Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Onlive vs steam

Af Bruger Aspirant Gravn | 08-07-2010 19:57 | 3063 visninger | 41 svar, hop til seneste
Onlive kommer snart til europa :D lige til dem der endnu ikke har hørt om Onlive, Onlive er en service ligesom steam, men du behøver ikke en syg gamer computer eller en stor harddisk til at lagre spil på. altså, du skal ikke downloade store filer for at spille, du kan spille fx assasins creed 2 via en browser, selv på din søsters 11" langsomme netbook :P de arbejder i øjeblikket på at få det til europa og ville lige høre hvor mange der faktisk regner med at bruge det, fx istedet for steam. tjek evt deres hjemmeside http://www.onlive.com[...] eller youtube dem. Selv har jeg lige købt ny pc og har for mange spil på steam til at det kan betale sig at bruge onlive..+at jeg stadig mangler en god pc til de spil som onlive ikke tilbyder... Gravn
--
I could write something fancy here.. but what?
#1
Gravn
Bruger Aspirant
08-07-2010 19:58

Rapporter til Admin
Var en af dem der fik en beta key til det.. (1 års gratis acc) men jeg skulle have ip i usa ;(
--
I could write something fancy here.. but what?
#2
M.Trier
Maxi Supporter
08-07-2010 20:11

Rapporter til Admin
Har hørt om det og det ser rigtig godt ud håber det kommer:)
--
the688: ..eller hvis du er heterosexuel, så sæt noget Metal på, i stedet for Hardstyle. I LoL'D
#3
baekalfen
Monsterbruger
08-07-2010 20:50

Rapporter til Admin
hvis det er ægte kan jeg ikke forstå hvordan det er lavet... nogen der kan forklare? http://www.youtube.com[...]
--
#4
The Fracture
Maxi Supporter
08-07-2010 21:06

Rapporter til Admin
#3 Du linker til en video som fortæller det? Anyway.. Det er fremtiden.. Lease performance! Sweet..
--
#5
baekalfen
Monsterbruger
08-07-2010 22:37

Rapporter til Admin
#4 han siger kun meget kort at det er igennem browseren... han siger ikke præcis hvordan det virker (teknisk set).
--
#6
Znake
Maxi Supporter
08-07-2010 23:08

Rapporter til Admin
Kort sagt bliver spillende afviklet på deres servere, og så bliver billedet stort set bare streamet til dig. Det vil sige at man vil kunne afvikle selv meget krævende spil på minimalt hardware. Ideen svarer meget godt til gammeldags mainframe systemer med terminaler tilsluttet.
--
#7
Gravn
Bruger Aspirant
08-07-2010 23:14

Rapporter til Admin
Spillede også Supreme Commander 2 på min søsters bærbare via min gamle bærbare den anden dag. Altså spillet lå på min pc og hendes trak det. Fedt nok at kunne, men ikke helt det samme..
--
I could write something fancy here.. but what?
#8
ToFFo
Guru
08-07-2010 23:22

Rapporter til Admin
Og der er selvfølgelig ingen der nævner at det nok vil kræve en syg internet forbindelse for i det hele taget at kunne spille uden lag. Også selvom det er ELENDIG grafik. Det er nok ikke noget en almindelig 20mbit bredbåndsforbindelse kan klare. Tror man skal have mindst 20/20 fiber eller noget i den stil før man virkelig får noget ud af det. Ens internet forbindelse skal kunne holde til at streame en enorm mængde data og selvfølgelig også sende data i den anden retning. Så OnLive har nok lange udsigter for mange mennesker der ikke kan få fiber. Det er et fedt koncept og jeg kunne godt tænke mig at prøve det. Men gad nu godt vide hvor stor forbindelse man skal have for at få noget ud af det.
--
Rampage II Extreme RoG 3GB Corsair XMS3 1600MHz i7 920 @4,4GHz XFX HD5850 Intel X25-M G2 4xWD 250gb, 2xWD 1TB, 2xWD 500gb Tt Mozart TX
#9
Mr. Noware
Semi Supporter
08-07-2010 23:48

Rapporter til Admin
8# Så er det der man spørger sig selv. dyrt men sygt hurtigt internet som kan køre alle spil hvor man ikke behøver at opgradere hardware specielt tit eller syg gamer til 10k som kan køre alle spil men har behov for en skruetrækker og nogle dyre dele i sit kabinet engang imellem... Desuden tror jeg ikke at man skal have så hurtigt net som man egentlig går at tror, ellers er der jo kun meget få der kan køre det og dermed ville de ikke kunne tjene på det og gå falit hvilket de ikke er da de fortsætter til EU, så det må betyde at det har mere eller mindre success Det er og bliver fremtiden, thumps up for at de gør det, det kommer til at slå alt om en 5 år (:
--
#10
NizeGuy
Monsterbruger
08-07-2010 23:53

Rapporter til Admin
Tro mig. I vil ikke have denne slags "services".
--
Gigabyte GA-890GPA-UD3H Phenom II x4 965 BE (Corsair H50) 4GB Corsair XFX Radeon HD5850
#11
Mr. Noware
Semi Supporter
08-07-2010 23:55

Rapporter til Admin
10# wtf ska vi bruge din kommentar til - hørt om ordet "begrund"?
--
#12
Yarr
Monsterbruger
09-07-2010 00:00

Rapporter til Admin
Så snart vi kan føre et optisk kabel direkte ind i vores MoBo vil det ikke være et problem
--
IM A FUCKING PIRATE! Beogram 4002!
#13
ToFFo
Guru
09-07-2010 00:15

Rapporter til Admin
#9 - Problemet ligger jo i at det ikke er mange der KAN få det internet det nok kræver for at afvikle det ordentligt. Jeg er helt nede i 15/2 mbit. Og så er det ikke engang stabilt. Nej jeg bor ikke ude på landet... Danmark er et lorteland når det kommer til internet. Hvorfor? Svaret er enkelt. TDC. TDC gør alt hvad de kan for at folk IKKE skal få hurtigere og bedre internet. Fordi de ejer alt kobbernet i danmark. Så de har stort set ingen konkurrenter. Det vil de gøre alt for at opretholde. Så det er dem der dræber udviklingen på den front. OnLive er fedt nok hvis det virker. Se bare Quake Live. Det virker da ganske fremragende. Det er jo sådan OnLive skal køre. Men det vil forhåbentlig se meget pænere ud og kører nyere spil. Så jeg står lidt med spørgsmålet.. Købe en ny PC der kan trække alt hvert år eller bruge over 100.000kr på at få fibernet... Jeg kan selvfølgelig også bare vente på der kommer fiber i nærheden... Onlive flopper i danmark fordi danmark er teknologisk impotent. Tror der går nogen år endnu før de gider spilde penge på at markedsføre sig i danmark.
--
Rampage II Extreme RoG 3GB Corsair XMS3 1600MHz i7 920 @4,4GHz XFX HD5850 Intel X25-M G2 4xWD 250gb, 2xWD 1TB, 2xWD 500gb Tt Mozart TX
#14
Yarr
Monsterbruger
09-07-2010 00:19

Rapporter til Admin
Siger du at TDC ikke kan få rejsning?! LØGN, de har slet intet kønsorgan, de tør ikke slås, de var bare hurtigst med kobbernettet
--
IM A FUCKING PIRATE! Beogram 4002!
#15
HenrikM
Nørd
09-07-2010 00:36

Rapporter til Admin
#10: +1 #13: Quake live er en kæmpe browser plugin med en hel game engine der afvikles på DIN computer ligesom ethvert andet spil - det har intet med onlive at gøre. Med onlive skal jeg, når jeg vil vende mig i et fps: 1. flytte musen 2. sende beskeden til serveren (10+ ms) 3. vente på at serveren får tid til at tegne lige MIT nye billede 4. vente på at serveren pakker mit billede (hvor den ikke kan bruge forward predction => dårligere kompression). 5. Hente billede (10+ ms + den tid det tager at overføre data, 50ms ialt er nok et godt bud...) 6. Få resultatet vist på min skærm. Med andre ord: LAG I øvrigt, i de billedkvaliteter man kan nå at overføre skal ens computer nok ikke være så vild for at kunne følge med. Og en anden ting mht pris: For at reducere lag skal serverne være ret lokale, så de skal være skaleret højt nok til at klare *lokale* spidsbelastninger, og jeg vil gætte på der spilles en hel del mere mellem 20-22 end i gennemsnit udover døgnet. Det bliver dyrt. Det andet er hvilken slags server hardware der er egnet til den slags - directx kan ikke virtualiseres, så vi snakker vel nærmest en pc pr tilkoblet bruger..
--
#16
N|O.C.A.
Maxi Supporter
09-07-2010 00:47

Rapporter til Admin
#13 og #15 prøv nu liige at læse lidt om den specifikke teknologi før i angriber den uden nogen baggrundsviden. Jeg er nok ikke typen der vil købe onlive, bl.a. fordi jeg spiller med en absurd høj opløsning, men selv jeg ved at de har opfundet en helt ny komprimeringsteknologi som gør bugt med det frygtede latency og store båndbredde-forbrug. Granted, det er nok ikke noget for hardcore CS H4X0R5, men til normale forbrugere har de gentagende gange demonstreret at teknologien virker overraskende godt:)
--
Macbook Pro 13" | iPhone 3GS | 3xDell P2310H/E2310H Phenom II 965 | Noctua C12P SE14 | hd5770 1gb GA-770TA-UD3 | 4gb 1333mhz cl7
#17
baekalfen
Monsterbruger
09-07-2010 00:53

Rapporter til Admin
jeg håber aldrig vi kommer til sådan en verden hvor man har en lille klient og en stor cloud server! det vil ødelægge alle hardware hobbies og man vil sikkert ende med at betale månedligt gebyr for at bruge sin pc.
--
#18
Mr. Noware
Semi Supporter
09-07-2010 01:09

Rapporter til Admin
17# Sådan bliver det. end of discussion.om man kan lide det eller ej, det er den vej det går :/ 16# 1+ 13# + 15# - som sagt siger jeg også at der vil gå en 5 år før det nok bliver 100% godt, men i kan tydeligt se at det har haft success især når de nu vil til at udvide det, så kan i sige hvad i vil. Undersøg sagen lidt istedet for alle de fordomme, det er ligesom negerne, de er sku gode nok inden i, selvom de ligner lort udenpå. (OnLive virker selvom det virker umuligt.
--
#19
HenrikM
Nørd
09-07-2010 01:14

Rapporter til Admin
#16: Deres påstande om revolutionerende videocompression ændrer ikke mine pointer. Jeg har af samme grund undladt at estimere tiden for den del. (og skulle nok kunne påstå jeg har en hel del generel baggrundsviden om emnet, hvad enten vi snakker engine design, online spil, kompression eller realtime rendering over web...) Forstå mig ret, det kan da have sine anvendelser, men det bliver absolut i den mere casual afdeling og derved i langt højere grad en trussel/alternativ til konsol- end til pc-gaming. Den mest oplagte anvendelse er deres "micro console" - det er også så casual som det kan blive :) Mht videocompression stiller jeg mig også skeptisk overfor deres noget udokumenterede påstande. Jo, hvis alternativet er klassisk mjpeg, så kan det nemt forbedres, men det er rimeligt givet at de ikke kan hamle op med H.264 mht kvalitet/bitrate, da de mangler at kunne se fremad, og heller ikke har processor tiden til det. Spørgsmålet er så bare hvor meget dårligere det bliver. DVD kvalitet på 5mbps og med de kompressorkrav er måske ikke uopnåeligt - igen med dyr hardware (som dog denne gang er mere server egnet). #18: Succes er i denne sammenhæng at det er lykkedes at forblænde nogle investors. De har helt sikkert kæmpe driftsunderskud.
--
#20
Ugh
Monster Supporter
09-07-2010 01:33

Rapporter til Admin
Unger, se så her: http://www.tomshardware.com[...]
--
Hol.dk - hjemstedet for white trash og knoldsparkere.
#21
N|O.C.A.
Maxi Supporter
09-07-2010 01:33

Rapporter til Admin
#19 igen, det er fint at du har generel baggrundsviden, men du mangler den specifikke viden omkring dette produkt til at kunne dømme det. Hvis du går på youtube og ser deres live-demoer kan du se at de streamer hd-opløsning fint på en normal ADSL forbindelse (4-5 mbit så vidt jeg husker). Du skriver at de kommer med udokumenterede påstande, men de har jo gang på gang demonstreret at deres teknologi virker som lovet ved diverse live-demoer og gennem deres beta-program. Og så skal du altså også lige huske at casual-markedet er det største marked lige pt. så mon ikke der er potentiale for en fin forretning;)
--
Macbook Pro 13" | iPhone 3GS | 3xDell P2310H/E2310H Phenom II 965 | Noctua C12P SE14 | hd5770 1gb GA-770TA-UD3 | 4gb 1333mhz cl7
#22
Mr. Noware
Supporter
09-07-2010 01:45

Rapporter til Admin
Hvis man tænker på Team Viewer, så styre man musen og kan se på en andens computer. og det køre uden det mindste lagg. så dermed kan det da fint lade sig gøre.
--
#23
KoZmatik
Giga Supporter
09-07-2010 02:07

Rapporter til Admin
Hvad så hvis man køre en opløsning på 2560 x 1440 med ALT på MAX, og samtidig gerne vil have en fornuftig ping med 10/20 mbit?
--
• Antec P180 • i7 930 @ 4.2 GHz • Evga X58 LE • 3x2 GB Corsair DHX • GTX 480 • X-Fi Titanium •
#24
Mr. Noware
Supporter
09-07-2010 02:13

Rapporter til Admin
Jeg kan ikke forstå folk...det er jo også ligesom når du er på youtube og streamer en trailer fx crysis 2 i full hd, full screen. den eneste forskel er bare at du selv kan styre musen hvilket ikke kræver noget videre som man også kan se i programmer som team viewer. det kræver da lidt at kunne streame full hd men om et par år findes problemet med at man ikke kan streame full hd ikke mere..
--
#25
HenrikM
Nørd
09-07-2010 02:18

Rapporter til Admin
#22: Så prøv fx at starte en video eller spil på remote maskinen... #24: Lad os nærmere sige at du ikke forstår problematikkerne. (eod herfra, gider ikke)
--
#26
disc
Mega Supporter
09-07-2010 13:42

Rapporter til Admin
Må sgu indrømme det ser godt ud. Sad lige og tjekkede denne video http://www.youtube.com[...]
--
- Vi er godt på vej til at udrydde vores egen race.
#27
Crotaphytus112
Ultrabruger
09-07-2010 14:22

Rapporter til Admin
Bring it on! http://www.speedtest.net[...]
--
Med venlig hilsen Crotaphytus112 Email & MSN: Stefan_dyr (at) hotmail.com
#28
Gravn
Bruger Aspirant
09-07-2010 15:12

Rapporter til Admin
så... det må så være meget få personer der regner med at teste det, da de fleste allerede har en fordom om lag og sviner det langt væk.
--
I could write something fancy here.. but what?
#29
the688@work
Gæst
09-07-2010 16:04

Rapporter til Admin
#24. Tror du måske der er en lille forskel på at streame en HD-video fra Youtube til *dig*, og så et spil hvor 32 spillere skal have alle deres mus-keyboard input (måske 200 gange i sekundet!) *beregnet* hvert eneste sekund på serveren, og sendt tilbage til alle 32 spillere, alt imens det skal køre ved 60fps? Jeg siger ikke at det ikke virker, eller at det virker, men hvis du ikke kan se forskellen på at streame en video, som kan "pre-caches" (Altså den kan hente mere "fremad" fordi den ved hvad du skal se om et par sekunder) - og så et spil der skal beregnes (bevægelser, fysikengine, skud, VoIP, osv osv osv)...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
disc
Mega Supporter
09-07-2010 16:32

Rapporter til Admin
# 28 Dem som sviner det til kan jo bare se den video jeg linker til så de får noget viden om teknologien bag det.
--
- Vi er godt på vej til at udrydde vores egen race.
#31
Standardman
Bruger Aspirant
09-07-2010 19:08

Rapporter til Admin
#32
Mr. Noware
Supporter
09-07-2010 20:13

Rapporter til Admin
25# + 29#: "Konceptet fungerer egentlig ligesom Gmail eller YouTube..." "Firmaet komprimerer billede og lyd, og sender det via nettet til din computer, der afspiller det som var det en video. Software registrerer dine klik og bevægelser med tastatur og mus og sender datene retur til OnLive." http://beep.tv2.dk[...] Så kan i da få den tilbage... Ang. internetforbindelsen så bliver det da ikke det store problem. Inden længe har alle sku nettet til det. "Although OnLive has found that most computers with at least a 5 Mbps wired residential Internet connection are sufficient for HD-resolution" http://www.onlive.com[...]
--
#33
stealthbob
Bruger
09-07-2010 20:23

Rapporter til Admin
#32 Så er der så os, der bor på landet og ikke har kabler nok i jorden til mere end en 4 mbit forbindelse -_-'
--
#34
Mr. Noware
Supporter
09-07-2010 20:47

Rapporter til Admin
33# "Ang. internetforbindelsen så bliver det da ikke det store problem. Inden længe har alle sku nettet til det." Desuden kommer det snart til at virke på trådløs efter sigende.
--
#35
ToFFo
Guru
09-07-2010 21:03

Rapporter til Admin
#15 - Du har ret jeg havde slet ikke skænket det en tanke :) Så lige det link #20 har postet. TomsHardware skriver, at man skal have MINDST 5mb/s internet for at få noget ud af det. Bemærk at 5mb/s er IKKE 5mbit. Men 5 megabyte i sekundet downloadhastighed. Så skal ens internet jo også have en glimrende respostid. Så os med kobber kan godt glemme alt om det. De skriver også at det kører ret skidt. Med konstante framerates på omkring 20fps. Selvom man KAN spille hakker det en del til tider. Jeg tror ikke det bliver aktuelt på Danske servere før om en 5års tid. Hvad koster det så at spille spillene? Er det et pissedyrt måneds abonnement? Og når i ikke køber godt hardware til jeres maskiner kan i godt glemme ALT om at holde LAN hos vennerne. Når de sidder og spiller sammen, også over nettet, så sidder du der med din lorte computer og siger at de andre skal skride af internettet fordi du skal bruge det hele for i det hele taget at kunne spille spil. Ellers tak jeg foretrækker at punge ud og købe fysisk hardware.
--
Rampage II Extreme RoG 3GB Corsair XMS3 1600MHz i7 920 @4,4GHz XFX HD5850 Intel X25-M G2 4xWD 250gb, 2xWD 1TB, 2xWD 500gb Tt Mozart TX
#36
The Fracture
Maxi Supporter
09-07-2010 21:05

Rapporter til Admin
Der er godt nok mange som er bange for det her koncept.. Hvorfor skulle det ændres at den grafiktunge del bliver lavet på din PC eller på den server (cloud i det her tilfælde) som alligevel står imellem dig og den person du er ved at headshot'e ? Eneste forskel er at dit uudnyttede netkort får lidt at lave, da det i stedet for at modtage info i kilobytes delen hele tiden, modtager den en konstant stream af video i høj opløsning - det kan selv forbindelser i Danmark klare, da alle vist har prøvet at se en video over nettet (som loadede instant).. Jeg ved intet om hvilke data der sendes fra ens PC til serveren, som udsender det til de relevante spillere (spillere i ens map/omkreds), men jeg ved at det er virkelig virkelig få megabytes vi snakker om.. Efter flere timers spil af BFBC2 så jeg at jeg havde brugt under 50 mb (og det er jeg 100 % sikker på, da mit net er forbrugsbegrænset til 50gb om måneden - den oversigt har jeg live adgang til).. Så det kan næppe være mange flere bits i sekundet end en normal videostream kræver.. Desuden kunne man forestille sig at Onlive måske gemmer maps og andre "statiske" objekter i spillet på din PC.. Det er klart at det aldrig kan blive ligeså godt som et spil der udføres lokalt, men tror vi kommer tæt på! Undskyld min tekst blev så rodet.. Jeg er sgu lidt træt efter sådan en 12 timers vagt blandet med 25km cykeltur.. Så det er altså ikke lags og høje ping vi skal være bange for.. Det er klart at det aldrig
--
#37
Mr. Noware
Supporter
09-07-2010 21:14

Rapporter til Admin
36# 1+ Dog tror jeg ikke at den gemmer maps og sådan på din hdd. Det er utroligt hvor mange der udtaler sig som om at de kender det og ved at det ikke virker, når de overhovedet ikke har prøvet det...samtlige vids viser jo at det virker perfekt, ja det mangler sikkert finjustering, men det er og bliver fremtiden..!
--
#38
Ugh
Monster Supporter
10-07-2010 14:47

Rapporter til Admin
#37 prøv nu at være lidt kritisk, de videoer du snakker om er nogle som producenterne står for. Det vil sige at forholdene for produktet er perfekte, altså det repræsenterer ikke slutproduktet som køberen får.
--
Hol.dk - hjemstedet for white trash og knoldsparkere.
#39
C_O
Supporter Aspirant
11-07-2010 00:41

Rapporter til Admin
For lige at opsumere: -Det kræver en 5Mbps forbindelse -Det virker ligesom YouTube -Responds tiden er ret god i hvert fald for beta testere -Du SKAL have kabel internet (ikke trådløst) Mine Teorier: -Det kommer til at blive dyrt, sikkert sådan noget ala WoW betaling, (for at holde alle de servere kørende) -De får problemmer når de udgiver det, lad os sige at der måske er 10.000 beta testere, hvad så når resten af verdens gamere kommer på? Deres servere går ned med det samme, jeg tror sku ikke de kan klare så meget trafik!
--
Jason Watt - You Can Hide, But you Can't Run!
#40
zzup
Maxi Supporter
11-07-2010 14:20

Rapporter til Admin
# 1 Gravn Har du den stadig? for jeg kunne godt tænke mig at prøve det, og kan godt skaffe en amerikans IP :P
--
- Dont hate the player, hate the game! "Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience."
#41
Lindecrantz
Supporter Aspirant
11-07-2010 15:22

Rapporter til Admin
Jeg tror simpelthen ikke på, at internet er fuldt udviklet (stabilt) til OnLive endnu, men alting skal starte et sted, og med nogle års erfaringer med produktet ude på markedet kan dette blive ganske godt. Jeg er vel typen, der hopper med på vognen efter nogle år, når skidtet virker flydende. Og det er med 100% sikkerhed, at et OS-producent eller hardware-firma vil skynde sig frem til en pisse god kontrakt med nogle førende spilproducenter om hvem der skal have lov til at udgive produktet. Dette er jo alt i alt hardware vs stream/internet. Man skal jo også lige tænke på, at alle spilfirmaerne skal sige 'OK GO' for, at OnLive må udgive deres spil. Men ISP'erne sidder sikkert og klapper i deres hænder for OnLive.
--
I gotta find Bubbaaaaaaaaaa.

Opret svar til indlægget: Onlive vs steam

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning