Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Kan man forhandle prisen ned på ny iPhone 6S i Humac?Af Nørd Aspirant Mango | 30-10-2015 23:08 | 4901 visninger | 43 svar, hop til seneste
Der er en fastsat pris, kan man forhandle prisen på den nye iPhone 6S, altså prutte den ned i Humac eller andre steder som ny? --
Sidst redigeret 30-10-2015 23:09
Det tror jeg ikke at du skal regne med. Det er nok et af de steder der fastholder deres priser bedst :) Det er hvertfald mine erfaringer! -- De er næsten urokkelige. Dog er de normalt ikke blege for at give rabat på et cover.. -- *(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips. Der er ret faste priser på Apple produkter, med mindre det er kø-tilbud i meget begrænset antal.
Men de fleste steder er de parate til at forhandle om prisen på tilbehør til telefonerne som ikke er Apple produkter som de har en del større avance på :) -- FFHAU!
This is 2015, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. --
Sidst redigeret 31-10-2015 00:35 Ok tak for det, jeg prøver at presse prisen ned på noget andet så. -- #3: lige nøjagtigt. De må være "hårdt pressede". Avancen er vist forsvindende lille. De får jo nærmest rynker i panden, når ordet mængderabat bliver nævnt. -- Amiga forever. #6
Hårdt pressede? Næppe. De har bare luret, at folk alligevel vil betale fuld pris for lortet, så hvorfor sælge billigere? Jeg har intet til overs for Humac. Min veninde købte en MacBook til 23K med stort set alt, der kunne opgraderes. Fik hun nogen som helst rabat? Nope. Ikke en gang en Office-pakke eller et sleeve kunne de smide med - højst give et par hundrede kroners rabat og det på trods af, at vi har en ven, der arbejder der.
At de så samtidig primært ansætter folk, der minder om IT-branchens svar på Joe & The Juice gør det ikke meget bedre.
Ovenstående skal ikke ses som en angreb mod Apples produkter, benytter dem selv. Det er blot en kritik af den selvfedme, der omgiver folk der sælger Apples produkter. -- Puff, puff, pass! #7 Hvis I var så fornærmede over at skulle betale fuld pris, hvorfor lid I så ikke bare være? -- ITX:
i7 4770k
Gigabyte 970
Bitfenix Prodigy #6 jeg har arbejdet i en butik der solgte computere osv.
avancen på en ikke-apple bærbar lå på omkring en 400-700 kr.
avancen på en mac lå på en 100-150 kr.
så hvad vil du helst sælge?
det er sgu ikke for sjov de bliver nødt til at sælge forsikringer, covers, tasker, finansiering osv. for tiden... ellers tjener de ikke nok penge. -- #8
Fordi trunten insisterede på en Mac? Det er jo heller ikke blot det at skulle betale fuld pris, men nærmere det at købe et premium-produkt til over 20K når de samtidig er en af de producenter med allerhøjst avance, og så ikke engang kunne give et godt tilbud på hverken Office-pakke eller tilbehør. Det er simpelthen for nærrigt. -- Puff, puff, pass! Jeg har for få år siden hørt det samme, der skulle eftersigende være meget lille avance på apple produkter, mener også at humac har været ved at gå konkurs et par gange!! -- Som tidligere nævnt giver de studenterrabat. -- . http://finans.dk[...]
Røde tal hos Humac: Så svært er det at tjene penge på Apples produkter. Mens Apple selv skovler penge ind, så får Apple-forhandleren Humac endnu et skuffende regnskab med millionunderskud. -- Sidst redigeret 01-11-2015 07:36 #10 - Avancen på Apple produkter er nærmest ikke-eksisterende. Det er ikke hvem som helst der får lov til at sælge Apple produkter. De er så reserverede og højrøvede du drømmer ikke om det. Man skal næsten betale for at få lov til at sælge deres produkter uden fortjeneste. Avancen er så ligegyldigt lille. Man skal leve af at sælge tilbehør hvor avancen er 90% eller sådan noget. Forsikringer, covers, sleeves, software osv. Det er DET man skal leve af. Man tjener intet på at sælge Apple produktet, men tjener godt på at sælge tilbehøret.
Apple produkter er ofte så godt indrettet at man nærmest er tvunget til at bruge et cover. Det er jo smart nok i sig selv. Og nødvendigt, når avancen er så ligegyldigt lille. At man ikke vil give rabat på et Apple produkt er ikke fordi man ikke vil, men fordi man ikke kan. Hvis du havde en butik, hvor du solgte iPhones, ville du så gå 100kr ned i pris, hvis du i forvejen kun tjener 120kr på produktet?
Nej selvfølgelig ikke. Der er også 2 års reklamationsret, som 'KAN' blive en udgift og så er fortjenesten tabt og mere til. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 01-11-2015 10:08 @PunaniPounder - Du aner jo tydeligvis ikke hvad du taler om. Hvis de giver dig en Office pakke med, så har de måske tjent 600 kr på en handel til over 20K.
Så selvom du føler du VIRKELIG støtter deres butik, og det er din skyld at de stadigvæk kan holde åbent. Så tjener de næsten ingen penge på dig. -- Macweb.dk #10 De allerhøjeste avancer simpelthen? Hehe okay... -- ITX:
i7 4770k
Gigabyte 970
Bitfenix Prodigy #10 Du ved tydeligvis ikke en skid om hvad du taler om. de eneste som tjener penge på apple produkter, er apple selv. Forhandlerne tjener ingen ting. -- Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Man undrer sig lidt over hvorfor retailers ikke boykotter Apple, når de mener det er en ære og et priviligeret at sælge deres produkter. Så man må antage at pengene i ekstra udstyr og services er gode nok til at finde sig i det. -- #18 - Hvis du kan skrive "vi sælger Apple produkter" i dit butiksvindue, så er du sikret en masse besøg som MÅSKE giver salg af andet end de Apple produkter folk kommer efter.
Det kunne være tilbehør, abonnementer, forsikringer og mere til det kære Apple produkt, der er mere overbeskyttet end et curlingbarn. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 01-11-2015 14:31 Man kan sku da aldrig prutte om prisen på nyt hardware uanset om det er Apple eller Samsung eller noget helt tredje og da især ikke på 6S der stadig er rift om at få fat i, derfor skriver flere sider "leveringstid kan forekomme" osv.
Prøv når Samsung S7 kommer tidligt næste år og gå ind i en butik og byd 300 kroner under prisen. Jeg gætter på de griner af dig.
Har man ikke råd, så må man jo nøjes eller vente. Der er fandme ikke mange butikker der gider give rabat på småkøb. -- i7-5930K @ 4.8 GHz, 32GB @ 3.5 GHz/CL15, Titan X SLI @ 1450/2000.
Samsung 850 Evo 500GB, EVGA P2 1000W, Asus PA328Q 32" 4K. --
Sidst redigeret 01-11-2015 14:36 #20 - Men man kan prøve at lokke noget gratis tilbehør ud af sælgerne. Det koster ikke noget at spørge og man vinder ikke noget ved ikke at prøve.
Jeg har arbejdet i flere butikker, og jeg synes folk der vil prutte om prisen i en BUTIK er pisse irriterende. Hold kæft det er noget af det jeg hader mest i hele verden. De lister det selvfølgelig ind med et smil, da de ikke ved, at man er blevet spurgt 100 gange før, og hver eneste gang er blevet forarget over, at folk ikke kan læse et fucking skilt hvorpå prisen tydeligt står. Ja det er sådan set ikke anderledes i en webshop. For hvad nu hvis de andre sider har dem billigere, så er det jo for dårligt man ikke kan matche prisen. Ja, hvis fx Elgiganten har et køtilbud, eller åbningstilbud i den fysiske butik, skal jeg love for curlingmødre kan flippe ud, hvis ikke vi kan matche en Playstation 4 til 1000kr.
Ja der er sågar folk der bliver fornærmede, når de får at vide, at prisen er prisen, for de kan jo købe det billigere på nettet. Uden at gide belære om mængderabatter, indkøbspriser, leje af lokaler til drift af butik og så videre, får de som regel bare at vide at de så må købe den på nettet i stedet. Så bliver nogle sgu fornærmede. Det forstår jeg simpelthen ikke. Ja folk kan blive direkte sure over det, og begynde at skælde ud. For hvorfor have en butik hvis man tydeligvis ikke gider sælge noget.
Curling er nu en herlig sport. Men okay, det er mest gamle mennesker der prøver at få sænket priserne. De har ofte meget svært ved at forstå, at de ikke er hævet over os andre, og pensionist rabat er noget man får i bussen og ikke når man skal købe en bærbar computer til sit barnebarn. Mange af dem er ligeså dårlige til at begå sig i trafikken som i butikkerne. Det er skræmmende. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 01-11-2015 14:48 #21 Siger du ikke lige at tilbehøret er det de tjener på. Altså mersalg. Hvorfor skulle de så forære det væk?
Nå men altså, jeg synes det er direkte pinligt når nogen spørger om at få ting billigere i en butik. Jeg krummer sku tæer hvis jeg hører sådan noget.
Hvis man har det SORT på HVIDT at prisen er billigere et andet sted og de matcher priser fra de største butikker/kæder så er det OK, men at prøve at få ting billigere uden grund, det fatter jeg ikke nogen gør. Det er jo netop butikkens fortjeneste man æder der, som oftest er meget lille i forvejen pga. alt den konkurrence og nethandel.
Ja gamle er værst. For de går ind i en butik for at blive vejledt (fordi de ikke aner noget som helst) og derefter prøver de at få tingene billigere, selvom de er blevet vejledt og hjulpet i sindsyg lang tid. De er mestre i at optage personalet og oftete køber de intet. -- i7-5930K @ 4.8 GHz, 32GB @ 3.5 GHz/CL15, Titan X SLI @ 1450/2000.
Samsung 850 Evo 500GB, EVGA P2 1000W, Asus PA328Q 32" 4K. #22 - Jeg elsker gæster. Jeg kan godt se jeg er et dårligt menneske, for at sige nej til folk der ikke vil betale det der står på skiltet. Jeg forestiller mig du er typen der himler op ved kassen, fordi du ikke kan få rabat på en liter letmælk. For dit argument er med garanti skudsikkert.
"Jamen jeg køber 2 liter mælk! Jeg vil have mængderabat! 10kr for 2 liter mælk? Må jeg være fri! Lortebiks!"
#23 - Jo, det er tilbehør og mersalg man tjener på. Ikke Apple produktet. Man lokker med Apple produktet, og håber på, at kunden ønsker at købe noget af det, der er høj avance på. Forsikringer, covers, ladere, kabler, abonnementer og den slags. Jeg har aldrig sagt man skal forære det væk. Jeg siger blot at man kan spørge. Det var ironisk ment, men set i bakspejlet, kunne jeg godt have gjort det mere tydeligt. Det er derfor der efterfølger et kæmpe hate-indlæg :P
Og jeg er helt enig. Det er virkelig irriterende, at man gør alt hvad man kan for at forklare kunden op og ned om produktet, og man er ærlig og forklarer, hvorfor et dyrere TV ikke er nødvendigt og man gør hvad man kan for at give god og ærlig service. Det eneste man får er et tak for hjælpen, og en lang næse, når kunden skrider uden nogensinde at have haft hensigten at købe noget som helst i butikken, men blot skulle forhøre sig om produktet, inden det blev slået op på Pricerunner.
Butikker er til for at hjælpe de, der ikke kan finde ud af det selv, og ikke forstår noget af det tekniske der står om produkterne. Man kan kun håbe på, at de så også gider købe noget. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 01-11-2015 15:06 #25 - Ahh ja, trolls. Jeg lader mig ikke påvirke af dine rådne indlæg, ligesom jeg ikke lader mig påvirke af folk der bliver fornærmede over, at jeg ikke kan sælge iPhones og grafikkort til under normalprisen. Det står folk frit for hvor de køber deres produkter, men jeg håber naturligvis at det arbejde jeg laver til glæde for kunden, bidrager til at de vil købe produktet jeg forklarer og belærer om, i den butik jeg står i. Jeg taler ikke nedladende til kunderne. Så får man jo aldrig solgt noget.
Tid er penge. Så al den tid jeg har brugt på kunden er tabt. Tid som jeg kunne have brugt på betalende kunder. Men, alle skal have god og ærlig service. Uanset udfaldet.
Jeg kan så efterfølgende ytre min utilfredshed på forums ligeså tosset jeg vil. Det har intet med måden at behandle kunderne på at gøre. Men du oplever selvfølgelig heller ikke den slags situationer når du sidder og putter 2 skruer i en pose nede på produktionsskolen :)
(Her antager jeg, ligeså blindt som du gør, at du sidder og laver idiotarbejde på en produktionsskole) -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 01-11-2015 15:39 #25,
Slap du lige af....
Skjuler du dig bag "gæst" signatur og fornærmer folk here i tråden?
Sig mig - hvad har du imod ToFFo, har du mon handlet hos ham?? --
I5 3570K 3.4 MHz/GA-Z77X D3H/CM TX3 CPU køl/8GB Kingston HyperX 1600 MHz/MSI 660oc T.F.3/Samsung SSD 840 120GB/WD 500GB/XFX XXX 650 W/W7 64 bit #27 - Det mest ironiske er, at min bedste ven også hedder Kim.
Haters gonna hate. Trollers gonna troll... I guess :P
Jeg har arbejdet i butikker fra Thansen til Komplett men folk opfører sig på samme måde. Alle vil have, men ingen vil betale det, det koster. Er glad for jeg ikke er i brancen mere! :D -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 01-11-2015 15:46 #25 har nu fat i noget det er jo kendt du hader apple -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #29 Det er vel sagen uvedkommende når det drejer sig om fakta. Hvis avancen er utroligt lav, så er den utroligt lav uanset personlige holdning. En pakke mariekiks koster jo også det samme om jeg kan lide smagen eller ej. -- #31 stor man de demonstrerer sin uvidenhed og sviner andre til som anonym gæst.
Nu har jeg igennem de sidste 10 år solgt elektronik, arbejder idag som butikschef i en elektronik forretning. Og alt det Toffo siger er 100 % korrekt.
Folk som dig kan desværre ikke sætte jer ind i det, fordi i ingen indsigt har i tallene bagved.
Som en der dagligt møder Curling kunder, kan jeg helt sikkert bekræfte at de findes. det er heldigvis langt fra alle af dem, men du er helt sikkert en af dem. Nægter at lytte til andre, fordi du er overbevist om at du har ret i et emne du intet ved om.
Du er typen af kunde, som forventer at en butik bare skal dække en skade du selv har lavet, for det er jo god service. Det er heller ikke din skyld at du ikke har læst betingelserne for service eller indgåelse af handlen. her skal butikken også bare dække. -- Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 01-11-2015 17:21 #15, 16, 17
Jeg har altid (åbenbart fejlagtigt) troet, at Humac var en del af Apple Corporation, hvorfor jeg ikke kunne få det til at give mening, da Apple netop har nogle af de højeste avancer på markedet.
Nu har jeg så bare svært ved at forstå, hvad fisuden er for Humac. Det tangerer jo karteldannelse, hvis Apple dikterer hvilken pris, resellers skal sælge varen til.
Ud over det, synes jeg stadig det er en fesen følelse at stå med, når man har brugt 20+K på et premium-produkt, hvor selv opgraderingerne koster boksen i forhold til retail-pris, at man så stadig ikke kan få lidt ekstra-udstyr med. For at bruge en bil-analogi: Køber jeg en Audi til en million, regner jeg altså også med at få et par vinterhjul og en GPS eller lign. med - for når det kan lade sig gøre når folk køber en Ford Fiesta, kan det sgu' også lade sig gøre når man køber en Audi. -- Puff, puff, pass! #35 fremgår rimelig tydeligt ud fra den person karakteristik man kan lave udfra dine indlæg.
#34
De dikterer ikke salgsprisen, de sætter blot indkøbsprisen meget højt, så der ikke er noget reel avance på varene når de sælges. Som Toffo skriver lever forhandlerne af det mer salg, som kan opstå. Apple produkter bringer folk i butikken. Så håber man som forhandler blot at de køber noget andet med, når de er der. -- Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#38 Holy Shit! Butikschef i Webhallen! og så den attitude du ligger for dagen?..
Siger en person, der gemmer sig bag en gæsteprofil. LOL -- Slettet jfr GDPR #38 Hvor langt er du nået, Kimmie? :)
Udover at du er blevet en af de personer der mener at butiksejere, moderatore og andre personer som står højt i hirakiet, ikke kan have en personlig holdning til et emne, uden at snakke for hele forretningen. -- *(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips. Toffo og Equinox har ret, alle der har arbejdet med Apple-produkter vil nikke genkendende til deres udtalelser, inklusiv mig selv. --
#37 Din karriere imponerer mig nu ikke voldsomt, jeg arbejder i butiksbranchen fordi det er det som intreserer mig, din nedladende attitude overfor min proffesion demonstrerer blot endnu mere hvilken type personlig du besider. Kunne gå så langt at antyde at dit karriere valg giver gode muligheder for at du lider af psykopatiske og sociopatiske træk, hvis vi endelig skulle gå langt.
Hvad min karriere tilgengæld giver mig i forhold til dig, er en indsigt og erfaring. Hvorimod du blot taler ud af røven.
Hvad ved du egentlig om hvilken uddannelse jeg har bag mig? ( en bachelor i international udviklingsstudier ) Du tilgengæld har taget en uddannelse på CBS som er 2 år over en studenterhue. Voldsomt imponerende.
jeg har ingen attitude, jeg kommenterer blot udfra erfaring, Hvor stammer din fantastiske indsigt fra ?
Jeg har 99.9 % fantastiske kunder, men der er altid et røvhul imellem ( hint hint ) -- Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#40 Nææh ikke rigtigt - registrér - engagér eller bliv anset som spam... eneste grund til i er her er reklame-impressions - men det spolerer adblock jo nok alligevel :D
Jeg vil også læse til "finansøkomom" ...det lyder mums! -- Fun: 4790K, Impact VII Z97-ITX, 780Ti SC, 8GB CL8, NCASE M1 #193, 840 Evo 500GB, ST45SF Gold, DELL 30" U3011
Work: MBPro Retina + ASUS N55SF #37 Lol sagde du lige "finansøkonom" som om det var noget at være helt særligt stolt af? Ikke at der er noget som helst galt med at være finansøkonom, men vi er enige om at det er en kort videregående uddannelse med ingen eller meget lav optagelseskvotient? -- ITX:
i7 4770k
Gigabyte 970
Bitfenix Prodigy Min virksomhed sælger en smule IT udstyr (vi lever hovedsageligt af infrastruktur), men der er intet mere irriterende end når kunden efterspørg apple udstyr, for vi tjener intet på det - tror vi tjener omkring 30 til 100kr. på deres produkter - Hvilket hurtigt er spist af min timeløn eller når vores bogholder skal sende fakturaer ud. -- ´66 WAS A GREAT YEAR FOR ENGLISH FOOTBALL.
ERIC CANTONA WAS BORN. Jeg prøver stort set altid at presse prisen ned, så må sælgeren mene hvad han vil.
Hvis jeg så får et nej, så er det jo fair nok, så må jeg jo vurdere hvor meget, jeg har lyst til at eje det pågældende produkt.
Jeg tror jeg sparer en 4-5k årligt, på den konto. -- Eat, Sleep, Code - Repeat #47 Jeg pruttede sku også om prisen sidst jeg købte en iPhone, det resulterede da i jeg fik et abbonoment der var dyre, til en billigere pris, samt jeg fik prisen halveret på en total forsikring. -- #48 -
Totalforsikring? Du er ikke dækket af din indbosforsikring? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 49# Ikke i mit tilfælde. -- Der er intet flovt i at prutte om prisen, jeg gør det overalt, dem der ikke prutter om prisen er tåber, der snyder sig selv. Jeg pruttede en del om prisen i Humac DK, de kom ikke ned i pris. Det er ikke altid det går.
Det kan også ske at jeg ikke køber en vare, fordi jeg ikke kan prutte prisen ned.
Se blot hvor mange artikler der findes om folk der snyder sig selv fordi de ikke prutter om prisen:
https://www.google.dk[...] --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 431 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|