"Der tages forbehold for trykfejl, prisstigninger, kursreguleringer og leveringssvigt"
Det hører vel under
--
"Du kan få den i hvilken som helst farve, så længe den er sort"
Ja. Jeg har læst alle deres handelsbetingelser, og der står absolut ingen ting om disse fejl. Det eneste der står noget om fejl, er som nævnt under siden hvor jeg skal indtaste mine oplysninger :)
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
Kommer også an på om prisen kan misforståes til at handle i god tro eller ej..
Hvis prisen åbenlys er en fejl, så har du ikke retten på din side.. :)
ergo at sparer 4200 istedet for 300, der vil jeg sige nej!
--
iPhone, iPad, iMac = iPaid :)
Jamen.. Altså.
Jeg bliver som køber ikke underrettet om at der kan være fejl andre steder end på den side hvor jeg indtaster mine oplysninger. Der står heller intet i deres handelsbetingelser.
Ja, prisen er en åbenlys fejl - men hvordan kan det være min skyld? Jeg er jo blot en køber der har fundet et smuthul, som siger jeg kun skal betale 48 kr. + fragt? :)
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#5 Så køb det og se hvad der sker. Hvis de vil havde flere penge, så sig at du ikke vil havde produktet alligevel.
--
"Du kan få den i hvilken som helst farve, så længe den er sort"
Du handler jo klart i ond tro her, der kan ikke være nogen tvivl om det.. Når du har brug for at spørge herinde, bekræfter det jo bare dine hensigter.
Hvis prisen nu f.eks. var 300 mindre på en vare i forhold til en anden butik, så kan man antage at det er i god tro..
Butikken har til enhver tid ret til at afvise ordren i sådanne tilfælde..
--
hai o/ D:
#0 Face it, det kommer ikke til at virke. Spar op.
--
Det er præcis som #4 siger.
Du handler ikke i god tro og du er klar over at det er en fejl, så går den ikke.
Hvorfor ikke bare kontakte dem og sige at du har fundet en fejl i deres system ? Hvorfor skal du udnytte det ?
--
#7 Altså jeg vil vel give dig lidt ret i at jeg handler i ond tro.
Men i princippet. Så har butikken vel ret til bare at sige at de ikke vil sælge mig varen, og jeg får derfor ikke denne latterligt høje "rabat", ikke?
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
Købeloven siger at en butik skal ikke honere en pris hvis det er åbentlys at den er forkert, og kunden dermed handler i ond tro.
så nej den vil ikke virke.
men det kan være de giver dig lidt hvis du fortæller dem om fejlen
--
¨~NoX~¨
Ordet "lidt" dækker vidst ikke det her omfang. Tag dog og gør dem opmærksom på det i stedet, og prøv at charme dig ind på at få noget rabat ud af at rapportere denne STORE fejl ;-)
Ja, butikken har ret til at sige "nej, vi kan ikke sælge dig denne, da det tydeligvis er en fejl i systemet".. Så nej, du vil aldrig få det til denne pris. :)
--
hai o/ D:
#8 Det har intet at gøre med at jeg ikke vil betale det høje beløb. Jeg vil blot spørge om jeg har "ret" til at sige det er deres fejl.
Men tak for svarende.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
Ordren skal stadig manuelt behandles af en medarbejder. Derfor vil medarbejdere opdage at der er noget helt galt.
--
ASUS P8P67 Deluxe, Intel i7 2600k, ASUS 6870, 8GB DDR3 1600MHz Corsair Vengeance CL9
#0
Om du så har "ret" til det, tror du så virkeligt de ville gøre det? så er du dælme naiv.
de vil bare annulerer orderen og sige de gjorde det ved en fejltagelse og rette deres pris derefter. easy.
--
#0 Loven siger man skal "handle i god tro", så nej du kan ikke fusker dig til en bedre pris på den måde.
--
Nu ved jeg ikke om dette kan relateres, men jeg købte engang 10 par underbukser (Björn Borg hvis jeg husker korrekt) i Kvickly til omkring 50 kr. pga. en fejl i systemet :D
Jeg spurgte om det var i orden, og kassedamen sagde bare "jeg skal jo sælge til den pris der står"... Hvorefter jeg gik ind og hentede 5 par mere...
--
#17 Så du har taget røven på en kassedame... wow! Hun var nok pænt ligeglad, og ved ikke en skid om reglerne.
--
#19 Puds nu lige glorien... Jeg skal da være den første til at indrømme at jeg udnyttede en fejl og at det ikke var særlig pænt gjort, men jeg tror næppe at Kvickly står og mangler de penge.
--
Nu kommer "ond tro" aldrig nogensinde i brug ved den her handel, han når aldrig at få en ordrebekræftelse, men kun en bestillingsbekræftelse - Hvilket betyder at der ikke er indgået nogen aftale.
Så de er i deres fulde ret til at annullere.
--
´66 WAS A GREAT YEAR FOR ENGLISH FOOTBALL.
ERIC CANTONA WAS BORN.
PRØV.
informer os om hvordan det gik :D
--
3570k - 120 GB SSD - 3x 1 TB - 7950 XFX 3GB - 8GB RAM - 750W - Z77 MOBO
Er du i god tro?
Nej vel.
Der har du dit svar. Den kan nægte alt hvad de har lyst til, og dernest politianmelde dig for forsøg på bedrageri.
(Ja. Jeg mener det. Du udnytter et hul i deres system, med præcis samme resultat som hvis du havde udnyttet et andet sikkerhedshul til at få en økonomisk fordel.)
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
det hedder at du handler i ond tro, ingen kan være så naiv og blå øjet at man tænker det er prisen.
--
Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius
Juridisk set forkert.
Moralsk set forkert.
Don't do it.
--
Kan ikke beslutte mig for om CSGO eller CSS er sjovest!
Gå i profil for specs
Jeg gætter på at det er MM-Vision du forsøger at snyde her. For de har i hvert fald præcis den "opgradering" du henviser til, til præcis den pris du nævner. Jeg har sendt dem linket til denne tråd så de er nok opmærksomme på mistænkelige ordre som sådan en her.
--
Mvh Bjarne
#17
Det er anderledes i butikker :) Der skal de sælge til den oplyste pris på skiltet. Hvis prisen er forkert i deres blad, har de dog ret til at afvise køb, grundet der altid står i bunden "vi tager forbehold for trykfejl blablabla" :)
--
#26 jeg mener der er et smuthul her også faktisk. Men har de skrevet "björn börg underbukser. 5 for 25" så skal de ja. Men står det rigtige skilt, og det kun er systemet der laver fejl (som det lyder), så skal de absolute ikke sælge til de 25 kroner. Så er det som skrevet kassedamens fejl :)
Hvis der står 2 TV ved siden af hinanden. Et 26" alm. fladskærm .. og et 55" LED 3D ready osv ved siden af. Og der kun er et skilt hvor der står "Køb nyt TV for kun 1.500 kroner".. Så bør man også vide det er det lille. Her vil du ikke få det fede 55" selvom det er skiltet, da man bør kunne se at sådan et aldrig ville koste så lidt :)
--
You'll never know if you don't try!
Som flere allerede påpeger, så handler det om, hvorvidt man handler i ond tro.
Udgangspunktet er, at en butik sælge én varerne til den pris der står på skiltet, dog medmindre (ikke VEDmindre) prisen tydeligt er forkert, hvorved man handler i ond tro!
At #0, så ligefrem vil udnytte en fejl hos en forhandler er, som også påpeges længere oppe grænsende til forsøg på bedrageri.
--
I5-2500K @ 4.5Ghz | MSI Z77A-G45 | 2 x MSI GTX 660 TwinFrozr 2GB | 16GB Corsair DDR3 1600 MHz | Seasonic SS-860XP | XSPC RX240 Cooling kit |
Det er jo tydeligt, at du i ond henseende udnytter en fejl i deres system. Du kan jo ikke downgrade 13 SSDer, der aldrig har været i maskinen.
Derfor afviser de bare ordren.
I øvrigt plejer butikkerne at sende en bestillingsbekræftelse, og så gennemlæser de ordren, før de sender en ordrebekræftelse. Og her fanger de fejlen, og annulerer ordren.
Før du har en ordrebekræftelse, så har du ikke krav på en skid. ;)
Ikke desto mindre så lykkedes det engang en snedig gut at bestille -1000 bøger ved Amazon til en pris af -500.000 kr som de satte ind på hans kreditkort... Han måtte så også pænt betale tilbage i en fandens fart.
--
reaperkill70, Davir, Ilwaz