ALLE spil er i teorien understøttet af SLI, men det er bare ikke alle spil, som genkendes af nVidia's driver.
Det er egentlig ret simpelt, men desværre er der meget BS ude omkring SLI og CrossFire. De understøtter som udgangspunkt samtlige spil, men for alle gælder dog, at driveren skal vide hvilken mode det skal køre i, og her opstår problemet.
For nVidia bliver SLI slået fra, når et spil ikke bliver genkendt. Derfor skal man selv lave en SLI profil, så driveren kan genkende spillet. Alle spil kan nemlig køres i AFR, eneste det kræver er som sagt, at driveren ved det på forhånd. Samme gælder for ATI, dog med den twist, at den aktivere "AFR" eller SuperTiling som udgangspunkt (kan ikke huske hvilken), når driveren ikke på forhånd kan genkende spillet.
Nå tilbage til det med ydelsen. Det svinger imellem 100 og 180%. De 170+ er dog for rimelig vilde spil i halv krævende settings, som måske ikke er spilbare. Det er en nogenlunde vej til lidt længere levetid for din comp, men pris/ydelses-mæssigt er det uholdbart. Betragt det som en mulighed for at forlænge dit system lidt og få flere FPS uden den store investering, men en videre holdbar langtids investering er det ikke.
--
Tast for HardwareOnline.dk: http://dolphin.twistification.net[...] (Team name: HOL.dk)