Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Får ikke den forbindelse man betaler for?

Af Ultrabruger Pauge | 04-06-2011 13:13 | 1642 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hej Hol! min søster har lige fået nyt net :) hun har 10 mb fra telia... men det er utroligt langsomt, jeg har prøvet at tage et kabel og slutte min bærbar til routeren og måle hastigheden på speedtest... den siger der kun er 2,22 ned og 84 op... hvorimod der skulle være 10 ned og 1 op... jeg har været inde på telias hjemmeside for at se om man kunne for hjælp... men der står bare at de levere den hastighed de kan... er det virkelig rigtigt? er der ikke noget man kan gøre i denne sag? Mvh. er sur Telia bruger!!!!
--
#1
Azakiel
Guru
04-06-2011 13:14

Rapporter til Admin
Nope, sandsynligvis står der et eller andet sted i din forbindelseskontrakt at de vil levere "Op til 10megabit"
--
Spilanmelder for www.Gamerater.dk[...]
#2
Pauge
Ultrabruger
04-06-2011 13:17

Rapporter til Admin
fuck hvor er det bare plat! betaler for 10 men får kun 2!! Hvordan finder man ud af hvem der kan levere den største hastighed til en?
--
#3
Tohc
Monsterbruger
04-06-2011 13:18

Rapporter til Admin
Gi din søster en stofa forbindelse. Jeg har en 25/2.. eller havde jeg får det opgraderet til 30/3 næste måned officielt, dog kører jeg allerede med den hastighed. Det betaler jeg 270kr for om måneden. Har kun været kunde siden 23 december 2010. Forbindelsen er generelt oppe og svinge på de 27-29Mb, så jeg er ganske tilfreds, og på min bærbar der er den på en 23-24 Mb, her skal du siges at jeg sidder i et værelse, langt væk fra hvor modemmet er, og signalet skal igennem 4 vægge + diverse jern forhindringer, men det er noget jeg kan leve med.
--
Athlon 6000+ (2x 3 Ghz), 2 x 2 kingston 667 Mhz, m2n-e SLI, corsair 750 PSU, Gainward GTX 460 Golden Sample (1 GB)
#4
pederlk
Mega Nørd
04-06-2011 13:18

Rapporter til Admin
Der står bla på deres side at: Er der garanti for internet-hastigheden?Nej, den oplevede internet-hastighed vil variere efter din anvendelse, forbindelsens karakter, afstand til telefoncentral, kobberkvalitet, hvad du besøger på internettet og andre faktorer, Telia ikke har indflydelse på eller ansvar for. Så de har deres ryg fri desværre
--
#5
Azakiel
Guru
04-06-2011 13:19

Rapporter til Admin
#2 Du må finde den udbydder som du er tættest på centralen hos.
--
Spilanmelder for www.Gamerater.dk[...]
#6
L.T. Hansen
Maxi Nørd
04-06-2011 13:21

Rapporter til Admin
#0 - ring ind til dem og brok dig! Hvis de intet kan gøre ved problemet, opsiger du, og får en anden udbyder. Helt enige med at det er lige i overkanten af fejlmargin!
--
YEAH, har fundet på noget vildt sejt at skrive HER... damn, har bare glemt det ;P
#7
Pauge
Ultrabruger
04-06-2011 13:21

Rapporter til Admin
Amen hvor er det bare strengt! #5 hvordan finde man dog ud af det?
--
#8
Bodygard
Bruger Aspirant
04-06-2011 13:24

Rapporter til Admin
hej jo der er noget i kan gøre men først skal i teste og være sikker på at der er kun den hastighed i kan kører det vil sige sæt kabel til direkte til modemmet og test hastighed en gang til siger den så det samme så ringer i bare til telia og siger at hvis i ikke kan levere det som jeg har betalt for skal i have forbindelsen billigere og hvis de ikke vil være med til det find en anden udbyder... kort process
--
My ocz is faster than yours harddisk Windows index 7,9
#9
ice
Gæst
04-06-2011 13:26

Rapporter til Admin
ring ind og hør om der skulle være opstået problemer, ellers kan vi gætte herfra til vi bliver gamle :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
DEVIL_DK
Guru
04-06-2011 13:27

Rapporter til Admin
prøv nu med at ring til telia der må jo være noget galt, men du har vel ikke engang snakket med dem.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Gainward GTX560TI* *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#11
Liindberg
Giga Supporter
04-06-2011 13:31

Rapporter til Admin
man skal i gennemsnit ca. trække 20% af hastigheden grundet hvor man er i forhold til hovedlinien osv .. og passer hos mig .. jeg har en 10/1 fra telia og trækker 8,6/1 så det er inden for grænsen .. mht dit problem .. kontakt telia og spørg hvor langt du er fra hovedlinien og hvor meget kobber der er i området .. for med de tal du oplyser er det nærmere 80% der er trukket fra, og det må ikke ske .. hvis de ikke kan forbedre din linie har du krav på at få den lukket ned uden og skulle betale ..
--
Hvilken størrelse psu skal man bruge? Kig her --> http://www.realhardtechx.com[...]
#12
bjarkehansen
Semibruger
04-06-2011 13:33

Rapporter til Admin
Hej Pauge Der er jo flere ting der er sig gældende med sådan en adsl forbindelse. Forbindelsen til centralen kræver en vis kvalitet for at opretholde en 10Mbit forbindese. jeg ville nok ringe til telia og høre om din søster for den hastighed som der kan forventes med den afstand der er til centralen. Der kan jo være en fejl på forbindelsen. Fx her hvor jeg bor, var der problemer med forbindelsen hvorefter TDC åbenbart koblede mig på en omvej til centralen.. Det virkede fint da jeg kun havde bestilt 2Mbit til at starte med.. Da jeg så fik adsl 20mbit hos fullrate og den kun kunne "rende" 2,3Mbit fejlmeldte de linien og TDC kom igen ud og fandt ud af jeg var koblet på denne omvej til centralen og så fik en fejlfri direkte linie igennem. Derefter kunne jeg så opgradere til VDSL og få 25/2Mbit... Nu har jeg godtnok tdc og for ca. 17Mbit på ADSL. Min far har Telia adsl, og det fungere ganske glimrende Igen ring pænt til telia og spørg om hjælp jeg tror det hjælper.. øjensynligt er der noget galt med Upload hastigheden.
--
#13
Pauge
Ultrabruger
04-06-2011 14:48

Rapporter til Admin
Hej alle sammen! Tusind tak for hjælpen :) jeg ringede derind og de sagde så at de havde sat min søster på den forkerte central... den central der ligger længst væk som overhovedet muligt her i Århus :) men der ligger en her i nærheden som de ville skifte hende over på i løbet af en uge ca :) + hun vil kun betale for 2 megabit så længe hun har haft det :) så hun får penge igen ;) Bedste kundeservice jeg har fået længe! :D
--
#14
Sheepass
Maxi Supporter
06-06-2011 20:29

Rapporter til Admin
Se det vil jeg faktisk kalde god service.
--
Jeg morer mig primært med affilliate marketing og SEO. Et af projekterne for tiden er: http://www.bredbaandmobilt.dk[...]
#15
Gæst
Gæst
06-06-2011 20:51

Rapporter til Admin
Godt... så det vi i dag har lært er, at det er en god ide at ringe til dem der rent faktisk kan gøre noget ved problemet først, før vi starter tråde på nettet der ikke hjælper en skid alligevel :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Ak_37
Monsterbruger
06-06-2011 20:54

Rapporter til Admin
#2 fiberbredbånd leverer det de skal og gerne lidt til jeg har 30/30 men når jeg måler det får jeg 34.23/29.51 og jeg kører over trådløst så havde jeg trukket er ledning ville jeg med garanti få 30 i upload mindst
--
#17
Jim Night
Guru
06-06-2011 20:55

Rapporter til Admin
#15 Problemet blev da løst. Så har det hjulpet! ;)
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren !! Se profil for specs

Opret svar til indlægget: Får ikke den forbindelse man betaler for?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning