* Uofficiel Black/White liste V3
|
Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Så kommer Nvidia igenAf Gæst jim | 10-07-2003 16:20 | 1693 visninger | 43 svar, hop til seneste
prøv lige og se den nye test med de nye Detonator 44.03 VS. 44.67 Cool
http://www.tweak.dk[...] --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Fedest! Jeg har nemlig haft probs med mit FX5600 i vice city... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ja det kenner jeg godt -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. øh ja det er 3dmark, men for pokker det kan jo være flintne ligemeget hvis spillene ikke bliver optimeret..... -- Shuttle SB51G | P4 2.4GHz (533) | 512MB Samsung PC2700 | MSI GF4 Ti4800SE 128MB | 2xSeagate Barracuda IV 80GB | LG GCC-4320B Combo 16x32x10x40x | Samsung 152S 15" TFT | Windows XP Pro ja nu får vi at se -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. især nu hvor nvidia har købt futuremark så de kan få lov at bruge deres snyde pis... damn er godt nok skuffet over Nvidia for tiden..skal aldrig ha det firme igen.. ihvertifalde ikke før de ændre sig! -- Mange af Nvidias drivere er bare optimeret til div. tests, du får ikke noget ud af det i det daglige brug! -- P4 2,4@3,15
KIF!!! #5
Hvad snakker du om!!!!!!!!!!!! -- Hvornår kommer så den nye driver fra nvidia venter spændt på den. -- 1466mhz@2167 T-Bred | Asus mobo A7V333-X-LAN | Asus GFX kort GeForce4Ti4200 | 2*256DDR Ram PC3500 Kingston HyberX, CAS 2-2-2-5| Seagate 80gb
MSN, [email protected].
ICQ, 313005683. Øhhh... Hvor kan man så hente driveren?... -- CPU = AMD Athlon XP 2100+ 1733 MHz - Motherboard = Asus A7V8X - Ram = 512 MB PC3000 (DDR SDRAM) - Grafik Kort = NVIDIA GeForce FX 5600 (128 MB) - HDD = Maxtor 6Y060L0 (60 GB, 7200 RPM - 3Dmark03-2590 kan du bevis at nvidia har købt Futuremark ?? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. hold nu kæft det er så tydeligt--- sagde ikke de havde købt Futuremark. men de havde købt deres statement.... den der sagde de snød... Hvorfor må Nvidia snyde i de test ?? ATI må ikke.. og det eneste ATI gjorde med deres optimering i 3.4 var at bytte om på i hvad række følge tingene blev renderet.. ikke som nvidia kun at render det man ser og ikke resten af tingene... -- #13 især nu hvor nvidia har købt futuremark så de kan få lov at bruge deres snyde pis... damn er godt nok skuffet over Nvidia for tiden..skal aldrig ha det firme igen.. ihvertifalde ikke før de ændre sig!
LoooL! -- CPU = AMD Athlon XP 2100+ 1733 MHz - Motherboard = Asus A7V8X - Ram = 512 MB PC3000 (DDR SDRAM) - Grafik Kort = NVIDIA GeForce FX 5600 (128 MB) - HDD = Maxtor 6Y060L0 (60 GB, 7200 RPM - 3Dmark03-2590 #14
Istedet for at linke til tweak.dk kan du jo bruge vores DL-Sektion, der ligger driverne også. -- HardwareOnline.dk Crew Member - Holla #13 Som du skriver i #5 tror man jo netop at de har købt futuremark.. Desuden kan du ikke vide om der har været penge over/under bordet, en trussel om retssag er oftest nok til, at mndre firmaer trækker piben ind igen. -- Jeg er lam Det er jo helt klart ENDNU en fix'et cheat-driver fra nVidia!
At snyde for performance boost er sq' DET LAVESTE! -- Et ryk i pølsen er bedre, end en pølse i ryggen!
To stjerner i træet er bedre, end et træ i stjernen!
Gi' mig min sko tilbage røv!
hvorfor bliver dem som har et ATI kort som kan MODDES så sur på at nvidia fordi de optimer ders kort ? er det ikke snyd???? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. jim er jo ikke at optimere.. de optimeringer virker kun i 3dmark!.. -- 20# At modde et ATI kort vil sige at få det til at yde mere! Det giver noget i ALLE applikationer, og er derfor en forbedring der GIVER en effekt!
nVidias cheat-drivere giver KUN et boost i 3DMark, for at få det hele til at se bedre ud, så DERFOR er det cheat! -- Et ryk i pølsen er bedre, end en pølse i ryggen!
To stjerner i træet er bedre, end et træ i stjernen!
Gi' mig min sko tilbage røv!
NEJ det ikke rigtig min ven har et 9500 PRO og det køre som et 9700PRO hans spil køre hurtiger -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Heh Nvidia VS ATI Figth igen... -- CPU = AMD Athlon XP 2100+ 1733 MHz - Motherboard = Asus A7V8X - Ram = 512 MB PC3000 (DDR SDRAM) - Grafik Kort = NVIDIA GeForce FX 5600 (128 MB) - HDD = Maxtor 6Y060L0 (60 GB, 7200 RPM - 3Dmark03-2590 nej det ved vi ikke i nu det er jo KUN EN BETA FRIVER -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 23# Hvor fucking dum er du???!!!
Ja, hans kort yder som et 9700Pro. Men når nVidia bruger de cheat-drivere får du ikke bedre ydelse, MEN KUN HØJERE TAL PÅ DIN SKÆRM!! -- Et ryk i pølsen er bedre, end en pølse i ryggen!
To stjerner i træet er bedre, end et træ i stjernen!
Gi' mig min sko tilbage røv!
nej det ved vi ikke i nu det er jo KUN EN BETA DRIVER -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #23 JA .. fordi han har OVERCLOCKET det ... eller moddet det til R9700pro ( det kan man ik ) for de kører ik med samme chip !, men det kan clockes til et ...
Syntes det er Lame af Nvidia..
Men futuremark gør nok ik noget ved det , da sidste gang de gjorde noget .. var de ved og blive trukket i retten ... skulle ikke undre mig og nvidia har været ude med nogle penge til dem os .. eller noget ?!?! -- // Volny... Tjek mit system i profil..
27# Hvad fanden snakker du nu om?!
Tror du skal finde noget lidt mere simpelt (fx. 3-5 år venlige Lego-samlesæt) at kaste dig over, for det her kan du vist ikke håndtere! -- Et ryk i pølsen er bedre, end en pølse i ryggen!
To stjerner i træet er bedre, end et træ i stjernen!
Gi' mig min sko tilbage røv!
#29 HØRT ! -- // Volny... Tjek mit system i profil..
29> LOL sad nettop og tænkte noget hen i den retning af at læse hans kommentar... -- Svar # 13 : StarF
"ikke som nvidia kun at render det man ser og ikke resten af tingene..."
Øh... det er så slet ikke det man taler om når folk taler snyd, for det du snakker om her, var noget Kyro kom med, er er et GENIALT træk, hvorfor rendere noget som ikke ses på skærmen ???
Næææ... der hvor man mener nVidia Cheater, er fordi de nedsætter presition, hvilket går ud over DX9 spec's... og de forskellige Paths de har/skulle have lavet helt specielt til 3D mark max 03 og nogle spil...
Jeg tror da vist det er på tide vi får Lestat her ind... -- Det er jer der ikke kan stave, i ved det bare ikke endnu.
Medlem af FFHAB, vi styrer
Http://www.DesignSalg.dk[...]
Http://www.Lemans-venner.dk[...] 1# Sådan Christian.. Det var nok den mest irelevante kommentar i HOL's historie!. -- Et ryk i pølsen er bedre, end en pølse i ryggen!
To stjerner i træet er bedre, end et træ i stjernen!
Gi' mig min sko tilbage røv!
#33 Nej, #1 i var ikke den mest irelevante, det var din kommentar til den som var det mest irelevante... -- Så læs dem dog: http://www.hol.dk[...] 32>> efter hvad jeg har læst så var det sådan snyden gjorde i 3dmark.. og vil derved give en højere fps.. da den ikke skal bugte kæfter på at rendere hele billedet... sådan læste jeg det da på newz i sin tid...
det kyro gjorde varikke det.. kyro kortene rendere bare ikek skjulte polygroner.. de render billedet forfra og bagud.. så når ting dækkede for noget blev det ikke rendere.. -- #35 sidder du i en ordentlig koger? det giver kun meget lidt mening det du skriver -- Æhm... Når jeg sidder og læser #35, så ser det for mig ud som om det er præcis det samme nVidia og Kyro gør/gjorde. nVidia renderer ikke skjulte polygoner (whatnot) hvilket giver en højere FPS. Hvis Kyro heller ikke renderede de skjulte polygoner må det da være præcis det samme som nVidia ikke gør nu. Derfor må det da også have givet en højere FPS på Kyro kortene -- Se min computer på http://www.sitecenter.dk[...]
E-mail: mailto:[email protected]
Boycotter Hyggekrogen, HOL’s børnehave... #13, #32, #35
nVidia kalder det Z-occlusion Culling og ATI kalder det Hierarchical-Z.
Thomas Pabst har skrevet lidt om det. Artiklen er fra 27/2 2001:
Visibility Subsystem: Z Occlusion Culling
What's hidden behind this fancy name is NVIDIA's version of Radeon's Hierarchical-Z plus advancement. The Z occlusion Culling is special procedure between the stages of the triangle setup/rasterizer and the Pixel Shaders to determine if a pixel will be hidden behind an earlier rendered pixel or not. If the Z occlusion culling should determine that the pixel is hidden it will directly be discarded and it won't enter the pixel shader, thus saving the initial z-buffer read of the pixel-rendering pipeline.
The technology behind this process is most likely, just as in Radeon's case, a hierarchical Z-cache that covers a certain part of the screen. This cache can quickly read one of the above-mentioned 4:1 compressed sub-units of the z-buffer and probably represent the z-buffer in blocks of pixels, simply storing the lowest z-value found in this block. When the triangle setup/rasterizer is spitting out a pixel, the z occlusion culling will compare its z-value with the value stored for the according pixel block. If the z-value of the pixel is clearly lower than the z-value of the pixel block representation, the pixel will be discarded. If the z-value is larger than the block value it will be sent to the pixel shader.
NVIDIA's advance over ATi's Hierarchical-Z is what they call 'Occlusion Query'. The 3D-application requests GeForce3 to check the z-values of a special area (which will most certainly be of the same size as the hierarchical z-cache). If it turns out that the triangles in this area are hidden behind an object that has already been rendered all triangles of that area will be discarded.
It has to be said that the efficiency of this z occlusion culling or hierarchical-z method is depending on the 3D-application. The best effects can be seen if the 3D-application is sorting its scene objects before it sends them one by one to the 3D-chip. The ideal case is if the application is first sending the objects in the front of the scene and then the objects further behind. It avoids that pixels of hidden objects in the background of the scene are rendered first and later overwritten by pixels of objects in front of them. The worst case would be if the application would sort the objects back-to-front (which no application would deliberately do). Then even Z Occlusion Culling or Hierarchical-Z couldn't help a bit. In average the 3D-objects are drawn in random succession, leading to a depth complexity of 2 - 3.5. In this case GeForce3's Z Occlusion Culling can be of great use.
-- Tror forskellen mellem Kyro kortene og nVidia kortene er at Kyro kortene også gør det i alle andre programmer, ikke kun i 3D mark. -- Se Specs under profil!
-<>- ~DoN~ Out -<>- ja, så hvis man skal bruge Wallhack skal man have et ATi kort?? -- Gud: EPoX 8RDA |' 512 MB Kingston HyperX PC 3000 Ram |' nVidia GeForce4 Ti 4600 128 MB Ram |' Logitech Z-680 @ Audiotrak Prodigy 192 w. Coax Conn. 34# Ja da! Med nyheden at nVidia har cheatet sig forand, har jo mega meget at gøre med at han har problemer med at køre Vice City (på grund af producentens møgkort)!
Kender personen IRL, så bland dig udenom, din svamp.. -- Et ryk i pølsen er bedre, end en pølse i ryggen!
To stjerner i træet er bedre, end et træ i stjernen!
Gi' mig min sko tilbage røv!
Svar # 39 : ~DoN~
Både nVidia og ATI gør det altså alle de steder de kan komme til det, og kortet finder selv ud af det... og så har det været der siden GeForce 3... Kyro kom med det lige omkring GeForce 2's storhedstid...
Det der er tale om med snyd er nVidias specielt optimerede Paths... de er lavet direkte til fx 3D Mark Max, og dek koster kvalitet når de gør som de gør... og så presition...
Ifl. DX9, bruger man enten 24 bit eller 32 bit's presition, men når man med nVidia køre 24 bit, så er det ikke 24 bit, så er det af og til helt ned til 12 Bit's presition, og det er et brud på DX9 spec... nogen kalder dette snyd, andre gør ikke... jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det.. men jeg har det sådan, at HVIS, og kun HVIS det stadig præsentere et output jeg er tilfreds med, så er jeg ligeglad... men nVidia bryder DX9 Standarten, og det er teknisk set for dårligt...
Svar # 35 : StarF
Hvis det er snyd, jamen så snyder ATI akurat lige så meget... Men det er ikke snyd, det er genialt, for der er absolut ingen grund til at rendere det der ikke er synligt...
Så nej, det er ikke det... Det der sker, er at nVidia har lavet nogle specielle Paths, som gør at nogle af de efekter der bliver lagt på visse texturer, og det gør at nVidia er fri for at udføre visse operationer, og det skulle man resikere fejl i grafiken med...
Men det har INTET med Z-occlusion Culling at gøre... og altså ikke noget med at man ikke rendere visse pixels... -- Det er jer der ikke kan stave, i ved det bare ikke endnu.
Medlem af FFHAB, vi styrer
Http://www.DesignSalg.dk[...]
Http://www.Lemans-venner.dk[...] ......hader religíon, derfor er jeg pt ATIst. -- let me know if you have been cheated..
Btw..fri hash og alt det der.. O_o
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 426 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|
|
|