Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Multimedia World A/S i gabe stokken

Af Giga Supporter ronny | 20-11-2007 18:48 | 8446 visninger | 37 svar, hop til seneste
På firmatjek.dk er multimediaworld alias getmore endelig kommet i gabe stokken da de ikke ønsker at efterleve forbrugerstyrelsens afgørelser. Jeg har tidligere vundet en sag over dem som de heller ikke ønskede at efterleve før jeg smed en privat advokat efter dem. Mit råd er stadig køb ikke hos disse forhandler da du sener evt. vil fortyde at de ikke ønsker at lave evt. defekt hardware.... http://www.forbrug.dk[...] Det er ikke uden grund at de er de billigste da det er deres mulighed for at lokke stadig kunder til, dog skal man bemærke at det sparede ikke altid er det tjente....
--
#1
ronny
Giga Supporter
25-11-2007 08:55

Rapporter til Admin
-
--
#2
illuzioN
Super Supporter
25-11-2007 09:12

Rapporter til Admin
"Indklagede skal endvidere i sagsomkostninger til Forbrugerstyrelsen betale 4.700 kr" Hvorfor skal de betale så mange penge?
--
P4 3GHz(630), 2GB Kingston DDR2, 6600GT, 2TB harddisk, Sony 21' CRT E500 | CC'SOLO 20Mbit/1024
#3
BabaMac
Elitebruger
25-11-2007 11:16

Rapporter til Admin
#2 De skal betale for alt arbejde Forbrugerstyrelsen har lavet i forbindelse med sagen.
--
Ang. salgstråde jeg har lavet: Kører også på hwt.dk:)
#4
Bat
Gæst
25-11-2007 11:29

Rapporter til Admin
Well... alle forhandlere har uheldige sager. Det giver dog ikke dig ret til at svine dem til. Hvis du ser på edbpriser.dk ligger Multimedia World A/S og Getmore faktisk i den bedre ende af forhandlerene, bedømt ud fra kundernes egne oplevelser. Se lige lidt ud over dig selv. Jeg har også haft mange dårlige oplevelser med forskellige forretninger, men jeg sviner dem ikke til på diverse fora ved først givne chance. Smålighed er ikke charmerende.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
RazOr_1911
Megabruger
25-11-2007 11:45

Rapporter til Admin
har også haft ligende problemer med de 2 firmaer.. jeg råder også alle væk fra dem,, compumail har været min tro indkøbspartner i lang tid og det virker bare!! getmore yder ikke engang tlf support,, hvor lavt kan det være ??
--
Intel Quad Q6600 2,4 GHz (clocket 3,5 GHz), Crosair 3GB ram, XFX GeForce 8800GT 512MB DDR3, 250 GB Sata 10000 rpm, 18x DVD drev, 700W PSU
#6
RazOr_1911
Megabruger
25-11-2007 11:47

Rapporter til Admin
#4 syntes du skulle oprette et fora om hvor godt du syntes getmore er!!
--
Intel Quad Q6600 2,4 GHz (clocket 3,5 GHz), Crosair 3GB ram, XFX GeForce 8800GT 512MB DDR3, 250 GB Sata 10000 rpm, 18x DVD drev, 700W PSU
#8
Predator
Giga Nørd
25-11-2007 12:13

Rapporter til Admin
Det var da på tide. Jeg sloges med Getmore i flere måneder omkring en RMA sag, og måtte fortælle DEM hvordan lovgivningen er her i DK. Vil ikke under nogen omstændigheder anbefale det firma. 4# Det er udelukkende fordi folk bedømmer dem INDEN de står med en RMA eller retursag.
--
#9
ronny
Giga Supporter
25-11-2007 18:41

Rapporter til Admin
Tak for opbakning. Folk på edbpriser anmelder forretningerne når de har købt en vare og ikke når de har brug for support eller køre en rma sag... deres priser er bunden men det er deres rma sager og suport også.
--
#10
MeLVIS
Junior Supporter
25-11-2007 18:53

Rapporter til Admin
#4 hvis du følger lidt med.. ville du også vide at Getmore er blevet nuppet i at snyde med div. anmeldeser på nettet. Det virker også underligt at de har X gange så mange anmeldelser som de store.
--
680i - C2D [email protected]- 4GB Corsair PC6400- 8800GTX SLI - Silverstone TJ07 - CNPS9500 - X-FI - 1000W Enermax - 24" TFT - EDGE - Razer Plasma
#11
tran
Gæst
28-05-2008 19:29

Rapporter til Admin
Jeg må også på det kraftigste ADVARE mod multimediaworld. De er flinke nok indtil man har købt noget. Men når der er problemer med den købte vare, er tonen en helt anden. De bliver direkte modbydelige og løgnagtige. Jeg har stærk mistanke om at de som som standart-svar siger at varen er bortkommet, hvis man beder om pengene igen, i forbindelse med en reklamationssag. Derved kan de spare mange penge. Det er da i hvertfald påfaldene at de lige har en udskrift at paragrafferne liggene i disken. Det kan selvfølgelig også bare være at de bare smider mange ting væk uder reperation. Ingen af delene er ihvertfald serligt imponerende. Det sjove er at jeg netop havde overtalt min kone til at bruge pengene på at købe et ret dyrt fladskærms tv, de havde i butikken. Tror I jeg købte det???
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
AP
Gæst
10-07-2008 20:15

Rapporter til Admin
Jeg kan kun være enig i kritikken af multimediaworld. De prøver alle kneb for at snyde kunden. De lyver om kundens retsstilling og nægter at give efter selvom de tager fejl både efter loven og efter deres egne forretningsbetingelser. Deres serviceafdeling er arrogante og konfliktsøgende, og kunden har aldrig ret. Eneste måde at diskutere med dem er via retslige skridt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
ronny
Monster Supporter
18-07-2008 08:07

Rapporter til Admin
Ja det er trist at de rådne kar overlever i brancen når fx. shg.dk og pc-netto har været ude i kulden grundet dårlig økonomi og ikke på grund af kundernes klager. Men så længe prisen er i bund tager mange chancen for at der ikke kommer en rma sag, man skal da huske på at ca. 20% hardware bliver fejl behæftet inden det er 2år gammel, og så er det noget lort at man ikke kan få det til rep.
--
#14
Csagild
Bruger Aspirant
18-07-2008 08:21

Rapporter til Admin
Jeg har købt masser af hardware fra getmore.dk og har aldrig haft et eneste problem med noget som helst.. Men der er jo altid uheldige personer og heldige personer..
--
mah
#15
Joachim Nørgaard
Gæst
14-12-2008 12:31

Rapporter til Admin
Getmore og dermed også Multimedia World har jeg også haft dårlige oplevelser med. De løber fra deres egne ordrer og overholder ganske enkelt ikke aftaleloven. De har ingen moral overhovedet og der er mange sager rundt om på nettet. Mit bud på deres gode bedømmelse på edbpriser.dk er, at der er fiflet med resultatet og at de selv har fået oprettet alle de gode bedømmelser. Hold jer væk!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Asada
Maxibruger
14-12-2008 12:43

Rapporter til Admin
Pis. Har en 1TB Seagate disk til RMA hos dem. Efter 3 uger begyndte disken at opføre sig meget underligt. Hvorefter jeg tjekkede den, og den var så fuld af badsektors. Nu må vi se hvad der sker.
--
Progressive Trance For Life
#17
Uno
Super Supporter
14-12-2008 12:57

Rapporter til Admin
Har lige bestilt en cpu hos getmore, det er gået helt fint, mit led i problemet er bare postdk :) og har købt resten af mit hardware hos multi mediaworld, og det har også været fint, og byttede engang min PSU fordi den ikke passe og fik en ny :)
--
|Iphone 3G|Asus eee1000H/XP|GamerPC|
#18
Kim Johannsen
Gæst
14-12-2008 13:02

Rapporter til Admin
puha godt man læser dette da jeg på tirsdag skulle ned til Mutilmediaworld og købe 2 com til 8000kr stykket. men kan se tråden er over 6måneder gammel, ved i om det stadig er sådan!!! for så må jeg se mig om efter et andet sted. hvilket er ca 600kr mere per com
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
Rambo
Supporter Aspirant
14-12-2008 13:09

Rapporter til Admin
Ja de var jo i tv her for et par uger siden, hvor dem bag emærket sagde at de ville overveje at tage emærket fra dem, igen, for de havde jo lige fået det tilbage, men kan åbentbart ikke rigtigt leve op til reglerne.
--
#20
Maes
Gæst
14-12-2008 13:21

Rapporter til Admin
#18 i høj grad stadig sådan, var ude i et længere rma forløb for at få en funktionsdygtig harddisk, og de svarer efter eget udsagn ikke på telefon eller mails til supportafdelingen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
EQuiNoX
Mega Supporter
14-12-2008 13:25

Rapporter til Admin
getmore og co. har stadig enormt dårlig service
--
¨~NoX~¨
#22
[Max]
Elite Supporter
14-12-2008 13:26

Rapporter til Admin
Jeg købte en computer der, den virkede ikke - da vi så skulle have pengene tilbage, så sagde de at vi manglede at aflevere cd'er, og manualler, osv.. De havde kraftedme, smidt dem væk, eller sådan - Så kom min far ;-).. ALDRIG KØB DER FFS
--
Æbler hænger ikke bare på træerne. Du er døende når du bliver født, nogen ryger bare frem i køen.
#23
Uno
Super Supporter
14-12-2008 13:26

Rapporter til Admin
# 21 : synes nu getmore var ok her forleden, de ringede rundt for mig for at finde ud af hvorfor postdk ikke gad ud med min pakke osv. Så jeg er tilfreds :)
--
|Iphone 3G|Asus eee1000H/XP|GamerPC|
#24
Mr-AnToNiO
Nørd
14-12-2008 13:27

Rapporter til Admin
Er multimediaworld og getmore det samme? :S
--
www.SmartPlanet.dk[...] - De vigtigste ting på nettet !
#25
Ferrocius
Ultrabruger
14-12-2008 13:44

Rapporter til Admin
#24 Det er vist samme ejer(e).
--
#26
Jackel
Mega Supporter
14-12-2008 13:47

Rapporter til Admin
måske nogle af kunderne skulle lære disse få ting også http://www.forbrug.dk[...] og så der det lidt sjovt at dem som skriver det væreste om mmw og gm er gæster..
--
#27
Michael
Gæst
04-01-2009 14:44

Rapporter til Admin
Jeg har købt et motherboard, cpu ram osv hos getmore og deres "studentermedhjælp" kunne ikke engang fortælle om RAM passede. Da jeg sendte det ind til RMA fik jeg det retur med at nu var garantien bortkommet da det var sendt forkert så ja LAD VÆRE at handle med GETMORE Nogle gode ideer hvordan jeg så får ombyttet mit motherboard til 2000 kr? mvh Michael
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
Dan
Gæst
18-03-2009 16:06

Rapporter til Admin
Har selv haft oplevet flere dårlige oplevelser med Multimedia World på Frederiksberg... og kender til minds 7 andre i min vennekreds som også har haft dårlig erfaring med defekte produkter, som forretningen nægter er defekte... så kommer det til "deres tjek af den defekte hardware" og de kan ikke konstater fejl. Derefter bliver man bonget 800 kr for udlevering af sin computer/computehardware... ellers nægter de... og man står så igen med en computer med defekt hardware, for de har INTET lavet eller tjekket. De fylder deres kunder med LØGN. Især ham som hedder Brian, som står for deres værksted er så ubehøvlet. Ren og skær fup forretning. Det eneste possetive er deres pris... de er gode til at sælge men dårlige til at imødegå deres kunder hvis hardwaren har apariodisk fejl... så råder alle til IKKE at støtte den forretning.... Er selv uddannet inden for IT... og har rodet med computer i mange år... og kan kun sige at jeg har MEGET dårlig erfaring med den forretning
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
Neuman
Gæst
05-04-2009 16:01

Rapporter til Admin
#28 Ja ham Brian havde jeg godt nok også svært ved at undlade at give en flad. Han gav på et svinsk sprog udtryk for at HAN vidste bedre og jeg måtte være retarderet hvis jeg mente det burde være muligt at installere to lydkort i en PC. Det var det ikke i den jeg havde købt hvorfor jeg forlangte pengene igen. Sagen endte med at jeg ikke ville hente mit bundkort da jeg skulle betale 600,- for et servicecheck hvor de ikke kunne konstatere fejl :-( Jeg fik selvfølgelig aldrig pengene igen som jeg havde betalt for bundkortet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
Getty
Monsterbruger
05-04-2009 16:33

Rapporter til Admin
#29 Nu er de jo så gået konkurs (Ved svindel) men kan tilsyneladende fortsætte deres svindel indtil videre. Jeg har også kun dårligt om både multimediaworld og Getmore. Dog specielt Getmore som jeg har vundet en sag over, men det tog også 2 år. Satme noget specielt foretagende.
--
Pris, kvalitet og service hænger ofte sammen.
#31
Minna Kirstine Pedersen
Gæst
06-04-2009 14:38

Rapporter til Admin
BEDRAGERI! Jeg har lige konstateret, at mit officeprogram, købt for 999 kr. i Multimedia World, Frederiksberg, er en forfalskning. Programid. tilhører et firma, som jeg ikke kender - og deres navn er så udskiftet med mit. Så chek jeres programmer, hvis de er købt i Multimedia World. ]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#32
Gakob
Bruger Aspirant
06-04-2009 15:21

Rapporter til Admin
Hey alle ... lige et par ting der slog mig da jeg læste tråden. #27 Hvorfor handler du online hvis ikke du ved hvad der passer sammen?... gå dog ned til din lokale hardware-pusher i stedet ... det gør jeg selv. #30 Jeg har søgt rundt på nettet og kan ikke finde noget om svindel... hvor ved du lige det fra? #31 Hvordan kan din officepakke, der forhånbentlig har været forsejlet ved dit køb være registreret til en anden. Det kan ikke lade sig gøre og software? Det er jo kun Microsoft der kan udstede disse? - hvis ikke det plomberet skal man aldrig købe software. Har selv handlet hos Getmore haft problem med lang ombytning, men når man prøver virksomheder er det samme problem. Mit råd ... i stedet for at tude herinde så hent jeres IT i hos den lokale hardware-pusher i stedet. Hvis man vælger at være prisluder så kan man ikke brokke sig over ventetider mv. ... det er det samme som at stille sig op i Netto og brokke sig over lidt for lang en kø ved kassen. /Gakob
--
#33
CyberOpz
Semi Supporter
06-04-2009 15:22

Rapporter til Admin
#31 - Seriøst? Tag endelig fat i Microsoft og hør dem ad og gør dem opmærksom på problemet!! Hvis der er tale om at Microsoft ikke erkender dig som værende den fulde ejer af licenset, så er det meget vigtigt at du indgiver anmeldelse om bedrageri til politiet! Nu er de jo så også lukket (og genopstået) i sidste uge med nyt CVR nummer. Skyldes at SKAT har gjort krav mod dem på 40 mill. kroner. Boris Frederiksen overvejer om der skal rejse politianmeldelse mod direktørene og bestyrelsen Sagib Hussain, Asif Mahmood og Kaiser Raja. Et hurtigt opslag på cvr.dk afslører at der findes syv forskellige firmaer på adressen. Kan desværre kun erklære mig enige i at de er skiftet fra deres svigagtige behandling af kunder til desiderede ulovligheder. Mage til fuskere skal man lede længe efter. //CyberOpz
--
ASUS Maximus Formula Special Edition RoG, Intel C2Q 2,4GHz Q6600 @ 3,2GHz, Patriot 4x1GB DDR2 PC8500, Sapphire Radeon HD4870 X2 @ 792/3700
#34
CyberOpz
Semi Supporter
06-04-2009 15:25

Rapporter til Admin
#32 - Tingene skal under alle omstændigheder være i orden. Det er de jo også i Netto! Og hvis de ikke er, så bytter de med et smil. Det kunne imw lære noget af. //CyberOpz
--
ASUS Maximus Formula Special Edition RoG, Intel C2Q 2,4GHz Q6600 @ 3,2GHz, Patriot 4x1GB DDR2 PC8500, Sapphire Radeon HD4870 X2 @ 792/3700
#35
Aereda
Supporter Aspirant
06-04-2009 15:26

Rapporter til Admin
#31 Har du overvejet at kontakte Microsoft? http://www.microsoft.com[...]
--
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå
#36
gekko_man
Semi Nørd
06-04-2009 15:36

Rapporter til Admin
Getmore har to gange slettet mine ordrer på varer, der var billige og en gang rettet prisen op på bekræftigelsen. Multimedia World har næsten ingen af deres varer på lager og er en evighed om at besvare mails - hvis de overhovedet gør det. Pivringe service i deres butik. Jeg har holdt mig fra begge foretagender i mindst et år og fortryder ikke.
--
Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK!
#37
Lars
Gæst
06-04-2009 15:44

Rapporter til Admin
Har aldrig haft problemer med Multimediaworld. Nu kan jeg dog også møde op i butikken da jeg bor på Frederiksberg. Har dog engang købt 2 tastature hvor det ene var fyldt med noget der lignede sæd. Jeg tog ned i butikken og fik det byttet uden problemer. Getmore har jeg handlet med over 10 gange og der har aldrig været problemer. Dog har jeg ikke fået hardware som der har været problemer med.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#38
Getty
Elitebruger
07-04-2009 21:41

Rapporter til Admin
#32 Bl.a. her: http://www.crn.dk[...] http://www.crn.dk[...] http://www.crn.dk[...] http://www.crn.dk[...] Og der er mange andre steder hvor man også kan læse. Man skal vel ikke være noget geni for at kunne gennemskue at det måske ikke er det mest reelle foretagende.
--
Pris, kvalitet og service hænger ofte sammen.

Opret svar til indlægget: Multimedia World A/S i gabe stokken

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning