Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ang. forlænget leveringstid af zepto Nexus

Af Gæst Kasper | 15-09-2008 20:13 | 2889 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hejsa kære ihærdige brugere! Til trods for alle de dårlige bemærkninger der har været omkring Zepto, så har jeg alligevel givet dem en chance, da der alligevel er nogle af jer som har gode erfaringer med dem. Men nu er jeg ved at få kolde fødder! Før jeg bestilte havde jeg ringet for at høre nærmere omkring leveringstiden og de sagde d.10 sept med nogle afvigelser. Jeg bestiller den så d.25 aug. og jeg får en forventet leveringstid som er 15. sep. Men nu har jeg fået en mail med en ny forventet leveringstid. som udskudt til perioden 29 sep -03 okt. For mit vedkommende så er grænsen overskredet, ved ikke om dder er nogle af jer som sidder i samme situation? JEg har kigget på en alternativ computere, som jeg godt kunne tænke mig at høre om jeres mening omkring det: Jeg har kigget på en mm-vision: NB70 http://www.mm-vision.dk[...] Pris: 5789 NB90 http://www.mm-vision.dk[...] Pris: 6489 Er det værd at betale 700 kr for en stærkere processor? Min zepto jeg har bestilt ser sådan ud: Nexus A15 WXGA 1280x800 + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3 Keyboard Orion/Nox DK BLACK Intel C2 DUO P8400 2,26 GHz 1066Mhz 4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ 200GB SATA 2,5" 7200 RPM - HDD SATA DVD-RW DL Zepto Zpro2 BGN Pris: 6757 Mit spørgsmål er så: Er det værd at vente på en Zepto eller foreslår i alternativet? Jeg takker på forhånd mange gange! Den ubeslutsomme studerende!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
CV
HOL Administrator
15-09-2008 20:17

Rapporter til Admin
Jeg havde ventet på Zepto computeren hvis jeg var dig. De 2 bærbare fra MM-Vision du nævner, er næsten magen til modeller Zepto tidligere har ført, men nu udgår til fordel for Nexus, Mythos, Nox, Orion osv. Dvs du køber en gammel bærbare, i stedet for at vente 15 dage på en bærbar med noget af det nyeste hardware PT.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 2 x 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#2
Kasper
Gæst
15-09-2008 20:27

Rapporter til Admin
Det var søreme hurtigt svar, jeg takker for interessen /bow Ah okay, så det er gamle modeller, men kan ikke rigtig se forskellen for umiddelbart ser de ens ud hvad angår specs, dog lige undtagelse med grafikkort? ikke sandt? jeg takker igen for interessen, for det er sgu rart med nogle inputs fra erfarene eller folk med samme interesse!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
CV
HOL Administrator
15-09-2008 20:30

Rapporter til Admin
#2 Både grafikkortet og chipsettet er af nyere type i Nexus modellen. Plus den bare har et bedre "feel".
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 2 x 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#4
kasper
Gæst
15-09-2008 20:35

Rapporter til Admin
utroligt hvad en persons mening kan have af indflydelse! Jamen jeg venter simpelthen på Zepto Nexus! Men må jeg spørge en sidste ting, omkring din holdning til Zepto? Om du synes det er at "gamble" når man køber hos Zepto hvis man tænker på de dårlige bemærkninger der har været omkring deres hardwares?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
CV
HOL Administrator
15-09-2008 20:39

Rapporter til Admin
#4 Jeg har ikke rigtig nogen speciel mening om Zepto. Men du skal nok forvente lidt længere svar tider i øjeblikket, grunden lanceringen af deres nye maskiner. Tror ikke du er den eneste som sidder og venter på at modtage sin nye computer, og derfor får de mange kald og mails omkring leverings tider, hvilket giver længere svar tider for alle kunder hos dem.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 2 x 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#6
Kasper
Gæst
15-09-2008 20:45

Rapporter til Admin
#5 Jeg havde sendt dem en mail omkring ventetiden, og der er gået 5 dage uden svar, så det lyder meget rigtigt det du siger! Men endnu engang mange tak for hjælpen!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Jesper
Gæst
16-09-2008 17:02

Rapporter til Admin
Kan da lige smide en lille besked, da jeg kan se vi er i samme båd. Allerførst; selvfølgelig skal du vælge at vente på den, har selv haft en Zepto i 4 år som trænger til at blive skiftet ud, og set i relation til at den stort set har kørt 24-7-365 i den periode, og er blevet brugt flittigt, så kan jeg ikke klage over de skavanker den har fået i kampen - har været super tilfreds, og vil ikke have noget andet mærke. Ved godt nogle har været uheldige, men sådan vil det altid være, men håber da ikke jeg selv får sådan en mandags-maskine, men den risiko er der uanset hvilket mærke man vælger! Leveringstid: Ja, jeg har også en bestilling til at ligge hos Zepto (Mythos A15), og den er også blevet rykket nu. Bestilte den ca samme tid som dig, og fik at vide jeg ville modtage den mellem den 15 og 19 september. Nu har jeg så fået mail om de forventer den kommer mellem den 6 og 10 oktober! Pisse irriterende, og skulle lige tælle til 10, men det vigtigste er jo som i også siger, at man får den maskine man helst vil have - og så er det jo skønt at have noget at glæde sig til, eller...! :) I øvrigt, lad være med at sende dem mails, har selv sendt to tidligere, og har ikke fået svar, så ring derfor istedet til dem ;-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Jesper
Gæst
05-10-2008 11:08

Rapporter til Admin
Jeg har også bestilt en nexus a15 og har også fået leveringstiden udsat 3 gange så de nu siger den 10-13okt. Mega irreterende! men jeg kan dog ikke forstå jeres klagen over deres mail service, har skrevet 7 gange til dem og har fået svar mere eller mindre samme dag! så det synes jeg lyder underligt. ellers glæder jeg mig til at få den hjem og bruge den. har lige et spørgsmål til nexus'en: hvor sidder turn on knappen på den har ledt efter den på mange billeder men kan ikke finde den.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
puke
Gæst
05-10-2008 20:59

Rapporter til Admin
jeg modtog min Nexus i fredags, og allerede i dag er den gået i stykker. Tror det er harddisken den er galt med, når jeg tænder computeren kommer der nogle fejlmeddelser og så får jeg en blå skærm med en masse tekst, bla: stop 0x0000c1f5. Dårlig start vil jeg sige.. turn on knappen sidder oppe i højre hjørne :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Razzia
Bruger
05-10-2008 21:42

Rapporter til Admin
Jeg har selv en Nox, som jeg bestilte i starten af august, og den blev leveret 4. september (10 dage før den dato jeg var blevet lovet). Jeg er selv ganske tilfreds med den. Den har en lækker gummibeklædning, som det kendes fra Thinkpads. Rent kvalitetsmæssigt tror jeg de har oppet sig, men da jeg ikke har haft Zepto før, så kan jeg ikke udtale mig 100% om det. Dog har stort set alle de problemer jeg har læst/hørt om med Zeptos maskiner været de gamle modeller. Som du måske ved, så har de skiftet leverandør, så alle de nye modeller (A15, B15, B17) fra den nye leverandør. Der er nogle negative ting ved Zepto og en enkelt ang. min maskine. Blæseren kører meget og starter stopper ofte. Dette problem skulle blive løst vha. en bios opdatering, men den er ikke på gaden endnu. Det er ikke fordi den støjer helt vildt meget, men man ligger mærke til det, når den starter/stopper. Ang. Zepto selv, så er deres mailsupport ekstremt sløv. Jeg sendte dem en mail 2 dage efter jeg havde modtaget maskinen (d. 6 september), den mail fik jeg svar på i torsdags og jeg har flere mails som jeg stadig ikke har fået svar på. Deres support afdeling er ekstremt meget bagefter for tiden, jeg håber det bliver bedre inden længe. Samlet set er jeg fint tilfreds og kan kun anbefale folk at købe dem, men stiller man alt for store krav til support, så er det ikke mærket for dig. Ihvertfald ikke lige for tiden.
--
#11
Poksley
Juniorbruger
05-10-2008 21:43

Rapporter til Admin
Puke / #9 ! modtog også min zepto Nexus i fredags og fik hentet den, men med næsten præcis samme problem ! den kan hverken finde HDD i Bios eller når jeg prøver at sætte recovery disk i :P det er som om den booter op via Lan istedet for HDD ? venter på svar på en tråd jeg har lavet her på siden, eller også står jeg til at skulle ringe til dem imorgen og høre hvad fejlen kan være....... men har dog ikke set noget til en fejl eller blå skærm :S
--
Knækt der skal til at samle penge til en Gamer/Medie pc som man kan sidde og fumle med photoshop og lidt Trackmania Nations med ;) sådan lige Pt.
#12
Razzia
Bruger
05-10-2008 22:45

Rapporter til Admin
Det skulle vel aldrig være fordi, at en indstilling i bios skal ændres. Kan ikke huske helt hvad den hedder, men det er noget med at Sata kan sættes til IDE eller Raid, og står den som raid, så kører maskinen ikke. Det problem havde jeg på min Epia maskine. Sætter man den til IDE kompatibilitet, så kan den finde disken, ellers ikke. Ved dog ikke om den specifikke indstilling er at finde på en laptop.
--
#13
Poksley
Juniorbruger
05-10-2008 23:00

Rapporter til Admin
tjoo #12 det kunne være en mulighed.... min Står (inde under IDE konfiguration) på ACHI istedet for IDE, kan det være derfor ?? ville være dejligt med en løsning på Zeptos oktober sending af zepto nexus (eftersom jeg ikke er den eneste der har haft problem med lige netop den sending) venlig hilsen herfra :)
--
Knækt der skal til at samle penge til en Gamer/Medie pc som man kan sidde og fumle med photoshop og lidt Trackmania Nations med ;) sådan lige Pt.
#14
Puke
Gæst
05-10-2008 23:20

Rapporter til Admin
Hey, når jeg starter computeren nu får jeg følgende besked: Windows fejlgenoprettelse Windows kunne ikke starte. Dette kan skyldes en nylig ændring af hardware eller software. Sådan løser du problemet: 1. Indsæt installationsdiscen med windows og genstart computeren. 2. vælg indstillingen for dit sprog og klig derefter på næste 3. Klik på reparer computeren. andre indstillinger: Hvis strømmen blev afbrudt under starten skal du vælge start windows normalt. så kan man så vælge imellem fejlsikret tilstand, fejlsikret tilstand med netvært, fejlsikret tilstand med kommandopromt, sidst kendte fungerende konfiguration, start windows normalt. når jeg vælger en af dem indlæser den en masse filer, men går i stå ved crcdisk.sys og så kommer der en blå skærm op et halv sekund og så genstarter den.. men nu kan jeg slet ikke tænde den mere :S
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Puke
Gæst
05-10-2008 23:22

Rapporter til Admin
nå, nu kan jeg da i det mindste starte den igen :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Puke
Gæst
06-10-2008 15:03

Rapporter til Admin
Idag har jeg så snakket med zepto, efter 10 minutters ventetid, og de siger jeg skal have sendt den ind imorgen.. great. ses om meget lang tid bærbar.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Ole
Gæst
06-10-2008 15:17

Rapporter til Admin
#4 grunden til at CV ved så meget om zepto leverings situation og anbefaler dem, skyldes at han selv arbejder der.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Ang. forlænget leveringstid af zepto Nexus

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning