så kørte den på hukommelsen(og det gik :D)
Har vi heldigvis arbejdet med. Med 5'eren har vi ikke arbejdet med, men det var ikke spor svært.
Dog kan jeg se, at jeg failede i liiike den første opgave.. God start, hva. Glemte at udregne gennemsnittet, udregnede kun det samlede antal timer.. Flot
--
´
_____________________
..__|___--_"_--___|__..
.._|__~~(~o~)~~__|_..
............../---\...
.............|-----|...
og den var til #78, ikke #77.
--
´
_____________________
..__|___--_"_--___|__..
.._|__~~(~o~)~~__|_..
............../---\...
.............|-----|...
Kan godt selv huske matematikeksamen i 9... I skal bare vente jer, det bliver kun sjovere på gymnasie-niveauet :)
Hvis I har noget som I er i tvivl om, og I kan huske opgaven, så kan I bare skrive den her, så kan vi andre kigge på den :)
--
http://hauthorn-it.dk[...] - Billige hjemmesider til private og erhverv #22 Simpel trigonometri har været en del af trinmål for niende klasse de sidste to år. Altså "pensum"
--
Q9450 @ 3.4GHz
4x2GB Muskin XP-2 DDR2-1066
GA-X48-DQ6
Club3D 4870X2 / 8800GT @ PhysX
#80 noter? tssk.. Det bruger jeg sku ikke :)
Formelsamlingen som man får udleveret er ubrugelig. Så ja. Mine hjælpemidler var en lommeregner,passer, lineal, og vinkelmåler. Jubiii!
Men jeg kunne virkelig godt have brugt min begrebsbog. Der står nemlig alt det der omkring den opgave med den retvinklede trekant. Jeg sad den sidste time og kigggede ned i opgave 3.3 for at prøve mig frem til en løsning... Hader bare når jeg ved, at jeg kunne præstere bedre, og så ikke gør det.
--
Phenom2 965 3.4 BE / HyperX 1600Mhz 4GB
/ Sapphire 6870/ Intel X25-M 80GB/ Define R3/ GA-MA790FXT-UD5P / Pro M850w
Kone,G15,Philips24FullHD
#84 Helt samme her! :)
Klarede dog 3.X :)
--
´
_____________________
..__|___--_"_--___|__..
.._|__~~(~o~)~~__|_..
............../---\...
.............|-----|...
#85 3.3?
og bare i det hele taget...Hvordan fa'en omregner man 21 grader til meter? eller hvad man nu gør :D
--
Phenom2 965 3.4 BE / HyperX 1600Mhz 4GB
/ Sapphire 6870/ Intel X25-M 80GB/ Define R3/ GA-MA790FXT-UD5P / Pro M850w
Kone,G15,Philips24FullHD
#78 samme her mega nederen.
Fedt så har jeg opgave 50 rigtig var også ret sikker på den.
--
#86 Vi har en trekant med Vinkel A på 21 grader og sidelængden AB på 334m og skal vise at lines påstand om at sidelængde BC er 128m.
Da trekant ABC er retvinklet og sidelængderne AB og BC er kateter i trekanten kan vi bruge tangens.
Tan 21 = a/334m Isolerer a og ganger ud.
Tan 21 * 334m = 128,21 meter
--
Q9450 @ 3.4GHz
4x2GB Muskin XP-2 DDR2-1066
GA-X48-DQ6
Club3D 4870X2 / 8800GT @ PhysX
#86 Hvis du vil se hvor formlen kommer fra så se side 30 i følgende PDF:
http://www.ktst.dk[...]
--
Q9450 @ 3.4GHz
4x2GB Muskin XP-2 DDR2-1066
GA-X48-DQ6
Club3D 4870X2 / 8800GT @ PhysX #88 Det giver jo mening :) tak. Nu ved jeg da hvad jeg skal kigge efter en anden gang
--
Phenom2 965 3.4 BE / HyperX 1600Mhz 4GB
/ Sapphire 6870/ Intel X25-M 80GB/ Define R3/ GA-MA790FXT-UD5P / Pro M850w
Kone,G15,Philips24FullHD
#88 Også sådan jeg lavede den :)
Der var også en, hvor man også kunne bruge pythagoras(eller sinus eller cosinus :P)
Der hvor man skulle udregne hypotenusens længde.. Hvad fik folk den til?
Det var opgave 3 et eller andet
--
´
_____________________
..__|___--_"_--___|__..
.._|__~~(~o~)~~__|_..
............../---\...
.............|-----|...
#91 Ja pythagoras ligger da lige for:
Da vi i #88 har de to kateter er det jo bare at losse dem i formlen:
334^2 + 128^2 = c^2
c = 357,69m
--
Q9450 @ 3.4GHz
4x2GB Muskin XP-2 DDR2-1066
GA-X48-DQ6
Club3D 4870X2 / 8800GT @ PhysX
Hallo L? :-D
- Vi har da arbejdet med det der du nævner i #80 - det står i vores mat. bog? :-D
--
Synes bare folk ska stikke deres hårprodukter så langt op i røven at den vil skrige på en barbering!
#92 Super, det har jeg også fået det til!
Lød bare som om, at jeg var nærmest den eneste, der havde fået det resultat, da jeg snakkede med mine klassekammerater :)
Men med sinus og cosinus er der nogle decimalers forskel. skrev dog bare 357 :)
--
´
_____________________
..__|___--_"_--___|__..
.._|__~~(~o~)~~__|_..
............../---\...
.............|-----|...
#94 Hvis du vælger at skrive facit uden decimaler, skal du runde op :) Så det trækker nok lidt ned i pointe i den opgave, da det rigtige svar ville være 358m hvis du rundede op.
--
Phenom2 965 3.4 BE / HyperX 1600Mhz 4GB
/ Sapphire 6870/ Intel X25-M 80GB/ Define R3/ GA-MA790FXT-UD5P / Pro M850w
Kone,G15,Philips24FullHD
tja, det er jo sådan set ikke en direkte besvarelse, men blot en bonus-besvarelse(har også formuleret dertilhørende tekst på den måde)
desuden har jeg pythagoras først
det skal sgu nok gå :D er alligevel blevet optaget på gym allerede x)
--
´
_____________________
..__|___--_"_--___|__..
.._|__~~(~o~)~~__|_..
............../---\...
.............|-----|...
Nu har du sikkert været op, men derfor skader det ikke med et godt råd:
"Læs opgaven og læs den efterfølgende en ekstra gang!"
Jeg har fandme lavet mange dumme fejl, fordi jeg har været lidt for hurtigt. F.eks. at det ikke var x-aksen, men derimod y-aksen, som et omdrejningslegeme skulle roteres omkring. Fandme nitte...
--
Med venlig hilsen
Crotaphytus112
Email & MSN: Stefan_dyr (at) hotmail.com