Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Info om Compumail.dk

Af Ultra Supporter Net_agent | 31-07-2003 13:40 | 1893 visninger | 55 svar, hop til seneste
Jeg havde købt et geforce 4 ti 4600 hos www.compumail.dk[...] sidste år i november. Så er stadigvæk garanti på korte. Men mit kort er defekt (korte flimmer vildt når computeren tændes) Så er jeg sendt kort ind til compumail via deres Rma system fra deres hjemme side af. Så bliver jeg ringet op fra deres tekniker og siger creatives kort skal sendes direkte ind til creative, så sagde jeg okay. Så han ville sende kort tilbage til mig. Så modtager jeg mit kort idag på efterkrav på 100,- Normal forhandler plejer at æde den og betale porten tilbage til kunden. Så snakket jeg med Creative Danmark idag De sagde at normalt plejer at forhandler at sende kort vider ind til derse euro afd. Så de sagde de var ikke så flikke de compumail. Især at betale for mit eget gfx kort på efterkrav
--
Hvem er mest kriminel Microsoft eller Peter brixtofte.MicroSoft laver flere ulovlige handlinger end mig. Og jeg er så kriminel??. Har interesse i HW, så send en mail, hvis i har noget tilsalg.
#1
hpo
Junior Supporter
31-07-2003 13:47

Rapporter til Admin
Lidt surt at betale for det,men det står jo på deres side Det burde forhandler da sørge for,burde han ikke,alt for dårligt
--
hpo ICQ #145826340 Hellere en hånd i trussen,end 10 trusser i hånden
#2
L00t
Gæst
31-07-2003 13:51

Rapporter til Admin
Hov... hvor fik du telefonnummeret til Creative Danmark fra?? Jeg skal have fat i dem, har en defekt MP3 player... men har ikke kunnet finde nummeret nogle steder.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
mattias
Junior Nørd
31-07-2003 13:52

Rapporter til Admin
#0 Surt, men sådan gør de fleste forhandlere vist.
--
Abit NF7 | 2100+ AIUHB 0309 @ 2400mhz | 512 Twinmos DDR PC3200 CH-5 | Nvidia Geforce FX 5800 128mb DDR II | 2x 80GB Diske | Liteon 48/12/48 | Chieftec DA-01B | Enermax 350W |
#4
Net_agent
Ultra Supporter
31-07-2003 14:03

Rapporter til Admin
LOOT Du skal maile ind til dem på [email protected] Der er dansker derinde, så du kan bare skrive på dansk til dem
--
Hvem er mest kriminel Microsoft eller Peter brixtofte.MicroSoft laver flere ulovlige handlinger end mig. Og jeg er så kriminel??. Har interesse i HW, så send en mail, hvis i har noget tilsalg.
#5
tb^
Juniorbruger
31-07-2003 14:05

Rapporter til Admin
lame... så kan vi vist bestemme at der ikke skal købes hardware hos compumail.dk mer :D
--
| AMD Athlon XP 1500+ | 384MB Kingston PC2100 DDR Memory | WD 20+80GB 7200rpm UDMA100 | 17" Syncmaster 750s | Ge-Force 2 MX 32mb | ASUS DVD Drive 16x | Windows XP Pro |
#6
DEVIL_DK
Supporter
31-07-2003 14:09

Rapporter til Admin
#5 hvis man skal gå efter bare en sag kan man jo ikke handle nogle steder ;) jeg har nu ikke haft nogle problemer med dem.
--
|Asus P4C800-E|Intel P4 2800C|Connect3D 9800Pro|2 x 512 Twinmos Winbond CH-5 3200|2 X Seagate 7200.7 sata| |LiteOn x32x12x40|Audigy 2|Samsung SyncMaster 957DF|Lian Li PC6085B|
#7
Benz
Maxi Supporter
31-07-2003 14:20

Rapporter til Admin
Jeg har nu også haft problemer med dem. De er ganske gode at handle ved, indtil noget går i stykker. Så står det rent ud sagt og sviner een til (var selv ude i Århus og klage over den comp. de havde samlet). Men 100 kr er sgu da helt hen i vejret. Det koster portoen jo ikke engang. Røveri ved højlys dag. Jeg synes fandme du skal klage over det - selvom det nok ikke hjælper en pind.
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#8
L00t
Elitebruger
31-07-2003 14:21

Rapporter til Admin
Benz... hvordan svine til?
--
Bliv skribent på en nyhedsside om IT detailbranchen Har du kendskab til branchen, og arbejder måske med internethandel? Kig forbi. http://krearte.dk[...] <---- Ja, her.
#9
MN
Elitebruger
31-07-2003 14:26

Rapporter til Admin
Hallo, hvad sker der her? Så længe der er garanti på kortet skal forhandleren sørge for ombytning af kortet. Det er rigtigt man har mulighed for at sende direkte til producenten og så går det hele lidt hurtigere, men det er nu forhandleren der SKAL sende kortet videre. Du har jo købt kortet hos compumail og ikke Creative vel? Compumail har fået deres penge, nu skal de bare yde den service de ifølge loven skal, og det er at sørge for reparation/ombytning af dit kort.
--
#10
L00t
Elitebruger
31-07-2003 14:27

Rapporter til Admin
Net_agent... Tak ska' du have ;)
--
Bliv skribent på en nyhedsside om IT detailbranchen Har du kendskab til branchen, og arbejder måske med internethandel? Kig forbi. http://krearte.dk[...] <---- Ja, her.
#11
L00t
Elitebruger
31-07-2003 14:28

Rapporter til Admin
MN... Du har ret. Men problemet er, at Compumail meget vel kan finde på at trække tiden ud, så det ikke kan betale sig tidsmæssigt for Net_agent at lade Compumail håndtere det. Derfor - det vil sikkert gå hurtigst hvis han selv håndterer det, men han kan til enhver tid påberåbe sig sin ret og få dem til det.
--
Bliv skribent på en nyhedsside om IT detailbranchen Har du kendskab til branchen, og arbejder måske med internethandel? Kig forbi. http://krearte.dk[...] <---- Ja, her.
#12
Benz
Maxi Supporter
31-07-2003 14:33

Rapporter til Admin
#8 Jeg havde købt en færdigsamlet comp. for min far (som de havde samlet), og jeg fandt ret hurtigt ud af, at rammene var defekte. Jeg tog så ud til Århus med den, efter aftale med dem. Ejeren sagde så, at comp. intet fejlede (selvom teknikeren havde skiftet ram), og det nok var grafikkortet der havde rystet sig løs under transport (dooh). Jeg sagde at der var fint billeder på, så det var jo nok ikke det der var galt. Så kom teknikeren rendene og sagde at de havde skiftet ram, fordi de ikke var gode. Så flippede han totalt ud på teknikeren. Citat: Du holder bare din kæft NU!! Den stakkels mand forsvandt, og jeg spurgte ham hvad det var for en måde at tale til folk på ?? Så gik han helt amok på mig, og bad mig om at forsvinde. Sådan endte det - godt jeg ikke fik problemer med comp. senere hen ;-)
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#13
MN
Elitebruger
31-07-2003 14:34

Rapporter til Admin
LOOt helt enige, men jeg læser det som om at Net_agent har betalt 100kr til compumail for at få sit defekte kort retur som først derefter skal sendes til Creative. Derfor min harme.
--
#14
hpo
Junior Supporter
31-07-2003 14:47

Rapporter til Admin
Den rigtige måde at gøre det på ville være at henvende sig til netagent og tilbyde at han kunne sparer tid hvis han gjorde det selv og så sende kortet retur uden omkostninger. Dårlig måde at håndterer sådan en sag på kan man kun sige. endnu en forhandler man ikke skal købe hos.
--
hpo ICQ #145826340 Hellere en hånd i trussen,end 10 trusser i hånden
#15
Nuser**
Elitebruger
31-07-2003 15:20

Rapporter til Admin
jeg har oxo brugt dem i et par år, helt uden probs..*S* Men jo, det er helt klart lidt en dårlig behandling du har fået.
--
#16
Slupperman
Amatør
31-07-2003 15:36

Rapporter til Admin
compumail.dk har kostet mig 500,- kr. Jeg vil på det kraftigste fraråde at bruge dem. Jeg skulle (efter aftale) have ombyttet et '8bit' RAMBUS-modul til et '16bit' så det matchede det '16bit' modul jeg havde iforvejen (købt et andet sted, det var inden jeg lærte at de skal anvendes i par, hvilket ingen forhandlere gjorde opmærksom på dengang, det har de da lært nu) Men tillidsfuld (eller dum) som jeg var, sender jeg det bare i en lille prøvekuvert for at spare porto, med det resultat at de nægter at have modtaget det :-( Min konklusion: compumail.dk stjæler når de kan se sit snit til det.
--
#17
Slupperman
Amatør
31-07-2003 15:37

Rapporter til Admin
Jeg ved godt at det ikke er alle postmænd der er lige fine i kanten, men de er ikke så dumme at de stjæler computerudstyr der er på vej retur med et stort RMA-nr. på.
--
#18
aVel
Monsterbruger
31-07-2003 15:45

Rapporter til Admin
har osse meget dårlige erfaringer med dem :/ købte en samlet comp for ca et år siden. 2 dage efter ryger ram og cpu. Fragt måtte jeg betale. har så senere hen fundet ud af at det bundkort der var i ikke understøttede de mhz som cpu kørte med. Ret profesionelt. 1 måned siden køber jeg så et grafikkort. Tv out ryger, men kan ikke finde kvit. de har mig som kunde i deres system, og kan se hvornår jeg har købt kortet. (er undersøgt) Men vil ikke se på det alligevel. Det kalder jeg service :/
--
Athlon Thoroughbred XP 2600+/333| Asus A7N8X Deluxe| Corsair 2x256 DDR3200 - Matched Pair| Radeon 9700@9800|chiftec dragon,silver|3COM 10/100 netkort|60+120 GB maxtor HDD|INET 2048/512
#19
Net_agent
Ultra Supporter
31-07-2003 22:19

Rapporter til Admin
For god orden skyld Jeg fået lavet aftale creative, så jeg sender korten ind til dem (creative) Så spytter jeg ikke flere penge i compumail.dk.
--
Hvem er mest kriminel Microsoft eller Peter brixtofte.MicroSoft laver flere ulovlige handlinger end mig. Og jeg er så kriminel??. Har interesse i HW, så send en mail, hvis i har noget tilsalg.
#20
Amplificator
Semibruger
31-07-2003 23:03

Rapporter til Admin
jeg har en gammel brænder som var en Creative, ringede også en butikken hvor den var købt og jeg fik nummeret til Creative, ringede der ind og de sagde jeg skulle sened den ind. Lidt efter fik jeg den så tilbage, uden at jeg skulle betale noget som helst. Har også prøvet det samme med www.bj-trading.dk[...] hvor jeg havde købt et grafikkort, sendte det ind og noget tide fter ankom der et nyt, også uden at j eg skulle betale en øre. Så som #1 siger burde du vel læse dig til det.
--
#21
Net_agent
Ultra Supporter
31-07-2003 23:16

Rapporter til Admin
20 svar. Jeg kan ikke se på deres hjemme side at de ikke ville følge loven. Men hvis du kan fortælle mig det hvor det står hende så smide link til det Tja med i følge lovgivning så skal FORHANDLEN tage det. ' Creative sage også er forhandler skulle have taget det Men jeg er sådan endelig også ligeglad Jeg handler der ikke mere. Godt man www.SHG[...]
--
Hvem er mest kriminel Microsoft eller Peter brixtofte.MicroSoft laver flere ulovlige handlinger end mig. Og jeg er så kriminel??. Har interesse i HW, så send en mail, hvis i har noget tilsalg.
#22
TBD
Gæst
31-07-2003 23:22

Rapporter til Admin
jeg har lige købt en gammel CPU hos computermail. den virker fint og alt gik som det skulle...håber dog aldrig den går i stykke !!!! har i set hvor latterligt mange forbehold computermail tager på deres side??? iøvrigt sendte de den til mig i et stykke plast med en elestik om! i ved godt hvad jeg mner med plast ikke? dem de altid bruger til athlon cpuér. anyway plejer der altså at sidde plastik på hver side af cpuén.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Benz
Maxi Supporter
31-07-2003 23:30

Rapporter til Admin
Selvf. skal forhandleren sende det ind til Creative. Også selvom det ikke er ham der står for de sidste 1 ½ års garanti. Men de har sikkert været for nærige, og samtidig bonnet dig for 100 kr. Ja, compumail ligger som de selv har redt. SHG.dk
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#24
TBD
Gæst
31-07-2003 23:36

Rapporter til Admin
Hvis der er nogle her der har en hotmail adresse de ikke bruger!! så tag lige og send linket med dette indlæg til dem *s* det fortjener de sku!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#25
MSB.dk
Maxi Supporter
01-08-2003 00:11

Rapporter til Admin
hmmm jeg tror ikke jeg skal handle ved dem, i tilfælde at denne meget pinlige episode skulle gentage sig
--
MSI k7n2-l | Barton 2500+ | 512MB pc2100 | Palit Daytona Ti4200 |2x WD 1200JB | Logitech Z-560| MS 3.0 | ThermalRight Slk800 | Chieftec Matrix | AOC 9Glr
#26
Desktop Devil
Junior Supporter
01-08-2003 00:22

Rapporter til Admin
#18... ingen kvittering.. ingen returret, sådan er det.. og det er hos ALLE forhandlere.....
--
Hvis man forsøger at bevise Murphy's lov, vil det så gå galt? motto: Hvorfor slide og arbejde hårdt. når man kan drikke øl og arbejde sort...?..
#27
Fatter
Semi Nørd
01-08-2003 00:36

Rapporter til Admin
Et lille uddrag fra denne side http://www.net-tjek.dk[...] "Forbrugerombudsmandens hjemmeside om e-handel" Vær opmærksom på hvem der stiller garantien I nogle tilfælde er det ikke sælger, men kun producenten eller grossisten, der yder garantien. Det kan være en god ide at undersøge, om sælger også står inde for den garanti, der ydes. Efter dette kunne det se ud til at Compumail måske har retten på sin side.
--
* AMD 2700 XP+ * MSI KT3 Ultra2-R * 768Mb Samsung DDR PC2700 * MSI Geforce 4 Ti4800SE 128MB DDR * 40 GB Seagate Barracuda IV * Aopen Tower HQ48 Pro * Windows XPSP1 Pro *
#28
Net_agent
Ultra Supporter
01-08-2003 06:32

Rapporter til Admin
Fatter svar 1 års ganrati skal forhandler tage om han ville eller ej. 2års eller vis der flere års garanti på vare så kan det godt at den skal ind til producenten
--
Hvem er mest kriminel Microsoft eller Peter brixtofte.MicroSoft laver flere ulovlige handlinger end mig. Og jeg er så kriminel??. Har interesse i HW, så send en mail, hvis i har noget tilsalg.
#29
MN
Elitebruger
01-08-2003 08:52

Rapporter til Admin
#27 LÆS NU TRÅDEN Net-agent købte kortet i novemner sidste år, og der var ifølge loven 1års garanti fra forhandlerens side, hvilket der var på alt hardware. Hvis du så køber et produkt med 3 års garanti, så får du et års garanti hos forhandleren og de sidste to år hos producenten. Det er da ikke så svært at finde ud af.
--
#30
L00t
Elitebruger
01-08-2003 09:05

Rapporter til Admin
#29 Han har læst tråden, slap dog af. Prøv at forstå hvad han siger til dig. Creative, HP, Plextor, Sony, Samsung, AOC, Viewsonic, m.fl. vil ikke lade forhandleren håndtere garantien, men vil SELV håndtere defekte varer og ombytningen af disse - ligegyldigt hvad den danske lovgivning så end siger. Det står oftest også under produktet på selve siden. JA, køberen har ret til at indlevere hos forhandler, men Fatter har også ret - så tag lige en slapper.
--
Bliv skribent på en nyhedsside om IT detailbranchen Har du kendskab til branchen, og arbejder måske med internethandel? Kig forbi. http://krearte.dk[...] <---- Ja, her.
#31
Sniper
Nørd Aspirant
01-08-2003 09:47

Rapporter til Admin
Jeg synes nu også Compumail / Dcs er et ok sted at handle.. Er dog mere til SHG, men det er nok fordi jeg altid har handlet mest der.. Der var dog engang en rigtig højrøvet idi** ved dcs.. John tror jeg han hed.. han er der vist gudskelov ikke mere.. Nu får man jo kvalificeret Zhuul betjening :-).... (så må i selvom hvordan det er :-)) Alt i alt.. har haft både gode og dårlige erfaringer med compumail/dcs.. men det har jeg også med shg.. Sådan er det alle steder
--
En af Midt/Østjyllands mest rutinerede dj's!!! På et af Midt/Østjyllands fedeste diskoteker! http://www.pannen.dk[...] http://www.sitecenter.dk[...]
#32
Mcbutt
Semi Supporter
01-08-2003 09:56

Rapporter til Admin
hmm har ikke haft problemer med dem. købte et radeon 9700, det virkede så ikke da jeg modtog det, sendte det så ind, og fik et nyt tilbage 1-2 dage efter....
--
Let me know if you have been cheated.. We need members (NS) - #suspect.dk Jeg er ATIst Btw....fri hash og alt det der
#33
Net_agent
Ultra Supporter
01-08-2003 10:06

Rapporter til Admin
Tak for jeres fine menniger om det. SLår lige fast, når creative siger at forhandler at skal sende ind inde for 1 første år. Jeg har bare ikke råd til at betale 100 igen for at modtage mit kort fra compumail.
--
Hvem er mest kriminel Microsoft eller Peter brixtofte.MicroSoft laver flere ulovlige handlinger end mig. Og jeg er så kriminel??. Har interesse i HW, så send en mail, hvis i har noget tilsalg.
#34
KillerJes
Supporter Aspirant
01-08-2003 11:02

Rapporter til Admin
#27, 28, 29, 30, 33 Uanset hvad DCS/Compumail siger og hvad producenter siger, så er det FORHANDLEREN der skal håndere reklamationssager de første 2 år af produktets levetid - dansk købelov - basta. Ingen mulighed for at snige sig udenom som forhandler! Det er da muligt det havde været hurtigere, under alle omstændigheder, at sende det til Creative i første omgang, men det er slutkundens beslutning! Produkter købet efter 1/1-2002: 6 måneders reklamationsret (næsten garanti) hvor "formodningsreglen" siger at produktet havde fejlen da det blev købt, så slutkunden har mulighed for at vælge mellem reparation eller ombytning. Med mindre det er uforholdsmæssigt dyrt for forhandleren (en komplet PC er jo "nem" / billig at reparere, i forhold til at ombytte hele skidtet). 18 måneders reklamationsret, hvor man som køber i princippet skal kunne bevise/godtgøre at produktet havde fejlen da man købte det. Dertil kommer så evt. producentgaranti (= reklamationsret iflg. dansk lovgivning) på f.eks. i alt 3 år eller 5 år. Der er man som køber nødt til at kontakte producenten direkte. Men bare lige for at slå det fast: de første 2 år "hænger" forhandleren på reklamationsbehandlingen! Compumail skriver f.eks. også under deres rodekasse og handlesbetingelser at de giver begrænset reklamationsret på nogle af disse produkter - det er der ikke noget der hedder! Hvis man køber en andensorteringsvare kan man ikke reklamere over den defekt eller mangel der gør den til en andensorteringsvare (logisk nok), men man har fuldt ud ret til at reklamere i 2 år over alt muligt andet der går i stykker på produktet! Nuf said - Compumail virker som nogle snigere...
--
Chaos rules...
#35
Michael Nielsen
Gæst
01-08-2003 11:39

Rapporter til Admin
Hvad drejer sagen som om nu? Drejer det sig om Net_Agent's små 100 kr., om at svine en forhandler til igen (folk her på HOL.dk er ufattelig gode til det) eller om hvem der har garantien/reklamationsretten? Korrekt, CompuMail skal sende produktet videre til Creative, hvis du vælger at sende det ind til dem. Men for at gøre sagen hurtigere, så havde det nu nok været en ide, at indsende det til Creative fra starten, da det går væsentligt hurtigere i stedet for gennem en forhandler - det er i hvert fald min erfaring. Ingen tvivl om, at CompuMail har lavet en fejl, og den burde de at rette op på med det samme. Hvis jeg var dig, så vil jeg skrive en pæn og høflig mail til dem, og forklare sagen, og bede om at få dine penge tilbage. Jeg mener ikke, at det nytter noget, at skrive mailen i en sur tone, da man typisk løber med hovedet mod muren. Hvis jeg ikke fik mine penge tilbage, så ville jeg da kraftigt overveje, om CompuMail er et sted jeg ville handle igen. Held og lykke med det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#36
Net_agent
Ultra Supporter
01-08-2003 13:13

Rapporter til Admin
Hej Michael Jeg har snakke med flere, som har handlet compumail.dk Det er meget sjælden at de svare på de mail man sender ind til dem. Chacen er større at vinde i lotto, når reklamations ret inde hos dem. Det eneste jeg siger at folk skal overveje inde de købet noget derinde. hvis deres vare går i stykke og de sender det ind til dem og blive ombytte. engang til for deres produkt, det kunne jo være jeg var heldig kun skulle med 100,- Det kan være næste gang de extra 0 bagpå eller 2
--
Hvem er mest kriminel Microsoft eller Peter brixtofte.MicroSoft laver flere ulovlige handlinger end mig. Og jeg er så kriminel??. Har interesse i HW, så send en mail, hvis i har noget tilsalg.
#37
Mahogny
Gæst
01-08-2003 14:28

Rapporter til Admin
Svar # 36 Ok Net , du mener at folk skal holde sig væk i fremtiden bare fordi DU haer været uheldig? Hvor mange kunder tror du egentlig de har ? kan du bevise at dit tilfælde sker altid? nej vel. Denne her tråd omhandler jo kun negativt og ikke positivt. men fair nok jeg synes helt sikker at din holdning og jeres andres er MEGEt objektiv.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#38
KillerJes
Supporter Aspirant
01-08-2003 15:23

Rapporter til Admin
#35 og 37 Det drejer sig ikke om hvorvidt #0 "har været uheldig" det drejer sig om, at Compumail ikke har styr på købeloven og kundernes reklamationsret. Det er da totalt utilstedeligt, at de sender kortet retur og ovenikøbet forlanger penge for at gøre det!!! Det er dælme da deres arbejde at tage sig af de reklamationer der opstår - punktum!
--
Chaos rules...
#39
L00t
Elitebruger
01-08-2003 15:32

Rapporter til Admin
Årh hold nu da op. Sådan er praksis hos ALLE butikker. Hvis kunden sender noget fejlagtigt tilbage, kommer kunden til at betale for det. Det er meget vel at I har så og så meget styr på hvad der bør ske, men tag lige og tag en bid af virkeligheden : det er ikke en drømmeverden vi lever i. Ikke alting går efter bogen, og hvis man nu bare fulgte med strømmen istedet for at stritte imod med alle kræfter, kunne det være at nogle ville opdage at det faktisk er til ens eget bedste. Hvis manden havde læst på siden at den skulle håndteres af Creative, så var det ikke sket. Hvis man havde sendt en mail første og spurgt, så var det ikke sket. Dermed ikke sagt at det ikke er dyrt for lidt fragt, men det nytter sgisme intet at råbe op om hvor dårlig service det er, når det per definition er praksis hele branchen igennem at sådan foregår tingene.
--
Bliv skribent på en nyhedsside om IT detailbranchen Har du kendskab til branchen, og arbejder måske med internethandel? Kig forbi. http://krearte.dk[...] <---- Ja, her.
#40
tågeåge
Monsterbruger
01-08-2003 15:39

Rapporter til Admin
#39 Yep - der er ALT for mange, der tror, at de kan tørre deres fejl af på forhandleren og hvis det kommer til at koste dem penge - tja: så er det dårlig service! Prøv bare én eneste gang at sætte jer i forhandlerens sted ! Hvis i har 4-5 kunder på en uge, der koster penge pga kundens egen fejl - hvor længe gider i så det? Skal firmaet ikke have overskud?
--
k7s5a/xp2000/gforce 4 mx4200/512 ddr 2100/wd 80 gb
#41
MN
Elitebruger
01-08-2003 20:12

Rapporter til Admin
#30 det er vist godt ikke alle slapper så meget af som dig for så blev vi da alle tørret i røven hver eneste dag. #39 praksis er netop ikke sådan i alle butikker, men åbenbart hos compumail. Hvis du læser det svar Net-agent fik fra Creative ville du også se at det er forhandleren der skal sørge for at sende kortet videre. Jeg ved ikke hvor du er vant til at handle og er også ret ligeglad, men det er da de forkerte steder hvis det er den service du normalt får. Sådan er praksis hos ALLE butikker. Hvis kunden sender noget fejlagtigt tilbage, kommer kunden til at betale for det Reglerne fra kunden er netop overholdt her. Ikke alting går efter bogen, og hvis man nu bare fulgte med strømmen istedet for at stritte imod med alle kræfter, kunne det være at nogle ville opdage at det faktisk er til ens eget bedste Hvad er det for et slapt argument! Hvis samtlige forhandlere bestemte sig for at snyde dig for penge hver gang du handlede så var det iorden kan jeg forstå. Vorherre bevares for en holdning at have. #40 selvfølgelig skal kunden også overholde spillereglerne, men når et produkt går i stykker er det vel iorden at henvende sig til forhandleren som rent faktisk HAR tjent på dig. Hvis du går ud og køber et nyt fjernsyn og det efter 10mdr brænder sammen smider du det så ud fordi forhandleren skal jo også leve? Tager du det ikke med til forhandleren eller sender du det til Korea eller hvor det ellers er fremstillet?
--
#42
L00t
Elitebruger
01-08-2003 20:26

Rapporter til Admin
#41 - MN Link til tilfældigt Creative-produkt : http://www.compumail.dk[...] Her står højt og tydeligt at garantien udover 30 dage håndteres af Creative selv, så jeg ved ikke hvor du får den med at snyde kunden for penge fra. Præcis det samme ser du på SHG.dks side under ethvert Creative-grafikkort. Creative bestemmer at det skal være sådan, trods hvad dansk lovgivning siger. Hvis man vælger at følge deres politik og sende produktet til dem, går det meget nemmere end hvis man per se vil have forhandleren til at håndtere reklamationen. Jeg ved ikke hvad Creative har skrevet til Net_agent, men jeg ved hvilke krav Creative stiller - og det er at de skal håndtere reklamationer som er ældre end 30 dage. Kan ikke sige andet end at du har uret.
--
Bliv skribent på en nyhedsside om IT detailbranchen Har du kendskab til branchen, og arbejder måske med internethandel? Kig forbi. http://krearte.dk[...] <---- Ja, her.
#43
*michael
Monsterbruger
01-08-2003 20:35

Rapporter til Admin
compumail er nogle sjove nogle :p da jeg var hos prc-data ikke så langttid siden, fortalte Ejeren af prc-data at compumail havde >hugger< prc-data`s inkøbs vogn fra deres hp! og copy pasted den in på deres egen hp. (prc-data har bare Copyright på den) koden var 100% den samme alle tegn sad samme steder osv.. prc-data truede dem med at sagsøge dem (ved ikke helt om de gjoder det), men og hov nu har compumail sørme fået ny indkøbs kurv... max noob`e da :p
--
.|. Xp 2400+ @ 2800+ .|. Soltek SL-75FRN2-RL .|. Radeon 9700pro m. zalman pasiv kølere .|. 512 ddrram .|. Unreal Xaser II .|. Boycotter Hyggekrogen, HOL’s børnehave...
#44
~DoN~
Junior Supporter
01-08-2003 20:47

Rapporter til Admin
#42, en producent kan ikke bare vælge at se bort fra Dansk lovgivning bare fordi det er nemmest. Hvordan ville det se ud hvis alle gjorde det?!?!
--
Se Specs under profil! -<>- ~DoN~ Out -<>-
#45
L00t
Elitebruger
01-08-2003 21:24

Rapporter til Admin
#44 Det gør alle. Undersøg det selv. #43 Jeps... og du kan TRO at det blev ændret i en fart. Det kostede dem en del... ;)
--
Bliv skribent på en nyhedsside om IT detailbranchen Har du kendskab til branchen, og arbejder måske med internethandel? Kig forbi. http://krearte.dk[...] <---- Ja, her.
#46
MN
Elitebruger
01-08-2003 21:32

Rapporter til Admin
#42 hvad compumail skriver er mig ligegyldigt, for det er da nemere for dem at få dig til at sende til Creative. Det er da også meget smart, idet compumail så ikke behøver andet end at tjene penge på dig og give dig 0 service. Nu nævner du selv SHG, men husk så lige at læse det hele hvad de skriver :Vi kan godt sende produktet til Creative, men det kan tage op til 30 dage... Ved selv at håndtere RMA sagen, tager det normalvis under 7 dage!) Selvfølgelig kan de godt håndtere sagen, for det skal de ifølge loven. Tag så Midtdata, her står ved et GeForce FX5200 : Garanti reparation håndteres af Midt-Data, Følg vores retur procedure Dette skriver de da de holder sig til dansk lovgivning. Kontakter du midtdata med et defekt Creative produkt skal jeg da ikke turde sige i hvor stor udstrækning de anbefaler at sende det direkte, men jeg ved de overholder lovgivningen da jeg selv har prøvet det hos dem med et Cretaive produkt. Prøv dernæst at søge på et Creative produkt hos ITbutikken og du vil finde ud af at de også oveholder loven og kortet skal sendes ind til dem og ikke creative. Creative bestemmer at det skal være sådan, trods hvad dansk lovgivning siger Sikke da en lovløs verden du lever i. Jeg lever i Danmark og der gælder dansk lovgivning. Det kan være du tror jeg har uret, men faktum er at Creative eller en hvilken som helst forhandler ikke må stille dig dårligere end dansk lovgivning uanset hvad de skriver. Det er sikkert hurtigere at sende direkte, men det er ikke det tråden drejer sig om. Tråden drejer sig om at compumail ikke har overholdt dansk lovgivning ved ikke at sende produktet videre til producenten.
--
#47
Benz
Maxi Supporter
01-08-2003 23:52

Rapporter til Admin
#42 og #45 Nu er du da ude på det yderste overdrev, hvor du vst ikke kan bunde mere. Alle forretninger ser bort fra dansk lovgivning ?? Det tror jeg der er nogle forretningsdrivende der vil blive sure over at høre. Kan du ikke forstå at compumail SKAL tage sig af produktet uanset hvad de skriver på Creatives HP ?!?
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#48
L00t
Elitebruger
02-08-2003 00:04

Rapporter til Admin
#47 Du misforstår mine posts og virker nedladende. Træls. Jeg ved hvad butikkerne *skal* og hvad der er praksis, og det er hvad jeg har forklaret. Nothing more. #46 Tråden drejer sig om at compumail ikke har overholdt dansk lovgivning ved ikke at sende produktet videre til producenten. ... og hertil påpeger jeg blot, at hvis køber havde læst før han agerede, ville han have sparet sig sine 100,- og fået bedre service end loven foreskriver.
--
Bliv skribent på en nyhedsside om IT detailbranchen Har du kendskab til branchen, og arbejder måske med internethandel? Kig forbi. http://krearte.dk[...] <---- Ja, her.
#49
Slupperman
Amatør
03-08-2003 01:02

Rapporter til Admin
Op igen......... ...er der andre der har erfaringer med compumail.dk ? Kan man trygt handle hos dem ?
--
#50
*KILLJOY*
Megabruger
03-08-2003 01:48

Rapporter til Admin
btw loot hvis det er en muvo du har skal den formateres en gang i mellem ellers skratter den. måske det var dit problem?
--
Globale Rødder skulle deporteres til Antarktis. RIAA og APG, kig lige her (_*_)
#51
tb^
Semibruger
03-08-2003 02:01

Rapporter til Admin
Svar # 7 : ville nok snakke med forbrugerstyrrelsen i det tilfælde, hvis du er heldig kan du få nogle penge ud af det... fordi den behandling kan ikke være fair!
--
| AMD Athlon XP 1500+ | 384MB Kingston PC2100 DDR Memory | WD 20+80GB 7200rpm UDMA100 | 17" Syncmaster 750s | Ge-Force 2 MX 32mb | ASUS DVD Drive 16x | Windows XP Pro |
#52
Nigga
Gæst
03-08-2003 10:30

Rapporter til Admin
Nu har jeg ikke læst det hele, men jeg har selv en computer fra compumail og den er bare fucked up, den er blevet sendt ind til dem et par gange, da den aldrig virker. Og de sviner en helt til hvis men ringer til dem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#53
Mahogny
Gæst
04-08-2003 09:38

Rapporter til Admin
Jeg har købt en komplet pc hos dem som jeg havde bøvl med i starten, jeg var ved at få grå hår og rysteture af det. Det viste sig at problemet var at jeg ikke havde installeret de drivere som var med bundkortet. Havde jeg bare selv tænkt lidt længere kunne jeg havde sparet mig for fragt og rep tid hos dem. "Nu har jeg ikke læst det hele, men jeg har selv en computer fra compumail og den er bare fucked up, den er blevet sendt ind til dem et par gange, da den aldrig virker." 52# Prøv at være lidt mere konkret og fortæl hvad problemet er. Har du evt. prøvet at skrive til deres support? Problemet med Creative er at at de har regler som strider imod dansk købelov. Er der gået over 30 dage efter køb VIL creative selv håndtere RMA og den skal sendes direkte til dem. Dette har jeg fået bekræftet fra en ven som arbejder hos Creative. Men man har som regel 2 muligheder: 1. At sende direkte til dem ( leverandør) ( hurtigst, mindst mulige stoppesteder.) 2. At sende varen ind til Forhandleren ( langsomst da den skal modtages hos dem og vidersendes til leverandør igen) Men skriv dog til derss support hvis I er i tvivl om hvad proceduren er. Og husk at udfylde RMA skema inden I afsender noget. Just my 5 cents.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#54
KillerJes
Supporter Aspirant
04-08-2003 13:21

Rapporter til Admin
#48 skrev: #47: Du misforstår mine posts og virker nedladende. Træls. Svar #48: Jeg ved hvad butikkerne *skal* og hvad der er praksis, og det er hvad jeg har forklaret. Nothing more. #46: Tråden drejer sig om at compumail ikke har overholdt dansk lovgivning ved ikke at sende produktet videre til producenten. Svar #48: ... og hertil påpeger jeg blot, at hvis køber havde læst før han agerede, ville han have sparet sig sine 100,- og fået bedre service end loven foreskriver OK hvis du ved hvad butikkerne *skal* hvad er din pointe så? Og nej #0 ville ikke have sparet sine 100,- ved at sende det direkte - han ville have sparet noget tid! Hele problemet er at Compumail skulle have taget sig af RMA'en da de modtaog kortet i første omgang! Det er vi forhåbentligt ikke uenige om? Iflg. #0 fulgte han Compumails RMA-procedure, så ingen problemer der. Som #53 skriver - husk ALTID at følge forhandlerens RMA-procedure! Bottom line: når man har købt et produkt hos en forhandler SKAL de tages sig af reklamationer - der er vores ret som forbrugere! Reglen er lavet for at beskytte os - fat det!
--
Chaos rules...
#55
L00t
Elitebruger
17-08-2003 16:29

Rapporter til Admin
#54 Havde manden ikke sendt det ind til Compumail, havde de ikke bonget ham. Compumail SKAL tage sig af produktet, men gør de det tager det afsindigt lang tid. Læs og forstå for hulen. Bottomline : Ja, gu skal de tage sig af det, men det er ikke altid til dit eget bedste som forbruger, og tit kan det bedre betale sig at sende til producenten - fat det? Det var da utroligt. Du læser men forstår ikke.
--
L00t™ - kommer snart i dig

Opret svar til indlægget: Info om Compumail.dk

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning