Her er en være brokkehovedet der ikke bryder sig om DA2
Og husk på at jeg godt kan lige DA2
------------------------------------------------
----
Nu har jeg spillet DA2 40-50% igennem på PC og det er noget bras, for det først så styringen, når man drejer sin spiller for at se i en anden retning, fordi man godt vil gå til den ene side, så drejer ens figur tilbage af sig selv, typisk for et konsol spil, det er så også i orden, men hvorfor kan jeg ikke slå det fra i PC udgaven???
Jeg har den fornemmelse, at dette er et PC spil, som er udviklet til konsollerne.
Og så er der alt alt for få quest på samme tid, det er lidt at når quest A er løst, så åbner quest B, som giver adgang til quest C, ikke hele tiden men generelt.
Min opfattelse af et godt rollespil er at man har mange quest, som man hele tiden skal holde styr på, det er noget af det sjove ved rollespil, men nu er det bare blevet alt alt for meget hack'n slash, man mindes jo de gode gamle Doom dage, men nu har jeg altså ikke købt DA2 for at blive nostalgisk, så jeg savner rollespils delen fra DA1, Baldur’s Gate 1 & 2.
Og så, så jeg gerne at man lavede det lidt sådan, at der er nogle quest der ændrer sig hvis man ikke er hurtigt nok, f.eks.
Kan i ikke hjælpe mig, min søn er blevet bortført?
Mulighed 1. Jo det gør vi lige nu det haster jo.
Mulighed 2. Det gør vi når vi har tid. Løsning 1. Han reddes.
Løsning 2. Vi nåde det ikke og nu er han død, Ups!
Men det virker lidt på mig som om at quest’ne ikke ændres, hvis man er længe om dem??
Der er ingen konsekvens ved at vente eller springe over.
Kampene, det er godt nok et kapitel for sig, de er blevet så dårlige, de hopper frem og tilbage, på en meget unaturlig måde, og det er helt umuligt at stå i vejen for hinanden, de springer bare igennem hinanden, ind og ud, imellem venner og fjender, i DA1 kunne man f.eks. stå i en dør som kriger og så med bueskytter og troldmænd bagved, som skyder magi og pille ind i lokalet.
Det var meget mere taktisk, og man skulle tænke over hvordan man stillede sig i kampene, nu er det fuldstændigt ligegyldigt, hvordan man står og kampene er blevet alt alt for ens, der er fireball og er kun farlig for ens fjender.
En sidste ting ved kampene, selv om man kan se fjender langt væk (sværd ikon), så kan man ikke angribe dem før de selv trækker blankt, når man kommer tæt nok på, og så kommer fjenderne bare dumpene ned fra toppen af skærmen, ikke særligt godt, det virker meget godt med edderkopperne, men ikke med city guards.
Den største fejl ved spillet er at man kalder det DA2, når det er så meget anderledes end DA1.
Man skulle have kaldt det ”Hack'n slash Dragon”
Nej de skulle have bibeholdt spil maskinen, lavet flere kort, nye monstre, nye plots, og noget mere historie og fået mange af de løse ender fra 1’eren med over i 2’eren, f.eks. Morrigans barn, som fødes i 1’eren eller Leliana som der også kunne bygges meget mere på.
Jeg giver 3/10 og de 2 af dem, er fordi at magi menuen er meget god, og er den ene forbedring til spillet, den anden forbedring, er at der er forskel på nat og dag på nogle af stederne, det er meget sjovt, men ikke nok.
-------------------------------------
Jeres mening om det
--
Me is me