Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Advarsel mod allok.dk

Af Ny på siden killerbunny | 14-02-2007 17:15 | 1486 visninger | 11 svar, hop til seneste
Jeg er en af de (u)heldige der har investeret i et par sennheiser HD595 hørebøffer. De har virket fint i cirka 4-6 måneder og derefter er den højrebøfs bass stoppet med at virke. Så langt så godt. Efter noget tids søgen har jeg ikke kunne finde min kvittering, men har både konto-udskrift og ordrenummer til allok.dk hvor jeg har købt dem i sin tid. Det at jeg ikke kan finde min kvittering er naturligvis min skyld alene. Her kommer så problemet: Efter cirka 2-3 ugers uafbrudt forsøg på at komme i kontakt med allok.dk, hvor jeg prøver at finde ud af om de kan acceptere de "beviser" jeg har på at de er købt hos dem. kontakten er forgået per telefon, som der er en telefonsvare på som de ignore, og cirka 10 mails fra flere forskellige addresse med samme besked. Er det kun lykkes mig at få et eneste svar per mail, hvor der står at jeg skal sende mine høretelefoner til deres leverandør. Fint jeg går ind og finder ud af leverandøren vil have en kvittering fra det sted man har købt sin vare! Det er ikke lykkes mig at få svar fra allok.dk om hvor vidt de kan hjælpe mig, efter jeg skrev til dem igen. Hvad kan jeg gøre i denne sag ? Dette er også ment som et rant imod allok.dk og en advarsel til andre der ønsker at benytte deres service.
--
#1
swamp76
Ny på siden
14-02-2007 17:22

Rapporter til Admin
Gælder de samme regler mht. til reklamationsret på nettet som havde du købt dem i en butik. Du kan self, klage til forbrugerstyrelsen da det jo er en vare til mere end 500 kr. s. men hvor vidt du får ret meget ud af det skal jeg ikke kunne sige. Held og lykke. --
--
#2
Wizdrake
Juniorbruger
14-02-2007 17:35

Rapporter til Admin
Kommer der ikke en garanti seddel med sennheiser, mener der var en da jeg købte mine .. evnt prøv at tage kontakt til sennheiser importøren i dk, de gange jeg har snakket med dem har de været venlige.. --
--
#3
killerbunny
Bruger Aspirant
14-02-2007 17:52

Rapporter til Admin
#1 og de er? Har jeg nogen som helst rettigheder når jeg ikke kan finde min kvittering ? --
--
#4
swamp76
Ny på siden
14-02-2007 18:16

Rapporter til Admin
#3 Ja der er jo lige det issue med den manglened kvittering .. men ellers ...... Reklamationsret, garanti Reklamationsret Købeloven giver to års reklamationsret – det vil sige, at man har ret til at klage over mangler ved varen i to år fra varens levering. Der er som udgangspunkt kun tale om en fejl, som man kan reklamere over, hvis fejlen har været til stede på leveringstidspunktet – fx fabrikations- eller materialefejl. Men det kan også være en reklamationsberettiget fejl, hvis der er givet forkerte oplysninger om varen – fx om materialerne eller om indholdet af dun, fjer m.m. læs mere på http://www.forbrug.dk[...] --
--
#5
Turbo_crash
Guru
14-02-2007 18:21

Rapporter til Admin
Som der står på forbrug.dk http://www.forbrug.dk[...] "Hvis du har mistet kvittering eller bon, kan en dankortkvittering eller et kontoudtog fra banken – i tilfælde af en klagesag – erstatte en kvittering. Det kræver dog, at sælgeren erkender at have solgt varen til den angivne pris i den aktuelle periode." Så kan det være nok, hvis de altså selv vil anerkende at have solgt dig den pågældende vare, men der har du så også dit problem hvis du ikke kan gøre det uden at de ka nstille spørgsmål om varen, men det kan du jo nok hvis det er du har mail og bankudskrift på det samme beløb. Men det kan nok være et problem i sidste ende, men jeg har tidligere hørt det problem omtalt i kontant, og de kan ikke afvise den hvis du på denne måde kan gøre det åbenlyst at det er den vare du har købt og til hvilken pris, for det er det afgørende. --
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL. 1,3 million+ http://kortlink.dk[...]
#6
killerbunny
Bruger Aspirant
12-03-2007 12:34

Rapporter til Admin
For jer der har været så flinke og svare i denne tråd tak. Der er sket følgende i min sag: -Jeg fandt kvitteringen. -Allok.dk har stadig ikke svaret. -Deres leverandør kinovox.dk har modtaget mine høretelefoner og sendt dem vidre til sennheiser. -Efter en måned cirka, har jeg valgt at kontakte kinovox.dk per telefon for at finde ud af hvad der sker i min sag. Service ansvarlig forklare mig at allok.dk ikke skal bede kunder om at sende deres vare til dem, da de ikke behandler privat kunder. Kinovox er har dog så flinke at sende mine høretelefoner til sennheiser igennem dem, og manden forklare mig at dette er en service de yder fordi der netop findes webshops som allok.dk, der blæser på hvad de siger. Han forklare ydereligere at jeg kan forvente at der går et eller andet sted mellem 1-3 måneder før jeg ser dem igen. Normalt bytter forretningen bare varen og venter selv de 1-3 måneder det tager. Dette har allok.dk naturligvis ikke gjort. Jeg håber at sennheiser ikke også laver problemer. Så konklusionen er: LAD VÆRE MED AT HANDLE VED allok.dk De svare ikke når man kontakter dem. De gør ikke hvad de bør. --
--
#7
guanomo
Moderator
12-03-2007 13:13

Rapporter til Admin
Selvom folk siger at et E-mærke ikke betyder noget, ville jeg ALDRIG handle i en butik der ikke har... ligesom allok.dk. Så på baggrund af det og din sag, fraråder jeg dem sku også .. holder mig selv fra dem, selvom jeg godt nok aldrig har hørt om dem før... De har nok aldrig søgt ;) http://www.e-maerket.dk[...] --
--
Der tages forbehold for finurlige tastefejl og til tider komiske sætninger.
#8
CraZy-Max
Elite Supporter
12-03-2007 13:37

Rapporter til Admin
Må sige jeg er enig med #7 jeg handler kun ved webshops med E-mærket. --
--
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist...
#9
Mion
Nørd Aspirant
12-03-2007 14:15

Rapporter til Admin
e-mærket er ikke altid tegn på kvalitet.. anyways, i denne sag, vil jeg have gået direkte til sennheiser, da de skal tage garanti sager, og det gør de uden kvittering, så længe deres produktions dato er inden for garanti, det er altid lettest, problemet er dog portoen kan blive enorm, har 4-5 gange sendt diske til rep, 1 gange en seagate til sverige og 4 gange IBM deskstar til holland, koster en 100las hver gang, men der er service, de sender en ny med det samme de har fået den gamle, og man har en ny diske ugen efter. (tager jo lidt tid for posten at komme frem og tilbage) så til tider har jeg bare ikke haft energi eller lyst til at vente 2-3 mdn på et netforretninger får sig snøvlet sammen til at sende varen til producenten. --
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#10
Jan
Gæst
12-03-2007 14:23

Rapporter til Admin
Normalt bytter forretningen bare varen .... Forkert, dette er en service som forhandlerne selv kan vælge, ellers bliver den defekte vare sendt videre til rette sted !
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
guanomo
Moderator
12-03-2007 14:35

Rapporter til Admin
#10 hvor ved du fra at det er forkert? det er den besked #0 får af producenten som allok.dk normalt gør.. #9 nej er det ikke altid... --
--
Der tages forbehold for finurlige tastefejl og til tider komiske sætninger.

Opret svar til indlægget: Advarsel mod allok.dk

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning