* Uofficiel Black/White liste V3
|
Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Fik et BRUGT X800 kort fra EDB-butik.Af Gigabruger Allan / Kolding | 30-09-2004 06:56 | 2992 visninger | 110 svar, hop til seneste
Ja...jeg fik så mit nye Sappihre X800 Pro VIVO kort igår.
Betalte kr. 3599- for det + Porto.
Da jeg åbnede det kunne man se at det havde været brugt.
Der var gammel kølepasta på ram m.m.
Som om der havde været en anden køler mont.
De med følgende cdér var også helt fedtede til.
Kassen som det lå i var også meget ridset.
Ja....det ryger retur.
Hvor bliver man da skuffet over sådan en handel.
Spec. når det er fra en af de mest kendte EDB butikker på nettet. --
Asus P4C800 Deluxe, 3,4/fsb 800, Radeon 9800PRO,
1GB HyperX PC3500, Samsung 160 GB SATA, NothQ 400Watt
Antec Performance One P160 Kabinet.
#60
Arh ok SHG beklager og tilbyder at dække dine udgifter og oven ikøbet tilfører dem selv en udgift ved at sende det med lørdagsexpress så du kan nørde i weekenden.
"Men alligevel tankevækende." .....WHAT!!!!!!!
-Det er da KRANS tankevækkende....det eneste der er tankevækende er at du plasker en historie op omkring SHG og deres dårlige service, som så viser sig at være fuldstændig ubegrundet, da du tydeligvis ikke har haft kontakt til dem før du oprettede denne tråd.
-Det er tankevækkende at du ikke engang giver dem en chance for at rette deres fejl før det skal pladres ud på en tråd der ender med 60 indlæg. 60 forbrugere der nu måske styrer uden om SHG fuldstændig ubegrundet.
-Det er tankevækkende at du ikke er klar over at "Hvor der er mennesker, er der fejl".
Kunne jo være at de havde en ny dude på oplæring i deres returafdeling der bare er en total knaldperle, who knows.
Bare fordi man har lagt 3500,- hos en forhandler(der forresten sikkert kan får lov at tjene en 50er på det) (og du oven ikøbet har 14 dages returret på!)betyder det vel ikke at man ikke kan have have en smule forståelse eller i det mindste give dem en chance for at rette deres fejl før man lave en tråd omkring "åhh hvor skuffet man er" og "ihh hvor man dog er blevet tråd over tæerne".
Tråden er IMO fuldstændig meningsløs!
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvor købte du det? -- Vi lister os afsted på tå når vi går ud og røver. Vi røver bare det vi må og det vi nu behøver..... Ja, hvor? Det er da hvad man kan kalde en decideret skandale.. -- Happiness is only one of several important factors in the life of a human.. Jeg købte også et grafikkort fra SHG.dk, som viste sig at være brugt.
Det var et PoV GeFORCE 6 6800. Der var støv i blæseren, embalagen var brudt, og der manglede faktisk pappen der skulle holde det hele på plads inde i pakken.
Så jeg fik så et nyt et.
#0 - Du skal bare sende det tilbage hurtigst muligt. Du har jo 14 dages fuldreturret, så benyt dig af den, eller skriv til dem at du har modtaget et brugt kort; så får du helt sikkert et nyt! -- [AMD Barton 2500+@3200+][Abit NF7 nForce2][512MB PC3200][Seagate 80GB][GeForce3 Ti200][300W SeaSonic][Logitech MX510][Black Icemat]
nVidia - the way it´s meant to be Played! #1 & #2 - Check hans Topic! -- [AMD Barton 2500+@3200+][Abit NF7 nForce2][512MB PC3200][Seagate 80GB][GeForce3 Ti200][300W SeaSonic][Logitech MX510][Black Icemat]
nVidia - the way it´s meant to be Played! Så længe vi nørder vil sende vores hardware tilbage efter 14 dage, kan vi også forvente at FÅ hardware som andre har haft i 14 dage. Vi kan ikke få begge dele - forventer du at butikkerne bare skal smide de varer ud som andre har returneret indenfor fortrydelsesfristen? -- P4 3.0 @ 3.6 Ghz, 1GB Dual Corsair TwinX PC4000, Asus P4C800-D, Alpha 8942+19db Papst, Radeon X800 Pro @ XT 256mb, 21" Philips. Lian Li P65-B. #0 kan ik se problemet hvis det virker og alle cderne er der... nogen skal jo have de ting, som mange forkælede unger tror de bare kan sende tilbage fordi de kan.. der er noget der hedder moral.. tror mange mangler det.. -- yo friend #6 det har du delvist ret i, men læs lige #0 igen. avde ik noget imod at få et der havde været retuneret, men så havde jeg forvntet at få en vare, i NY stand, eller ihvertfald MEGET TÆT PÅ. jeg ville sku ik finde mig i at kortet var smurt ind i kølepasta som om køleren havde været skiftet, og en ridset kasse heller ikke.
når man betaler 3500 for et stykke hardware, skal det f.... være iorden, uanset om et er en retuneret vare, eller "ny". hvis #0's udsagn er rigigt forstår jeg ikke forhandleren overhovedet har taget det tilbage.
så send det tilbage i hovedet af dem, men som sagt vil jeg give #6 ret til en hvis gred, sålæne varen bare er i 99,99% ny-stand -- nørd er ikke negativt.
jeg er nybagt Athlon 64 mor:)
msn: [email protected] Jeg vil delvist give #6 & #7 ret, men hvis man kan se at der sidder kølepasta, som tegn på at der har været monteret en anden køler, så er det er ikke rimeligt at "sælge den videre" jeg ville helt klart få den byttet, da det pludselig kan være dig der står med aben hvis du skal have kortet til rma. Men hvis bare pakken har været åbnet/kortet brugt, så ser jeg ingen grund til at bytte, medmindre det er defekt, da det hardware butikkerne ellers ville brænde inde med temmeligt mange kort fra forbrugere, som har sendt deres kort tilbage uden grund. -- ASUS P4P800 / PIV HT 2,80 - Swiftech MCX4000B - 19dB Papst / WD Raptor 10K 74Gb / 2x256MB HyperX 2x256MB GeIL PC3500 / Radeon9800 256MB / Lian Li 6070A / 17" TFT 172X / Logitech MX700 - IceMat. #8 - så længe varen *virker* perfekt... bevares, der skal ikke være "smurt ind i kølepasta" men mon ikke vores ven i #0 overdriver en *lille* smule måske? -- P4 3.0 @ 3.6 Ghz, 1GB Dual Corsair TwinX PC4000, Asus P4C800-D, Alpha 8942+19db Papst, Radeon X800 Pro @ XT 256mb, 21" Philips. Lian Li P65-B. #7 hvad ville du egentlig sige til at have bestilt en ny bil, og få en der var småridset, hvor olien sejlede i motorrummet, og bilen måske var beskidt invendig? "kan ik se problemet hvis det virker og alle cderne er der" den holder jo ik helt vel? (nu var det her måske en lidt dårlig sammenligning, men lige hvad jeg kunne komme på) -- nørd er ikke negativt.
jeg er nybagt Athlon 64 mor:)
msn: [email protected] #7
Jeg personligt vil skide på moralen, når man køber noget nyt og betaler fuld pris, skal vareren også være ny.
Hvad når du gå i netto og køber en litter mælk er det så i orden at der lige er en der har taget en slurk, og sat den tilbage?
Næ det skal være som hos Elgiganten når ting bliver leveret tilbage bliver det sendt tilbage til fabrikken og gjort rent, og gennemtestet, og så tilbage til butikkerne. -- #10, jo det kan du måske have ret i, og man kan jo også lave om og sige, hvis der har været tegn på at køleren har været skiftet forstår man da ikke at butikken overhovedet har taget kortet tilbage, det havde jeg sku ik gjort -- nørd er ikke negativt.
jeg er nybagt Athlon 64 mor:)
msn: [email protected] Jeg synes de burde høre det sådan at når man har lagt kortet i indkøbskurven, så blev man spurgt om man kunne tænke sig et brugt kort og så spare f.eks. 100kr på det. Så ville de fleste garanteret tage det brugte kort helt frivilligt. I hvert fald hvis der var samme garanti på som et nyt. Og så ville de aldrig få brok over at de sendte returnerede varer ud. -- http://www.casetech.dk[...] - Casemodding: billeder og guides
"Jamen en tundra kan da ikke... 80!"
MSN: [email protected] #12 - *er* du så dum, eller lader du bare som om?
En liter mælk hvor der er taget en slurk af er ikke det samme som "et lukket karton mælk, med en plet på siden af kartonen" - hvis i lige gider lave en liste over jeres navne og sende til butikkerne, så i kan blive udelukket fra 14-dages-retur-reglen, så vil det være fint...
Så længe hardwaren VIRKER perfekt (du har stadig fuld garanti) og alt der skal medfølge er i kassen, hvad er problemet så? Damn, folks børn er godt nok blevet forkælede.
*piv* Jeg vil ikke have det her kort, kassen er ridset *piv*
Fint, så stil dig fucking bag i køen hos support og lad andre få de kort i kasser der ikke er perfekte nok til din affaldsspand eller hardware-kasse-stash-på-loftet 20 sekunder efter det er kommet ind ad døren.
Klart, er det SMURT ind i kølepasta, er det en ide at kontakte forhandleren og gøre opmærksom på det - men med den moral og kampwhinermentalitet der er i dag, så var det sikkert nok en lille overdrivelse fra #0 - han lyder (al respekt) lidt som en fornærmet teenager siden han blæser en sag sådan op. -- P4 3.0 @ 3.6 Ghz, 1GB Dual Corsair TwinX PC4000, Asus P4C800-D, Alpha 8942+19db Papst, Radeon X800 Pro @ XT 256mb, 21" Philips. Lian Li P65-B. #13 - og så ville der have været en tråd herinde om hvor latterlige det-og-det firma er , fordi de ikke ville tage hans kort retur selvom blæseren havde været skiftet... ikke? Det er bare den samme "onde" cirkel af mennesker som er vant til at få i hoved og røv, der både vil blæse og have mel i munden. -- P4 3.0 @ 3.6 Ghz, 1GB Dual Corsair TwinX PC4000, Asus P4C800-D, Alpha 8942+19db Papst, Radeon X800 Pro @ XT 256mb, 21" Philips. Lian Li P65-B. #15, rolig nu, gear da lige lidt ned, han har jo ret lidt hen af vejen, og igen, du aner ikke om han har ret i det med kølepastaen, han kunne jo faktisk have ret, har du tænkt på det?
personligt synes jeg 14 daages returretsreglen er en underlig ting, og når man har købt og tilt en vare burde det være bindende. det kan da heller ikke være rigtigt at forhandleren skal "betale" for nogle doske brugere der skal sende tilbage, men solgte de det meget billigere vil hele deres fortjeneste ryge (+ mere formegentlig) der burde faktisk være en "selvrisiko" på måske 100-150 kr. -- nørd er ikke negativt.
jeg er nybagt Athlon 64 mor:)
msn: [email protected] Jeg kan ikke se at en forhandler tager en åben varer tilbage (brugt) Og ja man burde tilbydes et afslag for en (brugt) vare (100-200) det taber de altså ikke på , tværtimod... hvis folk blev ved at få et brugt kort og sende tilbage fordi de regende med et nyt ville forhandleren til sidst sidde med en bunke hardware han ikke kan sælge eller bruge.
Der er da "mange" butikker udenfor netbutikkerne der ikke modtager vare i brudt emballage (så længe det ikke er pga tingen ikke virker).
Jeg synes det er okay han er utilfreds, men han kunne også istedet for at retunere det kontakte butikken og gøre dem opmærksom på ideen og evt. få et afslag eller (en musemåtte) hehe som plaster på såret...
Lige nogle få morgenord -- http://service.futuremark.com[...]
doom3 800x600 medium enig med the688.
Situationen bliver forstærket af folk der bestiller et kort, tjekker oc muligheder eventuelt muligheder for at åbne piplines, og hvis det ikke lige passer dem sender de det tilbage på 14dags reglen, det er klart for latterligt. -- Vil du låne server til dit hjemme lan, så smid mig en email. #0
jeg var ude for nøjagtig det samme,, bestiller mit X800PRO får et brugt tilsendt..
(kortet virkede fint) men hvor ved jeg fra at det ikke er oc voldtaget mm..?
og de 2 spil der fulgte med var blevet aktiveret online så dem kunne jeg ikke bruge.
så er det så her min dobbel morale kommer ind i billedet,, for jeg ved godt at de 14 dages retur ret er til vores alle's fordel. men er selv sælger og hvis vi for noget retur og det har været åbnet og måske brugt sætter vi prisen derefter.. ca.10-15%
men jeg blev meget skuffet og ringede og forhørte mig om de her 10-15% men ak nej.
sendte det rerur fik et nyt.
#12 du kan jo ikke sammenligne din tur i netto og mælken
med sådan en retur sag med et gfx ;)
kald mig also dobbelmoralsk.. kan ta det
når jeg bestiller nyt forventer jeg nyt,, ikke noget fra deres rodebutik. -- Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu
Ge*Cube X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS
160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1. er divs. hardware ikke som nyt, og her tænker jeg speciel på om pakningen til software er brudt(et godt tegn på at den har været anvendt før), så skal de have lortet retur med medelse om at vare var "brugt" ved ankomst.
Jeg har selv fået en hardisk som havde været anvent, folie pakningen var brudt og der var sat tape på posen, samt kunne jeg se at der var skru mærker og små ridser ved hardisken.
Anmodning om bytning og ikke pengene tilbage, for så er der større forståelse fra butikkens side.
Min dårlige oplevelse var fra multimediawold, men se evt. altid http://www.firmatjek.dk[...] og http://www.firmacheck.dk[...] inden du køber fra et sted.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Sidestiller mig med the688 her.
Hvis man er klar over at der findes 14 dages fortrydelsesret, har man i min mening ingen ret til at være forarget over at få et kort som har været ude af huset før.
Smurt ind i kølepasta er uacceptabelt, det skal butikken selvfølgelig sørge for ikke sker.
Problemet er bare at det lyder som om at det forargelige er at man overhovedet KAN få tilsendt et brugt kort, og ikke det at manden fik et brugt kort som ikke var istandsat / renset.
Hvis nogen skal forarges over noget, bør det være over at butikken ikke har taget sig tid til at rense kortet og evt. lægge en seddel i hvor der står det er testet (som mange butikker gør med returvarer). Ikke over at man kan få brugte varer, for forarges man over det, bør man ikke handle over nettet. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. er divs. hardware ikke som nyt, og her tænker jeg speciel på om pakningen til software er brudt(et godt tegn på at den har været anvendt før), så skal de have lortet retur med medelse om at vare var "brugt" ved ankomst.
Eller også skulle man antage en realistisk indstilling til det at nethandle. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #23 var til #21 -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hejsa igen.
Sidder lige på arbejde, så kan ikke følge helt med
i min egen tråd.
Men jeg ville ikke lige skrive hvor jeg har købt det, da jeg
trode at man ikke måtte gøre det her på HOL.
Men det er købt hos SHG !!!!!!
Og jeg er helt rystet over sådan noget svineri.
Jeg har taget et par billeder og sendt til SHG, så nu
ser vi hvad de siger her efter kl. 10.00,når jeg ringer til dem.
PS. Jeg har ikke læst alle jeres indlæg i nu pga. arbejde. -- Asus P4C800 Deluxe, 3,4/fsb 800, Radeon 9800PRO,
1GB HyperX PC3500, Samsung 160 GB SATA, NothQ 400Watt
Antec Performance One P160 Kabinet. #22
for forarges man over det, bør man ikke handle over nettet.
jeg handler på nettet og jeg handler i den lokale.
og begge steder forventer jeg at når jeg køber nyt for jeg (ubrugt) nyt.
ligegyldigt hvilke retur regler de hver i sær har.
-- Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu
Ge*Cube X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS
160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1. Denne sag er vel lidt pendant til tråden med SHG og det moddede Kabinet.
Dete grafikkort har jo helt klart været moddet af den 1. ejer (eller af EDB-butikken??).
Der er derfor ingen returret.
Kortet burde derfor være solgt som en demo med 300-400 kr i besparelse.
Syntes egentlig at et gebyr på 10 % eller min. 150 kr. for at returnere en åbnet vare er fair nok for begge parter, da varen jo ikke kan sælges som ny igen.
havde jeg modtaget sådan et dyrt grafikkort, så ville jeg klage, hvis varen havde det mindste tegn på at have været åbnet før. Jeg ville forvente en ny vare eller et klækkeligt afslag på prisen, måske 500 kr. i dette tilfælde.
Det skal bemærkes, at jeg ikke er teenager, men far til en... -- Hvorfor gøre det idag, hvis det kan vente til i morgen. butikken skal selfølgelig se om det de får retur er i væsentlig samme stand som et nyt.
det er butikkens fejl hvis de tager noget retur der er smurt ind i kølepaste og noget af indpakningen mangler.
men er det som nyt så ser jeg ingen grund til at retuener det hvis man får et der har været brugt.
hvis man selv bruger sin returret må man også være villig til at modtage noget der har været i brug.
men alt formange bruger de 14 dages returret til at teste oc og ocer det ikke lige som de vil sender de ting retur det er for latterligt. -- |Asus P4C800-E Deluxe|Intel P4 [email protected]+|GF6800U|
|Corsair 1GB PC4000 DDR XMS Dual|Pioneer DVR 107D| Hvis man bestiller en ny vare, så må det mindste da også være at den vare man får den er ny og ikke har været brugt, også er jeg ligeglad om det koster 100 kr eller 4000 kr.
For som folk også er inde på det gfx kan jo ha været oc og måske har den person fucket noget op også har han sendt det tilbage, og de spil der som regel følger med kan jo være aktivere også har man ikke en skid og bruge dem til.
Så kan i sgu for min skyld kalde mig for en forkælet møjunge på 36 år jeg er ligeglad, for bestiller jeg noget nyt, ja så skal det ikke været brugt også er jeg ligeglad om den mand/kvinde som har købt det bare lige har taget det ud af æsken og har fortrudt sit køb. -- Du kan ikke lave noget idiotsikret, for idioter er utilregnlige
http://service.futuremark.com[...]
http://service.futuremark.com[...] #26
Ja, det kan jeg forstå du gør - og det påstår jeg er en forkert indstilling.
#25
Det er en fejl der er begået. Easy boy, prrr. De har ikke svinet kortet til fordi de vil drille dig... :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #15 Hvis du så skal hente mælk og der er en der er faldet på gulvet. Den er smurt ind i et eller andet klistret stads, den er bulet, der er MÅSKE hul i.... Hvad gør du så??
Køber du den eller giver du den til folkene på lageret??? Nogen skal jo købe den efter din mening :) -- #30 ja hver sin smag hver sin handel :)
dette er en ren præncip sag for mig. -- Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu
Ge*Cube X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS
160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1. #31
Så giver man den tilbage til lageret - men der skilter butikken heller ikke med at der er 14 dages returret på alle varer, så man ved jo ikke at man kan risikere at få en afprøvet vare.
Det gør de på nettet. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvornår er en vare mangelfuld?
Hvis en vare på leveringstidspunktet har en fejl eller ikke svarer til, hvad sælgeren har lovet, lider den af en mangel.
Citat fra købeloven :
Varen har en mangel hvis:
Varen ikke svarer til den betegnelse, den er solgt under. Varer, der er solgt som "nye", skal selvfølgelig også rent faktisk være nye. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Fatter ikke hvorfor netbutikkerne ikke bare bruger de returnerede varer i systemer de selv samler. Så er der jo ingen der kan se det! -- P4 3GHz - 1Gb RAM - 36 GB SCSI - GF6800GT #35
Det gør de også! - I stor stil.
Der er bare flere returvarer end de kan nå at bygge, også fordi returvarer er meget blandede varer og der tit kan gå en rum tid inden der bestilles en PC med netop returvaren i. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. det er jo ris til os selv for skal butikkerne til at sætte brisen ned på vare der er taget retur så sætter de bare prisen op på de "nye vare" -- |Asus P4C800-E Deluxe|Intel P4 [email protected]+|GF6800U|
|Corsair 1GB PC4000 DDR XMS Dual|Pioneer DVR 107D| Ja, men jeg tænker på at X800 jo er det hotteste i disse dage så der må jo blive langet en del over disken.
Har selv brugt de 14 dages returret, men så har varen squ også været i yderst god stand uden brug af nogen software. Brugte den fordi det kort jeg købte lige var overkill nok. -- P4 3GHz - 1Gb RAM - 36 GB SCSI - GF6800GT #7 ikke på vildkår om jeg ville give fuld pris for en brugt vare, så er det jo en demo vare og prisen skal nedsættes, oxo selv om det bare har været pakket ud og ikke er brugt. -- P4 2.6GHz 800FSB, ABIT IC7 MAX3, 2x512MB HyperX PC3500, 120GB Western Digital, 160GB Segate S-ATA, Sapphire 9800Pro, Audigy 2 ZS, 17" TFT Fujitsu, Logitech Cordless Desktop MX. Nu er der andre butikker end netbutikker med returret, f.eks elgiganten. Der kan de godt finde ud af at nye varer er NYE, og varer der kommer retur sælger de så lidt billigere i en rodekasse. Hvis man betaler 3500 kr for et nyt gfx, så forstå jeg sgu godt, man bliver lidt sur, når man ser det er brugt. En del af glæden ved hardware køb, er jo når postbudet ringer på døren med en lækker kasse i hånden, og det er da lidt nederen. når man så ser den har været åbnet før. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #40
Og i Elgiganten betaler du så også 10% ekstra for varen.
Anyway - folk kan jo sige hvad de vil. Så længe der er denne lovliggjorte dobbeltmoral vil fænomenet fortsætte, og folk vil fortsat modtage brugte varer.
-- ICQ 7505495 / MSN [email protected] / IRC #hol.dk @ QuakeNet
Kig ind på IRC, der hygges!
#41 og vi sender dem så retur og forventer nyt..
denne tråd kan køre i lang tid hva ;) -- Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu
Ge*Cube X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS
160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1. #41
Nu er en netbutik normalt billigere, netop fordi de ikke behøver at dække udgifter til en rigtig butik. Og hvis SHG mener de taber penge på varen, så må de bare sætte prisen op. Så kan vi jo altid finde et andet sted at handle. En vare der er købt som ny, skal selvfølgelig være ny, hvis de ikke kan overholde det, så må de skrive det på deres side, så kunderne kan se det, før de modtager varen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #43
Selvfølgelig skal den være ny, men du kan dælme ikke forlange at en afprøvet vare (som er i samme stand som ny) ikke kan sælges som ny.
Alt andet er urealistisk. -- ICQ 7505495 / MSN [email protected] / IRC #hol.dk @ QuakeNet
Kig ind på IRC, der hygges!
Jeg syns at det er yderst uheldigt at moralen her inde er at fx. #27 bliver NØDT til at gør opmærksom på at han ikke er teenager... det er satme et tegn på at de fleste her inde sætter sig selv højest, og mener at alle andre er nogen tumper.
Hvorfor fanden skal folk sidde og tænke "Jamen #0 overdriver nok, for jeg tror han er en forkælet teenager".. Det er da for klamt at man evig og altid skal angribes med noget, når man opretter en tråd her inde.. Hvorfor kan folk ikke bare svare på det som bliver spurgt om, eller holde sin kæft, eller i det mindste komme med noget som kan bruges i sammenhængen.
Min mening til #0 er at sådan som jeg læser det han skriver.. så ville jeg også helt klart sende kortet retur. Uden at blinke med et øje.. hvis der er tydelige tegn på at det har været moddet, så ville jeg slet ik turde beholde det alene ved tanken om der så måske kunne have været forsøgt flashing af bios, og hvem ved hvad.. Havde kortet set nyt ud, og bare æsken åbnet, og spillene lidt fedtede.. så ville jeg være ligeglad.. Så har jeg lidt den holdning at hvad man ikke ved, har man ikke ondt af, og så gad jeg ikke bruge tid på at tænke på om det havde været OC'et, eller noget.. Mit råd til #0 er bare at sende kortet retur og bede om et nyt! -- Samsung 172X 17" TFT ~ diNovo ~ Antec 480W PSU ~ DVD±writer 8x/8x ~ 160GB sata ~ P4C800-E Deluxe ~ P4N 2.8Ghz 800FSB ~ Radeon 9200 SE ~ Audigy 2 ~ 2x512 PC3200 Geil ~ CM Stacker (juli: X800XT) man kan da ikke forlange fuld pris for et brugt kort... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvis CD'erne har været åbnet og der er kølepasta på kortet, så er det dælme heller ikke nyt, hvis jeg ikke kan se forskellen, ja så er det nyt for mig, men hvis jeg kan se cd har været brugt, så kan jeg godt regne ud det ikke er nyt. Hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
jeg ville godt nok også blive skuffet hvis jeg havde bestilt noget nyt hardware til 3500,- og man så finder ud af at det har været brugt, jeg ville også bede om et nyt.
-- P4 3Ghz/800fsb.-.P4S61.-.512Mb RAM 2700.-.Geforce 4 Mx440.-.Windows Xp Dansk SP 2.-.Internet 1024/128 Dansk kabel TV.-.Logitech Mx500.-.Steelpad 4D. Enig med #46 -- P4 3Ghz/800fsb.-.P4S61.-.512Mb RAM 2700.-.Geforce 4 Mx440.-.Windows Xp Dansk SP 2.-.Internet 1024/128 Dansk kabel TV.-.Logitech Mx500.-.Steelpad 4D. Dvs at al hardware der er returneret pga 14dages reglen bør destrueres eller hvad ?.
Hvis det er folk hensigt at bestille en kort overclocke det og så sende det retur ja så er det da lige dem der er med til at bidrage til en stigende omløb af "brugte kort". Sådan en indstilling synes jeg er forkastelig. 14dages reglen er til for hvis varen har mangler, ikke virker, ikke fremstår efter hensigten eller ikke passer een. Ikke for at vi skal "teste" hardwaren for om den er god nok og så sende den retur hvis ikke.
Jeg er 100% enig med L00t og the688 !.
Jeg ser INTET problem i at få et brugt kort. Om der er støv i blæseren vorherre bevars, jeg har STADIG 2års reklamationsret jeg kan bruge uanset hvad.
Hvis fx CD'keys el. køleren har været afmonteret og man fysisk kan se det ja så er det en mangel ved varen og så kan man sende den retur. Men efter min mening hvis både kort, bundle og resten fremstår i fin stand uden mangler ja så kan jeg sgu ikke se problemet i om kortet er blevet "prøvet" kørt
Jeg selv modtog engang et brugt Radeon9800Pro 256mb kort men det whinede jeg da slet ikke op over, det fungerer sgu fint og bevares der var en ridse i kassen men det kunne jo også have været sket under transport.
Min pointe er at hvis det direkte er synlige mangler på den ene eller anden led så bør man returnere, men hvis ikke så ser jeg absolut intet problem. -- >Simplified PC Specs<
http://www.overclocking.dk[...] Nu skal i have en positiv oplevelse med en brugt vare...
Købte for 2 måneder siden et bundkort til 400 (alt inlk) og så til min overraskelse at posen havde været åbnet også CD'en så tænkte straks, nu har jeg fået et defekt kort.... men hov hvad hva det? der sad sku en CPU i...ups en lille fin P4 2.6 800...hyggeligt.... afventede situation og bestemte mig for ik at kontakte firmaet og har intet hørt fra dem selv.... Så der sidder nok en derude der var utilfreds med sit bundkort og ville have det byttet efter brug.... Men han skød sig selv i foden nok, ved at "tror" han kunne benytte byttegarantien som han vil, for alt fungere fint nok...han var nok ikke tilfres med bundkortet alligevel...
Hans tab og mit vind.... så kan han lære det.... hehe
cheer up -- http://service.futuremark.com[...]
doom3 800x600 medium Hele polemikken i denne tråd lader til at hænge på om man 'holder' med forbrugeren eller forhandleren. Jeg er kritisk forbruger og vil selvfølgelig ikke spises af med noget brugt.
Man har jævnfør købeloven 14 dages returret fordi man IKKE, som i en alm. butik, ved handel på nettet har mulighed for at se varen inden køb.
At nogle overclocker mm. og så evt returnerer et brugt kort, er fuldstændigt ligegyldigt. Havde jeg haft mulighed for at se varen INDEN jeg købte den, så ville jeg jo heller ikke vælge at få et brugt kort når der ligger et nyt ved siden af - da især ikke når butikken tager det samme for det brugte!
Har kortet været brugt, så tilbage med det, da man jo kun har garanti i de første 6 måneder og reklamationsret derefter op til de 2 år. Og garanti og reklamationsret er altså ikke det samme!
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #50
Dvs at al hardware der er returneret pga 14dages reglen bør destrueres eller hvad ?.
Hvis det er folk hensigt at bestille et kort overclocke det og så sende det retur ja så er det da lige dem der er med til at bidrage til en stigende omløb af "brugte kort".
nu er det jo bare sådan at de fleste jeg har hørt om der har fået et brugt kort, er ikke oc'r
og self skal de kort der kommer retur ikke destrueres, de kunne f.eks sælges med 10-15% dekort. det burde der være råd til med alle de kort der købes nu til dags.
men for at ta et eks. til det du skriver..
så er det jo også alle de billister der kører for stærkt, der er skyld i at der er så mange foto vogne rundt omkring ik ;)
ville du uden nogen form for runker i panden tage imod et brugt kort som du lige har betalt 3500 kroner for, og slet ikke vide hvad dette kort er blevet udsat for af diverse ting.? -- Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu
Ge*Cube X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS
160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1. hmm hvorfor dælen virker kursiv kun nogel gange ?? -- Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu
Ge*Cube X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS
160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1. Hvis der er nogle, der er umoralske, må det være folk der sender varer tilbage, hvis de ikke kan clockes eller moddes, de er sgu da dem der udnytter returretten, og ikke folk der bare vil have en ny vare, når man nu engang har betalt nypris -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ingen kan lide at få et brugt / afprøvet kort tilsendt - det er fastslået.
Men at råbe SVINERI fordi et firma har lavet en fejl og glemt at tjekke / rengøre et grafikkort, som de ved lov er påduttet at tage tilbage, er ignorance IMO.
Som the688 skriver, ville der opstår præcist samme ramaskrig hvis butikken havde nægtet at tage kortet tilbage. Min sympati ligger i forvejen hos forhandlerne, men bliver kun rykket endnu mere, når jeg ser de udsagn folk kommer med her i tråden. Det nærmer sig hykleri :/
Man vil gerne nyde (returret) men ikke yde (tolerance)... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ja, man vil gere NYDE nye vare og den lovpligtige returret og til gengæld YDER man en betaling for varen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #58
...Som er væsentligt mindre end hos en 'rigtig' butik. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ja. SHG har givet en stor undskylding.
Jeg skal blot sende kortet retur, og de
betaler også mine udgifter til porto.
De sender et nyt Fredag med Lørdagsexpress på SHG´s regning.
Så sagen er vel ude af verden.
Men alligevel tankevækende.
-- Asus P4C800 Deluxe, 3,4/fsb 800, Radeon 9800PRO,
1GB HyperX PC3500, Samsung 160 GB SATA, NothQ 400Watt
Antec Performance One P160 Kabinet. #59
Måske er betalingen mindre end en butik i byen, MEN det ændrer ikke ved at det er de samme varer der sælges. Ingen forretningsdrivende har nogen form for forretning hvis de ikke kunne tjene penge - så om du sælger meget med lavere avance eller lidt med større avance kan være lige meget.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #57
Nu er returretten nok ikke noget e-butikkerne giver, fordi de vil være flinke, men fordi det står i loven, og jeg kan ikke se hvorfor jeg skal yde tolerance, fordi butikkerne yder noget, som loven siger de skal. Tolerance kan de få, når de yder god service, men et gfx med kølepasta og åbnet cd'er er ikke god service. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #62 godt formuleret :) -- Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu
Ge*Cube X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS
160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1. #61, #62
At butikken har mindre avance fordi man får tingene billigere, må og bør give årsag til en lidt større tolerance overfor fejl end hos butikken som tjener kassen på sine forretninger.
Netbutikker lever på volumen, ikke service. Når man vil have varen billigt, må man forvente at der er en smule større chance for at opleve en fejl, og i det mindste ikke råbe bål og brand når man så oplever éen.
Sådan tænker jeg - I er ikke enige. Fair nok, sådan er det.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #64
Selvfølgelig sker der også fejl i alm. butikker. Men størrelsen på avancen ændrer ikke ved de krav lovgivningen stiller. Og hvis de stakkels butikker, alm. og på nettet, ikke føler de tjener nok, så er de nok ikke butikker længe endnu. De har jo ikke butik for deres blå øjnes skyld ;-)
Jeg har da selv oplevet dålig kundeservice hos shg.dk og fået en defekt vare to gange i træk, men derfor handler jeg der da stadig - men hvis det ikke må nævnes så er der jo ingen der kan drage nytte af vores erfaring med diverse produkter og forhandlere.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #54: Læs lige noget af det sidste jeg skriver i #50 ! ja det har jeg og jeg havde sådan set intet imod det da kortet fremstod nyt og der var ingen fejl eller mangler og hvis der var jamen så havde jeg jo også 14dages returret eller hvis der skulle ske noget frem over så havde/har jeg 2års reklamationsret.
Sidst nyt er ikke garanti for at noget virker ! mit første Radeon 9800 np 256mb var defekt og det var ikke brugt. -- >Simplified PC Specs<
http://www.overclocking.dk[...] Jeg er også af den mening, at man ikke skal brokke sig over at få et produkt, som ikke er HELT nyt... Hvis det er lidt støv på blæseren, syntes jeg altser ikke man skal whine over det - for tilgendgæld for støvet i blæseren får du den 14-dags-retruret!!
Og denne ret har jeg faktisk brugt for nyligt - på et X800PRO VIVO...
Men hvis #0 skriver rigtigt, er det ihvertfald IKKE mit han har fået.. For der var CDerne IKKE pakket ud, og produktet var på INGEN måde "griset" (smurt ind i køle pasta etc.)... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #67
Det er lidt misforstået det du skriver:
"Hvis det er lidt støv på blæseren, syntes jeg altser ikke man skal whine over det - for tilgendgæld for støvet i blæseren får du den 14-dags-retruret!!" [sic]
Returretten har du fordi du ved køb over nettet netop IKKE har mulighed for at besigtige varen. Returretten er der ikke som kompensation for at acceptere brugte varer - lige meget om der er lidt eller meget støv på blæseren ;-)
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #69
He..he sikken et indlæg.
Næ du. Historien er den at jeg faktisk ringer op til SHG Mandag,
for at få råd og vejledning om hvilket kort jeg skal købe.
Jeg siger til dem at det skal være et PRO kort, og jeg
vil hellere bruge et hundrede kr. mere for at få et bedere kort.
Jeg spørger dem enda om at det nu ikke er en udstilligsvare
som jeg får tilsendt m.v.
Men jeg får at vide at det er sprit nye kort, og det selvfølgelig
ikke er noget i vejen med dem. ( Medmindre der er fabriksfejl på det ).
De har jo ikke selv testet det ( og det er jo ganske naturligt ).
Jeg beder dem også om at pakke det kort ind.
Ja ... det burde jo være en selvfølge, men jeg gider bare ikke alt det bøvl,
hvis kortet er defekt ved modtagelsen.
( Det skal lige siges her til at jeg før har kritiseret SHG, for deres
indpakning. Jeg syntes personligt, at den er lidt lidtsindig med mellemrum.
Derfor bliver jeg skuffet over at modtage en sådan vare.
Der er gammelt kølepasta på alle ramkloserne, og det sidder fast.
Som om kortet har været varmt.
CDér som medfølger er ridset og div. papir´s poser til cdér
er krøllet.
Jeg mener ikke det er særlig smart at sende sådan et kort ud
til en forbruger.
Man kunne i det mindste have informeret om det.
Kaldt det for en DEMO vare eller lign.
Jeg kan godt se problemmatikken i de 14 dages returret.
Og at man kan få et kort som har været ude af kassen.
Men i denne tilstand accepterer jeg ikke.
Jeg forstår også, at der kan ske fejl hos SHG.
Men tråden var nu heller ikke rettet mod SHG i starten.
Snare at det var en kedlig oplevelse.
Og hvad nu hvis det brænder af !!!!
Og det er fyldt med gammel pasta. Hvad så ????
Tror i så at SHG vil bytte det ?? Ja jeg tror det ikke.
Jeg har uploadet nogle billeder af det, som i kan se.
Så kan i jo selv afgører om i ville beholde sådan en vare.
http://upit.dk[...]
http://upit.dk[...] -- Asus P4C800 Deluxe, 3,4/fsb 800, Radeon 9800PRO,
1GB HyperX PC3500, Samsung 160 GB SATA, NothQ 400Watt
Antec Performance One P160 Kabinet. Selvfølgelig vil man ikke beholde det - men send det tilbage, du får portoen betalt og ingen problemer. En fejl er en fejl. -- ICQ 7505495 / MSN [email protected] / IRC #hol.dk @ QuakeNet
Kig ind på IRC, der hygges!
#12 Hvor i alverden har du det fra? Fra en elgiganten medarbejder: "Er du blæst eller hvad?"
Ved ik hvor du har det fra? -- P4C 2,6gHz - Zalman 7000; Abit IC7-G - Zalman NB47J; 512mb 3200(Dual DDR); RadeOn 9800Pro; Wrapped In Cooler Master 210B Ax1; Samsung 172x TFT; Logitech diNovo. ville du også beholde en bil du havde købt som ny.. men hov du fik lige en demo model med 9000 km kørt.. nåååh ja det er jo den samme bil
NEJ man køber nyt, så skal man have nyt.. vil ikke engang at emballagen er brudt.. ved godt at folk køber hardware bare for at prøve det og sende det tilbage før de 14 dage.. det er så op til deres moral.. så må man sende det tilbage til leverandør og få det byttet.. eller sælge det som brugt demo, eller nedskrevet -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. #71
Selvfølgelig vil man ikke beholde det - men send det tilbage, du får portoen betalt og ingen problemer. En fejl er en fejl.
Glemte lige at jeg har sendt det tilbage idag her kl. 1700.
Så skal jeg bare lige sikre mig at det bliver sendt med Lørdags express
i morgen.
Det opfordrede SHG mig selv til.
Fair nok.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke om det er en bevist
handling fra SHG. Går den så går den.
Men der er vist en FY...FY tanke.
Så det må jeg vist lade være med at tænke på mere. -- Asus P4C800 Deluxe, 3,4/fsb 800, Radeon 9800PRO,
1GB HyperX PC3500, Samsung 160 GB SATA, NothQ 400Watt
Antec Performance One P160 Kabinet. Ej hvor kan jeg blive rasende når jeg læser en del af de indlæg hvor folk ikke kan tænke ud over egen næsetip.
Hvis folk kun vil modtage nyt hardware, så skal 14 dages reglen, som den står skrevet nu afskaffes. Hvor skal den "brugte" hardware sendes hen? Skal forhandleren sælge den som brugt hardware og sætte prisen ned? Er i klar over hvor meget "brugt" hardware forretningen vil ligge inde med så - og som de så heller ikke ville tjene penge på. Hvor meget avance tror i lige de har? Jeg kan hilse og sige at det er ikke særligt meget.
Håber at 14 dages reglen bliver lavet om, så folk ikke kan udnytte den på den måde de gør -især når folk selv modtager brugt hardware og whiner.
Jeg kan dog godt forstå #0. SHG burde ha tjekket kortet og enten nægtet at have taget det retur fra den første kunde eller også skulle de har renset det inden de sendte det videre i systemet.
#73:
Lev du bare videre i din egen lille verden -og så holder den sammenligning jo slet ikke. -- "This is my boot, it will fit up your ass with the right amount of force"
[[email protected]][Shuttle SB75G2][1024MB PC3500][9800 256MB DDR2] #73
Det du siger er, at hvis man vil drive butik på nettet, så skal man enten sende varen tilbage til producenten og få den refurbished (not gonna happen, producenten i Taiwan er ligeglad med dansk lovgivning og så stor er forhandleren heller ikke at det gør nogen forskel) ELLER sælge varen til nedsat pris, og så selv æde det tab det medfører.
Det kan man jo ikke. Ingen smider 10-15% væk på hvert 20. produkt...
Det der skal til er enten en holdningsændring hos forbrugerne (åbenlyst NOT gonna happen), eller en lovændring så loven om fjernsalg bliver tilpasset dagens markeder.
Man behøver sgu ikke 14 dage til at teste et grafikkort eller en RAM stang - enten virker det, eller også virker det ikke til ens PC. Men det sker jo nok ikke, for loven kommer jo forbrugerne til gode - og forbrugerne er dem der stemmer.
#74
Jeg kan forsikre dig for at det ikke er en bevidst handling. Det kan du også selv tænke dig til, hvis du tænker objektivt og ud over at det lige var dig det gik ud over.
SHG ved med 100% sikkerhed hvad den slags koster for dem i negativ publicity som den der er i tråden her. Det løber *ikke* rundt at lave den slags stunts. De fleste butikker har en mand dedikeret til at lave det arbejde der ligger i at klargøre varer til salg på ny efter returnering. -- ICQ 7505495 / MSN [email protected] / IRC #hol.dk @ QuakeNet
Kig ind på IRC, der hygges!
Jeg vil nu også lige skrive at jeg har fået en brugt ramstang af shg.dk, åben pose og slid på ben, men ikke at det indtil vider har gjort det store.
Men som der har været inde på burde der måske være en slags straf procent på, vare som bliver retuneret men som intet fejler i brut embalage self. ellers vil en gave være nederen at give, denne straf f.eks 5-10% kunne så fra trækkes det brugte produkt, og self skrives på hjemmesiden.
Det vil gavne butikkeren imod produkt harvest, og sørge for at folk der gerne vil have nye vare i ubrudt u rørt af anden hånds vare, kan vælge at få det 100%. Jeg tror at meget få mennesker vil komme i klemme af sådan en ordning. -- Vil du låne server til dit hjemme lan, så smid mig en email. #101
Bliver nødt til at rette dig:
(citat mig selv #100)--I denne sag er der IMO kun opstået et........bla bla bla
Mig bekendt så betyder IMO - in my opinion
Det har da intet med tolerance at gøre. Folk må da ha´deres holdning, men at jeg synes den holdning er f***** up, det er så min holdning, og den må jeg vel så også ha´ lov at have, eller hvad? :-) hmm
(citat mig selv #100) -Den person der har pakket #0´s grafikkort er sikkert bare kommet til at tage et på hyl......bla bla bla..............blevet kontrolleret eller et eller andet.....bla bla bla
Er sikkert bare=der er mulighed for=sådan kan det være sket=eller et eller andet.
Altså ikke en konstatering af at det absolut er sådan det er sket, men blot en konstatering af at hvor der er mennesker er der fejl og der er uden tvivl mennesker i SHGs returafdeling.
Nej jeg kender ikke SHGs retursystem og? ...hvad har det med sagen at gøre?....ud over at det tydeligvis er der der er opstået en fejl.
Mine sammenligninger er helt sikkert fuldstændig hen i vejret, men de belyser bare at man ikke umiddelbart ville kaster sig frådende over en skohandler for at have begået en simpel fejl, men at man sjovt nok gør det i it-branchen.
Tror ikke rigtig vi kommer videre, men jeg vil da gerne udtrykke min forståelse for at du må have været dybt skuffet over at modtaget et produkt der har været taget i brug.
Og jeg håber da bare at du får glæde af dit nye kort, når det kommer, det skulle jo være jævnt lækkert.
God weekend til jer alle
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #11 kan du ikke sammenligne ... du får ik en brugt bil når du køber en ny :)) der står gerne meget tæt på 0 på km tælleren :)
#12 det er moralen i at bare levere tingene tilbage, der er forkert... -- yo friend Afskaf 14dages retur ret.Så er man over det problem
med åbnede varer. -- kan ikke se hvorfor du poster det her men du skal da helt klart sende det tilbage hvis du har bestilt et der er ubrugt dvs fuld pris desuden siger i folk tester oc og åbning af pipe's hmmm hvem vil have et nyt kort uden garanti pga. oc og modding og jeg mener da helt klart at bestiller man noget fra nyt af til fuld pris skal det jo også være i u brudt emballage hvad tror i man for ud af at sælge det kort selvom man ikke har brugt det pga de fejl der nævnes taber det jo en stor del af værdien og kan ikke sælges videre som ubrugt selvom man aldrig har brugt det :S -- Jeg siger hvad der passer mig
så fat det dog
EPoX 8RDA3+ amd xp 3200
1024 A-DATA vitesta 9800pro@XT MOD sdrtgbqertnqetnertgvsduetyuwhuwnrtbv
testing testing
indsæt LANG post her
sitet krappede ud da jeg klikkede opret svar....
Sker ret tit :(
Var ellers ved at gøre det til en vane at copy to clipboard inden jeg trykker opret svar som åbenbart er nødvendigt på det her site :(
ævs og sry for OT, bare irreterende :(
-- Asus A8V, AMD64 3500+ (s939), 2*512mb Corsair, Sapphire 9800pro 128mb, 2*74gb Raptors, Audigy2 ZS, Logitech Z-680, 4xLiteOn DVD+-RW. Det har satme været en mærkelig SHG medarbejder. De to gange jeg har brugt min 14 dages returret hos dem, har de haft lup og kikkert foran øjnene for at se om det mindste var ridset. -- P4 3GHz - 1Gb RAM - 36 GB SCSI - GF6800GT Det er godt nok mange tøser !! i denne tråd, der piver over igenting !!
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad i ville gøre, den dag i møder virkelige problemer i livet !!
-- There are only 10 types of people in this world...
those who understand binary, and those who don't.
#75, #79
Da den nuværende købelov i Danmark er et EU-DIREKTIV, som er ophøjet til LOV, så kan vore politikere ikke bare ændre på købeloven, som de har lyst til.
Hvis man er tilhænger af EU, ved ikke om I er det, så må man også acceptere deres lovgivning. -- Athlon64 3200+ 1024KB Cache Asus K8V Deluxe Radeon 9800Pro Windows 98SE
USB = Ussel Seriel Bus ...og denne tråd er så det perfekte eksempel (endnu en gang) på hvorfor jeg , rent humanistisk set, mener at man uden problemer kunne udrydde en betragtelig del af verdens befolkning.. og jo før jo bedre...
Vil sætte mange penge på at de samme whinere (f.eks #73) ville whine lige så hårdt over forhandleren i en tråd om en stakkels stakkels dreng der har sendt sit grafikkort tilbage inden for 14 dage, og forhandleren havde afvist at modtage det. Men hey - hvorfor være konsekvent når man bare er vant til at whine til mor og far, og så til sidst få sin vilje... -- P4 3.0 @ 3.6 Ghz, 1GB Dual Corsair TwinX PC4000, Asus P4C800-D, Alpha 8942+19db Papst, Radeon X800 Pro @ XT 256mb, 21" Philips. Lian Li P65-B. Fuck en lang tråd..
Fandet dette citat et sted.
>Dvs at al hardware der er returneret pga 14dages reglen bør destrueres eller hvad ?.
Øhhh.. nej.. Men hvis man læser på alle forretningers betingelser, beskriver de ALTID at hvis varen ikke lever op til den orginale, vil man trække i prisen, da den selvfølgelig ikke kan sælges igen til den samme pris. Derfor skal sådan en vare købes som "brugt".
Det er godt du har fået et nyt kort.
Mvh Michael -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #70
Vigtig detalje:
Jeg har på intet tidspunkt "sagt" at du ikke kunne være bekendt at sende det retur, NATURLIGVIS skal du da sende det retur. Det ville jeg da selv have gjort, ikke fordi det ville gøre mig noget at der var kølepasta eller støv på det, men grundet fremtidige garanti spørgsmål. Alternativt kunne man så have spurgt om de kunne notere det på fakturaen således at man har et bevis på det og så havde de jo nok heller ikke været blanke for at sende det til dig fragtfit, hvad der er sparet er tjent :-)
Det der får mig til at ryge op af stolen er:
-Du ringer til forhandler og bestiller et kort. Det er jo naturligvis ikke den samme medarbejder der går ned og pakker kortet til dig, så han har ingen indflydelse på hvilket kort der bliver sendt ud, men for ham er alle varer som udgangspunkt vel nye.
-Så opstår der en fejl på lager/retur og du får tilsendt et kort der enten ikke har været tjekket eller ikke er blevet klargjort til salg. Du er selvfølgelig skuffet over at modtage en vare i den stand, det er klart. MEN,
Hvis ikke denne tråd var rettet mod forhandler hvad f*anden er det her så:
"Men jeg ville ikke lige skrive hvor jeg har købt det, da jeg
trode at man ikke måtte gøre det her på HOL.
Men det er købt hos SHG !!!!!!"
- Tydeligvis et forsøg på at hænge forhandler ud, for en uheldig fejl som du forøvrigt ifølge dansk købelov er beskyttet imod.
Taget avancerne i betragtning mener jeg overhovedet ikke det er rimeligt at hænge forhandlerene ud for sådanne småfejl....hvis de havde nægtet at tage det retur havde sagen jo været en helt anden....så havde der været tale om et brud på købeloven. Og så havde der været en historie at fortælle og en grund til at advarer andre forbrugere imod forhandler.
Havde forhandler i dette tilfælde tjent 1000,- på dig kunne man tillade sig at forvente en fejlfri handel og et funklende nyt kort, men så havde forhandler også haft råd til at kassere det gamle og have 3 trilliarder medarbejder i deres returafdeling. Alt er relativt.
Ud over det stiller dansk købelov forhandlerene meget dårligt, da de jo bliver nødt til at tage brugte varer retur i 14 dage. Tager man avancen minus omkostningen ved at tage varer retur, får man en stor mulighed for fejl. 14 dages returret er imo KUN rimeligt hvis "Hr og Fru sovs" køber et GeForce2 Mx200 til deres barnebarn der ønskede sig et X800 XT PE. Så er der tale om et fejlkøb og man bør have lov at fortryde sit køb.
Men man kan jo i sagens natur ikke adskille nørder fra "Hr og Fru Sovs" så derfor er det op til folks morale og den kan i alt for mange tilfælde findes på et alt for lille sted.
Alt i alt mener jeg at, konkurrencen på markedet og købelov vedr. fjernsalg, stiller os forbrugere rigtig godt. Vi får hardwaren til kanonpriser og forhandlerne står endda i kø for at få lov at tjene småpenge på os. Ud over det har vi satanedme også 14 dages returret på hele dynen...kan det være bedre????
Også tillader vi os at brokke os også småfejl som denne???
Jeg synes du skulle have undladt at starte denne tråd og istedet have ringet til forhandler og have oplyst om fejlen og aftalt en løsning på problemet.
Forhandler sender dig et nyt kort fragtfrit inden weekenden og alle er glade!
Helt ærligt......Hvad skulle dette så til for?
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #87
Well said! -- ICQ 7505495 / MSN [email protected] / IRC #hol.dk @ QuakeNet
Kig ind på IRC, der hygges!
#85 Og denne post er (endnu engang) et eksempel på at facismen ikke er gået helt i glemmebogen. Hvis du ikke vil følge mine spilleregler, så skal du udslettes. For jeg kan nemlig slet ikke se tingene fra en anden side end min egen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 87# Kanon post den går direkte ind i tænketanken! -- May The Force Be With You..... #87: Kæft det er godt sagt og beskrevet ! et stort 13tal herfra !. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #88,90,91
Kanon, sætter jeg pris på. Jeg mener ikke der er mere at "sige" i denne sag, med mindre #0 har mere at tilføje i denne unødvendige tråd.
Alle har vist luftet deres holdning, nogen med mere forståelse end andre.
Men det har da under alle omstændigheder været en god debat, hvis den bare ikke havde taget den triste drejning i #25.
Roger, over, for now ;-)
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #87
Det her er ikke rettet mod SHG, men som en kunder, forventer jeg en fejlfri handle, og jeg forventer at butikken overholder loven, ja der kan ske fejl, men derfor behøver man jo ikke bare sige, det er ok, selvfølgelig er det ikke ok når der sker fejl. Hvad hvis samme fejl var sket, med en kunde der ikke lige checker for kølepasta, og bruger kortet i 6 månder før det går istykker, hvad tror du så SHG vil sige, når de skal sende et GFX, der tydeligvis har været moddet, til rep?. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #93 igen et godt argument..
#87 og self skal sådanne tråde som denne forsætte med at komme ind..
jeg var ude for nøjagtigt det samme med mit kort..
køler havde været af + div. spil var aktiveret.
der er flere "grønne" brugere herinde der ikke kender til normen når de fx. får et stk. hw. tilsendt der er brugt,, så skal de da være velkomne til at oprette en tråd om emnet og spørge "inden" de ringer til sælger.
og dermed ikke sagt at jeg postede et angreb med getmore.dk får de gav en god service over mail og tlf efter jeg havde modtaget et moddet kort..
og som #93 nævner det så flot.. hvad gør man hvis ikke man ser der har været pillet ved kortet, og det går ned efter 2-3 måneder.. så vil sælge jo ikke røre det pga. mod.
og så du fucked ;)
-- Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu
ATI X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS
160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1. #87
Jeg forstår så tydeligt dit synspunkt.
Jeg er dog ikke helt enig med dig.
Min mailbox var fyldt med mail, hvor folk ville vide hvor kortet var købt.
Folk spurte her i tråden.
Jeg valgte at være ærlig, og sige det.
Jeg har også valgt at skrive hvad SHG har svaret tilbage.
Jeg har også skrevet at det er for mig er en fair behandling ind til nu.
Tråden var heller ikke rettet mod SHG, men på
EDB-butikker i alm. hed og hvad man kan komme ud for som forbruger.
Sagen er dog ikke slut for mig, før jeg har et nyt grafikkort.
SHG kan efter deres regler først sende et nyt, når de har modtaget det gamle.
Også selvom de både har fået faxet postkvitt. billeder m.v.
Også selvom det er dem som har lavet fejlen.
Ja...jeg var nok selv blevet fyret, hvis jeg behandlede kunder på den måde
på min arbejdsplads. Men jeg har jo også med lidt andre ting at gøre.
Så lad det nu ligge.
Så hvis folk syntes det er en latterlig tråd, så gør jer selv
og ikke mindst andre den tjeneste, at lade være med læse
og skrive i den.
Men jeg må nok indrømme at tråden er drejet derhen,
hvor jeg ligsom ikke vil være med mere.
-- Asus P4C800 Deluxe, 3,4/fsb 800, Radeon 9800PRO,
1GB HyperX PC3500, Samsung 160 GB SATA, NothQ 400Watt
Antec Performance One P160 Kabinet. Hvis jeg køber et kort, bruger det, men fortryder, så sender jeg det sgu da ikke tilbage til forhandleren! Jeg ville da sælge det videre til anden side, for hvorfor skal en butik trækkes med at jeg har nykker? Men jeg må sige at hvis jeg har bestilt et nyt kort og får et kort der er brugt uden en "brugt-angivelse" ville jeg da også rynke lidt på næsen. Ville i hvert fald lige prøve at få en skriftlig bekræftelse fra forhandleren om at det er brugt, så jeg ikke løber ind i problemer ved en mulig senere RMA-sag.
Men dem der overclocker og sender tilbage til butikken fordi kortet/cpu/andet ikke lever op til deres oc forventninger, de skulle da blive afvist på det groveste. Hvor svært er det at sælge varen videre til en bekendt? Så burde man ikke løbe ind i denne slags problemer - ikke i samme omfang i hvert fald...
Og så hold dog op med at kalde hinanden whiners, det hjælper jo ikke ligefrem på folks forståelse for jeres synspunkt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. en ting jeg ikke fatter er at, hvordan det kan være at div IT butikker på nettet tager et kort retur som man snildt kan se er blevet moddet.
må man godt sende sådan et kort retur til sælger inden de 14 dage self.
og kan de ikke her tillade sig og sende det tilbage til køber ??
for i mit eget og #0's tilfælde kunne man sagtens se at køler havde været af. -- Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu
ATI X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS
160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1. #97
De tager ikke et kort som er moddet tilbage med vilje.
Det er en medarbejder som ikke har gjort sit arbejde godt nok. -- ICQ 7505495 / MSN [email protected] / IRC #hol.dk @ QuakeNet
Kig ind på IRC, der hygges!
#95
Det du fortæller med at de ikke kan sende dig et nyt, før de har modtaget det gamle, er blot endnu et udtryk for hvordan indtjening rangerer overfor service i hardwarebranchen.
Der er ikke penge nok i branchen til at yde den service man finder andre steder, og det bliver man dælme nødt til at have i baghovedet når man handler HW over nettet. -- ICQ 7505495 / MSN [email protected] / IRC #hol.dk @ QuakeNet
Kig ind på IRC, der hygges!
arh ok lidt mere er der da at sige :-)
#93
Det er da ganske tydelig rettet mod sælger da han vælger at oplyse hvem sælger er!(stadig fuldstændig ubegrundet, da han ikke engang har givet sælger mulighed for at rette fejlen)
"med en kunde der ikke lige checker for kølepasta, og bruger kortet i 6 månder før det går istykker"
-Kunden skal tjekke, da man som køber har pligt til at kontrollere varen og melde om fejl og mangler inden for rimelig tid. Man kan jo i sagens natur ikke bevise at man ikke selv har forsøgt at modde det, så det må da være sund fornuft at kontrollere varen og evt. kontakte forretningen hvis man er i tvivl. Og man skal jo altså også ha´ kortet i hånden for at kunne montere det, så det er jo ikke en uoverkommelig byrde liige at kontrollere om kortet nu er iorden eller det er klisteret ind i kølepasta.
"og jeg forventer at butikken overholder loven"
-Jeg kan overhovedet ikke se at forhandler i dette tilfælde, bare tilnærmelsesvist har bevæget sig, bare på kantet af dansk købelov!
At sælger leverer en vare der er mangelfuld er sgu´da ikke at bryde loven, det er det kun hvis han nægter at udbedre manglen.(hvilket i denne sag slet ikke er tilfældet).
-Naturligvis er det 100% OK og iorden når forhandler tilbyder at rette fejlen + sender det ud med lørdagsexpress, hold dog op.
#0 har da også nu, ligesom i Nybolig "Fået en ordenlig handel".
Scenario:
Hvad hvis nu du gik ned i en skobutik, der er rocker-travlt og du køber et par sko til 499,-, sælgeren har sved på panden og er tydeligvis stresset. Ved nærmere eftersyn ser du at sælgeren har trukket 4999,- på dit dankort, sælgeren tilbyder dig naturligvis refundering af differencen og du får også lige et par "Iron Maiden-snørebånd" med som et "vi beklager fejlen", ville du så oprette en tråd omkring at butikken forsøger at tage røven på folk....jeg ville ihvertfald ikke. Det er jo en simpel fejl som alle kan begå, ligesom man kan overse en vare i mængden af ting der er kommet retur.
Den person der har pakket #0´s grafikkort er sikkert bare kommet til at tage et på hylden med returvarer der ikke er blevet kontrolleret eller et eller andet. Det kan da ske for selv den bedste.
-I denne sag er der IMO kun opstået et brud på almindelig sund fornuft, forståelse og tolerance. Og tilmed/desværre opstået en grim forbruger-hovski-snovski-hysterisk måde at opføre sig på. Vi er ALLESAMMEN mennesker, også dem der driver forretning.
Roger, over!...igen
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #100
-I denne sag er der IMO kun opstået et brud på almindelig sund fornuft, forståelse og tolerance. Og tilmed/desværre opstået en grim forbruger-hovski-snovski-hysterisk måde at opføre sig på. Vi er ALLESAMMEN mennesker, også dem der driver forretning.
Sig mig engang CinqM tolerarer du kun dine egne holdninger ???
Den person der har pakket #0´s grafikkort er sikkert bare kommet til at tage et på hylden med returvarer der ikke er blevet kontrolleret eller et eller andet. Det kan da ske for selv den bedste.
Så kender du ikke til SHG´s retursytem.
Det er da ganske tydelig rettet mod sælger da han vælger at oplyse hvem sælger er!(stadig fuldstændig ubegrundet, da han ikke engang har givet sælger mulighed for at rette fejlen)
Min mailbox blev fyldt med folk fra HOL som ville vide hvor kortet var købt.
Jeg valgte at være ærlig. Og skrive det
I første omgang trode jeg faktisk ikke at det var tilladt her på HOL.
Men da det ikke er blevet slettet, så er det vel ok.
Og jeg har faktisk heller ikke svinet SHG til på nogen måde i tråden.
Og for øvrigt syntes jeg ikke dine sammenligninger er relevante.
De kan somregel rettes på stedet.
Til #99
Det du fortæller med at de ikke kan sende dig et nyt, før de har modtaget det gamle, er blot endnu et udtryk for hvordan indtjening rangerer overfor service i hardwarebranchen.
Der er ikke penge nok i branchen til at yde den service man finder andre steder, og det bliver man dælme nødt til at have i baghovedet når man handler HW over nettet.
Se der er nok heller ikke helt enig med dig.
Tænk hvis jeg havde et firma, hvor min produktion skulle ligge stille,
fordi at jeg manglede en komponent ???
( som et andet firma havde fejlsendt )
Hvis det var et firma´s politik, så tror jeg ikke de havde nogen kunder.
Men der imod tror jeg os private forbrugerer selv har ødelagt dette.
Der er ingen troværdighed tilbage.
Så de vil se kortet før de afgør.
( Tænk hvis det aldrig kom tilbage, og de havde afsendt )
Og det er der nok ikke så meget at gøre ved som PRIVAT kunde.
Men forøvrigt skal L00T da lige vide at dit svar i #98 nøjagtigt
er det SHG har svaret mig her kl. 15.15. pr. telf.
Det er en medarbejder som ikke har gjort sit arbejde godt nok.
Nå...men det er sq en træls ting at opleve.
Og det var sådan set også det tråden startede med. -- Asus P4C800 Deluxe, 3,4/fsb 800, Radeon 9800PRO,
1GB HyperX PC3500, Samsung 160 GB SATA, NothQ 400Watt
Antec Performance One P160 Kabinet. #101: Jeg køber mit meste hardware hos shg.dk og har aldrig haft RMA problemer og hvis noget har manglet eller ikke været i orden har jeg altid fået det byttet.
Jeg synes ikke tråden her var/er nødvendig, det burde være noget du selv havde kunne afklare med shg.dk i stedet for at lægge sådanne tvetydninger ud - på een side "anklages" shg men på en anden side trækker du "anklagen tilbage" - jeg synes ikke det virker ret velovervejet hvad du har haft gang i !
Igen det burde have foregået ml dig shg.dk uden at hele hol.dk burde blandes ind i det ! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Sikkert en praktikant der har forvækslet det med en rma sag :) Det er vist ved at være tid for dem nu her ;)
Lidt humor skal jo til :D
-- CPU P4C 2800/[email protected]/1086.3 Mobo Abit IS7 Ram 2048 A-data Vitesta PC4000 Gfx Chaintech 6800GT PSU Antec TP 430 Storage 1x120 1x40 #100
fårk en gang nonsens....lol
Hvad hvis nu du gik ned i en skobutik, der er rocker-travlt og du køber et par sko til 499,-, sælgeren har sved på panden og er tydeligvis stresset. Ved nærmere eftersyn ser du at sælgeren har trukket 4999,- på dit dankort, sælgeren tilbyder dig naturligvis refundering af differencen og du får også lige et par "Iron Maiden-snørebånd" med som et "vi beklager fejlen", ville du så oprette en tråd omkring at butikken forsøger at tage røven på folk
du kan da overhovdet ikke sammenligne situationen her med din historie..?? -- Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu
ATI X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS
160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1. Saa saa ro paa nu, ik drenge! Det er jo ikke valgkampen i USA det her... Nu er problemet loest, og alt det med 14-dages retturet og moral, det er jo op til den enkelte at afgoere, men det er da trist at mange af jer bliver de rene testosteronbomber saa snart i er lidt uenige..!
Synes sku i grunden det virker ret umodent at begynde at svine hinanden til over en uenighed om noget hardware der saa gaar over i et kaempe skaenderi om moral!
Jeg er sikker paa at vi allesammen gerne vil have at HOL.dk skal vaere et hardware-forum hvor vi ikke sidder og drypper af sved og bider neglene i stykker af nervoesitet naar vi poster en traad fordi der er nogen der maaske bliver stoedt af den! Det skal da gerne vaere saadan at man kan poste en traad uden at det udvikler sig til en mindre retssag hvor man er noedt til at forsvare hvert ord af det man har skrevet...
Come on drenge, opfoer ja da modent naar i diskuterer, hvis i moedtes face-to-face ville i nok heller sidde og raabe og skrige helt vildt! Kom lige op over sandkasse niveauet engang!
Ja okay, jeg ved sku godt at alt det her lyder som noget daarlig lommefilosofi fra et afsnit af bamse og kylling, men synes bare at saadan en "stemning" der er i den her traad er med til at praege forummet i sin helhed!
Nu haaber jeg saa ikke at jeg har foernaermet nogen nu, men giv det lige en tanke ik'! -- SHG er flinke. Hvis man ringer ind og fortæller historien og får navnet på personen man taler med, samt sender det ind med beskrivelse samt noterer at ifølge aftale med XXXXX fra support har vi aftalt at kortet byttes lige over, så er der ingen problemer.
Sådan er det også med Midtdata. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. En bøn: hvis folk der køber hardware uden forstand kunne lade være med at ødelægge det med mods og sende retur, så kunne vi andre slippe for at få jeres ødelagte l*** med sølvpasta og fedtede cd'er. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #105 respekt ;)
og til dette her:...>
hvis i mødtes face-to-face ville i nok heller sidde og råbe og skrige helt vildt!
jo det tror jeg faktisk hehe :O) -- Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu
ATI X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS
160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1. #109
I lige måde.
Og forøvrigt takker lige for debatten. -- Asus P4C800 Deluxe, 3,4/fsb 800, Radeon 9800PRO,
1GB HyperX PC3500, Samsung 160 GB SATA, NothQ 400Watt
Antec Performance One P160 Kabinet.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 426 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|
|
|