Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Yousee ustabilt internet - er routeren problemet?

Af Super Supporter niklas123400 | 13-03-2013 18:59 | 2016 visninger | 28 svar, hop til seneste
Nu har vi i længere tid haft dårligt internet fra Yousee af. Det gik egentlig fint i starten efter at en teknikker havdet været ude og konfigurere og sætte routeren op (Netgear CG 2000), da der var et problem med at få sat den op fra start af. I flere måneder går det fint osv. Vi vælger så at sætte hastigheden op til 20 så vi fik deres 50 mbit i x antal måneder, hvor vi så også får tilsendt en ny router (Netgear CG 3000). Men efter noget tid efter at vi har fået vores nye router, begynder der at opstå problemer med internettet. Det går tit, ustabilt (både LAN og trådløst) og at det går af og til, hvor jeg bliver nød til at hive kablerne ud af routeren og genstarte den for at det virker igen. De får sendt teknikere ud, som forgæves prøver at fixe det, men intet hjælper. Det bliver så stabilt igen efter noget tid, men lige her de sidste 1-2 måneder har internettet været virkelig langsomt. De kommer med dårlige søforklaringer om at det kunne være min CPU (I5-2500) der arbejder for hårdt. Der har ALDRIG været problemer med min CPU eller nogen af mine andre enheder (tablets, smartphones, bærbare og stationære) Jeg er kommet til den konklusion at det så måske kunne være routeren? de siger at der ingen problemer er med deres forbindelse ud til os, og i det her tilfælde tror jeg faktisk på dem. Det har jo været så godt i så lang tid, men efter vi fik den nye router har det været noget lort. Lige den sidste måneds tid har det ikke været fordi internettet er gået, men det har bare været ekstremt ustabilt, altså langsomt til at gå ind på hjemmesider, downloade mm. Mit spørgsmål er så om jeg burde få en ny router? Jeg har også hørt at Netgear CG 3000 routeren resetter sig selv nogengange, som så får den til at gå amok. Jeg har cirka 1200+- at gøre godt med. Jeg havde kigget på: http://www.pricerunner.dk[...] og jeg har hørt og læst at det skulle være en af de bedste routere på markedet, men hvad ved jeg om det? Jeg vil bare gerne have at noget internet der rent faktisk ikke er dårligt + at jeg regner med snart at få 50mbit internet da det kun koster en halvtredser mere om måneden, og jeg nok får brug for det, da jeg skal streame osv. i mens andre bærbare computere, andre stationære, tablets og smartphones bliver brugt samtidigt. Det ville ikke være så godt hvis internettet var ustabilt imens man streamer ;) Mvh Niklas
--
#1
niklas123400
Super Supporter
13-03-2013 19:02

Rapporter til Admin
Arh, kan se at min tråd er lidt rodet, håber i forstår budskabet. :)
--
#2
andmm
Supporter
13-03-2013 19:15

Rapporter til Admin
Mine forældre havde samme problem (også med yousee) Det hjalp at skifte routeren. Den var så også meget gammel, kun med wifi b
--
#3
niklas123400
Super Supporter
13-03-2013 19:16

Rapporter til Admin
Oh yeah btw, vi får internettet fra vores tv forbindelse (kan ikke huske hvad det hedder), men der kommet internettet fra sådan et stik her: http://imgur.com[...] Hvordan får jeg det konverteret til et normalt ethernet/internet stik? Jeg gider virkelig ikke at lade internettet gå igennem den Netgear router mere, men kan se at f.eks. den Asus jeg har kigget på ikke har sådan et kabel der. Hvad gør man i mit tilfælde? Mvh Edit til 2: Lyder godt, så kan jeg endelig få fixet problemet. :)
--
#4
KevinStampe
Megabruger
13-03-2013 19:26

Rapporter til Admin
Vi kan ikke se billedet på imgur, så den er lidt svær at svare på :)
--
Epic man is epic.
#5
niklas123400
Super Supporter
13-03-2013 19:55

Rapporter til Admin
4# det kan jeg se, der skulle ha' stået .jpg til sidst i URL'en. Men her:http://imgur.com[...]
--
#6
p.alle
Bruger Aspirant
13-03-2013 20:13

Rapporter til Admin
#3 Sådan et stik konverteres til alm. ethernet med et docsis-modem. Det modem er indbygget i routeren fra yousee. Selve router-delen i boksen kan slås fra (bridge-mode).
--
#7
Dety
Junior Nørd
13-03-2013 20:23

Rapporter til Admin
gå ind i 192.168.0.1 og se om du har den seneste firmware " Software Version 3.9.21.11.mp9.V0024 "
--
Intel Core i5-2500K 4.5 Ghz, Noctua Nh-D14, GA-Z68XP-UD3P, Haf X, 2x OCZ Agility 3 60gb Raid0, GTX560Ti DirectCU II, G.Skill Ripjaws 8Gb 1866mhz
#8
niklas123400
Super Supporter
13-03-2013 21:09

Rapporter til Admin
6# & 7# takker. Jeg har fundet bridge mode. Hvad mht. routeren jeg linker til? andre forslag? http://www.pricerunner.dk[...]
--
#9
Dety
Junior Nørd
13-03-2013 21:15

Rapporter til Admin
#8 - det fixer ikke dit problem , grunden til du har problemer er hvis din router ikke har seneste firmware
--
Intel Core i5-2500K 4.5 Ghz, Noctua Nh-D14, GA-Z68XP-UD3P, Haf X, 2x OCZ Agility 3 60gb Raid0, GTX560Ti DirectCU II, G.Skill Ripjaws 8Gb 1866mhz
#10
The_GoBliN
Supporter
13-03-2013 21:19

Rapporter til Admin
Hvis det kan være nogen trøst døjer jeg pt os med ustabilt net fra yousee, har kørt perfekt i 2 år nu. Min bror døjer os i tiden og min nabo.. Så måske det ikke er routeren har selv tænkt det samme nemlig :-)
--
Alienware m17x R4 | Intel i7 3630QM | 8gb RAM @ 1600mhz | Intel 520 Series 240gb SSD + 500gb HDD | GTX680M
#11
niklas123400
Super Supporter
13-03-2013 22:43

Rapporter til Admin
9# Kører desværre allerede med nyeste drivers :/ andre ideer? Edit: lige her for 30-40 min siden steg min ping imens jeg spillede til en "stabil" 148-152 ping.. Det kører den så fortsat med lige pt. Jeg downloader overhovedet ikke, normalt er jeg vant til at kunne streame i fuld HD, se en youtube video og spille samtidigt, hvor jeg stadig har en stabil ping på 38-40 stykker. Det her går mig virkelig på nerverne.
--
#12
p.alle
Bruger Aspirant
13-03-2013 23:05

Rapporter til Admin
Er der et bestemt mønster i de tidspunkter på dagen, hvor internettet begynder at fungere dårligt?
--
#13
niklas123400
Super Supporter
13-03-2013 23:12

Rapporter til Admin
12# Ved 22.00-23.00 tiden, men ellers er det bare ustabilt på forskellige tidspunkter på dagen. Internettet gør bare hvad det her lyst til i princippet :P Klokken er nu 23.11 og min ping er nu "lav" igen. 30-40 i ping. Det skal lige siges at når jeg så har den ping på 140-150 stykker, ryger internettet ned på 0.8-1.6 mbit både i download og upload. Nogen gange er min ping og hastighedstests fine, men at gå ind på en hjemmeside, se youtube videoer osv, er bare stadig langsomt.
--
#14
p.alle
Bruger Aspirant
13-03-2013 23:18

Rapporter til Admin
Jeg spørger, fordi Yousee har kapacitetsproblemer mange steder. Folk oplever det som voldsom stigning i ping (evt. pakketab også) og nedsat båndbredde.
--
#15
niklas123400
Super Supporter
13-03-2013 23:34

Rapporter til Admin
14# pokkers.. Altså 80% af tiden er nettet godt hastighedstest mæssigt, men bare ikke performance mæssigt. F.eks. Kan testen sige at jeg har en god og stabil ping + lidt mere upload og download end vi burde have, men det halter med performance delen. Det er irriterer mig bare at jeg intet kan gøre.
--
#16
Andyboy
Ultrabruger
14-03-2013 00:13

Rapporter til Admin
Jeg kan tilslutte mig holdet med kapacitetsprobleemer. Efter sigende skulle det vær eløst i uge 16...
--
http://www.internet-bredbaand.dk[...] http://www.tv-pakke.dk[...]
#17
ToFFo
Guru
14-03-2013 01:03

Rapporter til Admin
Jeg har haft Yousee internet noget tid nu. Jeg hader det. Internettet kører sådan set fint. Især når man tænker på, at jeg sidder på det forpulede lorte kobbernet. Internettet er sådan set stabilt nok, normalt. Det er kun når jeg spiller Starcraft 2 det går galt. Så ryger internettet og jeg må om bagved TVet for at pille kablet ud af væggen, som går op til routeren. og sætte det i igen. Altså COAX kablet, som sidder samme sted hvor antennestik sidder. Pisse irriterende. Genstart af router hjælper ikke. Det SKAL være genindsættelse af COAX stik i væggen. Og som sagt kun i starcraft 2. Wtf. Jeg magter ikke at slås med Yousee om det. De vil vel have mig til at opdatere firmware på deres router, prøve alle mulige forskellige ting, som jeg ved ikke virker, for så bare at konkludere at "Jamen det må jo være kablet så". No way. Så lever jeg uden stabilt starcraft 2.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#18
Dety
Junior Nørd
14-03-2013 01:22

