Mon ikke de giver en fis i en hornlygte for om du skriver en tråd herinde :) Brug trustpilot i stedet.
--
D:
Mon ikke at du skulle lade være med at brokke dig, når du har fået klar besked?
B.J. Trading kan gøre til eller fra, da de kun er mellemled mellem dig og deres leverandør.
Jeg kan ikke se hvorfor du skulle brokke dig over B.J. Trading. Og skulle du tænke: "Hov, men de havde jo en vare på tilbud, så må man også forvente at de kan levere den inden længe" - Muligt, men sæt nu at der er 10.000 bestillinger af den vare mens deres lager har en kapacitet på 3.000 eller kun kunne få leveret det antal af leverandøren.
Der er mange ting som spiller ind her, tænk lige lidt over det inden du går amok i al offentlighed mod dem.
--
Core I7-4770K, 3,5 GHz
32 GB 1600 MHz CL8 Crucial Ballistix
EVGA GTX 780 ACX Superclocked
ASUS Maximus VI Hero, ROG
Det er sgu da ikke BJ's skyld at den ikke er leveret endnu, hvis den ikke har været på lager.. Lad vær og brok dig, eller afbestil som de har tilbudt dig..
--
#2 arbejder du hos B.J Trading, det var dog den værste gang BS du fyrer af der. Han har ventet 2 mdr. og du siger han skal vente lidt mere? Hvad er det for en slatten holdning til salg og køber mentalitet? Skulle du ikke selv prøve at købe en vare og vente 2 måneder på at få den, velvidende at andre som køber den samme vare får den på 3 dage.
--
Dårlig service :p.. intet andet at sige.
Havde personligt selv droppet ordren for længe siden :)
--
#4 Nej det gør jeg ikke, men jeg arbejder indenfor salgsbranchen og jeg har bare den mindste idé om, hvordan tingene hænger sammen.
"og du siger han skal vente lidt mere?" Henvis mig lige til den sætning tak.
Resten af dine udbrud må du selv om. Jeg har ingen grund til at kommentere på det. Jeg forklare blot hvordan virkeligheden er. Forvent ikke at firmaer på magisk vis kan gøre alverden for dig altid fordi du er vant til at få det hele med det samme. Sådan fungerer verden bare ikke.
EDIT: #5 Hold nu of. Hvad ville du forvente at firmaet skulle gøre i sådan en situation? Og hvilken service er det der mangler?
--
Core I7-4770K, 3,5 GHz
32 GB 1600 MHz CL8 Crucial Ballistix
EVGA GTX 780 ACX Superclocked
ASUS Maximus VI Hero, ROG
Skriv dog til dem
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ok, #2+3
Det er da BJ der skal stå inde for det de skriver som er på tilbud og det lugter da lagt væk af at de blot vil have "kunder" fanget i nettet....slette ordre eller købe en anden vare...
Jeg syntes det er en skod butik og handler der kun hvis jeg er i nød. Sidste jeg købte 3 CASE fans hos dem var 2 af dem defekte og det ville de gerne kikke på...hvis jeg selv betalte returneringen af blæserne til dem...så udgift på kr.80,- for at returnere for kr.160,-...NEJ TAK:
BJ-KINAPRISER.dk...alene udseende af deres hjemmeside giver myrekryp .
--
4960X/2xR9-290/ROG FORMULA IV/SSD840PRO/8GB G.Skill Ares 2133mhz/Antec 1900/S27A750D.
#8 Har kun gode erfaringer med BJ-Trading.
Hvis du kører en tur i f.eks Bilka og køber en printer og det viser sig at den er defekt, når du kommer hjem, forlanger du så at:
1) Bilka sender en fragtmand ud efter den defekte printer?
2) Betaler dig benzinpenge, og godtgørelse for værditab af din bil?
3) Eller?
--
#9, hos alle andre leverandører får man tilsendt en fragtlabel som kan bruges. Den mulighed glemte du vist som nr.4.
Om det så er dem der yder ekstra GOD service, og blot BJ-Kinapriser der yder "normal" service, ved jeg ikke. Jeg koncentrere mig også lidt mere om min oplevelse.
--
4960X/2xR9-290/ROG FORMULA IV/SSD840PRO/8GB G.Skill Ares 2133mhz/Antec 1900/S27A750D.
#10 Ja, men du glemmer at dem der lægger en returlabel med hører til de aller dyreste på markedet. Se blot på Komplett.dk
Jeg har handlet - da jeg samlede min fantom-computer ;-) ved bla. ved Computersalg.dk og der lagde de heller ingen returlabel ved.
--
#8 Jeg er uenig. De kan ikke holde på kunderne på den måde, og hvorfor skulle de også ønske at udnytte deres kunder på den måde. Det giver baslag i den sidste ende uanset. Ydermere kan man "bare" afbestille og få sine penge retur, især når der er gået så lang tid. Det valgte de selvfølgelig ikke at pointerer direkte i håb om at holde købers interesse i et salg. Men muligheder ligger stadigvæk for døren.
Ydermere kan jeg oplyse dig om at du til hver en tid kan kræve at din vare bliver returneret på sælgers regning, såfremt at der er en defekt og hermed er underlagt købeloven.
http://www.forbrug.dk[...]
#11 Rigtig god pointe. Man betaler for en vare og en service. Så hvis man betaler mindre og forventer mere er det ligeud ens egen skyld.
--
Core I7-4770K, 3,5 GHz
32 GB 1600 MHz CL8 Crucial Ballistix
EVGA GTX 780 ACX Superclocked
ASUS Maximus VI Hero, ROG 0# når de ligefrem oplyser dig om at der er lang leveringstid og de ikke ved hvornår den kan skaffes, kan de jo ikke gøre meget mere.
De kan jo ikke trylle en skærm frem ud af den blå luft.
De kunne faktisk efter 30 dage annullere din ordre med begrundelsen at den ikke kan skaffes, men de lader det være helt op til dig om du stadig vil vente mens de prøver at skaffe dig skærmen til den rigtig gode pris.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Sku klamt man sætter noget til salg uden at have varen eller vide med nogenlunde nøjagtighed hvornår den kan leveres.
--
#14 Nu har de jo nok haft den i sortiment i lang tid før 0# køber den, og ind imellem går varer i rest ordre, det kan man ikke undgå.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#11 Inden du kalder andre for glemsomme, bør du nok få styr på facts.
Købeloven foreskriver, at forbrugere ikke må have udgifter i forbindelse med en reklamationssag. Det kræver altså ikke meget google-fu at finde den info.
--
Nu vil jeg lige sige at jeg altid har oplevet en rigtig god service fra BJ-Trading, men ligemeget hvad så er det jo en uheldig situation. Problemet er som flere her også skriver, at BJ Trading er et mellemled; ofte er det ikke mellemledet der har castet forkert, men en grådig producent der lover alt at de kan levere hvor de så ikke kan. Men du kan vel ALTID afbestille varen? Går heller ikke ud fra at de har trukket pengene endnu, da de ikke har afsendt noget.
--
4770K|Maximus VI HERO|16GB Ripjaws 2133 CL9|
Inno3D GTX690 4GB|BenQXL2411T/DELL U2713HM
Samsung EVO 250GB|1TB WD Blue
#15 Inden du skriver som du gør, så gør dig selv den tjeneste, at læs nogle af de afgørelser der er faldet på området.
--
De yder da en fin service ved at gøre dig opmærksom på, at de ikke ved hvornår den kommer. Andre steder hører man aldrig fra dem, der skal man selv kontakte dem.
Jeg må ærligt også sige, at jeg ikke forstår brokken. Det er ikke deres skyld, at deres leverandør ikke kan få den hjem, som sikkert er pga rest ordre.
--
Jeg har oplevet steder hvor min ordre bare er blevet annuleret uden at de har kontaktet mig.. det er fandme nederen.
BJ Trading er sgu da helt fair her.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af NSA.
http://billig-arduino.dk[...] Nu ved jeg ikke om nogen andre lagde noget i selve produktet det handler om.
BJT har slet ikke produktet på vare listen mere, og på edbpriser har alle andre end BJT varen på lager eller levering inden for 3 dage, så det ligner lidt mere et problem for BJT. De har reklameret for en tilbudsvare de ikke vil sælge med underskud og vælger at fjerne dem.
Så lige meget hvor længe de er flinke og lade kunden vente, så er faktum at de kunne få den hjem hvis de satte den på deres sortiment igen, som andre på edbpriser , og dermed levere uden problemer. Det skal altså se ud som en udgået vare hos dem.
De må have det rigtig dårligt, når de går så langt som at fjerne varer fra sortiment. gad vide om de er på vej ned og konkursen nærmer sig ind af bagdøren. billig er de ikke når man sammenligner andre, så det gør intet med den service de ser ud til at yde kunderne.
--
#21 Har ikke undersøgt lagerstanden hos andre, men det kan jo netop være at disse forhandlere har dem liggende på lager allerede, og derfor kan levere så hurtigt.
En butik køber normal sine vare igennem bestemte distributører, hvor de har forhandlet sig til priser baseret på indkøb af en hvis mængde.
Nogen gange er denne mængde defineret over tid, fx i løbet af et år, og nogen gange er den defineret udfra at der skal købes 100 stk lige nu for at opnå prisen.
eksempel:
Køber de 1 stk skærm skal de give 1000 kr pr stk.
Køber de 100 stk skal de give 500 kr stk.
Butikken bestiller så 100 stk og fastsætter prisen i butikken udfra indkøbsprisen på de 500 kr.
Kommer de så ind i en periode hvor distributøren, eller producenten ikke kan levere varen, så er den i rest ordre og derfor kan butikken naturligvis ikke levere den.
At andre forhandlere har valgt og købe 10 stk skærme af 1000 kr stk, og fastsat deres pris til det dobbelte og derfor ikke har fået dem solgt er jo ikke bj tradings skyld.
I det her tilfælde har bj trading fået en bestilling fra en kunde, forsøgt at fremskaffe skærmen fra distributøren, det kan ikke lade sig gøre, så derfor oplyser de kunden om dette.
dette er ganske reelt og helt i overenstemmelse med loven.
Jeg havde en sag med computersalg.dk hvor de 14 dage efter gtx760 udkom havde et gainward gtx760 kort på tilbud til 790 kr kr, jeg bestilte kortet og fik en bekræftigelse på at det ville komme hjem om en uges tid. 20 min senere får jeg så en melding om at kortet pludselig ikke kan skaffes mere, se det er mistænkeligt at et kort udgår 14 dage efter det er kommet på markedet.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#18 som sædvanlig kommer du med udtalelser uden at dokumentere dem. Som den gang du skrev at computerbutikker normalt samler en computer gratis for folk hvis de blot købte komponenterne hos butikken. Der kunne du heller ikke henvise til nogen specifikt.'
Find lige udskrift at dombøgerne med de "afgørelser" på området du henviser til.
--
4960X/2xR9-290/ROG FORMULA IV/SSD840PRO/8GB G.Skill Ares 2133mhz/Antec 1900/S27A750D.
#22 du mener webhallen kunne sælge alle vare til spotpriser på websiden, til f.eks 10kr, og have 10.000 ordrer inden for et par timer. og så være totalt ligeglad med kunderne, for deres leverandør kunne ikke sælge et parti til webhallen for 8kr/stk, så var det forkert af sælger at lave sådanne tilbud men meget flinkt at lade kunderne vente på ingenting i evigheder.
Sådanne forretning ville jeg melde til forbrugerombudsmanden for falsk reklame og bedrageri.
--
#24 hvor har jeg skrevet dette.
ingen butik er dumme nok til med vilje at sætte en for lav pris for at brænde kunderne af.
Og hvad ville webhallen få ud af denne manøvre andet end brok og rod.
og hvorfor skulle Webhallen i det hele taget blandes ind i denne sag ? jeg forklarer dig blot simpel forretningsgang
Jeg siger blot at en butik fastsætter sin pris efter hvilken indkøbspris de får fra deres leverandør, det er logik for burhøns.
Og hvis leverandøren så ikke kan levere så er varen i restordre.
at andre butikker har denne vare på eget lager har jo intet og gøre med om en varen kan fås fra en distributør.
En butik skal ikke gå ud og købe varen af en anden butik for at kunne levere.
Du forlanger jo heller ikke at bilka når de løber tør for et tilbud at de skal løbe over i kvivkly og købe deres lager for at kunne sælge varen til dig.
Butikker har nu engang faste distributører hvor de køber varer fra, og kan de distributører ikke levere varen, så betegnes den som værende i restordre.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
BJ.Trading har handlet korrekt. De har ikke flere af varen hjemme. Så må du vente eller annullere. De kan ikke bare trylle et eksemplar frem for din skyld.
Bruger BJ.Trading ofte og køber en del. Har aldrig hafte problemer med dem overhovedet.
--
#26 de har ikke flere af varen hjemme? du mener varen eksisterer ikke i deres sortiment mere, bummer!
Det tager kun en fejl at vise sin dårligere sider, selvom mange ser de gode. og det er hvor BJT ikke burde fejle men erkende deres tilbud var en fejl og ikke holde kunden hen med undskyldninger i 2 måneder om at varen ikke er kommet på lager.
--
#23 Er det svært, at trykke på et link inde på deres hjemmeside, hvor der er eksempler fra afgørelser???
--
#27 Ja, hvis de ikke får flere eller ikke vil forhandle dem længere, så udgår de af deres sortiment. Det er ganske normalt og sker på andre sider også.
Det er vel ikke undskyldninger, når den er i rest ordre. Men så efter 2 måneder har de givet op på at skaffe et tilstrækkeligt udvalg. Også igen, ganske normalt.
Du har slet ikke vist noget der peger på dårlig service. Du har fået ganske normal service.
--
#27
Så du går udfra fordi varen ikke er synlig på deres hjemmeside mere, at de ikke prøver at bestiller flere hjem. Sikke en viden at have uden nogen former for fakta, brokkehoveder vil og altid forblive brokkehoveder med forhøjet blodtryk. Prøv en dag at se verden i flere dimensioner, i stedet for kun at opleve den fra din egen næsetip.
--
#27 det er vel fair nok at de fjerner varen efter de har indset de ikke kan skaffe flere inden for rimelig tid, eller skulle de som du foreslår blive ved med at sælge den og narre kunder til at tro de kan skaffe den.
se nu tingene i et større perspektiv
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
B.J. Trading er at betragte som en af markedslederne, også når det kommer til forbrugerkontakt, så det her overrasker mig meget.
Jeg har oplevet det i lang større grad hos Komplott og Weblallen personligt. Dog er leverancer afhængige af producenter altid en svær sag, men det er klart, at man bør have personer ansat til at følge op på "ikke-fuldendte" ordrer.
--
saiot:"der er ikke noget der heder overpris der er kun noget der heder dumme pasoner den pris som 2 kan blive enige er den ratige pris."
#29/30 viden baseret på fakta. varen er væk, hvor normalt er det at firma't helt fjerner varen mens de forsøger at få varen hjem til 50% af normal prisen. alle andre inkl. BJT kan ikke hurtigt nok skrive at varen er i restordre når det normalt sker varen er på vej.
Så fakta er det er unormale forhold der er igang omkring et salg som har taget BJT 2 måneder at erkende de ikke kan levere, og da de føler sig bundet af prisen, vil de hellere lade kunden rende i det uvisse 2 måneder, fordi BJT fuckede op og skrev en tilbuds pris de ikke kan holde.
Der er desværre kun en taber, som BJT må leve med at være. Stop falske tilbuds kampagner og især dem de laver ved en fejl. Hvem i deres rette sind, sælger vare i 45minutter og så ser fejlen og retter den? eller var timetilbud de ikke kan leve op til?
Synlighed er lige præcis det som BJT har gjort men på de forkerte vilkår, og på bekostning af utilfredse købere som ikke får deres varer. De har tilgengæld så også brugt usynlighed nu, hvor de har lavet en ommer.
--
#33 De har ikke uendeligt lager og den blev sikkert udsolgt inden du kunne få en. Du kan ikke bedømme en kampagne som falsk, bare fordi de ikke har nok til lige at give dig en. Det er det samme alle andre steder.
--
#33 Det er ganske normalt når varen har været i restordre i 2 måneder, så fjerner man varen for at andre kunder ikke skal komme til og sidde og vente og blive irriterede.
synlighed i 45 min ... hvad fanden får de ud af det ?
Dine formodninger om tingenes sammenhæng er ikke fakta.
Giver dig dog helt ret i at de burde have været mere proaktive og have meldt ud at varen ikke kunne skaffes længere en hel del hurtigere.
de har muligvis haft slut solgt de sidste eksemplarer de har haft på lager for at fjerne den helt fra sortiment.
tuder du lige så meget når du går forgæves i elgiganten efter en vare på tilbud der er blevet udsolgt
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#35 når der bliver solgt varer som aldrig ville sælges til den pris, ja, så råber jeg op også nede i butikken og har da også fået alternative produkter med de 30-50% rabat de solgte anden vare til. Så det er da kun helt på sin plads.
Elgiganten har da også lavet sådanne 1time ommer fejl med diverse og måtte sælge til nogen købere og andre blev afvist da varen blev fundet fejlagtigt prissat.
men har ikke oplevet elgiganten sige varen er udsolgt i 60 dage og samtidig erfarer andre sælger den til detailpris og levering inden for 3 dage. Så har de skam været flinke nok og sige produktet ikke forhandles mere, hvis det tages af deres sortiment.
--
Alle butikker tager forbehold for fejl og at de får udsolgt af en vare. Du accepterede SELV de regler da du accepterede købet. Du læste vel købsbetingelserne INDEN du købte, ikke?
De er afhængig af deres leverandør og hvis deres leverandør havde den i rest ordre og den til sidst udgik af deres sortiment, vil BJ Trading også handle derefter.
Om andre butikker har den, er jo sagen uvedkommende. Så kan du jo annulere ordren og købe der istedet for.
--
Har du egentlig læst deres betingelser?
Punkt 2 & 3 i deres betingelser:
Når du bestiller via Internet modtager du en bestillingsbekræftelse straks i din browser og senere via E-mail (såfremt du har opgivet korrekt E-mail adresse).
Bemærk at det ikke er en bekræftelse på en ordre - kun en automatisk bekræftelse at vi har modtaget din bestilling, og det er derfor endnu ikke en juridisk bindende ordre.
3. Priser
Alle priser er i DKK og incl. 25% moms, hvor intet andet nævnes, og der tages forbehold for force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
--
#37 og i alt dit forsvar for dette, hvor er kunden? skal BJT så slet ikke informere kunden om produktet er udgået og de må annullere ordre? har du helt glemt der altså ligger en bestilling som de har glemt og dårligt nok gider gøre noget ved andet end have kunden hængende i måneder i det uvisse? betingelser eller ej, så er det da ikke service de yder, det er plattenslageri på det groveste.
--
#39 Bestillinger er ikke noget de manuelt går igennem er jeg pænt sikker på. Hvorfor slette bestillingen når den stadig var i rest ordre. Først da den helt udgik fjernede de den. Jeg ville da blive pænt sur hvis de bare slette min ordre bare fordi der er ventetid på.
Så må du jo holde øje med det og vurdere om du vil annulere eller vente.
Jeg kan ikke se hvor de skulle have ydet dig dårlig service.
--
#40 manuelt? hvad mener du her, kunden ringer ind som #0 beskriver og har gjort det flere gange, og ordre udsat i det uendelige. Så de er da 100% opmærksom på hans ordre er i systemet. og hvor ved du sortiment nr blev fjernet, da den udgik, det beskriver #0 intet om? eller jeg for den sags skyld, jeg nævner bare observationer men har da ikke talt med BJT, det har du?
--
#41 Nu står det jo heldigvis kunden frit for at annullere sin ordre hvis ventetiden bliver for lang, hvorimod butikkerne kun må gøre det efter 30 dage.
Hvor tit skal de oplyse kunden om at varen stadig er i rest ordre ?
De oplyser ham jo allerede da han kontakter dem første gang om dette:
"Der er desværre en forlænget leveringstid på den vare du har bestilt, og vi kan lige nu ikke sige dig hvornår vi kan levere til dig. Vil du prøve at vente eller skal vi slette din ordre ? eller kan du alternativt måske bruge en anden vare"
Skal de skrive til ham en gang om ugen for at fortælle ham at de stadig ikke kan skaffe skærmen?
Varen kommer ikke hurtigere af de hele tiden fortæller ham at den ikke er kommet endnu.
Personligt kan jeg godt som kunde tænke mig til at når jeg ikke hører fra en butik at min vare er kommet, så er den nok stadig i restordre.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#42 tror lidt pointen i dette er lidt forsvundet.
- Han spørger til status, får at vide den er i restordre og om han vil annullere.
næsten 8 uger senere så er beskeden den samme men de har så også fjernet produktet fra dere sortiment og de fortæller ikke kunden produktet ikke længere kan leveres men fører fortsat kunden bag lyset, og lader ordren ligge i uendelighed.
dette handler jo ikke om kundens ønske om at annullere, det handler om forretningens morale til at servicere kunden og fortælle den sandhed som nu eksisterer, og som de altså ikke vil fortælle (som #41 også siger burde være 30 dage) at ordre annulleres da vare ikke længere kan bestilles.
Så er den historie jo afsluttet og det handler om en utilfreds kunde som ikke fik sin ordre men næee, vi venter da bare 3 måneder på kunden selv sletter sin bestilling, så vi kan sætte varen på sortiment igen :) hvor sjovt er denne fidus lige. ja, der er en del formodninger men hvorfor skal kunden behandles som den der gør noget forkert????
--
De 30 dage er MINIMUM hvor forretningen kan annulere. Det har ikke noget med om de skal annulere eller fortælle kunden noget som helst.
Hvis deres leverandør ikke har den på lager. Så har de den ikke på lager. Så er det ligemeget om andre har den på lager.
Det er kundens eget ansvar at slette sin ordre. Du kan ikke forvente at de gør det for dig.
--
#44 gider ikke køre i ring om emnet. Derimod burde man checke om forretningen har købeloven med sig når de lader ordren hænge i luften i 8 uger , og særskilt når prisen på denne vare måske var en fejl i 45minutter, så er der nok et par ting som BJT har glemt i forløbet.
Og mon ikke forbrugerombudsmanden kan hjælpe med at finde noget på BJT så problemet omkring dette ender med de annullerer ordren fra BJT's side med en MEGET forsinket undskyldning.
--
Jeg har lige handle hos BJ for første gang, inden jeg bestilte tænkte jeg om ikke jeg bare skulle købe hos komplett hvor jeg plejer for at undgå bøvl. Jeg endte så med at bestille hos BJ alligevel, selvom 2 af varerne havde 2-3 dages levering og ikke var på lager. Alligevel tog det tæt på 14 dage før jeg fik mine varer, og kke nok med det så var bundkortet brugt, det var ret tydelig både på kassen og på monteringshullerne, da de små metadimser rundt om hullerne var tværet ud af en skrue der var strammet. Jeg ringede til dem asap og fik at vide at boardet helt sikkert ikke fejlede noget men blot var en vare der var taget retur eller andet og under alle omstændigheder var tjekket af en teknikker inden gensalg, jeg gik med til at montere det alligevel da der kun var 2 dage til jeg skulle levere den pc delene var bestilt til. Og ganske rigtigt var boardet defekt. Pci-e porten virkede ikke. Ham teknikeren må have brugt den onboard vga udgang da han tjekkede boardet, sådan en skide amatør. Det endte med jeg måtte drøne land og rige rundt og bruge en formue i benzin for at skaffe et andet mobo og dermed overholde min "deadline", Jeg burde fandme sende regningen til BJ. Så dér har jeg nu handlet 3 gange. første, sidste, og eneste.
--
I5 2500k@4700mhz,60gb crucial C300 + 60gb corsair nova ssd + 2x500gb seagate 7200.12 i raid, 16gb ram og 2 X 480gtx. Alt vandkølet.Købt billigt/brugt
#45 Du piver jo ikke over leveringstiden, men over at du ikke var heldig at få en til den udbudte pris.
Ved at du brokker dig så meget som du gør illustrerer jo blot at du godt selv vidste at prisen var for billig, ergo har du selv handlet i ond tro, og nu piver du her for at få ret.
pudsigt nok er der ingen som bakker dig op.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#47 mærkelig konklusion. Var det noget af det bedste du kunne finde på ? det var sgu synd for dig.
btw, så længe butikken ikke har trukket tilbuddet tilbage og nægtet det var en fejl, så er det kun dig, der formoder en kunde handler i ond tro, for det ville være din opførsel i sådanne situation. Jeg kan slet ikke forstille mig at bruge udtrykket i min opførsel, det har du derimod gjort det klart du er helt med på at du ville gøre og føre ud i livet. Surt for webhallen at have sådanne ansatte med sådanne en holdning til forkerte priser.
--
#48 Det faktum at du bliver ved med at proklamere at BJT ikke ønsker at sælge skærmen fordi den prisen var sat for lavt understreger det rimelig tydeligt.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#49 understreger , hvad du allerede har formodet er en fejl, hvem er så den onde? forretning som behandler købere med denne opførsel, eller kunder som hopper på limpinden og tror prisen er korrekt? Du gætter lidt for meget nu.
--
#50 Du har gættet og formodet onde ting om BJT hele tråden igennem, konstant anklaget dem for at ville fuske, og ikke sælge til den angivne pris uden beviser. Så hvem er det der gætter ?
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#46 Og hvad ville du have gjort hvis det var et uåbnet motherboard der ikke virkede?
Jeg vil give dig ret i at teknikkeren ikke tjekkede det ordenligt igennem. Det er ihvertfald en ommer fra BJTs side og dårligt håndteret.
Men omvendt set har jeg købt rigtigt mange ting gennem BJT og har ingen problemer haft overhovedet og så sparer jeg også både tid (gls) og penge (ingen porto) i forhold til f.eks. komplett.
--
#51 gå du hellere tilbage til dine ps4 back orders, og få solgt lidt flere. du har vist selv været udsat i tråden som en af dem som modtog en bestilling og ikke kunne levere, den kan vi jo søge på og se hvor meget du formodede om salget dengang.
--
#53 wtf taler du om ?
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#53 Hvad er grunden til at blive personlig overfor nogen overhovedet i sådan en tråd? Det er fuldkommen urelevant og virkelig dårlig stil uanset.
Vi kan debaterer og være enige eller uenige om emnet - resten må du holde for dig selv.
--
Core I7-4770K, 3,5 GHz
32 GB 1600 MHz CL8 Crucial Ballistix
EVGA GTX 780 ACX Superclocked
ASUS Maximus VI Hero, ROG
#55 når du læser personlig, så mener du? kender ikke manden, ved bare han repræsenterer en butik som også solgte ps4 maskiner til spot priser, og havde lange kø lister som pænt blev opslået på forum her. Så personligt, ikke mere end personen selv ville gøre reklame for.
Når jeg bliver personlig, så er du sikker på der ingen misforståelser er. og dem har du helt sikkert misforstået her, for det er ren forretning som udtalelserne flyver fra en ansat i et firma som også har kørt på salgs kampagner med mangel på backup af deres salgs fremstød.
Opreklameret salg af hardware til spotpriser, på restlager er dårlig business, så kan kunden være stillet nok så dårligt men derfor behøver ansatte ikke være fortaler for at kunden bare skal løbe væk skræmt fra at handle hos dem igen.
--
#56 Hvor er dine beviser for at det #0 købte var i restordre fra starten af?
Eller er det bar endnu noget du bare finder på?
--
#58 Det fortæller vistnok ingenting.
--
#59 ? du gør dig selv totalt uforståelig, kan du ikke uddybe den kommentar? eller har du et problem vi andre ikke kender til? for det billed siger mere end du vil lægge ord til, eller er du bare på tværs.
--
#56 Der tager du skam helt fejl, jeg skriver som privat person her, det eneste tidspunkt jeg ikke gør dette er når folk beder mig hjælpe med en sag.
Som privat person kalder jeg blot en spade for en spade, og hvorfor skulle det faktum at jeg arbejder for en anden forhandler få mig til at hjælpe BJT, det ville være mere i min arbejdsplads interesse at støtte dig så BJT mistede kunder.
Angående ps4 skete der en pris fejl lige omkring nytår der gjorde at ps4 røg ned i ca. 3100, istedet for ca. 3400 kr det afstedkom ca. 500 bestillinger i danmark og sverige ud over de 10000 bestillinger vi allerede havde fra lanceringen af ps4. Det var verdenskendt at Sony ikke kunne levere nok af ps4 til at efterkomme efterspørgslen. det var plastret op og ned i alle medier, sony meldte det selv ud, samtlige forhandlere oplyste at leveringstiden var ukendt på ps4, og vi opkrævede intet depositum for at folk bestilte en hos os.
Så jeg ved ikke helt hvad du hentyder til til med den ps4 sag. Alle som ventede fik deres ps4 til den pris de havde bestilt til, medmindre den var billigere da den skulle udleveres, så var det selvfølgelig den billigere dagspris som gjaldt.
Vi opfyldte alle vores forudbestillinger ca. samtidigt som alle andre begyndte at have dem til frit salg igen, så vente tiden har ikke været længere hos os end hos nogen andre der har taget imod forudbestillinger.
Så jeg kan helt ærligt ikke se hvad du hentyder til !!!
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Hvorfor har #60 et screenshot fra den dato OP bestile fra BJT?? :S
--
MVH Skinny.
#62 OP har helt sikkert sendt det til ham, for det er jo slet ikke #60 der har bestilt varen, lavet indlæget som gæst, for derefter at logge ind og svine BJT, så han giver sig selv lidt opbakning ;)
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#62 nok fordi #0 har skrevet om det emne i andre forum samtidig ;) copy/paste er opfundet!
#63 LOL, funny guy! du har været i comedy zoo og droppede det.
--
#64 foretrækker at optræde gratis her på din bekostning ;)
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#64 og screenshottet er jo ligegyldigt. Det viser kun der var et tilbud. Det er nu sådan at tilbud er så længe lager haves. Hvis de har 20 til salg og du er nummer 21, ja, så må du vente til den enten kommer igen eller du selv annullerer ordren.
--
#0 Enig - synes fanme det er noget svineri.
--
Intel i5-2500K @4.1GHz
Gigabyte GA-Z68XP-UD4
MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI
G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz
#66 se, der er vi enige. problemet er bare, der skal desværre en dato på ser det ud til, og den har BJT ikke leveret. Der har købeloven altså lidt positivt at sige omkring sådanne ordrer. Tror du ikke på kunden dækkes her, så læs lidt på forbruger.dk .
Sælger skal enten annullere, eller sætte en dato på levering, overskrides dato, så kan køber stille et påkrav på denne ordre, som det ser ud iflg. forbruger.dk
Her har EQuiNoX, så længe har ret i at sælger skal annullere minimum 30 dage efter ordre ikke kan leveres ellers har køber altså retten til påkrav om ny dato for levering.
--
#68 Læs det selv. Købeloven er ikke på hans side. Der var et tilbud så længe lager haves. Han gik selv med til handels betingelserne da han lagde ordren. Dem huskede han jo at læse, ikke? (hvilket han tydeligvis ikke har)
Der er heller ikke noget i købeloven om at de skal annullere en ordre, det er købers ansvar. De ventede på at den kom på lager igen (som faktisk er en GOD kundeservice), men det gjorde den så ikke. Så er den ikke længere.
Du kan vist heller ikke læse. Sælger KAN annullere efter 30 dage. Der er ikke noget om at de SKAL annullere.
Hverken dig eller #0 har mange ben at gå på i denne sag.
--
#69 er du bare teenager, og ingen erfaringer og ikke lært at læse? læs lige forbrugerombudsmandens afgørelse og så vend tilbage når du har ben at gå på med dine latterlige argumenter. Lær at læs og forstå hvad du læser, tak! '
dato'n er alt afgørende, så kan du komme med whatever du ønsker, ingen dato, så har sælger et problem! mener du andet, så skriv til forbrugerombudsmanden du mener deres afgørelse om påkrav er forkert! for du mener jo klart noget andet.
--
#69 henvis lige til det punkt/paragraf i købeloven du mener er på sælgers side, så skal jeg nok finde informationen omkring påkrav som forbruger.dk og diverse afgørelser dokumenter for mit argument. Kan du ikke, så må du lære lidt istedet for at spille på tomme argumenter uden hold i. Lær at lave research istedet for at lyde dum og uintelligent. Det vil dog være synd jeg skal skære det ud i pap for dig, hvis du mener du er smartere end det, du har jo allerede fået informationen om forbruger.dk og kan læse?
Med viden kommer man langt, uden den kommer du ingen vegne.
--
#70 du kan jo starte med at henvise til den afgørelse du hentyder til
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Brb, henter flere popcorn...
--
Har købt en del ting fra BJ-Trading og jeg har KUN haft gode erfaringer.
--
Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it.
- Adolf Hitler.
#72 jeg har gjort mit , vil du have dokumentation, så skal du tage og læse lidt på stoffet, det er snyd at spørge andre, bare fordi man selv ikke ved det. så følg op på forbruger.dk omkring påkrav og betingelser omkring vare i restordre og manglede dato på levering.
Det gider jeg ikke levere dokumentation for før jeg ser jeres antagelser være begrundet. forbruger.dk må være nok dokumentation her.
en af dem:
http://www.forbrug.dk[...]
en anden her:
http://www.forbrug.dk[...]
Husk nu webhallen også kan udsættes for sådanne, så læs nu regler og afgørelse grundigt, du repræsenterer en dansk afdeling og danske regler.
--
endnu en lign. sag:
http://www.forbrug.dk[...]
vil du have flere, så læs selv på forbruger.dk , der er masser af stof til eftertanke, udfra hele den her tråds stupide argumenter på uvidenhed fra andre, som syntes #0 tog fejl. Det er så helt ved siden af.
--
@EQuiNoX
Du er HELT opmærksom på forholdene omkring erhverv og de sociale medier som for nyligt var i tv?
Der er meget lidt respekt for ansatte som udtaler sig forkert og ubegrundet, og slet ikke har styr på emnet, når man senere så fanger dem i samme situation.
Det kan have konsekvenser for dit job, og du burde nok spørge din arbejdsgiver om du må udtrykke dig om forhold som vedrører dit daglige arbejde, hvis du ikke har en advokat som dækker dig i dine udtalelser.
du skal sikre at dit bagland står bag dig i Sverige, for ellers ryger der værst tænkeligt stillinger hos webhallen i Danmark, fordi du ikke kunne styre dine personlige behov for at diskutere noget du ikke har forstand på endnu.
--
75# link 1 henviser til en handling som køber kan lave, en ting jeg ganske udemærket er klar over.
Men som køber endnu ikke har gjort, så derfor er irrelevant.
link 2 henviser til en sag hvor køber har gjort det i link 1, så derfor ikke er gældende her.
Den omhandler samtidigt en hel masse andre faktorer som heller ikke er gældende her, og kan derfor ikke henvises som grundlag for denne sag.
Den indeholder heller ikke henvisning til de gældende forretningsbetingelser som man godkender at indgå ved bestilling hos BTJ.
De har på intet tidspunkt nægtet at levere varen, så heller ikke det er gældende.
I sagen henvises det til at firmaet gentagende gange har lovet levering på forskellige tidspunkter, det har BTJ ikke, de har hele tiden henvist til at den er i restordre.
At du finder random sager som ikke er ens, understøtter ikke din sag, blot fordi de omhandler noget som i yderste grad kan minde om det.
link 3: Ja det er vi alle klar over medmindre der kan bevises ond tro hos køber, altså at prisen er så lav at det må kunne sige sig selv at prisen er en fejl.
Her har BTJ igen ikke nægtet at levre til prisen.
så igen hvad er din pointe?
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#78 nye briller?
#0 skriver - Det første feedback jeg fik var "Der er desværre en forlænget leveringstid på den vare du har bestilt, og vi kan lige nu ikke sige dig hvornår vi kan levere til dig.
så hvor ser du intet påkrav om dato og levering? hvor vil du hen med dine modargumentation som jo ikke har noget bevæg grund for at modstride at #0 ikke kunne gå videre med sagen, er det ikke hele sagens kerne her? at #0 ville gerne nævne sin sag og flere modsiger den var tabt på jorden, fordi ingen vidste bedre, så jo han kunne gå vidre men ingen vidste det var muligt. surt er jo, du erkender også at vide det men intet nævner om det før 80 indlæg senere, det siger lidt om din morale som sælger.
--
#79 Det jeg henviser til her, er at i sagen du linker til er køber lovet levering op til flere gange, første gang inden for 14 dage.
I det her tilfælde har BJT fra starten meldt ud at de ikke ved hvornår de kan levere.
De har jo netop ikke som i sagen bare udskudt og udskudt leveringen
så at sammenligne de 2 sager er ikke relevant.
Hvis du skal bruge en sag som præcedens så skal sagerne være sammenlignelige.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#80 hvor er dato'n? Hvor er produktet? hvor er forklaringen for den forsinket levering? alt det er der tidligere afgørelse på andre grundlag men stadig grundlæggende samme problematik. Produktet eksisterer, BJT vil bare ikke levere til den pris lige meget hvad deres leverandør aftaler af pris, så har BJT ingen medhold hvis den var fulgt til døren.
Lad os håbe en anden butik ikke også laver sådanne en ommer, og sag oprettes hos forbrugerklagenævnet, og da slet ikke med dine argumenter, den vinder de ikke hvis du fører sagen for dem i Danmark.
Prøv du at sælge et GFX780ti kort til 50% af prisen, få 1 ordre på det, og desværre ikke kan levere til prisen eller få en leveringsdato, og så sletter du produktet fra jeres sortiment. Hvordan lyder den kampagne i dine øre? snyd eller bare kundevildledning uden grund.
Husk nu, forkert pris er ikke en grund, den foreligger der allerede en afgørelse på og køber fik medhold.
--
#81 Her formoder du igen de kun har modtaget 1 ordre på varen.
Ingen en leverandør er ikke forpligtet til at gå uden for sin normale leveringskæde for at levere en vare, det er også derfor de kan tillade sig at indføre betingelser om at hvis varen ikke kan leveres så kan ordren anulleres.
BTJ prøver stadig at skaffe varen til prisen fra deres leverandør, du har ingen beviser for det modsatte.
hvis de ikke gjorde kunne de blot have anulleret ordren.
sagen i link 2 taber butikken fordi de gentagende gange har lovet levering til en bestemt tidspunkt, BTJ gør ved køb opmærksom på at leveringstiden er ukendt, så der ligger din information om leveringstiden.
BTJ fjerner så efterfølgende varen fra deres hjemmeside, fordi leveringstiden er så lang at det ikke er forsvarligt at sælge dem.
0# har været uheldig, han har bestilt i slutningen af et tilbud, og bliver klart oplyst om at leveringstiden er ukendt.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#82 du læser forkert. Det var ET eksempel !!!!
jeg antager intet om 1 ordre hos BJT, for det ved jeg sgu ikke. vi snakker kun om en enkelt sag, nemlig #0's grundlag for at gå vidre, du formoder derimod uden at vide?
ved påkrav, har #0 ret til at få en dato, så en ukendt dato er ingen accepteret forklaring eller begrundelse her.
tror lidt den er gået af sporet, du kører på samme dårlige argumenter.
- Ukendt dato
- ingen grundlag for at tage sagen i forbrugerklagenævn fordi du mener ingen andre sager er ens, det SKAL der ikke være. bare lignende sager findes, så er der grundlag for at gå videre.
- BJT fortsatte udsættelse af levering uden begrundelse.
- Købers ret til at kræve en dato, den vil du ikke acceptere selvom betingelser står sort på hvidt på forbruger.dk.
- Køber ingen krav stillede fordi personen ikke kendte sine rettigheder på det område, og du kendte dem men ville vildlede #0 , som dit indlæg begrundede her:
0# når de ligefrem oplyser dig om at der er lang leveringstid og de ikke ved hvornår den kan skaffes, kan de jo ikke gøre meget mere.
De kan jo ikke trylle en skærm frem ud af den blå luft.
Jeg trækker mig, du er for påståelig og selvom sagen ikke er webhallens, så opfører du dig som i har lign. sager kørende , det håber jeg ikke for dig.
--
#83 Et eksempel som du tidligere i tråden har brugt, som intet hold i virkeligheden har, og derfor ikke kan bruges i relation til denne diskution andet end som skræmme kampange og injurier imod BTJ.
Du bruger som eksempel for indirekte at antyde at BTJ ikke ønsker at levere til prisen.
Ja en kunde har ret til at udbede sig en præcis leveringsdato, det har jeg aldrig nægtet, men butikken har også ret til at anullere ordren hvis en sådan ikke kan gives.
Så er kunden lige vidt i denne sag, derfor hjælper det ikke specielt meget i denne sag.
De har oplyst ham at de ikke kan give en leveringsdaot, og derefter givet ham valget mellem at anullere ordren, eller vente.
deres forretningsbetingelser stipulerer tydeligt at kan en vare ikke fremskaffes fordi den er udsolgt, kan de anullere ordre. det samme siger købeloven.
Jeg har på intet tidspunkt sagt at kunden ikke kunne indbringe sin sag, blot stipuleret at dine links ikke hænger sammen med fakta i sagen.
Du ser sammenhænge som ikke eksisterer.
En kunde har altid ret til at klage til forbrugerådet, der behøver ikke at have været en lignende sag før.
Du skilter med en afgørelse i en sag som ikke er ens med denne og vil bruge den som præcedens for afgørelsen i denne sag, det er ikke korrekt at gøre. Man kan ikke bare formode at de 2 sager vil udfalde ens, når betingelserne og omstændighederne i sagen ikke er ens.
du kan ikke samle 3 sammenhængende argumenter og så påstår de er gældende, når ingen af dem omhandler sagen.
Argument 1. de vil ikke oplyse leverings tid.
De siger at de ikke kan oplyse en, så de tilbyder kunden at anullere ordren i overenstemmelse med loven, og deres forretningsbetingelser.
Deres begrundelse er at varen er i restordre.
Argument 2:De vil ikke sælge til prisen.
Hvordan drager du den konklusion, hvornår har BTJ sagt dette ?
Argument 3:
prisen er forkert, og der er kunder som har vundet sager hvor det ikke er tydeligt at prisen er en fejl.
Men der er også kunder som har tabt sager hvor det modsatte var gældende, hvor prisen var så lav at kunden selv skulle kunne regne ud det var en fejl.
Hvad der er gældende her er selvfølgelig op til forbrugerådet at afgøre, men igen er det ikke relevant for sagen da BTJ ikke har nægtet at levere til prisen på noget tidspunkt, de siger blot at de pt ikke kan fremskaffe varen fra leverandøren, og at spørger derefter kunden og han ønsker at vente eller anullere sin ordre.
igen i overenstemmelse med loven og deres betingelser.
Forbrugerlovgivningen er ikke specielt klar og ikke særlig præcis på mange områder. der er en masse regler, betingelser og rettigheder som modsiger hinanden, så derfor er det altid en god ide at indbringe en sag hvis man ikke kan blive enig med leverandøren.
Du kalder mig påståelig, jeg kritiserer blot din usammenhængende bevisførelse.
Du er påståelig med dine eksempler og argumenter for hvorfor de ikke vil levere pga af pris.
Igen skal du bringe mit arbejde ind i sagen, det er fuldkommen irrelevant når du ikke kan argumentere med saglige og relevante fakta, som understøtter din sag.
Vi bliver aldrig enige hvis du ikke kan komme med præcise argumenter / afgørelser og beviser for de anklager du kommer med.
Jeg lukker også diskutionen her, det er jo som at tale til en væg
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#83 og så blev vi enige om at være uenige, for det hele omhandler hvad civil retten og forbrugerklagenævnet burde afgøre, da begrundelserne ikke findes selvom de lyder som en.
Jeg har forbruger.dk og forbrugerklagenævnet, du har din opfattelse af deres fortolkninger og afgørelserne.
--
Som også er indskrevet på forbrug.dk står der at kunden kan ophæve handlen efter 30 dage.
http://www.forbrug.dk[...]
der står pudsigt nok intet om at sælger har pligt til at fremskaffe varen andet steds fra end normalt, som du antyder de bør-
og igen som jeg illustrerer tydeligt i #84 så kan dine links ikke rigtig bruges da sagen ikke er identisk.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all. #86 påkrav! den kommer man langt med! gider ikke mere.
--
#88 lidt uddybende
http://www.forbrug.dk[...]
Citat:
Hvis der ikke er lovet en bestemt leveringsfrist, har sælgeren 30 dage til at levere i. Hvis møblet ikke når frem inden fristens udløb, kan du ophæve aftalen.
så er det vel pointeret tydeligt nok til du kan forstå det.
Her endda tydeligt uddybet forskallen ved internet køb og butikskøb, påkrav osv.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all. #87 ja, det kan godt være at EQuiNoX bliver ved med at forudsige deres afgørelse, hvilket også lyder meget realistisk..
Men sagen er at der her gives BJT dårlig omtale i en situation hvor #0 bare er pisse sur over at skærmen ikke kan leveres. Ikke fair, jeg vil sgu egentlig hellere oplyses om at leveringstiden er ukendt og have mulighed for at annullere min ordre eller vente i stedet for at de lover en ny leveringsdato hver gang man kontakter dem.....
--