Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Processor
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp ang. returnering af bærbar?

Af Bruger PPB92 | 18-11-2010 18:23 | 1289 visninger | 11 svar, hop til seneste
Jeg købte sidste år, den 23. November 2009 en ASUS X61-SL bærbar computer. Alting var godt. Computeren kostede mig 5200,- så den var da betalt. Alt gik godt med den, indtil Maj 2010.. Der begyndte computeren at gå i dvale/slukke af sig selv, selvom man sad og brugte computeren. Den gjorde det tilfældigt. 10/07-10 Jeg sender den til reperation. Får den tilbage første gang, hvor de har udskiftet ram moduler, harddisk og bundkort. Får den tilbage, og kan bruge den fejlfrit i 1 uge. Så begynder den med BSOD (Blue Screen of Death) hele tiden. Så testede jeg RAM klodserne via. et bootable program, og den viste fejl på en af klodserne. 02/08-10 Sender jeg den til reperation, og skriver at den er gal med en af RAM klodserne. Den bliver udskiftet, og jeg modtager computeren igen den 11/08-10. Den får så samme problemer IGEN med at gå i dvale/slukke af sig selv og jeg sender den ENDNU engang til reperation. Jeg sender den endnu engang ind igen, og får den tilbage.. Den gør det sjældentmed strømforsyning, men lige så snart den går på batteri gør den det samme med at gå i dvale/slukke af sig selv. Jeg sender den ind igen.. Får den tilbage, og håber VIRKELIG på at den virker.. Det gør den ikke. Laver IGEN samme fejl, så nu kan jeg huske en regel om at efter 3. gang til reperation, så skal man have en ny computer eller pengene tilbage i følge købeloven. Sådan skulle det dog ikke gå, og jeg kører med den ud til computersalg og beder dem om at gøre et eller andet ved problemet, for det er for latterligt at den skal ind for 4. gang. De sender den til reperation, og nu har jeg fået den tilbage efter 3½ uge UDEN computer.. De påstår at de har testet den, og denne gang har ASUS skiftet bundkort og harddisk. Åbner den så med glæde idag, og efter den har stået tændt i 5 sekunder gør den det SAMME igen med at gå i dvale/slukke af sig selv. Har lige snakket med dem, og de siger jeg skal sende den ind igen til dem, og så ville ASUS og dem VURDERE om jeg kan få en tilsvarende computer. Manden sagde dog at den pris jeg originalt har købt computeren for, ville blive sat ned pga. alder osv. Kan det virkelig lade sig gøre? Kan jeg ikke bare få pengene tilbage NU med det samme, uden at den skal ind til ASUS igen, for at jeg så skal vente i 3 uger på en afgørelse hvis ikke længere? HJÆLP!
--
Ting sælges :)
#1
ReneSDK
HOL Moderator
18-11-2010 18:43

Rapporter til Admin
EDIT: Kan se den er købt gennem Computersalg. Normalt siger forbrugerkjlagenævnet 2-3 reparationer ved samme fejl og derefter ombytning eller pengene tilbage.
--
Athlon IIx3 425 @ 3,2GHz | AsRock K10N78FullHD | 4GB DDR2 RAM | 160GB Hitachi 7200rpm | GeForce 9800GT 1GB | 20" Samsung | Windows 7 Pro 64bit
--
Sidst redigeret
#2
PPB92
Bruger
18-11-2010 18:47

Rapporter til Admin
Ja lige præcis, hvordan er reglerne så? For ham jeg snakkede med, siger at den skal tilbage til ASUS, men det er der vel ingen grund til? Det er jo absurd at jeg skal vente i så lang tid..
--
Ting sælges :)
#3
ReneSDK
HOL Moderator
18-11-2010 18:52

Rapporter til Admin
Hvis den er købt gennem Computersalg skal du ikke vente på at ASUS tager en beslutning. Computersalg skal ombytte produktet eller give dig pengene tilbage, så simpelt er det. Du har forhåbenligt reparationssedler på dine reparationer, så du har dokumentation for hvad der er blevet lavet på den? Hvis ikke står du ikke særligt godt i denne sag.
--
Athlon IIx3 425 @ 3,2GHz | AsRock K10N78FullHD | 4GB DDR2 RAM | 160GB Hitachi 7200rpm | GeForce 9800GT 1GB | 20" Samsung | Windows 7 Pro 64bit
#4
PPB92
Bruger
18-11-2010 18:59

Rapporter til Admin
Ja, jeg har stadig reperationssedlerne.. Og fakturaerne ligger også på min mail. Jeg fik i hvert fald at vide af ham (Martin) at ASUS skulle tage en beslutning først? Hvis nogle kunne påpege hvorhenne, der står at de skal ombytte produktet eller pengene tilbage - ville jeg blive meget lykkelig, da jeg syntes det er en lorte situation! :(
--
Ting sælges :)
#5
PPB92
Bruger
18-11-2010 19:26

Rapporter til Admin
Søger stadig svar på mit spørgsmål #4.. Er virkelig fortvivlet, har snart ledt internettet igennem.. Og ville være super at have det, fordi jeg skal op med den imorgen.
--
Ting sælges :)
#6
Jimer
Supporter Aspirant
18-11-2010 19:38

Rapporter til Admin
Efter 3. gang for helt samme fejl, kan du stille krav om at få pengene tilbage eller ombytning til tilsvarende vare hos din forhandler. De kan så vurdere hvilken en af mulighederne de vil benytte. Det kræver dog at det er helt samme fejl, og at de har foretaget samme reperation 3 gange. Jeg har dog hørt om rigtigt mange problemer med specielt ASUS, og også deres service. Asus skulle have den dårligste service der findes med lange reperationstider, og jeg kender flere der har haft deres Asus til reperation flere gange.
--
Kvalitet koster, men skaber også oftest størst glæde. Det kan godt være dyrt at købe billigt.
#7
PPB92
Bruger
18-11-2010 19:43

Rapporter til Admin
Okay.. Men som flere har nævnt, så er det vel butikkens ansvar (computersalg.dk) at jeg får en ny med det samme eller pengene tilbage? Altså det har været sådan her: 3 gange med gå i dvale/slukke af sig selv 1 gang med BSOD. De har skiftet bundkort 2 gange, harddisk 2 gange, RAM moduler 3 gange.. Går mig bare virkelig på nerverne, for det er 2. gang at computeren kommer tilbage, hvor ASUS og computersalg har sagt at de har testet den - og den ikke virker lige så snart jeg tænder den.
--
Ting sælges :)
#8
PPB92
Bruger
18-11-2010 20:30

Rapporter til Admin
Har virkelig brug for hjælp.. :(
--
Ting sælges :)
#9
PPB92
Bruger
18-11-2010 21:17

Rapporter til Admin
Ingen som kan komme med lidt yderligere hjælp? :)
--
Ting sælges :)
#10
ReneSDK
HOL Moderator
18-11-2010 21:22

Rapporter til Admin
DU skal som kunde ikke belemres med Computersalgs sag med ASUS omkring om de vil ombytte eller ej. I følge dansk forbrugerklagenævnet skal kunden belemres mindst muligt ved sådanne problemer som du har været ude for. Desuden kan du som kunde være ligeglad om ASUS vil ombytte eller ej, da du har købt produktet gennem Computersalg, så som kunde hos Computersalg, skal du kun kommunikere med Computersalg hvis det er helt rigtig. Kontakt evt. forbrugerklagenævnet for at høre deres syn på sagen.
--
Athlon IIx3 425 @ 3,2GHz | AsRock K10N78FullHD | 4GB DDR2 RAM | 160GB Hitachi 7200rpm | GeForce 9800GT 1GB | 20" Samsung | Windows 7 Pro 64bit
#11
zarko
Semi Nørd
18-11-2010 21:56

Rapporter til Admin
#6 Du forveksler dem 100% med Acer. Asus har den bedste RMA-service jeg nogensinde har prøvet og jeg har brugt den +15 gange. Deres computere er tilmed fantastiske. /mvh
--
i5-760@4ghz, 4GB A-DATA 1600mhz,GTX285, AUDIGY 2, MAXIMUS FORMULA 3, CM 1000W, ANTEC P180, BenQ E2200HD, MOMENTUS XT 500GB WIN 7 PRO.

Opret svar til indlægget: Hjælp ang. returnering af bærbar?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning