Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

cybercity klokker i det

Af Supporter Michael K | 09-10-2006 15:54 | 3244 visninger | 62 svar, hop til seneste
Hej venner.. sidder med en dårlig smag i munden efter jeg har fået en regning på 695,- for installationsgebyr af min cybercity forbindelse. Jeg bestilte cybercity Gør-Det-Selv bredbånd den 18-09-2006, og fik et velkomstbrev, hvor cybercity skriver, at de som udgangspunkt ikke sender en tekninker ud, når jeg har valgt gør-det-selv, men at det i visse tilfælde ikke vil være muligt med gør-det-selv. I disse tilfælde sender de en tekninker ud, og man vil blive opkrævet 695,- i installationsgebyr. Der går et par dage, og jeg får et nyt brev, hvor cybercity skriver, at der kommer en tekninker ud den 06-10-2006 og etablerer min internetforbindelse. De skriver videre, at jeg vil modtage en pakke 1-2 dage før med mit udstyr. Jeg henter mit udstyr på posthuset og da teknikeren kommer næste dag ligger udstyret klar til når han skal bruge det. Da han kommer, siger han, at jeg bare skal sætte udstyret til, og så kommer det nok til at virke, og det virker med det samme. Nu kan jeg ikke forstå, hvorfor jeg skal betale 695,- for noget teknikeren ikke har gjort. Jeg mener, at det er cybercity, som har lavet en fejl ved at sende en tekniker ud, når der ikke var brug for en. Jeg har lige ringet til deres kundeservice, men damen jeg talte med, mener at fejlen var min, og jeg burde have tjekket om forbindelsen virkede med det samme, da jeg modtog udstyret. Selv mener jeg cybercity har taget røven på mig. Har jeg ikke retten på min side?
--
#1
UlrikC
Semibruger
09-10-2006 15:59

Rapporter til Admin
Ikke efter min mening. Jeg bestilte cybercity Gør-Det-Selv bredbånd den 18-09-2006, og fik et velkomstbrev, hvor cybercity skriver, at de som udgangspunkt ikke sender en tekninker ud, når jeg har valgt gør-det-selv, men at det i visse tilfælde ikke vil være muligt med gør-det-selv. I disse tilfælde sender de en tekninker ud, og man vil blive opkrævet 695,- i installationsgebyr. + Der går et par dage, og jeg får et nyt brev, hvor cybercity skriver, at der kommer en tekninker ud den 06-10-2006 og etablerer min internetforbindelse. De skriver videre, at jeg vil modtage en pakke 1-2 dage før med mit udstyr. Du ved nu at der kommer en tekniker og du ved at det koster 695,- Jeg vil mene at du skulle have afbestilt teknikeren da CC skrev at han/hun ville komme. Men det er dog en lidt kringlet Gør-Det-Selv
--
MSI P965 Neo-F E6600 Core 2 Duo Geforce 7950 GX2 2 GB Kingston 667 Mhz
#2
Michael K
Supporter
09-10-2006 16:08

Rapporter til Admin
#1 på det tidspunkt hvor jeg fik brevet om at der kom en tekniker på besøg, vidste jeg ikke at forbindelsen allerede virkede.
--
#3
UlrikC
Semibruger
09-10-2006 16:13

Rapporter til Admin
Jeg kan sagtens forstå at du synes det er irriterende. Det jeg mener er bare at CC faktisk har fortalt at du ville komme til at betale for teknikerbesøg. Men jeg synes at der er råddent at teknikeren bare fortæller dig hvad du skal gøre uden selv at gøre noget. Dette kunne CC have fortalt dig uden at sende en tekniker. Den del mener jeg godt du kan tillade dig at klage over, men jeg mener stadig at de har "retten" på deres side.
--
MSI P965 Neo-F E6600 Core 2 Duo Geforce 7950 GX2 2 GB Kingston 667 Mhz
#4
Michael K
Supporter
09-10-2006 16:24

Rapporter til Admin
cc afgør jo om teknikeren er påkrævet, hvilket det ikke var her. Derfor mener jeg at de har lavet en fejl?
--
#5
rmjdk
Elitebruger
09-10-2006 16:27

Rapporter til Admin
Jeg tænkte det samme, da jeg bestilte i sin tid. Men et "Teknikerbesøg" involverer også arbejde ude på centralen.
--
[ A64 2800+ @ 2GHz | Chaintech ZNF3-250 | 2 x 512MB Kingston PC3200 | Club-3D X800 XL | Seagate 160GB SATA ]
#6
Michael K
Supporter
09-10-2006 16:29

Rapporter til Admin
#5 måtte du betale 695,- for et hurtigt "kig" ligesom mig?
--
#7
Pman
Bruger
09-10-2006 16:39

Rapporter til Admin
Det er helt sikkert typisk CC de skriver regninger og rykkere ud konstant hvor de ikke burde.... har fået flere hvor jeg bare har ringet ind og klaget, hvor de har annuleret dem. Prøv at ring ind og snak med en der har noget ansvar i stedet for de almindelige callcenter tøser der ikke kan tage stilling til noget alligevel...! Pman
--
#8
Storm
Guru
09-10-2006 16:40

Rapporter til Admin
#0 Har du fastnettelefon?
--
AMD T-Bird 1200 MHz - 384Mb DDR RAM - 40Gb HD - Radeon 9100
#9
Michael K
Supporter
09-10-2006 16:45

Rapporter til Admin
#7 hmm hvordan får jeg fat på en anstændig person derinde? #8 nej
--
#10
Storm
Guru
09-10-2006 16:48

Rapporter til Admin
#9 Så er det nok derfor du skal betale for teknikeren. Han slutter dig jo til inde på centralen, og at han beder dig om at sætte udstyret til er jo klart. Han skal jo se om der er "hul igennem". Hvis der ikke var det ville han måle med et specielt apperat hvor meget modstand du har i kablerne. Så tør øjnene og tag en tudekiks, når du ikke ved mere om hvad han har gjort og ikke gjort. Ved mig kørte han ind på centralen og målte min modstand mens jeg havde en dongle i stikket.
--
AMD T-Bird 1200 MHz - 384Mb DDR RAM - 40Gb HD - Radeon 9100
#11
illuzioN
Ultrabruger
09-10-2006 16:51

Rapporter til Admin
Jeg får CC Solo her den 22, så takker for at du har gjort opmærksom på problematikken. Ikke sikkert jeg selv kommer ud for det, men i såfald vil jeg være forberedt. Men IMO lyder det ikke fair at du skal betale, med mindre som #5 påpejer, at der er blevet lavet noget på centralen. Hvilket jeg i grunden ikke forstår hvorfor det skal indgå som et "teknikkerbesøg".
--
man kan blive rigtig meget klogere af at høre og kende sin modstanders synspunkter. P4 3GHz(630), 1GB PQI DDR2, 6600GT, 1.5TB + 36GB Raptor, Sony 21' CRT E500
#12
Michael K
Supporter
09-10-2006 16:54

Rapporter til Admin
#10 forklar mig så, hvad der ligger i begrebet "installation", som der står på min regning?
--
#13
Michael K
Supporter
09-10-2006 17:01

Rapporter til Admin
#11 np :/
--
#14
Pman
Bruger
09-10-2006 17:02

Rapporter til Admin
Du siger bare til den person du først får at du gerne vil snakke med hendes chef... det virkede for mig...
--
#15
Storm
Guru
09-10-2006 17:39

Rapporter til Admin
#12 Altså ved mig havde der ikke været fastnettelefon i mange år, så jeg var helt pillet ud af centralen. Så han "installerede" mig på centralen igen og samtidig skiftede han alle mine gamle trebenede telefonstik ud med nye RJ11 stik (Dem i væggen). Så gav han mig en dongle/loop-kabel. Jeg skulle have i stikkene. Så kørte han ind til centralen og ringede til mig samtidig for at oplyse at linien var helt god. Men har du haft haftnet på ejendommen inden for et halvt års tid burde du stadig være koblet fysisk på henne på centralen. Så burde det ikke være nødvendigt. Men jeg fik bare at vide at hvis ikke der var telefon i forvejen skulle man have en tekniker ud/ind på centralen. Men prøv da at brokke dig til dem, jeg fik trods alt nye stik osv for mine penge.
--
AMD T-Bird 1200 MHz - 384Mb DDR RAM - 40Gb HD - Radeon 9100
#16
Michael K
Supporter
09-10-2006 17:44

Rapporter til Admin
#15 min nabo har CC solo, så mon ikke jeg er koblet til fysisk på centralen?
--
#17
Storm
Guru
09-10-2006 17:48

Rapporter til Admin
#16 Aner det ikke, jeg bor i lejlighed midt i Århus, og jeg var ikke fysisk å centralen. Men hvad ved jeg. Det er jo svært at finde ud af om han først var inde på centralen inden han kom ud til dig. Ved mig ringede han fra centralen og sagde han havde koblet mig på nettet nu, men vill komme ud for at skifte stik og måle modstand osv. Men det kan jo være anderledes ved dig, men hvis man læser på CC's hjemmeside står der jo alle betingelser der skal være opfyldt for at man kan undgå at betale 695,-. En af dem er vidst nok at man har fastnettelefon man ved hvirker.
--
AMD T-Bird 1200 MHz - 384Mb DDR RAM - 40Gb HD - Radeon 9100
#18
Michael K
Supporter
09-10-2006 17:56

Rapporter til Admin
http://www.cybercity.dk[...] Hvis du har bestilt Gør Det Selv uden et fastnetnummer, undersøger vi muligheden for at etablere forbindelsen via Gør Det Selv. Viser det sig ikke at være muligt, vil der være behov for et teknikerbesøg. I disse tilfælde sender vi en tekniker ud til dig for at etablere din bredbåndsforbindelse, og du vil derfor blive opkrævet 695 kr. for installationen. Lader det til at de ikke har undersøgt ordenligt, om der er behov for et teknikerbesøg?
--
#19
Storm
Guru
09-10-2006 17:59

Rapporter til Admin
Der er noget der tyder på det, men det kan jo stadig være de har fikset dig på centralen. Men ring til dem og hør dem ad, men de påstår squ nok at han har lavet noget der så de får deres penge (Som går til TDC).
--
AMD T-Bird 1200 MHz - 384Mb DDR RAM - 40Gb HD - Radeon 9100
#20
Hodja^
Mega Supporter
09-10-2006 18:07

Rapporter til Admin
Hvis det var mig havde jeg ringet eller skrevet til Cybercity og så bedt dem om ikke at sende den teknikker ud, og så havde jeg set om jeg selv kunne klare sagen i egen hånd før jeg havde bedt om hjælp fra dem.
--
Man er klog når man ved hvad det er man ikke ved noget om.
#21
NerdALMIGHTY
Junior Nørd
09-10-2006 18:12

Rapporter til Admin
#20 - Problemet med den taktik er så at du kan risikere at vente flere uger for at komme på, hvis du efterfølgende skal have en tekniker ud. Teknikerbesøget kan dække over både opsætning af stik i kunders ejendomme, samt evt. på centralen og i de tårne der findes mellem din adresse og centralen.
--
http://www.LinuxFAQ.dk[...] - Linux artikler, guides, HOWTO's og FAQ's..
#22
Michael K
Supporter
09-10-2006 19:58

Rapporter til Admin
Jeg bor i et lille lejlighedskompleks, og når nu min nabo har net fra CC, burde vores område være forbundet med centralen i forvejen?
--
#23
ReneSDK
Guru
09-10-2006 20:07

Rapporter til Admin
#22 selvom dine naboer er forbundet kan lige præcis din forbindelse sagtens være slået fra på centralen, og det kan jo være teknikeren har været inde for at slutte den til INDEN han kom ud til dig. Det ved jeg da de havde været her til vores lejlighed og der er da omkring 200 andre der måske også har telefon, men lige præcis vores var ikke tilsluttet da den tidligere lejer ikke havde haft telefon eller internet.
--
...
#24
Hodja^
Mega Supporter
09-10-2006 20:58

Rapporter til Admin
#21 Hellere det end at betale 695,-
--
Man er klog når man ved hvad det er man ikke ved noget om.
#25
N-Jay
Ultra Nørd
09-10-2006 21:21

Rapporter til Admin
#22 Nu kommer forbindelsen jo ikke på magisk vis, når du sætter udstyret til telefonstikket i din lejlighed :-) Fra din lejlighed skal du rent fysisk være koblet op mod centralen, og den forbindelse kan sagtens gå igennem en del knuder på sin vej. I sidste ende skal teknikeren også tilslutte din forbindelse (ikke at forveksle med din nabos) inde på centralen, så der er faktisk en del arbejde, der skal udføres. Derfor mener jeg at de 695,- er en yderst rimelig pris, da du jo ikke ville kunne udføre dette selv. Det er kun hvis du allerede er tilkoblet på centralen, at du selv kan klare installationen med skillefilter og tilslutning hjemme hos dig.
--
Nu med job :-p
#26
mallemanden
Bruger Aspirant
09-10-2006 22:00

Rapporter til Admin
Btw Er du københavner ?
--
#27
Michael K
Supporter
10-10-2006 15:23

Rapporter til Admin
#26 nej, er fra Allerød. Hvordan finder jeg ud af, om teknikeren har gjort noget overhovedet? Kan jeg få indsigt i teknikerens rapport af insatllationsforløbet?
--
#28
-FiDo-
Supporter
10-10-2006 15:53

Rapporter til Admin
#27 Jada, du kan bede om en specificeret regning paa det stykke arbejde som er lavet for dig. Det har alle ret til. :) Juridisk har du ikke en chance. "Teknikerbesoeg" er saa bred en betegnelse at bare han kigger paa din linie, saa skal du betale. Manden har vaeret ude hos dig og derfor skal du betale.. Jeg havde samme problematik hos CC da jeg fik lavet min linie.. De "glemte" den foerste bestilling og jeg fik lavet en ny ( 4 uger efter ) og saa 1 maaned efter jeg havde faaet det op og koere fik jeg breve om tekniker besoeg.. Ringede og bad dem tjekke i systemet og slette ordren, det gjorde de ( fik jeg afvide ... LIES! ) men alligevel kom der en tekniker, og senere en regning for selvsamme tekniker.. Har ikke betalt, og har ikke taenkt mig at betale.. Selvom de stadig mener jeg boer betale.. Tror reelt bare de ikke toer stille sig op imod en kunde som har >300 linier hos dem.. >:)
--
I win?
#29
moffen
Bruger Aspirant
10-10-2006 22:05

Rapporter til Admin
De har også klokket i det hos mig adskillige gange. Først bestilte jeg en flytning, hvormed de bestilte en tekniker, da de ikke mente det kunne lade sig gøre med en flytning uden. Derfor afbestilte jeg Internettet, og fik at vide at teknikerbesøget selvfølgeligt var annuleret. Alligevel sendte de en tekniker ud på min nye adresse, selvom jeg ikke skulle ha' Internet på det gamle kundenummer mere. Det opdagede jeg da der lå et brev om et forgæves teknikerbesøg fra TDC i min postkasse! Cybercity erkendte dog fejlen i det her tilfælde. Derefter bestilte jeg internet hos Cybercity påny, og det kunne sagtens gøres med en gør-det-selv løsning :-) (sparede teknikerbesøget)
--
#30
Michael K
Supporter
11-10-2006 17:04

Rapporter til Admin
Nu har jeg skrevet til dem.
--
#31
Michael K
Supporter
14-10-2006 16:22

Rapporter til Admin
Hvor lang tid kan der gå før de svarer?
--
#32
nitrotg
Juniorbruger
14-10-2006 16:36

Rapporter til Admin
Hehe.. sidder selv med præcis samme problem som #0.. jeg fik en tekniker ud her i fredags og han kom ind.. kikke på stikket og sagde jeg bare skulle sætte det til.. så smuttede han igen.. og vi har også fået en regning på et teknikerbesøg.. og så viser det sig at der alligevel er fejl men det er inde hos centralen.. så jeg sidder kun med 40/40kbps pga jeg åbenbart er blevet koblet på en andens linie.. ;/ Så nu ender det med jeg betaler for en tekniker der har været inde og sige goddag og gået igen og en uge hvor jeg betaler for 8mbit men for kun en 40kb.. det sku en god start hos CC... eller........
--
#33
Michael K
Supporter
14-10-2006 17:40

Rapporter til Admin
brok dig over det. Det kan da ikke være rigtigt at du skal betale for det.
--
#34
Michael K
Supporter
21-10-2006 04:17

Rapporter til Admin
9 dage uden svar...
--
#35
Deathie
Ultrabruger
21-10-2006 09:28

Rapporter til Admin
Hvis "Teknikerbesøg" dækker over arbejde på centralen står du naturligvis dårligt (måske er det helt berettigt af dem). Hvis "Teknikerbesøg" dækker for ham der var inde og sagde du selv kunne sætte det op, mener jeg helt bestemt ikke du skal betale. I så fald skal et teknikerbesøg vel være, at han sætter det op, hvilket han ikke har gjort. De kan jo ikke tvinge folk til at have en tekniker til at overveje folk der sætter deres "gør-det-selv" løsning op og så bonger dem bagefter.
--
#Lektier Seriøs lektiehjælp på nettet. Vi hjælper dig uanset hvilket niveau du er på. Se mere på: http://www.lektier.org[...]
#36
hotton
Megabruger
21-10-2006 09:56

Rapporter til Admin
Hvis "Teknikerbesøg" kan være , at en tdc tekniker roder i ledningerne på centralen. kommer alle til at betale "Teknikerbesøg". da tdc's central jo er lukket for offentligheden. jeg vil da mene at arbejde på ledningsnettet må være på tdc's regning, altså på abonnemanget.. altså lige undtaget hjemme på folks adresse.
--
cleohot
#37
lyf
Maxibruger
21-10-2006 10:08

Rapporter til Admin
Jeg har oplevet præcist det samme, da jeg skulle installere Cybercity ADSL i min lejlighed. Valgte gør det selv, men fik at vide, at der muligvis ville komme en TDC tekniker alligevel, da jeg ikke har fastnet og bla bla. Så oprandt dagen hvor teknikeren skulle komme, men han kom aldrig. Jeg ringede ind, forklarede situationen, den rare mand bedte mig om at gå ind på adsl.cybercity.dk eller lignende adresse - og så virkede det helt uden tekniker besøg. Alligevel fik jeg en regning på 695,- Jeg ringede ind igen og forklarede dem situationen, og det undskyldte de meget og trak regningen tilbage. Ærgelig oplevelse javist, men deres support hjalp mig fint.
--
#38
Michael K
Supporter
21-10-2006 15:10

Rapporter til Admin
#36 har fat i det rigtige. I hvert fald ifølge min far. Han siger også, at TDC selv skal sørge for arbjede på centralen uden man skal betale for det. Nu ved jeg ikke hvor godt han er inde i sagerne, men han lød som om han vidste hvad han snakkede om.
--
#39
HolgerDK
Moderator
21-10-2006 15:28

Rapporter til Admin
Kommer an på om TDC har noget samhusning med andre udbydere. TDCs folk går jo (forhåbentlig) ikke ud og roder med f.eks Tele2s eller CCs udstyr. Ellers tror jeg TDC får en regning for et "Teknikerbesøg" :-P
--
if(!kill(self)) { self.strength++; }; http://ctprofiles.net[...]
#40
Michael K
Supporter
23-10-2006 00:32

Rapporter til Admin
Jeg skal betale beløbet her den 23-10. Jeg betaler kun for mit abbonement, og så skriver jeg en mail hvorfor jeg ikke har betalt for teknikerbesøget. Det må være sådan det skal gøres.
--
#41
CyberOpz
Monsterbruger
23-10-2006 02:59

Rapporter til Admin
#40 - Tjae, så sender de en rykker og i forbindelse med rykker 2 lukker de forbindelsen. CC er som du nu ved det totalt skod, hvad angår kontakt med deres kunder. Jeg er glad for at jeg kvittede dem. Men skal siges at når det så endelig køre, så køre det ok. /CyberOpz
--
#42
eric clapton
Supporter
23-10-2006 06:26

Rapporter til Admin
tja surt er det ihvertfald,det vil jeg godt give dig ret i jeg har selv en del år haft tdc og dem har jeg været meget tilfreds med,nu har jeg så fiberbredbånd fra dansk bredbånd. held og lykke med det.
--
JEG ER IKKE BANGE FOR AT DØ JEG ØNSKER BLOT IKKE AT VÆRE TIL STEDE NÅR DET SKER (WOODY ALLEN)
#43
Just
Giga Supporter
23-10-2006 06:26

Rapporter til Admin
Efter min bedste overbevisning er det en total fejltolkning af begrebet "teknikerbesøg" at inkludere evt. arbejde på centralen. Hvis han har været hos dig, ja så er der tale om et teknikerbesøg. Men hvis han ingenting har lavet, så skal du naturligvis ikke betale for det. Det er jo såre simpelt. Jeg har bestilt "gør det selv" hos samtlige af de teleselskaber jeg har været i nærheden af, og jeg har aldrig måttet betale for at teknikeren skulle åbne forbindelsen. Eller det vil sige det har jeg sikkert, jeg betalte da 495kr hos Telia Stofa, men det kalder de jo ikke et "teknikerbesøg" da det på ingen måde er det. Hos CC har jeg også bestilt Solo og gør det selv. Her har jeg heller ikke skullet betale for et teknikerbesøg på trods af at der naturligvis har været arbejde at gøre med at tilsutte mig på centralen. Jeg har ikke fastnet og der har ikke været det i snart to år på adressen. Det lyder helt sikkert som en reel sag for http://klag.klagetjek.dk[...] Men hvis du ikke har lyst til at investere penge og tid i sagen, så kan du oprette dig på http://www.klagidag.dk[...] Så skal vi få samlet nogle lignende sager og få lagt lidt pres på CC, det er vist ved at være ved høje tid.
--
The closest u'll ever get to light speed ------> Athlon FX51 på SK8V X800 PRO-VIVO @ XT-PE -------> Virtually Silent via "the blue giant"
#44
Morten Klingenberg
Semi Supporter
23-10-2006 08:30

Rapporter til Admin
Jeg står nu overfor at skal have min inet forbindelse flyttet og de mener også jeg skal have en tekniker på besøg, jeg overvejer lidt om jeg ik kan få en beskrivelse fra CC på hvad den pågældende tekniker skal lave - og når han så har været hos mig og ordne det så vil jeg bede om en faktura på det udførte arbejde - kan man tillade sig det egentligt? //M
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#45
EQuiNoX
Semi Supporter
23-10-2006 09:18

Rapporter til Admin
44# det kan du sagtens .. du har krav på at få afvide hvad den teknikker rent faktisk skal lave. og derefter hvad han rent faktisk har lavet. du bestiller jo heller ikke en anden håndværker uden at vide hvad han skal lave, og hvad han rent faktisk laver.
--
¨~NoX~¨
#46
JewleBewle
Elitebruger
23-10-2006 13:41

Rapporter til Admin
Hihi - eller nedern. Men sådan er det bare, du kan kun takke manglen på konkurrence fra kompetente firmaer. Jeg har også betalt 695 kr for at han satte telefon stikket i routeren. Totalt nitten, men de er og var de eneste som vil tilslutte mig adsl uden telefon. Ps - den regning på 695 kr burde du kende til, og pengene går ikke til CC, det er til TDC. Det er en TDC tekniker, som kommer ud. Eneste trøst jeg havde var at teknikeren som kom ud, selv skulle betale 695 til hans egen adsl. Konklusion - du kan ikke gøre noget som helst. Jewle
--
Selvlicenseret numurolog - tilbyde bedre navn for kun 5.000 kr* som kan give et lykkeligere liv. * = ingen garantier gives.
#47
Michael K
Supporter
23-10-2006 17:19

Rapporter til Admin
Kære Michael Kjersgaard, Tak for din henvendelse. Før teknikeren kommer hjem til dig, gør teknikeren et stykke arbejde ude på centralen. Sommetider er det endvidere nødvendigt at teknikeren fortsætter arbejdet på adressen, men det har ikke været nødvendigt hos dig. Dog har teknikeren gjort sit arbejde på centralen, og derfor opkræves du for dette. Jeg håber, at du har fået svar på dit spørgsmål - ellers er du mere end velkommen til at kontakte os igen. Jeg skal da ikke betale for arbejde han laver på centralen?! Eller?
--
#48
jyk
Super Nørd
23-10-2006 17:36

Rapporter til Admin
I princippet jo, da der er udført et stykke arbejde på din telefonlinie. Har ikke læst hele tråden igennem, men kan godt se at det er lidt nederen at betale for "ingen ting", men tror ikke du kommer så langt med en klage hvad det angår. Har selv arbejdet hos TDC som supporter, og der skal virkelig gode argumenter til for at slippe for en regning for teknikker, sad but true!
--
MSN: [email protected] - There is something rotten in the State of Denmark -
#49
Michael K
Supporter
23-10-2006 17:50

Rapporter til Admin
#48 der står ingen steder på cybercitys hjemmeside, at jeg skal betale for det arbejde teknikeren laver på centralen. Det her er det tætteste jeg kan finde: http://www.cybercity.dk[...]
--
#50
jyk
Super Nørd
23-10-2006 18:04

Rapporter til Admin
Gratis: "Har du har bestilt Gør Det Selv med et fastnetnummer, vil dette teknikerbesøg være gratis, dvs., at du undgår at betale installationsgebyret" Ikke gratis: "Hvis du har bestilt Gør Det Selv uden et fastnetnummer, undersøger vi muligheden for at etablere forbindelsen via Gør Det Selv. Viser det sig ikke at være muligt, vil der være behov for et teknikerbesøg. I disse tilfælde sender vi en tekniker ud til dig for at etablere din bredbåndsforbindelse, og du vil derfor blive opkrævet 695 kr. for installationen" Du skal betale fordi du ikke har fastnummer jf #8, #9 og #10!
--
MSN: [email protected] - There is something rotten in the State of Denmark -
#51
jyk
Super Nørd
23-10-2006 18:05

Rapporter til Admin
...og den her kan CC altid bruge: "Bemærk: I nogle situationer opdages det først på leveringsdatoen, at det alligevel er nødvendigt med et teknikerbesøg. I så fald forlænges leveringstiden, og du faktureres for installationen" ...som sagt, sad but true!
--
MSN: [email protected] - There is something rotten in the State of Denmark -
#52
Michael K
Supporter
23-10-2006 19:39

Rapporter til Admin
Nu har jeg bestilt en uddybende regning på det, teknikeren har lavet. Det kan ikke passe, at han skal have løn for sit arbejde i mit hus i hvert fald. Hvordan kan det i øvrigt være, at det er et fast beløb på 695.. hvad ligger der i de penge?
--
#53
Michael K
Supporter
23-10-2006 19:46

Rapporter til Admin
#51 Den der kan de ikke bruge, da de skrev et brev til mig nogle dage inden at teknikeren var nødvendig. #50 lyder mere sandsynelig, men jeg kan ikke lide de skriver: I disse tilfælde sender vi en tekniker ud til dig for at etablere din bredbåndsforbindelse, Teknikeren etablerede jo netop ikke min forbindelse hjemme hos mig! Han havde intet måleudstyr fremme eller noget.
--
#54
jyk
Super Nørd
23-10-2006 19:51

Rapporter til Admin
Sådan en teknikker tager et grundbeløb bare for at sætte sig ud i bilen. På samme måde som en hifi-teknikker fx tager 300 for bare at åben kabinettet tl et TV. Da han højst sandsynlig er fra TDC er han altså lejet af CC, hvilket ikke gør det billigere. Hvis du fx hyrer en håndværker, tager han også et fast beløb for den første time (grundtakst). Derefter en lavere takst for hver påbegyndt time. I og med at du ikke har haft fast nummer i forvejen, har han været ude ved centralen og koble dit telefonstik til centralen. Hvor lang tid det tager har jeg ingen anelse om, men en time er nok passende. Dvs han skal have løn for grundtaksten og én time, så 695 passer meget godt. Prisen er en gennemsnits værdi. Hvis teknikkeren fx skal bruge 3 timer ude på centralen, skal du stadigvæk kun betale 695. Så det de sætter til på karusellen, vinder de ind på hestene!
--
MSN: [email protected] - There is something rotten in the State of Denmark -
#55
jyk
Super Nørd
23-10-2006 19:54

Rapporter til Admin
Når de skriver "ud til dig", kan de måske mene din forbindelse ude på centralen ;-) Hvad ved jeg om det. Nu får du forhåbentlig en detaljeret regning fra CC!
--
MSN: [email protected] - There is something rotten in the State of Denmark -
#56
Michael K
Supporter
30-10-2006 00:10

Rapporter til Admin
intet svar endnu...
--
#57
T-Bird
Ultrabruger
30-10-2006 00:30

Rapporter til Admin
Jeg har også lige fået fat i et Cybercity Solo abonnement. Jeg er overbevist om, at det teknikeren skal lave på centralen er inkluderet i bestillingen, og altså ikke de 695 kr, som der bliver snakket om. Jeg har skam heller ikke modtaget en regning for et teknikerbesøg og det virkede den dag, de sagde det ville virke. Der stod tilmed i brevet, at grunden til at det først virker på den og den dag er, at min linie skal sættes op på centralen. Det skal lige nævnes, at jeg ikke har fastnet.
--
#DenofEvil @ Quakenet - DKs bedste bouncer Http://Denofevil.dk[...] Http://Snebold.dk[...]
#58
Michael K
Supporter
31-10-2006 13:59

Rapporter til Admin
#57 har du mulighed for at scanne det brev? Så kan jeg konfrontere dem med det.
--
#59
Michael K
Super Supporter
06-11-2006 01:16

Rapporter til Admin
nå, de siger jeg skal have fat i tdc for at få en specifik regning?
--
#60
illuzioN
Ultrabruger
06-11-2006 01:23

Rapporter til Admin
#59 det kan du lige så godt opgive. Har jeg forsøg flere gange, men eneste damen kunne fortælle mig var, hvor meget jeg gav i kvartal for min daværende forbindelse. Så gik det helt galt for hende, da jeg fortalte hende at jeg havde ændret hastighed inden for kvartalet (boostet). Så dårlig service skal man lede længe efter :/
--
man kan blive rigtig meget klogere af at høre og kende sin modstanders synspunkter. P4 3GHz(630), 1GB PQI DDR2, 6600GT, 1.5TB + 36GB Raptor, Sony 21' CRT E500
#61
Sup3rm@n
Monster Supporter
06-11-2006 04:07

Rapporter til Admin
Jeg arbejder hos CC og det er TDC der vælger om der skal tekniker eller ej ud på en rå kobber installation, at der så ikke skulle gøres noget på installation må du snakke med dem om, normalt skal der sættes kap-stik op.
--
----------------------- Hvor i allesammen grimme eller noget! ;) -----------------------
#62
Michael K
Super Supporter
06-11-2006 22:24

Rapporter til Admin
#61 ja, de sagde godt nok det var TDC der afgjorde det, men har prøvet at snakke med dem om det? De ved åbenbart ikke hvordan de skal give mig en specifik faktura?
--

Opret svar til indlægget: cybercity klokker i det

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning