Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Laptops.dk - meninger?

Af Superbruger nvl | 26-10-2007 23:55 | 7387 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hej Jeg er ved at hjælpe min lillebror med at købe ny laptop. Den skal bruges til skolebrug, og skal holde de næste 3½ år. Vi har kigget i forskellige reklamer for a-z, TDC osv., men er faldet over laptops.dk. Vil jo helst have en butik hvor man bare kan gå ned og sige hvis der er noget i vejen med varen, men som jeg kan læse mig frem til, har laptops.dk en fysisk butik i Vejle, som ikke er så langt fra hvor vi bor. [b]Men vil egentlig mest høre, hvad folks erfaringer er med laptops.dk og der service?[/b] Tak :)
--
#1
Warlocken
Elitebruger
27-10-2007 00:05

Rapporter til Admin
Jeg har ikke erfaring med deres RMA-procedure, og hvis du googler dem, vil du finde en masse grimme historier om parallel-importering, brugte maskiner solgt som nye, udenlandske maskiner med deraf følgende udenlandske tastaturer mm. Jeg stod dog en dag og SKULLE bruge 5 stk. IBM T60 til en kunde, og Laptops var de eneste i DK, der havde dem på lager. Dvs. da jeg ringede til dem, fik jeg at vide at de ikke helt var på lager (selvom det stod på deres hjemmeside), men de ville få dem dagen efter. Efter at have læst diverse historier var jeg noget skeptisk, især fordi maskinerne var 7-800 kr. billigere end alle andre steder, og mailede dem derfor, for at få dem til at garantere at de var nye, i uåbnet original-emballage, med dansk tastatur osv. Jeg fik prompte svar om, at alt var OK, så jeg bestilte. Ganske rigtigt, 2 dage senere havde vi 5 stk. T60'ere, fuldstændigt som lovet, både leverings- og standsmæssigt. Det er indtil videre min eneste handel med dem, men altså udelukkende positivt. /Warlocken --
--
Venter som et lille barn på "Crysis"...
#2
nvl
Superbruger
27-10-2007 00:13

Rapporter til Admin
Ok, tak. Jeg googlede lidt efter dem tidligere, men kunne ikke rigtig finde noget skidt om dem. Men synes det er betryggende at de har en fysisk "butik" (eller nok bare et lager"), som ligger i nærheden. Samtidig er de e-mærket, og IBM/Lenovo har vel deres egen garanti ud over det laptops.dk tilbyder? --
--
#3
Michael Nielsen
Gæst
12-11-2008 10:00

Rapporter til Admin
Dårlig moral Købte et Panasonic plasma tv hos laptops,leveringstiden blev ikke overholdt, måtte ringe og høre om forventet leveringstidspunkt flere gange,selvfølgelig hvad der kan ske. Fjernsynet brændte strømforsyningen af inden for et år=garantisag, ringede til laptops, fik besked om at ringe og aftale rep.med Elektronik centret i skovlunde(super service der) får fjernsynet retur. Ca.6 Mdr. efter får jeg en rykker fra Elektronik centret for rep. af tv. kontakter Elektronik centret der oplyser at Panasonic Danmark ikke vil betale for rep. da fjernsynet ikke er købt i DK . Kontakter laptops der beder mig om at sende regningen til dem, dette gør jeg. Lang historie, men efter der er gået et år og jeg modtager rykker nummer 3, kontakter jeg Laptops igen igen, svaret er denne gang at jeg bare skal lade være med at betale regningen, da jeg fortæller at det er ikke min holdning at man skal undlade at betale for et arbejde man har fået udført, og det så ville være mig der kom i ribers som dårlig betaler, bliver herren i den anden ende meget ubehøvlet, og beder mig sende alle papirer igen (de har dem i forvejen) Bliver kontaktet af Elektronik centret for 2 dage siden, de har stadig ikke fået deres penge af Laptops, Laptops vil have mig til at bekræfte, at de har bedt mig om at få udført rep. af mit TV hos Elektronik Centret . Elektonik Centret er formentlig færdige med at udføre rep. for Laptops. Hvis et produkt købt hos Laptops ikke er købt i DK , kunne man forestille sig at andre heller ikke vil reparere disse. Da Laptops åbenbart ikke vil opfylde sine forpligtigelser, skal man nok ikke handle der! Det værste i en sag som denne , er de meget ubehøvlede tilbagemeldinger man får af Laptops .
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#4
Kassia
Gæst
21-12-2009 10:17

Rapporter til Admin
Jeg har købt og betale for en Bærbar pc den 18 dec. Jeg bestildt hos dem fordi de have 1-2 dages levering. Efter betilling får jeg en mail fra dem om at jeg skal sende ID ind til dem med min adresse for at de vil sende noget til mig. Jeg betaler dem med kreditkort så det syntes jeg er langt ude. Derfor sender jeg dem en mail. Men de vil stadig have ID. Det skriver de ikke noget om at man skal give dem når man bestiller hos dem. Efter jeg har skrevet her på trustpilot får jeg en mail fra dem. Det her er hvad de skriver. Tak fordi du har svines os til på nettet ! - det koster os nok 10.000,- iden sidste ende :-( Så nu bliver de også sure på folk over at de skriver hvordan de er. De har fået frataget deres E-mærker... Her er et link. www.presswire.dk[...] er dem der fusker deres kunder
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#5
XR600
Elitebruger
21-12-2009 11:12

Rapporter til Admin
Mine erfaringer er lidt blandede... Bestilte et par laptops fra dem til mit job, og alt gik fint. I hvert fald indtil jeg fandt ud af at specs ikke passede med de de annoncerede med på deres hjemmeside (bla. manglende n-wireless...). Da jeg ringede og klagede min nød var svaret, at det var mit eget ansvar at chekke og sammenligne modelnummeret hos Lenovo, for at sikre mig at specs er korrekte. -Vil jeg brige dem igen ?!... Måske, men jeg vil i hvert fald være yderst varsom næste gang !!.
--
#6
Thomas
Gæst
08-01-2010 14:12

Rapporter til Admin
Laptops.dk er det værste omgang pis. Undskyld mig sproget. men forhelvede, jeg købte en acer computer og fik den tilsendt med posten. da jeg prøvede at starte den op virkede den ikke. Da jeg så ringede for at brokke mig og sagde at jeg ville have en ny og jeg ville have at de skulle betale for forsendelse (fordi de kun sender ud med postdanmark) så fik jeg af vide at jeg selv måtte betale for forsendelsen og at jeg bare må vente til jeg får tilsendt en ny. som forhåbentligt virker. Det var første og sidste gang jeg handlede med dem.....
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#7
york51
Supporter Aspirant
08-01-2010 14:35

Rapporter til Admin
hvad sker der lige for fælk der skriver videre i de her tråde? de bliver jo ikke set mere af den der har lavet den?
--
core2duo e4400 oc to 3ghz Cooler master v8 cooling 4gbpc5300 oc to 700mhz. sapphire hd4890 1gb vapor-x 750gb hdd Windows 7 enterprise
#8
BMM
Gæst
20-01-2011 20:31

Rapporter til Admin
Jeg købte en lenovo ved laptops.dk en i bund og grund udmærket maskine til 4700 kr 8 mdr. efter indkøbet synes jeg en dag den begyndte at køre langsomt hvorfor jeg genstartede den - problemet var bare at den aldrig startede jeg tænkte det var sært men formodede grafik kortet var gået da det sikkert ikke kunne klare belastningen ved jeg havde set DVD film på maskinen .. jeg sendte den retur til laptops.dk for at få den repareret på garantien , normalt for man svar ca. 2 uger efter man har sendt en defekt var retur , men ved laptops.dk rider man ikke samme dag som man sadler og 7 uger efter jeg havde sendt den ind kom der svar om der var drevet vold på usb indgangen hvorfor bundkortet var smeltet og det ville koste omkring 5000 kr at få den reperret - jeg på min side mente at det kunne ikke passe at man ikke kunne bruge usb indgangen til mus ekstern disk printer og andre usb kompatible dele uden maskinen smeltede. lenovo købte jo IBM der i sin tid lavede de bedste laptops der sikkert nogensinde er lavet og de var frem for alt utroligt slid stærke hvorfor lenovo da også gør hvad de kan for at få dem til at ligne de gamle IBM maskiner - men fakta er at det er noget kineser bras der i det store hele ikke er mere værd tilsvarende maskiner til 2/3 dele af prisen. Men det mente de og sagen gik igennem forbruger klagenævnet og de vandt jeg ved ikke om lenovo som sådan ikke er beregnet til man skal kunne bruge usb indgangen eller en eller anden ildsjæl ved laptops.dk har vredet en skrue trækker rundt i USB indgangen og har sat 5000 w til bundkortet ...? Men hvorom alting så mener jeg usb indgange skal kunne klare belastningen at der bliver sat usb kompatible ting indgangen uden dette for maskinen brænder sammen - hvis den gør det så må den være fejl behæftet men sådan er det ikke når man har handlet ved laptops.dk - så mit råd er hvis du handler ved laptops.dk så skal din vare være total forsikret eller du skal som et minimum udstille dig på at garantien ikke i virkeligheden dækker frem for alt vil jeg på det kraftigste fraråde handel ved laptops.dk dårlig kunde service og det kan ende med at blive skide dyrt for dig ... se her : http://chokmah.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#9
Nickolai Matthiassen
Gæst
08-11-2011 15:05

Rapporter til Admin
Efter at have læst det jeg har læst her, så har jeg ikke lyst til at handle på Laptops.dk. Jeg søger ellers en nybærbar, men kan godt se, at det ikke skal være hos dem jeg gør mit køb.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.