Rapporter til Admin
hvis i køre på kable og har problemer kompensere de for problemet , dengang jeg havde problemer var det i primetime fra 15.00 til 22.00 , havde 100/10Mbit og den kørte så lavt som 20/10mbit den periode, men fordi de har Hastighedsgaranti var der intet problem i at få penge tilbage, og fik afvide de ville lave en Ø opdeling i byen og det blev lavet for 1-2 uger siden og problemet er væk
--
Intel Core i5-2500K 4.5 Ghz, Noctua Nh-D14, GA-Z68XP-UD3P, Haf X, 2x OCZ Agility 3 60gb Raid0, GTX560Ti DirectCU II, G.Skill Ripjaws 8Gb 1866mhz
#19
p.alle
Bruger Aspirant
14-03-2013 01:23

Rapporter til Admin
#17 Har du prøvet at køre uden nat i routeren? Hvis det gør forskellen, så har du noget at fortælle dem. De har jo haft en del firmwareproblemer :)
--
#20
Chinabox27
Monsterbruger
14-03-2013 01:42

Rapporter til Admin
Har selv lige haft fat i yousee, grundet at siden de "opgraderede" alle deres kunder til højere forbindelse, samt udbyder 100mbit (ned) er mit net ligesom bambi på glatis de ringede tilbage i går og deres forklaring denne gang gav faktisk mening.. at de så valgte ikke at gøre noget ved det gør nu at jeg skal ud og kikke efter anden udbyder gennem adsl De siger at... Fordi der har været kapacitets problemer på deres centraler, som dog nu skulle være løst, ligger fejlen nu på hardwaren i boligselskabets centraler, denne fejl kan udbedres ved opgradering af centralernes hardware dette bliver videregivet til boligselskaberne men mon ikke at eventuel opgradering skal betales af lejerne, over huslejen?? men anyho det giver da mening at boligselskaberne ikke har opgraderet deres knudepunkter til at have kapacitet til forbindelser der måske nu er 10 gange hurtigere end de plejer end det de var designet til og tro mig om TDC/yousee ikke udemærket godt er klar over det, og sikkert selv skal stå for opgraderingerne i selvsamme knudepunkter, og sikkert til et klækkeligt alt for højt beløb? :(
--
Handler Kun F2F
#21
Dety
Junior Nørd
14-03-2013 04:04

Rapporter til Admin
#20 - problemer her i byen , fixede Antenne firmaet ved at ligge kabler om og dele byen op i grupper
--
Intel Core i5-2500K 4.5 Ghz, Noctua Nh-D14, GA-Z68XP-UD3P, Haf X, 2x OCZ Agility 3 60gb Raid0, GTX560Ti DirectCU II, G.Skill Ripjaws 8Gb 1866mhz
#22
Hayabusa
Super Nørd
14-03-2013 06:23

Rapporter til Admin
#17 "Jeg magter ikke at slås med Yousee om det. De vil vel have mig til at opdatere firmware på deres router," De kan godt hvis de vil, for de har opdateret min router for mig mens jeg sad i tlf med dem.
--
#23
Reitzel
Monsterbruger
14-03-2013 08:25

Rapporter til Admin
Hjemmme hos os har vi noget tdc bredbåndsnet. det er noget der kaldes hometrio, hvor fjernsyn telefon og internet kører over samme router (tror jeg nok, har ikke super forstand på det) Jeg har store problemer med at spille online med andre (lol mm), men det er kun når der er mange andre der bruger routeren. F. eks når fjernsynet er tændt, og 2 andre i huset bruger nettet. Det kan måske være det der er dit problem
--
Fritids nørd
#24
ToFFo
Guru
14-03-2013 08:34

Rapporter til Admin
#22 - Men jeg ved jo det ikke hjælper. Jeg har også bokset med dem om mit TV signal. Så spørger de om jeg har et "YouSee godkendt kabel". Et... Hvad?? Det er det dummeste jeg nogensinde har hørt. Selvfølgelig har jeg købt et kabel af høj kvalitet, for at sikre at jeg får alle mine HD kanaler. Men yousee godkendt alligevel?? LOL!
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#25
p.alle
Bruger Aspirant
14-03-2013 08:47

Rapporter til Admin
#24 Hvad er der dumt i det?
--
#26
Hayabusa
Super Nørd
14-03-2013 15:54

Rapporter til Admin
#25 simpelt, har de ikke sat deres stempel på det kabel, så kan de altid komme udenom og sige "ja, så kan vi ikke garantere bedste kvalitet på signalet"
--
#27
Kjang
Semi Nørd
14-03-2013 16:35

Rapporter til Admin
Jeg døjer også med kapacitets problemer for tiden. Jeg får hastigheden jeg betaler for, men har konstant spikes og lag når jeg spiller.
--
i7 3770K 4.6 GHz | 16 GB Corsair Vengance 1866 MHz | 2 x Gigabyte GTX680 WF i SLI | Asus P8Z77-V Pro | Corsair H60 | NZXT H2 MBA 13" rMBP 15"
#28
p.alle
Bruger Aspirant
14-03-2013 16:36

Rapporter til Admin
Deres teknikere har mere forstand på kabler end de fleste af deres kunder. Opfylder kablet deres krav, så er det et "godkendt" kabel. Det er der såmænd ikke noget dumt i. Hvis snakken falder på dårligt signal og kabeltype, så oplyser man dem jo bare om kablets specifikationer.
--