Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

1 1/2 års erfaring med alienware/dell

Af Gæst RasmusM | 18-08-2014 13:50 | 2311 visninger | 28 svar, hop til seneste
Hejsa folkens Ja for lidt over halvandet år siden (november 2012) købte jeg en alle tiders gamer bærbar af mærket alienware / dell til den nette sum af 17k kr.. Den har som sådan virket ok i den tid jeg har haft den. Efter det første år udløb af den hendelses service skyndte jeg mig at købe endnu et år ved dem, det viste sig så at være givet godt ud.. Helt til start da jeg modtog computeren og var ved at installere den opdagede keg pixel fejl i skærmen. Den fik jeg så skiftet, hvor efter jeg fik den skiftet endnu engang grundet støv under skærmen. Så det er tredje skærm jeg køre på nu. Så en dag startede computeren op unden lyd på hm. Nå efter en masse fejlfinding og telefon opkald fra min side af kom der en tekniker og skiftede bundkortet, det hjalp så os. Så begyndte den for nogle måneder siden at drille med tastaturet. Dvs den ville ikke skrive bokstaverne når man skrev mails :( nå ringede ind, blev bedt om at opdatere keyboard driver, det gjorde jeg så. Problemet var bare at det var en periodisk fejl så det opstod kun nogle gange. Efter vi konstaterede det ik var driveren skulle jeg ind i bios og tjeke om fejlen os var der, det var den så. Nå så kom der en tekniker og skiftede tastaturet. En uge senere kom han igen og skiftede bundkortet da tastatur byt ikke gjorde nogen forskel. Iøvrigt skide flink tekniker :-)! Det resulterede så i mit wifi ikke virkede hmm ringe igen og snakke med dell. Den lavede os bluescreen hvor dell tilbød at tjekke dump filen, det var så mit 680m gfx der fejlede.. hm nå hjem og installere drivers om fra deres side som jeg blev bedt om, samme resultat.. Den startede iøvrigt os op uden lyd som første gang jeg fik skiftet bundkortet.. Nu kom samme tekniker ud og skiftede bundkort gfx netkort og skærm idag samt en ting mere jeg ikke husker, og der var en win 7 cd med os. Startede computeren op med teknikeren og wifi kunne den ikke komme på selvom vi installerede driveren om. Hm nå så næste skridt er at installere hele baduljen om nu. Så det må jeg hjem og gøre.. Iøvrigt var teknikeren ked af at skulle rode mere med den for der var et stik et sted der ik havde det så godt længere. Hvornår kan jeg kræve en ny computer? En af de folk jeg har snakket med hos dell, sagde det hvis snart var på tide med en ny.. Så pt står jeg med en computer, der stadig ik spiller trods alt nærmest er blevet skiftet, og jeg skal oven i købet hjem og reinstall.. Jeg kan absolut ikke klage over dells support, de kommer dagen efter man ringer med en tekniker samt nye stumper, kæmpe thumbs up for det. Men synes godt man kan klage over kvaliteten på de stumper de putter i deres maskiner. Tråden har egentlig ikke noget formål, ved hvad jeg skal hjem og gøre nu. Tror bare jeg trængte til at komme ud med det :-) Jævnt irriterende at have en dyr computer, der skal repareres hele tiden. Fortsat god dag folkens :-)! /Rasmus
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Pallemand01
Semi Nørd
18-08-2014 13:55

Rapporter til Admin
Det lyder som vildt god service! Fedt at de bare står parat når der er noget. :)
--
Ifyouhave3quarters,4dimes,and4pennies,youhave$1.19. Youalsohavethelargestamountofmoneyincoinswithoutbeinga- bletomakechangeforadollar.
#2
Martin B
Ultrabruger
18-08-2014 13:56

Rapporter til Admin
Ja jeg ville helt sikkert forlange at få en ny. Man hører af og til om en maskine hvor alt indvendigt bliver udskiftet, og stadig ikke fungerer. Jeg synes du har været meget tålmodig. Til sammenligning købte jeg en Alienware M17x december 2012, og den har ikke fejlet en eneste ting.
--
Indehaver af forummets mest forhadte objekt: Alienware gamer bærbar ;-)
#3
RasmusM
Gæst
18-08-2014 14:04

Rapporter til Admin
Ja servicen er ik til at klage over.. Kører på 4 bundkort nu. Min er os en M17x , det er muligt jeg har fået en såkaldt "mandags udgave" Synes os det er irriterende at tænke på alle de gange der er blevet rodet i den, såfrem at en reinstall af Windows skulle virke. Må vel bare suck it up! Og få den om installeret.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
LaZyMann
Maxi Supporter
18-08-2014 15:29

Rapporter til Admin
Ville have krævet en ny for 2 bundkort og 1 skærm siden. Solvom de yder god service lyder mest af alt som en mandags maskine
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#5
Ali
Junior Nørd
18-08-2014 16:04

Rapporter til Admin
#0 du er en meget tålmodig mand. Har du prøvet at lufte ideen om at en erstatning efterhånden er på sin plads?
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
#6
Maldark
Elitebruger
18-08-2014 16:25

Rapporter til Admin
Efter tredje forsøg med samme fejl har man ifølge købeloven ret til en ny, den har jeg før fyret i ansigtet på en forhandler. Men det er rigtig god service Ja, og der er et par ting der kan gøre at det ikke gælder, men jeg synes bare du skal bede om en ny eller at ophæve købet. Så kan du jo købe en der koster 17k nu :)
--
#7
DaddyeN
Semi Supporter
18-08-2014 16:51

Rapporter til Admin
Det er da en pisse nice service. Men jeg vil også personligt mene at det havde været en at give Dell manden ret i at det er på tide og hører dem hvordan og hvor ledes med en ny en nu.. Virker det stadig ikke når du geninstallere den, så ringer du bare til dem igen og spørger om en ny :P #6 Dette er IKKE korrekt. Der er ikke noget antal på købeloven, det eneste der står er(sidst jeg læste) at det skal være inde for rimelighedens grænser før man kan forlange ny maskine. Og i de fleste tilfælde er 3 gange bare det rimelige både for kunden og forhandler. Men der er mange douchebags forhandlere som gerne vil strække den så langt ud som de nu kan hvis reparation er billigere:).
--
i5-3570K | G.Skill Ripjaws 2x4GB + Kingston Predator 2x4GB | GTX670 TF | ASRock Z77 Extreme 4 |
#8
Maldark
Elitebruger
18-08-2014 16:54

Rapporter til Admin
#7 du har helt ret, det er forbrugerrådet der siger 3, men som jeg også sagde kan der være ting der gør at de har flere forsøg (det du nævner som folk der trækker ud)
--
#9
kentc
Bruger Aspirant
18-08-2014 17:58

Rapporter til Admin
Det er fedt, at du deler dine erfaringer. Jeg har rigtig mange gange overvejet et lignende køb, og jeg er nok ikke den eneste :)
--
http://www.erdetfarligtat.dk[...] - Find ud af alt det du ikke vidste var farligt. http://www.world-clock.net[...] - Tells the time anywhere on earth.
#10
Apexx512
Guru
18-08-2014 20:02

Rapporter til Admin
#9 Pas på, AW kan bare ikke lave køling.
--
3570k, Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB "OC" Saphire, 512GB Plextor M5 Pro Xtreme, xl2720t, g710+, g400s, xonar essence stx, hd700 http://dk.ign.com[...]
#11
RasmusM
Gæst
18-08-2014 20:10

Rapporter til Admin
Tænkte det var på sin plads at dele sådan en erfaring med jer andre. Vil hverken hænge dem ud eller håne dem. Synes de gør et godt stykke arbejde :-) Jeg har her til aften installeret den helt om, og installeret samtlige dell drivere fra deres hjemmeside jeg havde på en anden hdd. Guess what, der er stadig ingen trådløs.. Så må lige have fat i dem igen i morgen. Vil spørge ind til at få pengene tilbage. Er ret usikker på om jeg vil have en alienware igen. De yder god support når der sker noget, og står der dagen efter hvilket jo er dejligt.. Kan lige forstille mig at skal til at indsende en bærbar, også går der en uge før den er tilbage. Hvad ville i gøre i sådan situation? Pengene retur og købe en ny alienware til 17k. Eller simpelthen vælge et andet mærke
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Ilwaz
Mega Nørd
18-08-2014 20:17

Rapporter til Admin
#11 Nemt, få pengene til bage og køb en stationær til omkring de 8-9k, også bruge 5-6k på en OK bærbar. Også bruge de sidste på en fed bytur eller lignende ^^
--
#13
DaddyeN
Semi Supporter
18-08-2014 20:27

Rapporter til Admin
Jeg tvivler dog meget stærkt på at du får 17k igen. Men det kan jo godt være? Jeg tror bare de giver dig en helt ny maskine fra deres nye serie. Så god service tror jeg dog IKKE at de har, at de bare stikker dig 17k tilbage for en maskine som i sidste ende har været brugt halvandet år.
--
i5-3570K | G.Skill Ripjaws 2x4GB + Kingston Predator 2x4GB | GTX670 TF | ASRock Z77 Extreme 4 |
#14
Apexx512
Guru
18-08-2014 20:37

Rapporter til Admin
#11 Asus g750jz med 880m er måske verdens bedte gamer laptop, deres køling er så meget bedre, i det hele taget vinder den over AW på næsten alle kriterier. Jeg tror heller ikke du får 17k igen, men der er jo resell value i den.
--
3570k, Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB "OC" Saphire, 512GB Plextor M5 Pro Xtreme, xl2720t, g710+, g400s, xonar essence stx, hd700 http://dk.ign.com[...]
#15
RasmusM
Gæst
18-08-2014 21:19

Rapporter til Admin
Nej jeg tvivler os lidt på jeg får pengene tilbage, men jeg er vel i den gode ret til at forlange en maskine af samme værdi igen? Men om noget bliver det lidt spændende at ringe ind, og fortælle dem det i morgen :-) så må vi se hvad de finder på. Will keep you posted!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Ilwaz
Mega Nørd
18-08-2014 21:26

Rapporter til Admin
#15 Tvivler? Der intet at tvivle, du har fået den repareret mere end 3 gange, også har du KRAV på at få pengene tilbage. http://www.forbrug.dk[...] Lad vær med at accepter andet end pengene tilbage!
--
#17
DaddyeN
Semi Supporter
18-08-2014 22:32

Rapporter til Admin
#16 hold nu op med at sige han får pengene tilbage eller har krav på det.. Det du linker er hvor spørgsmålet ang. den maskine er 2 MÅNEDER gammel! hans maskine er halvandet år. Der er kæmpe forskel. Han får ikke en krone udbetalt, Men tilbuddet om han bare vil have en ny maskine..
--
i5-3570K | G.Skill Ripjaws 2x4GB + Kingston Predator 2x4GB | GTX670 TF | ASRock Z77 Extreme 4 |
#18
Ilwaz
Mega Nørd
18-08-2014 22:40

Rapporter til Admin
#17 Se hvis du nu bare havde gidet at kigge i linket ordentligt, så ville du ikke ligne en idiot nu. Her er et citat:"Hvis sælger har brugt mere end 1-2 forsøg på at reparere samme fejl, kan du som udgangspunkt stille krav om en anden løsning: • At du vil have en anden vare magen til – ombytning • At du vil have dine penge tilbage – ophæve købet • At du vil have et afslag i prisen" citat slut. I juridisk forstand, så er den bærbar heller ikke halvandet år, men kun ligeså gammel som den sidste reparation.
--
#19
Martin B
Ultrabruger
19-08-2014 08:50

Rapporter til Admin
#11 - Du skriver at det trådløse net stadig ikke virker. Er du helt sikker på det er den rigtige driver? Der findes ihvertfald 3-4 forskellige netkort på tværs af de forskellige generationer af M17x, og flere af dem går igen i f.eks. R3/R4.
--
Indehaver af forummets mest forhadte objekt: Alienware gamer bærbar ;-)
#20
Maldark
Elitebruger
19-08-2014 10:46

Rapporter til Admin
Hvis købet bliver ophævet (hvilket er ganske muligt indenfor de 2 års reklamationsret han har) så er det det fulde beløb retur.
--
#21
Kratzen
Monsterbruger
19-08-2014 11:12

Rapporter til Admin
Jeg stod i en lignende situation, og havde samme gode oplevelse med deres service. Fik hele beløbet tilbage og købte stationær+lille bærbar som #11 foreslår. Var ellers meget glad for min alienware :)
--
#22
Nsoz
Juniorbruger
19-08-2014 13:31

Rapporter til Admin
Jeg købte i sin tid en Zepto (dumt, men ja) Efter den var gået i stykker 4 gange indefor et år, krævede jeg enten pengene tilbage eller en helt ny bærbar. Jeg fik lov til at vælge en af deres nye modeller til samme pris, som jeg gav for den anden. Jeg ville dog have ændret lidt på den, så den kostede 500kr mere. Men den tog de på deres kappe, som et plaster på såret. Så jeg tænker da, at du bare beder om pengene tilbage eller, at du skal have lov til, at vælge en ny bærbar til samme pris, som du købte din nuværende for.
--
#23
DaddyeN
Semi Supporter
19-08-2014 22:29

Rapporter til Admin
#18 Det er min fejl at jeg ikke læste noget som en bruger havde skrevet ind, jeg læste kun selve artiklen :).
--
i5-3570K | G.Skill Ripjaws 2x4GB + Kingston Predator 2x4GB | GTX670 TF | ASRock Z77 Extreme 4 |
#24
DellCare
Megabruger
20-08-2014 11:24

Rapporter til Admin
Hej Rasmus Jeg er rigtig ked af at høre, at du har haft så mange problemer med din Alienware. Dog glæder det mig utrolig meget, at du samtidig har været så tilfreds med vores service. Normalt siger vi at du har ret til at hæve købet, eller få en ombytningsmaskine som er tilsvarende, såfremt vi har forsøgt at udbedre samme fejl 2 gange, uden held. Dette gælder naturligvis kun, såfremt maskinen er købt som privat kunde. På baggrund af din historie, vil jeg derfor mene at det er fuldt ud muligt for os at imødekomme dit ønske om ombytning eller returnering & refundering. Prøv at send mig dit servicetag i en mail ([email protected]), så hjælper jeg dig gerne videre i denne sag. På forhånd tak. //Karina #IWork4Dell
--
Dell Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @Delllytter
#25
RasmusM
Gæst
20-08-2014 16:17

Rapporter til Admin
Beklager det sene svar, har haft lidt travlt med job. Men lovede lige at vende tilbage med computeren :-) Snakkede med teknisk support i går, og de ville gøre et sidste forsøg på at reparer den, blev lovet i telefonen at de ville oprette en sag efterfølgende, hvis det viste sig den stadig ikke virkede. Samme tekniker var forbi i dag igen. Det lykkedes dog ikke at få den til at køre som den skal, selvom han var meget ihærdig. Den blev dømt ude, og der blev lovet en ombytnings computer. Det er jeg faktisk ret lettet over, synes det var ved at være nooget streng. Så håber jeg bare den nye computer opfører sig ordenlig.. Tak for svaret Karina, jeg har mailet til dig for lidt siden. Supporten kan jeg bestemt ikke klage over, heller ikke teknikeren thumbs up her fra :-)!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
Dkstyle
Supporter
20-08-2014 21:23

Rapporter til Admin
Godt nok god service fra Dell. Kunne andre lære en del af - Kan i høre mig ACER??!! :)
--
#27
RasmusM
Gæst
23-08-2014 09:22

Rapporter til Admin
Jeg har nu skrevet lidt frem og tilbage med Karina fra dell ^ og de er igang med at lave en ny bærbar til mig :-) Rigtig fedt, og rart at der nærmest bare bliver svaret tilbage på mail med det samme! God weekend folkens :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
Mr. WoLF
Guru
23-08-2014 09:49

Rapporter til Admin
#27 kan kun sige god for Dell service og Karina fra Dell, har hjulpet mig flere gange til UG.
--
Mvh. Mr. WoLF

Opret svar til indlægget: 1 1/2 års erfaring med alienware/dell

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning